Niskamies 30.05.2004 22:30:35 | |
---|
Oisit ennemmin myynyt bassosi ja lopettanut soittamisen. Ja miks mä nyt niin oisin tehnyt? Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita. |
da_Punk 31.05.2004 09:26:31 | |
---|
Ja miks mä nyt niin oisin tehnyt? Siksi, että eräät idiootit saisivat mielenrauhan =) Sä voit tehdä mitä vaan, kun menet kengältäni pois. |
Karlsson 31.05.2004 09:30:16 | |
---|
Siksi, että eräät idiootit saisivat mielenrauhan =) Hoho! Excuse me while I kiss my bass... |
Teme007 31.05.2004 14:06:33 | |
---|
Siksi, että eräät idiootit saisivat mielenrauhan =) (itse)Ironia kunniaan =0) Täytyy heittää beatlesin im the walrus -naurut Hihihi hohoho hahaha "Nöyryys, nöyryys, ei leijuta!!!" u´re never good enough" |
rattledad 09.06.2004 13:38:51 | |
---|
...1988 kun vaihdoin musarini presariin. GHS:n suht ohuet brite flatsit toimii ihan ok vieläkin. Musariin hankkimani rotosoundin swing bassit on squierissa kiinni kirkkaampia soundeja varten :) "Sometimes you're the windshield, sometimes you're the bug." |
...1988 kun vaihdoin musarini presariin. GHS:n suht ohuet brite flatsit toimii ihan ok vieläkin. Musariin hankkimani rotosoundin swing bassit on squierissa kiinni kirkkaampia soundeja varten :) Mulla kanssa musarissa noi GHS brite flatsit,aika jännät kielet on kun oon aina aikasemmin soitellu roundeilla paitsi tietty kotrabassossa. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
Karlsson 10.06.2004 08:29:21 | |
---|
Mulla kanssa musarissa noi GHS brite flatsit,aika jännät kielet on kun oon aina aikasemmin soitellu roundeilla paitsi tietty kotrabassossa. Mää tykkäsin niistä Brite Flätseissä nauhattomassani. (Siis sama basso mistä Keny puhuu) Flätit oli vähän turhan tumput ja roundit taas vonkui niin pirusti. Ja roundit söi pikku hiljaa tuota otelautaa. Pidin myös siitä, että nuo Britet on aikas jäykät kielet. Säm suosittelee. Excuse me while I kiss my bass... |
Zuba 10.06.2004 10:23:18 | |
---|
Mää tykkäsin niistä Brite Flätseissä nauhattomassani. (Siis sama basso mistä Keny puhuu) Flätit oli vähän turhan tumput ja roundit taas vonkui niin pirusti. Ja roundit söi pikku hiljaa tuota otelautaa. Pidin myös siitä, että nuo Britet on aikas jäykät kielet. Säm suosittelee. Kai noita löytyy myös 5-kieliseen ja minkä hintaisia noi on? Papa's Got a Brand New Bag! |
Karlsson 10.06.2004 10:32:31 | |
---|
Kai noita löytyy myös 5-kieliseen ja minkä hintaisia noi on? Jaa-a. En muista, mutta kysy Millbrooksilta, sieltä ostin. http://www.millbrook.fi/ "Epävireessä? Meillä päin tätä sanotaan luovaksi ilmaisuksi..." |
Bassballs 10.06.2004 12:01:59 | |
---|
Kai noita löytyy myös 5-kieliseen ja minkä hintaisia noi on? Saattaa olla, että joudut ostamaan ala-H:n erikseen. 5-kielisiin on jokseenkin vaikea löytää nuita erikoiskieli-settejä, jos satut asumaan Suomessa..ja varsinkin täällä susirajalla. Maailmassa on kahdenlaisia ihmisiä, joista en pidä: On ihan hyviä tyyppejä ja täysiä persreikiä. Sinä kuulut niistä ensimmäisiin. |
Karlsson 10.06.2004 12:26:35 | |
---|
Saattaa olla, että joudut ostamaan ala-H:n erikseen. 5-kielisiin on jokseenkin vaikea löytää nuita erikoiskieli-settejä, jos satut asumaan Suomessa..ja varsinkin täällä susirajalla. Totta. Tosin eipä täältä pääkaupunki seudun "massivisesta" tarjonnastakaan meinaa löytää edes peruskielistä haluamiaan. Esmes jo hieman paksumpi 5-kielisen setti menee irtokielihommiksi... "Epävireessä? Meillä päin tätä sanotaan luovaksi ilmaisuksi..." |
Keny 10.06.2004 12:38:26 | |
---|
Totta. Tosin eipä täältä pääkaupunki seudun "massivisesta" tarjonnastakaan meinaa löytää edes peruskielistä haluamiaan. Esmes jo hieman paksumpi 5-kielisen setti menee irtokielihommiksi... Mitä koko ja laatuu etit.? Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
Karlsson 10.06.2004 12:40:14 | |
---|
Mitä koko ja laatuu etit.? 50-130 roundit. Nyt löyty DR:n setti, joka kasaantui siis nelikielisen setistä ja irto B:stä. Nii, ja Daddarioihin en koske sitte. "Epävireessä? Meillä päin tätä sanotaan luovaksi ilmaisuksi..." |
Keny 10.06.2004 13:02:19 | |
---|
50-130 roundit. Nyt löyty DR:n setti, joka kasaantui siis nelikielisen setistä ja irto B:stä. Nii, ja Daddarioihin en koske sitte. Nii siis hommasitko jo ne DR:ät.? Oot muuten koskenu addeihin jo.;-) Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
Karlsson 10.06.2004 13:04:02 | |
---|
Nii siis hommasitko jo ne DR:ät.? Oot muuten koskenu addeihin jo.;-) Sä soitit niillä DR:llä. Siinä Bekissä oli kiinni. Ja on mulla itseasiassa 8-kielisessä Daddariot ku ei muualta saanu siihen sopivaa settia pykättyä.. "Epävireessä? Meillä päin tätä sanotaan luovaksi ilmaisuksi..." |
Mange 27.03.2009 10:59:27 (muokattu 27.03.2009 11:12:12) | |
---|
mnet: Huom! Olet kirjoittamassa yli 1750 päivää vanhaan ketjuun! Nostetaanpas, kun flätit ansaitsee oman ketjunsa. Fläteillä on kyllä omituisen huono maine. En ymmärrä miksei niitä käytetä enemmän. Minusta ne tekee sen, että bassoni kuulostavat enemmän juuri bassoilta, ja niitten avulla olen löytänyt oman soundini. Soundi niissä on tumppumaisempi, kyllä, mutta siitä on miltei vain positiivisia vaikutuksia, perkussiivisuus istuu rumpujen kanssa erittäin hyvin. Se että diskanttia on huomattavasti vähemmän ei haita ollenkaan, päinvastoin. Soundi on siitä huolimatta (tai jopa sen takia?) hyvin erotteleva miksissä, ja muitten varpaisiin ei astu vaikka volaa on paljonkin. Kitaristini, jolla 25 watin mesa-boogie 2x12 setti tuon viimeisen sanoi, ja minulla on 500w 6x10 stäkki hänen vieressä... Flättisoundi ei todellakaan ole sellaista "one trick pony":a, vaan sopii kaikenlaiseen musaan ja erityylisiä flättejä löytyy paljon. Itse soitan eniten rokkia, poppia ja soul/funkia, sopii kaikkeen. Näistä minulla on kokemusta: - Thomastik-Infeldin Jazz Flats ovat hyvin suosittuja, ja niissä voimakas keskiääni joka ei katoa iän myötä. Low tension. Löytyy nauhattomalla squierilläni. Soitin tällä reggae-, country-, ja lattari-skaboissa. - Pyramid Golds - Aika pitkälti samantyyliset kuin TI:t, mutta ei yhtä korostetut keskiäänet. "Balansoitu" soundi. Löytyy ykkösbassollani, Fender jazz (CIJ) 62 RI. Tällä bassolla olen soittanut kaikki muut skabat paitsi kaksi. - D'Addario Chromes - löytyy monessa eri paksuuksissa. Selvästi kirkkaampi soundi, melkein kuin roundsit. Näillä onnistuu släppikin, kun on korkeampi tension (aikaisempien kohdalla "popit" onnistuu mutta släpit ei yhtä hyvin). Monen suosikki. Löytyy omalla stingray-kopiollani. Soitin tällä discoskabassa (10) ja rockabillyskabassa. - Rotosound Steve Harris Flats - Kirkas soundi, vielä roundmaisempi kuin chromesit, ainakin alussa. Alussa pidin näistä paljonkin (erittäin kiva släpsoundi paksuilla kielillä), mutta kun oli enemmän kuin pari kolme kuukautta vanhat, soundi oli kadonnut. Oli ykkösjazzarillani puolen vuoden ajan. Erittäin korkea tension. - Labella Deep Talkin' flats - Sijoittuu samaan kategoriaan kuin TI:t ja pyramidit soundimaisesti. Jamerson käytti tällaiset presarillansa. Päivän verran kokemusta löytyy näistä kun isän bassolle (squierin J/P presari) vaihdoin vanhat kuluneet roundsit pois. Kuulosti hyvältä. Saatan ostaa setin itsellenikin jos löytyisi basso johon pistäisin ne. Thomannilla löytyy nykyään hyvin kattava valikoima eikä maksa maltaitakaan. Kestää ikuisuuksia, eli halvalla pääsee pitkällä tähtäimellä. Jos vaan pitää soundista, ei ole syytä vaihtaa kieliä moneen vuoteen. :-) |
mr.bungle 27.03.2009 11:07:48 (muokattu 27.03.2009 11:08:46) | |
---|
Kuka tunnistaa flätit, jotka on kiinni ostamassani Carvinissa: 5-kielisen setti, sininen kangaspunos virikonepäässä. Törkeen hyvät. bassolla hanuriin |
2541 27.03.2009 11:09:51 | |
---|
mr.bungle: Kuka tunnistaa flätit, jotka on kiinni ostamassani Carvinissa: 5-kielisen setti, sininen kangaspunos virikonepäässä. Törkeen hyvät. Miulla on Ernie Ballin flatit, missä on sininen punos. |
Mange 27.03.2009 11:11:13 | |
---|
mr.bungle: Kuka tunnistaa flätit, jotka on kiinni ostamassani Carvinissa: 5-kielisen setti, sininen kangaspunos virikonepäässä. Törkeen hyvät. Muistaakseni chromesillakin on vaaleansiniset kankaat... pitää tarkistaa kun tulen kotiin. |
omarklah 27.03.2009 11:24:20 | |
---|
Minoon käyttänyt näitä: http://www.thomann.de/fi/fender_9050l.htmTykkään itse soundista, mutta kun en ole muita testannut, en pysty vertailuihin. Muut saattavat olla soundiltaan parempiakin. Näillä olen vedellyt nuo linjaskabat. Ekstiätuanoikato... |