Tomtom 07.06.2004 11:20:49 | |
---|
Katselin tuossa viikonloppuna Toton Amsterdam 2003 live-dvd:tä. Ei lähdetä nyt kommentoimaan musiikkia, koska se on taas ihan toinen juttu, yksi mielenkiinoinen seikka jäi mieleen "backstage"-osastolta: Ennen keikkaa Lukather kuljeskeli ympäriinsa raahattava cd- soitin kädessään ja lallatteli erilaisia skaaloja edestakaisin. Todennäköisesti siellä cd-ssä oli siis sisälläkin jotain ja tulipa mieleen että mahtaakohan tuollaisia valmiita cd:itä (tai muita formaatteja) olla olemassa tavan tallaajalle? Kyllähän noita moi-moi/juu-juu/räkää ja kärpäsiä-juttuja voi tehdä ihan hyvin omatoimisestikin, mutta jos niitä ei tarvitsisi kehittää omasta päästä, jäisi paremmin aikaa rauhoittumiselle ja keskittymiselle. "Play the volume as loud as you want to, but don't touch my levels now - I've got them set just like I like" Samuel L. Jackson |
Some Kind of Monster-dokumentissa Metallican James Hetfield lämmitteli myös CD:n mukana. Oli ilmeisesti saanut sen laulunopettajalta aikoinaan. Voihan sellaisen treeni-CD:n tehdä itsekin, valiten juuri sopivat sävellajit jne. Pianolla tai muulla sopivalla instrumentilla äänittää ne harjoitukset. |
Tomtom 09.06.2004 16:16:28 | |
---|
Kyllähän sen voisi tehdä näinkin. Taitaa olla niin että tuommoisia löytyy vaan Ameriikanmaalta, missä kaikki on isoa ja hienoa.. Eipä siinä auta muu kuin tehdä itse, jos ei muualta löydy. "Play the volume as loud as you want to, but don't touch my levels now - I've got them set just like I like" Samuel L. Jackson |
Ou Zei 11.06.2004 15:45:02 | |
---|
Kirjastot on täynnä laulunoppaita, joissa on yleensä harjoitus-CD mukana. Ihan käyttökelposia ralleja niistä löytyy - kannattaa kokeilla. Pieni määrä takaa suuren laadun. |
Christa 22.06.2004 12:40:10 | |
---|
Itse juuri parhaillaan availen ääntäni CD:tä apuna käyttäen. Nauhoitimme itse harjoitukset kerran laulutunnilla opettajani kanssa. Täytyy sanoa, että millään muulla keinolla en ole ääntäni saanut yhtä hyvin auki. Näitä harjoituksia usean vuoden ajan tehneenä ääneni on myös kehittynyt huomattavasti; voimaa on tullut lisää sekä äänialani on laajentunut melko huomattavasti. CD on oiva apu äänen avaamisessa; ennen pidin CD:tä autossa ja lähes aina ajaessani tein harjoituksia. Kun harjoitukset on tutut, eikä niitä tarvitse itse soittaa, pystyy harjoitteluun keskittymään paremmin. Nyt valitettavasti en omista enää CD-soitinta autossa, joten äänenavaus tällä keinolla onnistuu toistaiseksi vain kotona. Kunhan saan harjoitukset tältä kerralta ohi, täytyy lähteä taas treenaamaan. Kyllä laulaminen on kivaa :) |
Tomtom 22.06.2004 14:10:20 | |
---|
Katos-katos, löytyihän sieltä viimeinkin joku muu James Hetfieldin ja Steve Lukatherin seuraksi. Mitäs olette nauhoittaneet tuolle kiekolle? Itsellä on kyllä suunnitelmissa kasata moinen. Skaaloja tietty, muita juttuja varmasti myös? "Play the volume as loud as you want to, but don't touch my levels now - I've got them set just like I like" Samuel L. Jackson |
Christa 22.06.2004 14:40:19 | |
---|
Erään vanhan laulutaiteilijan kehittämät ääniharjoitukset, joita laulunopettajani käyttää. Löytyy Keski-Suomesta päin. Erittäin tehokkaat harjoitukset. |
Tomtom 23.06.2004 10:29:28 | |
---|
Come on! Jaa nyt vähän tietoa, tarkoitus ei tietenkään ole kopioda jonkun muun tekelettä tahi rikkoa tekijänoikeuksia, vaan päästä jäljille mistä moisen hyvin tehdyn voisi hankkia. "Play the volume as loud as you want to, but don't touch my levels now - I've got them set just like I like" Samuel L. Jackson |
tsalakka 30.06.2004 21:55:39 | |
---|
Itse olen käyttänyt Mel Tormen lauluja, on melko sama ääniala ja hyvä (pehmeä) äänenkäyttö. Kun keikkamatkalla autossa laulaa puoli tuntia Mel'in kanssa niin ääni on auki ja keikka kulkee! Hyvä esimerkki on siis toimiva avaussysteemikin. |