Prophet 01.10.2016 16:03:37 | |
---|
Turussa, Manhattanin kirppiksellä, vanha papparainen yritti saada kaupaksi punaista Paolo Soprani haitaria. En kysellyt hintaa ja haittaveroa. |
Prophet 02.10.2016 17:36:04 (muokattu 02.10.2016 17:37:55) | |
---|
|
EP 02.10.2016 18:26:10 | |
---|
Prophet: Turussa, Manhattanin kirppiksellä, vanha papparainen yritti saada kaupaksi punaista Paolo Soprani haitaria. En kysellyt hintaa ja haittaveroa. Eli olit ns. "kuuma ostaja" löit setelinipun myyjän kouraan sen enempää kyselemättä? Ymmärrän kyllä ihastuksesi haitareihin, mutta.. "..ja minä kun en koskaan kysy hintaa!" :) |
Prophet 02.10.2016 19:32:47 | |
---|
EP: Eli olit ns. "kuuma ostaja" löit setelinipun myyjän kouraan sen enempää kyselemättä? Ymmärrän kyllä ihastuksesi haitareihin, mutta.. "..ja minä kun en koskaan kysy hintaa!" :) Hulluhan se on jos ei puolta tarjoa -linjalla pysyttelen ennemmin. |
Einherjar 05.10.2016 21:25:43 | |
---|
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja |
rintapek 08.10.2016 13:41:43 | |
---|
WanhaWetäjä: Kuka mitenkin asiat kuulee ja kokee, leikkisästi mukaellen vanhaa sananpartta voisi jopa todeta että haitari pysyköön laukussaan jos lopputulos on tämänkaltaista. Jos joku tykkää moisesta niin se on aivan ok, ei haittaa mitenkään. Maailmalla vedetään tosiaankin mitä vaan hait(t)areilla, mm Led Zeppelinia ja Deep Purplea kovien taiteilijoiden toimesta https://www.youtube.com/watch?v=HWp97R3CGDc Hirveetä ...kaa ja tekotaidetta jos mikä, ko kappaleesta katoaa kaikki olennainen, mm rokkenroll. Ja tuo haitaristien ainainen virnistely, MIKÄ tuossa kitkutuksessa on niin helvetin hauskaa, täh? https://www.youtube.com/watch?v=RCvdbDUvOM8 ...voihan vee... Olen tossa samaa mieltä. Haitarilla voi soittaa raljon ja kaikenlaista mut se taipuu hemmetin huonosti kitarakompin korvaamiseen. Eipä silti, teoksia on aina muuteltu joskus radikaalistikin. Joskus siinä on onniustuttu hyvinkin. Mut tommoinen viritelmä jossa satisfactionin rytmiä tankataan neljällä haitarilla jois jäädä tekemättä. Kun tota näin ekat puoli minsaa niin nyt sattuu sekä silmiin, että korviin. Eikä oo tarpeeksi viinaa pyyhkimän tota muististani ihan heti. Jos maailma olis mun suunnittelema, niin hyttyset söis porkkanoita. |
EP 08.10.2016 13:51:48 | |
---|
Varmaan kaikilla soittimilla sorrutaan myös mauttomuuksiin. |
Eläkeläissoittaja 08.10.2016 13:57:48 (muokattu 08.10.2016 13:58:55) | |
---|
rintapek: Olen tossa samaa mieltä. Haitarilla voi soittaa raljon ja kaikenlaista mut se taipuu hemmetin huonosti kitarakompin korvaamiseen. Eipä silti, teoksia on aina muuteltu joskus radikaalistikin. Joskus siinä on onniustuttu hyvinkin. Mut tommoinen viritelmä jossa satisfactionin rytmiä tankataan neljällä haitarilla jois jäädä tekemättä. Kun tota näin ekat puoli minsaa niin nyt sattuu sekä silmiin, että korviin. Eikä oo tarpeeksi viinaa pyyhkimän tota muististani ihan heti. Kuitataan! Siltikin soinnutusasioissa "kurttu" on ollut minulle se oiva apuväline. Kitarastakin löydän muitakin kuin vain ne duuri ja mollisoinnut, vaikka muuhun en juuri pystykään kuin vain mitä sillä kielisoittmella osaan itseäni säestää, vaikkapa jos käyn "piparia" lähentelemään. ;-) |
rintapek 08.10.2016 14:29:42 | |
---|
EP: Varmaan kaikilla soittimilla sorrutaan myös mauttomuuksiin. Epäilemättä, mutta tää on haittareiden oma ketju. Jos maailma olis mun suunnittelema, niin hyttyset söis porkkanoita. |
rintapek 08.10.2016 14:35:45 | |
---|
Eläkeläissoittaja: Kuitataan! Siltikin soinnutusasioissa "kurttu" on ollut minulle se oiva apuväline. Kitarastakin löydän muitakin kuin vain ne duuri ja mollisoinnut, vaikka muuhun en juuri pystykään kuin vain mitä sillä kielisoittmella osaan itseäni säestää, vaikkapa jos käyn "piparia" lähentelemään. ;-) Juu, niinkuin sanoin niin haittari on moneen menoon just oikea vekotin. Mut kaikissa hommissa pitää osata valita työkalu. Sahalla ei tehdä ruuvimeisselin hommia. Jos maailma olis mun suunnittelema, niin hyttyset söis porkkanoita. |
Prophet 08.10.2016 18:48:57 | |
---|
Eläkeläissoittaja: Kuitataan! Siltikin soinnutusasioissa "kurttu" on ollut minulle se oiva apuväline. Kitarastakin löydän muitakin kuin vain ne duuri ja mollisoinnut, vaikka muuhun en juuri pystykään kuin vain mitä sillä kielisoittmella osaan itseäni säestää, vaikkapa jos käyn "piparia" lähentelemään. ;-) Soitatko pianohaitariakin? Tai kumpaa paremmin? |
rintapek 08.10.2016 20:13:44 | |
---|
Prophet: Soitatko pianohaitariakin? Tai kumpaa paremmin? Yleensä pianohaitaristit ovat perhanan päteviä urkumiehiä koska diskantin näppäimistö ja tatsi on sama.Nännipeleistä jos puhutaan niin viisrivinen ja kaksrivinen ovat ihan eri soittimia. Yks- tai kaksrivisestä mä en tiedä hitonkaan mitään ja pianohaitarin koskettimisto on mulle yhtä outo kuin flygarin Sen sijaan viisrivisen kanssa mä olen joskus ollut hyvinkin sujut. Jos maailma olis mun suunnittelema, niin hyttyset söis porkkanoita. |
Timi 08.10.2016 20:51:52 | |
---|
rintapek: Yleensä pianohaitaristit ovat perhanan päteviä urkumiehiä koska diskantin näppäimistö ja tatsi on sama.Nännipeleistä jos puhutaan niin viisrivinen ja kaksrivinen ovat ihan eri soittimia. Yks- tai kaksrivisestä mä en tiedä hitonkaan mitään ja pianohaitarin koskettimisto on mulle yhtä outo kuin flygarin Sen sijaan viisrivisen kanssa mä olen joskus ollut hyvinkin sujut. Itse en lue haitariksi tai hanuriksi niitä pianovehkeitä.Vaan paljon niittäkin soitellaan.En tosin minä. Vaikea.Mutta varma! |
pekkajau 09.10.2016 00:09:24 | |
---|
Hätä keinot keksii! |
pekkajau 09.10.2016 00:14:20 | |
---|
Hätä keinot keksii! |
Eläkeläissoittaja 09.10.2016 08:20:43 | |
---|
Prophet: Soitatko pianohaitariakin? Tai kumpaa paremmin? Nännipeliä soitan, mutta mikään tekniikan ihmelapsi en ole. Soinnut taittuvat varmasti. |
pekkajau: Pauli osasi: https://www.youtube.com/watch?v=wOhYhOt93b0 Pauli on niitä joiden ei tartte maksaa haittaveroa. Haittarihan on siitä saatanallinen soitin, että sen kun ottaa syliinsä niin ei ehdi edes pieraista kun joku on jo kysymässä, että "osaatsä säkkijärven polkan". Vähän kuin ristikkoa alkaa täyttämään niin kohta on joku selän takana sanomassa että Tea on sitten Ista. Kukaan ei tu koskaan kysymään, että taittuuko varisevat lehdet. Tai oliivien kukkiessa. Tossa jälkimmäinen vedettynä kahdella pianohaitarilla. https://www.youtube.com/watch?v=d8NTibg-LLc Pianohaitarihan on huomattavasti hankalampi soittaa kun diskanttisormiolla on käytettävissä vaan yksi käsi ja pianokoskettimistohan on suunniteltu kahdelle kädelle. Viisrivisessä nännipelissähän näppäimet ovat sormenpään kokoiset joten ovat huomattavasti tiheämmässä niinku tilankäytön kannalta ja kaks apuriviä huolehtii siitä, että lähin oikea ääni ei o koskaan kovin kaukana. Jos maailma olis mun suunnittelema, niin hyttyset söis porkkanoita. |
Eläkeläissoittaja 09.10.2016 08:53:00 | |
---|
Pianohaitarihan on huomattavasti hankalampi soittaa kun diskanttisormiolla on käytettävissä vaan yksi käsi ja pianokoskettimistohan on suunniteltu kahdelle kädelle. Viisrivisessä nännipelissähän näppäimet ovat sormenpään kokoiset joten ovat huomattavasti tiheämmässä niinku tilankäytön kannalta ja kaks apuriviä huolehtii siitä, että lähin oikea ääni ei o koskaan kovin kaukana. Noin se on. Nännipeli paljon helpompi soitettava, soinnuttaakin kuin pianokurttu.
|
rintapek 09.10.2016 16:26:32 | |
---|
Toi haittarihan on siitä mielenkiintoinen, että se vieläkin vaaditaan vetämään häävalssi. Aina sitä vetäessä mä olen ollut kusessa koska sitä vetäessä ny vaan yksinkertaisesti ole varaa möhliä. Mulle se on sadas tai tuhannes kerta kun mä vedän sitä biisiä, mutta heille se on elämänsä ainutkertainen hetki, Jos maailma olis mun suunnittelema, niin hyttyset söis porkkanoita. |
Prophet 09.03.2017 19:24:48 | |
---|
|