Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: 2002 vai Rude??
1
mikibo
05.10.2016 15:21:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt saa kertoa mielipiteitä/eroja kyseisistä Crash pelleistä!
Eli tarkoitus olisi hommata rock/metalli soittoon hyvä crashiin.
Rude 18" Oon himoinnut ja nyt huomasin myös Rude thin crashin olemassa olon. Onkohan kuin paljon eroja?
Ja myös 2002 crashiä olen silmäillyt ja nyt huomasin myös 2002 Power crashin..
Näistä neljästä joku. Mutta mikä..??
 
Duro
05.10.2016 15:58:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos Ruden soundi iskee niin thinnejä ottaisin ite. Helpompia käskyteltäviä ja jollet kauheesti areenakeikkaa tee niin miksaajatkin kiittää. 2002 taas on yleisesti monipuolisempi sarja. Soundimieltymyksen mukaan se kuitenkin pitää valita, ite tykkään sinällään molempien soundeista krässipuolella. Ruden soundi on siitä just kiva kun se saa ihmisiä aina niin pahalle päälle :D
 
Hi! Ask me about Impression cymbals!
Eos
06.10.2016 11:53:54
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ratkaisisin asian valitsemalla kaksi mieleistä. Sitten vaan tykitellä kunnes saavutetaan tila josta Duro mainitsi; Ruden soundi on siitä just kiva kun se saa ihmisiä aina niin pahalle päälle
 
Päätös riippuu pitkälti mieltymyksestä. Ihan hyvät samplet löytyy valmistajan sivuilta, toki parempi olisi jos pääsee jossain kokeilemaan.
http://paiste.com/e/cymbals.php?cat … family=5&action=category&menuid=257
http://paiste.com/e/cymbals.php?cat … family=6&action=category&menuid=264
 
Vuorismo
06.10.2016 12:03:33
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En tiiä onko kiinni vaa omalle kohalle sattuneista 2oo2-lättyröistä, mutta niissä on ollu melkeen järjestäen joku vittumainen piikkitaajuus, joka tuntuu jäävän viheltelemään. Kuvittelisin ja uskoisin (toivoisin?), että on ollu vaan semmosia "yksilöitä".
 
Rudeja on ollu itelläkin, ja juu, nuo thinit on helpommin lähestyttäviä ja toimii useemmassa paikassa. Wild-crasheista oon tykkäilly kanssa erityisesti tollain crash-ridena. Ja olipa mulla vielä semmonen 18" kiinakin. Oikein kiva ja pitkä räkäkohahdus metelihommissa.
 
Kaikkihan noista Rudeista tulee aivan tolkuttoman lujaa ja syttyy soimaan vasta ku vähän kolaa, eikä pellissä tunnu näkyvän liikettä juuri nimeksikään, vaikka miten murjois. Vaan eipä nuo 2oo2:kaan kait sieltä aivan hiljaisimmasta päästä ole.
 
Kyä se sinne sulaa
iekku84
07.10.2016 11:03:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Impression
 
Pessimisti ei pety.
kincy
07.10.2016 20:42:48
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eipäs kun Zildjian A-Custom.
 
Sopii rokkiinkin ja metalliin myös ja ovat helpposoittoisia ja sountialue aika laaja.
 
statistiÖ
07.10.2016 23:05:41
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

2002 olen kopistanut aina toiveikkaana läpi. Tuskin painavinta painoluokkaa. Ei oikein nappaa se kovaääninen kolinakilinärähinä. Jos tälläistä tyyppiä, niin sitten enemmin nuiten hipsupeltivirmojen rokimpia rässejä.
Zilut on sitten aina jotain muuta, kuten Sabiaanitkin. Vaatii täsmäperehtymistä. Jos tykkää niin tykkää.
 
Rudesta en vieläkään tiedä kuinka yksilöitä ovat, onko sama aina samanlainen. Perussarjalaiset jätän väliin. Oma thinnirässi 17" on kuitenkin pitopeli. Äänittyy erinomaisesti. Se toimii hiljaa lyöden(kin). Hiljaista se ei siitä silti tee ja saundi on aina voimakas, laaja. Hiljaa lyöden saundi on paljon rikkaampi kuin hakkaamalla, jolloin se vaan kovaa kosahtaa, ns. jää telineisiin. Ei myöskään reagoi lyönnin kovuuteen loputtomiin, mikä on tietysti hyvä asia, koska kuulomme. Pysyy omalla reenikselläni, jollen päädy johonkin asianomaista musaa soittavaan pändiin, koska niin helposti lipsahtaa rässilyönti kovaa.
 
¤ jos ei soi hiljaa, soi kovaa ¤ olennainen ¤ sidonnainen ¤ puolinainen ¤ moninainen ¤ kokonainen ¤ ainainen ¤ ihanainen ¤
iekku84
08.10.2016 09:23:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kincy: Eipäs kun Zildjian A-Custom.
 
Sopii rokkiinkin ja metalliin myös ja ovat helpposoittoisia ja sountialue aika laaja.

 
Höpö höpö Tomi;)
Juu ota, testaa ja kuuntele klippejä ja mikä sinun mieltymyksiin sopii. Osta sellaiset.
Itse ihastuin impressioniin paisteen signaturejen jälkeen ja sitä ennen on ollut vaikka mitä. Nyt ei tarvitse vaihdella ainakaan ihan heti.
Rustolle kerrot mitä haluat, niin saat symbaalit mitkä olet toivonut.
 
Pessimisti ei pety.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «