Aihe: Saara Aalto
1 2 3 4 5103 104 105 106 107277 278 279 280 281
Janizio
09.10.2016 23:05:08 (muokattu 09.10.2016 23:09:01)
Seba: Se oli se tietoinen riski jota et suostunut uskomaan.
Jos siellä tahtoo säväyttää äänestäjiä niin pitää vetää jotain oasista.

Joo biisivalinta, mutta Saara kykeni latamaan siihen ihan uuden hengen, joka oli loistava idea. En varsinkaan enää sen jälkeen kun näki ja kuuli miten Saara versio sen

Ja eikä Saaran kannata mitään poppi renkutuksia vetelemään. Hänen hienoutensa on tossa voimakkaassa isossa äänessä jonka hän sit kykenee yhdistämään alempaa laulaessaan sellaisen jonkinasteiseen herttaisuuteen
juha_p
09.10.2016 23:29:21
Motown musiikki valittu 2. live osuuden teemaksi ... liekkö hyvä teema S.A.:lle?
Seba
09.10.2016 23:31:09

Janizio: Joo biisivalinta, mutta Saara kykeni latamaan siihen ihan uuden hengen, joka oli loistava idea. En varsinkaan enää sen jälkeen kun näki ja kuuli miten Saara versio sen

Ja eikä Saaran kannata mitään poppi renkutuksia vetelemään. Hänen hienoutensa on tossa voimakkaassa isossa äänessä jonka hän sit kykenee yhdistämään alempaa laulaessaan sellaisen jonkinasteiseen herttaisuuteen

Mutta ei se silti pudonnut siihen suureen yleisöön toivotulla tavalla vaikka hyvin veti ja salissa toimikin.
Tätä riskiä sulle pikaviestikyselyssäsikin eilen yritin selventää, ja olin näköjään oikeassakin, vaikka sitä et selvästi suostu vieläkään tajuamaan.

Mutta pääsi jatkoon ja hyvä niin. Toivottavasti tuotantotiimi tajuaa jatkossa paremmin.
Tai voihan ne aina kysyä multa mitä kannattaa vetää :)
Seba
09.10.2016 23:40:54

juha_p: Motown musiikki valittu 2. live osuuden teemaksi ... liekkö hyvä teema S.A.:lle?

Ehdottaisin kantaaottavaa war-biisiä :)
Kuitenkin vetää jonkun kusenpolttaman superstitionin tai aint no mountain highin.
Tuomas
09.10.2016 23:43:03

Seba: Ehdottaisin kantaaottavaa war-biisiä :)
Kuitenkin vetää jonkun kusenpolttaman superstitionin tai aint no mountain highin.

Dancing In The Street! Soundi Martha & The Vandellasilta ja muuvsit Jaggerilta ja Bowielta.
Liian ilkeä hipiksi.
Seba
09.10.2016 23:45:58

Juoppis: Dancing In The Street! Soundi Martha & The Vandellasilta ja muuvsit Jaggerilta ja Bowielta.

Tippuu vielä lavalta koikkelehtiessaan
blackmore81
09.10.2016 23:48:16
Seba: Ehdottaisin kantaaottavaa war-biisiä :)

War saattais olla melko mielenkiintoinen veto :D :D
What the hell is wrong with freedom? That's what it's all about
Seba
09.10.2016 23:56:26

blackmore81: War saattais olla melko mielenkiintoinen veto :D :D

Mutta tosissaan jos haluaa pistää bileet pystyyn niin vetäisi Arethan Think. Ehkä respect menis kans, mutta Blues Brothers -sävytetty Think torvineen menee jalan alle paremmin.
blackmore81
10.10.2016 00:03:15 (muokattu 10.10.2016 00:04:24)
Seba: Mutta tosissaan jos haluaa pistää bileet pystyyn niin vetäisi Arethan Think. Ehkä respect menis kans, mutta Blues Brothers -sävytetty Think torvineen menee jalan alle paremmin.

Mulle tuo Motown on se, jolla jyvät erotellaan akanoista. Ainakin laulullisesti. Saas nähdä, miten käy.
What the hell is wrong with freedom? That's what it's all about
Funkånaut
10.10.2016 00:15:16 (muokattu 10.10.2016 00:19:48)

juha_p: Motown musiikki valittu 2. live osuuden teemaksi ... liekkö hyvä teema S.A.:lle?

Galaksit saattais räjähdellä suhteellisen Arska-täysiä ku tää https://www.youtube.com/watch?v=ahy9Y5LPhVk lähtis pauhaamaan ja kovaa.

Joskin eiköhän sieltä tule just niitä kusenpolttavimpia biisejä.
"Nytvtotenq nuortenosasto siis hampurilaisia ja kadonnut pyörä vittu" - haitaripartio
ErkkiErakko
10.10.2016 01:23:59
https://www.youtube.com/watch?v=mVDap48PZ_0

Kuis tää nyt näin meni, ei Saara sentään tuon arvoinen ole.
Lautuma
10.10.2016 09:30:13 (muokattu 10.10.2016 09:31:21)
Janizio: SING OFF

Seba onko nyt hyvä ja hieno mieli kun voit mulle ns. piikitelle, että hahaa jne jne

Nyt rauhaa, tuohtuneena kirjoittamasi teksti hajoaa pirstaleiksi ja kirjoittamaasi on vaikea ymmärtää. Vedä vaikka syvään henkeä ja sitten koitat jäsennellä ajatuksesi. Saara pääsi jatkoon, joskin kansan tuki puuttui, mutta ehkä tuomaristolla ja koneistolla heidän takanaan on visio Saarasta, tämän mahdollisesta urasta. Biisivalinnoissa varmasti opastetaan, sillä Saaran karisma ei vielä kanna vähemmän tunnettujen laulujen esittämistä suurelle äänestävälle yleisölle. Tuomarit varmaan diggailevat, teinit taas ei.
I'm sorry to differ with you sir, but you are the caretaker. You've always been the caretaker. I should know sir - I've always been here.
Dirtyh
10.10.2016 09:49:07

Janizio: hänen laulutekniikansa ja laaja ääniala mahdollistaa niin monenlaisen laulamisen puhtaasti.

Jaa, siihen nähden on siis melko erikoista että Let it goun siirtymiset korkeimpiin ääniin olivat melko falskeja.

Itse asiaan sanon että tää sing offiin joutuminen oli vain hyväksi ja osa tarinaa. Lopulta näinnä hommissa käy aina niin että se alakynnessä ollut nousee voittoon.
Seba
10.10.2016 10:17:34

Janizio:

Seba onko nyt hyvä ja hieno mieli kun voit mulle ns. piikitelle, että hahaa olinpas oikeassa. Onko se jotenkin niinku ilo sulle, että saat kääntää veistä haavassa.

Piikitellä? Ota nyt ne mielensäpahoituslasit jo pikkuhiljaa pois päästä.
Tuo vaan todisti mun pointin jota sulle yritin selittää että se ei ole paras idea vetää sitä biisiä vaikka vetäisi täydellisesti.
Ei se ole veitsen kääntelyä haavassa jos sä et ymmärrä pointtia.

Onneks Saara on hyvä muuntautumaan ja toi hänen laulutekniikansa ja laaja ääniala mahdollistaa niin monenlaisen laulamisen puhtaasti. Mut joo ja kun toi ens viikon biisikategoria aihe tai miksi sitä nyt pitäisi kutsua on laulullisesti haastava niin se voi vähän sataa Saaran laariin, että laitetaan kisaajat nimenomaan laulullisesti isohokon haasteen eteen, koska laulutekniikan varat ja äänivarat Saaralta ei lopu kesken.

Siksi tässä vaiheessa sen pitäisikin ottaa kunnon riskibiisi eikä mitään kusenpolttamaa hempeilyä.
En tiedä miksi mulla on fiilis että se vetää kuitenkin jonkun ain't no mountain high enoughin tai jonkun muun tylsyyden multihuipentuman ja on taas viimeisten joukossa.

Ja saattahan se pistää Saaran miettimään ns. oikealla tavalla, että kun veti ja versio Let It Go biisin varmaan niin hienosti ja mielenkiintoisesti, kuin oli suinkin mahdollista ja se vei pudotusuhan alle, että mites se nyt näin meni. Kun näki ja kuuli kaikesta, että Saara oli 100% tyytyväinen itse miten se veto meni ja miten se oli rakennettu ja suunniteltu.

Vastaus on helppo. Sen tyyli ei toimi brittiläisille kotikatsojille ja jos mielii kisassa yhtään pidemmälle, siihen pitää reagoida nyt, muuten se putoaa ensi kerralla.
Se että yrittää söpöillä ja selittelee olevansa lumikeiju ym EI TOIMI ja kannattaa mieluummin olla vähän coolimmin ja kaivaa mieluummin vähän bitch-meininkiä sekaan.
lurkki
10.10.2016 10:27:31
Seba: ...
Se että yrittää söpöillä ja selittelee olevansa lumikeiju ym EI TOIMI ja kannattaa mieluummin olla vähän coolimmin ja kaivaa mieluummin vähän bitch-meininkiä sekaan.

Tuolla keinoin Saara voidaan kirjoittaa ulos sarjasta: "Lauloit sitten lastenlaulun..."
Ymmärrän, että haluat osallistua keskusteluun, mutta täällä tuo keskustelu on viety paljon pidemmälle ja ymmärrys on paljon korkeammalla tasolla kuin sinulla. Joten - älä tule puhumaan asioista joista et tiedä mitään, vaan ota selvää.
Janizio
10.10.2016 10:28:12 (muokattu 10.10.2016 10:35:31)
Sit bitch meininkiä on vaikea kaivaa esiin kun ihminen luonteelta tollainen tosi söpö ja herttainen ihminen.

Ymmärrän ton pointin jo tuosta Let It Go biisistä joten anna sen olla jo. Toi on todellakin jo veitsen kiertämistä haavassa. Ja jos haluat että myönnän, että olin väärässä ja sinä oikeassa niin. Hyvä myönnettään sitten oli tässä kohtaa väärässä pahasti. Oletko nyt tyytyväinen?

Saaran yksi onni asiassa on, että ensi lauantaihin lähdetään suurinpiirtein puhtaalta pöydältä ja periaattessa taas samalta viivalta kaikkien kanssa, koska tässä välissä ei voi äännestää. Tottakai jokaiselle on tässä kokoontunut erinkokoiset faniryhmät taakse, mutta muuten ollaan samalla viivalla, että jokainen saa niinku tasavertaisemman mahdollisuuden ns. kääntää ihmisten päitä ja ajatuksia itsensä suuntaan ensi viikonloppuna.

Ja mikäli olen ymmärtänyt oikein niin tätä biisivalinnan ns. virhettä ei voi ihan kokonaan vierittää Saaran harteille, koska mikäli olen ymmätänyt oikein niin myöskin tuotantotiimillä on aika iso sanavalta siihen, mikä on jokaisen kilpailija biisivalinta milloinkin. Et jos nyt olen ymmärtänyt okein niin laulaja/kisaaja antaa tuotantotiimille listan biisejä mitä on ajattellut ja tämä tuotantotiimi tekee lopullisen valinnan esitettävästä biisistä. En voi mennä vannomaan olenko ymmärtänyt oikein, mutta vähän tämän suuntaista on kantautunut korviini, että näin se menisi. '

Tällä tietenkin tuotantotiimi saa rakennettua kisaan sitä teidänkin osa puhumaa ns. käsikirjoitettua draamaa
evo
10.10.2016 10:33:08
Nyt kaipaisin esim. Liemikuution näkemystä siitä, kuinka Honey G vie joltain lahjakkaalta kiinalaiselta paikan.
I drink and I know things.
Funkånaut
10.10.2016 10:35:13

Seba: Piikitellä? Ota nyt ne mielensäpahoituslasit jo pikkuhiljaa pois päästä.
Tuo vaan todisti mun pointin jota sulle yritin selittää että se ei ole paras idea vetää sitä biisiä vaikka vetäisi täydellisesti.
Ei se ole veitsen kääntelyä haavassa jos sä et ymmärrä pointtia.

Juu, vaikea ymmärtää miten noin selkeä asia ei voi mennä perille. Jos Iso-Britannian yleisö ei syty on turha vedota siihen, että Köyliön kunnantalon joulukeikalla isomummut taputteli rytmiä.

Siksi tässä vaiheessa sen pitäisikin ottaa kunnon riskibiisi eikä mitään kusenpolttamaa hempeilyä.
En tiedä miksi mulla on fiilis että se vetää kuitenkin jonkun ain't no mountain high enoughin tai jonkun muun tylsyyden multihuipentuman ja on taas viimeisten joukossa.

Jotenkin mulla on veikkaus, että biisi on just tota osastoa.

Vastaus on helppo. Sen tyyli ei toimi brittiläisille kotikatsojille ja jos mielii kisassa yhtään pidemmälle, siihen pitää reagoida nyt, muuten se putoaa ensi kerralla.

Vahvasti tämä. Ei tuomaristo loputtomiin asti pelastele jos ei huomaa itse sitä, mistä homma kiikastaa.
"Nytvtotenq nuortenosasto siis hampurilaisia ja kadonnut pyörä vittu" - haitaripartio
Janizio
10.10.2016 10:38:23 (muokattu 10.10.2016 10:40:46)
Funkånaut: Juu, vaikea ymmärtää miten noin selkeä asia ei voi mennä perille. Jos Iso-Britannian yleisö ei syty on turha vedota siihen, että Köyliön kunnantalon joulukeikalla isomummut taputteli rytmiä.
.

Kääntäkää nyt sitä veistä sitten haavassa kun se tuntuu teille olevan noin hauskaa hommaa. Voi helvetti. Se meni vihkoon ja se meni ja sillä siisti. Jatkossa ja ns. hengissä on joka on tärkeintä. Ensi viikosta herra tietää mitä silloin tapahtuu

Saara on ennenkin noussut pettymyksen jälkeen jaloilleen ja jaksanut paukuttaa eteenpäin ja tokkopa tämäkään tilanne sitä miksikään muuttaa. Voiko sitä edes sanoa pettymykseksi kun jatkossa on tapa oli mitä oli, mutta on kuitenkin
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)