Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tämä ei ole wanted-palsta,mutta..
1 2
p.g.
05.10.2016 11:28:51
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve!
 
Onko mahdollista tosiaan,että pääkaupunkiseudulta ei löydy basistia ketä kiinnostaisi"leikkiä Geddy Lee:tä ja veivata Rush covereita kerran kaksi viikossa?
Wanted palstalla olleeseen ilmoitukseen vastasi "vain"2 henkilöä,jotka kumpikaan ei valitettavasti natsannut.
 
Luulisi nyt sellaisia basisteja olevan ketkä haikailee moisesta.. : )
 
pehko
05.10.2016 13:30:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä niitä varmasti on, se on eriasia kokevatko osaavansa olla Geddy Lee, kun pitää laulaa, soittaa bassoa ja vittu vedellä kiippareita käsillä ja jaloilla.
 
"Sometimes he throws in a bunch of fretless songs and I say "I don't have any fretless bass" and he say's "Go fuck yourself" - Chi Cheng RIP
p.g.
05.10.2016 14:42:19
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pehko: Kyllä niitä varmasti on, se on eriasia kokevatko osaavansa olla Geddy Lee, kun pitää laulaa, soittaa bassoa ja vittu vedellä kiippareita käsillä ja jaloilla.
 
Ilmanmuuta totta tuokin,tarkoitus ei ole ollutkaan niin identtistä"kloonia"löytää,kunhan bassoa skulaisi.
Eikä tässä kuuta taivaalta muutenkaan tavoitella,kunhan vaan reilusti 4-kymppiset ukot haluisi omaksi iloksi soitella ja fiilistellä.
Vaatii tietysti vähän vaivan-näköä basistiltakin..
 
kojones
05.10.2016 14:47:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Covereitten soittaminen omaksi iloksi on (ainakin minun mielestäni) aika tylsää ja hedelmätöntä touhua. Siinä vois olla yks syy.
 
p.g.
05.10.2016 14:55:50 (muokattu 05.10.2016 17:02:01)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kojones: Covereitten soittaminen omaksi iloksi on (ainakin minun mielestäni) aika tylsää ja hedelmätöntä touhua. Siinä vois olla yks syy.
 
Tämä on myös yksi tiedostettu mahdollisuus...
 
Toisaalta itselleni ei ole ollut niin valtavaa eroa että soittaako omia biisejä omaksi iloksi vai covereita,molempia on soiteltu reilun 30 vuoden aikana aika paljon,toki luovuus varmaan kärsii covereissa jonkin verran.
 
Itse en ole kokenut Rushin biisien opettelua kyllä tylsäksi,En viitsi edes ajatella kuinka paljon tunteja on tullut "tuhlattua"niiden treenaamiseen eikä siltikään ole tyytyväinen. :)
 
Rämppy
05.10.2016 15:09:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Geddy Leen bassokuviot ovat sen verran haastavia, etteivät taitu keneltä tahansa bassonomistajalta.
 
In Finland we have this thing called "diu diu".
hallu
05.10.2016 15:10:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä coverit on ihan hyvä tapa hakea soittotatsia ja yhteistä fiilistä. Siitä se etenee, että aletaan varioimaan niitä covereita ja soittamaan ne "paremmin" kuin alkuperäiset tehdään Paranoidista oma biisi. Ja sitten voidankin jo tehdä lähtökohtaisesti omaa musaa ja sittenhän sillä bändillä on jo substanssi. Silloin tällöin pieni keikka paikallisessa pizzeriassa ja äänitteiden ja videoiden tekoa joita julkaistaan internetissä, niin kyyyylllä siinä ollaan jo kovasti asioiden äärellä ja näkisin hyvinkin mielekkääksi ajanvietteeksi semmoisen :-D.
 
Minä itse olen opetellut soittamaan bassoa jo pari vuotta enemmän, mutta en ole uskaltautunut vielä kertaakaan minkään bändin basistiksi, mutta olen harkinnut, että jossakin vaiheessa voisi kokeilla sitäkin. Tuo teidän juttu on mulle liian vaativaa, mutta jotain bluesia voisin joskus jonkun kanssa veivata.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Kefiiri
05.10.2016 20:30:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pätevistä basisteistahan on aina pula. Voi olla, että jos basistin keskittymiskyky riittää Geddy-kuvioihin, hänellä on soittohommaa yllin kyllin ilman uusia projektejakin.
 
En ole musiikin asiantuntija.
JussiKoo
08.10.2016 13:13:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kefiiri: Pätevistä basisteistahan on aina pula. Voi olla, että jos basistin keskittymiskyky riittää Geddy-kuvioihin, hänellä on soittohommaa yllin kyllin ilman uusia projektejakin.
 
Jep, tämä tuli mullekin mieleen.
 
"Mikä muualla tulkitaan homoeroottiseksi, on bassodadassa vain ryhmähenkeä." (Hannu A 03/2010)
jukkajylli
09.10.2016 20:32:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

p.g.: Terve!
 
Onko mahdollista tosiaan,että pääkaupunkiseudulta ei löydy basistia ketä kiinnostaisi"leikkiä Geddy Lee:tä ja veivata Rush covereita kerran kaksi viikossa?
Wanted palstalla olleeseen ilmoitukseen vastasi "vain"2 henkilöä,jotka kumpikaan ei valitettavasti natsannut.
 
Luulisi nyt sellaisia basisteja olevan ketkä haikailee moisesta.. : )

 
Kaks keikkaa viikossa? Pitäiskö alkaa treenaamaan?
 
Stidi alla.
p.g.
10.10.2016 17:28:49
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jukkajylli: Kaks keikkaa viikossa? Pitäiskö alkaa treenaamaan?
 
Ei valitettavasti ole keikkaa tiedossa,kuten tuolla ylempänä sanoin niin 45v ukot haluaisi lähinnä omaksi iloksi veivata Rushia.
 
Ymmärretään toki se mitä täälläkin on sanottu,että moni ei viitsi vain huvikseen alkaa treenaamaan moisia biisejä.
 
Lähinnä sen takia keskustelua tänne avasin,että jos sattumalta joku bassottelija olisi salaa miettiny itsekseen et olis kiva kokeilla.. :)
 
Vessajono
10.10.2016 17:37:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kefiiri: Pätevistä basisteistahan on aina pula. Voi olla, että jos basistin keskittymiskyky riittää Geddy-kuvioihin, hänellä on soittohommaa yllin kyllin ilman uusia projektejakin.
 
Ja jos ei riitä niin opettelee laulamaan stemmoja ja ostaa PA:n ja Sprinterin niin sit vasta hommia ja kavereita piisaakin, hoho.
 
Funkånaut: Noi naisten halut kuulostaa kyllä melko paljon luodilta mukesin katossa poistutettuja varusmiehiä kutittelemassa eiku mun perseeseen.
hollstro
10.10.2016 17:52:27
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

20-vuotiaana osasin "kaikki" Rushin biisit. Menis vieläkin.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Rämppy
10.10.2016 22:04:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollstro: 20-vuotiaana osasin "kaikki" Rushin biisit. Menis vieläkin.
 
No vedäppä yy yy tseta :D
 
In Finland we have this thing called "diu diu".
hollstro
10.10.2016 22:18:16
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rämppy: No vedäppä yy yy tseta :D
 
Olen vetänyt monta kertaa.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Rämppy
11.10.2016 09:19:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollstro: Olen vetänyt monta kertaa.
 
Tuli flunssaa potiessa huvin vuoksi treenattua tuo yyz. Jonkun verran siinä on tekemistä, jos haluaa soittaa koko biisin alusta loppuun ihan oikein eikä sinnepäin. Piti ihan laittaa tekniikkaa peliin :D Tom Sawyeria on tullut bändin kanssa treenattua jo jonnii aikaa, vaikka ei ollakaan mikään progebändi. Nyt alkaa olla siinä kuosissa, että seuraavalla keikalla veetään :D
 
In Finland we have this thing called "diu diu".
hollstro
11.10.2016 09:59:48
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rämppy: Tuli flunssaa potiessa huvin vuoksi treenattua tuo yyz. Jonkun verran siinä on tekemistä, jos haluaa soittaa koko biisin alusta loppuun ihan oikein eikä sinnepäin. Piti ihan laittaa tekniikkaa peliin :D Tom Sawyeria on tullut bändin kanssa treenattua jo jonnii aikaa, vaikka ei ollakaan mikään progebändi. Nyt alkaa olla siinä kuosissa, että seuraavalla keikalla veetään :D
 
Ei se Geddykään sitä keikalla 1:1 levytyksen kanssa vedä. Bassosoolospotit ovat vapaamuotoisia.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Nieby
11.10.2016 13:06:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollstro: Ei se Geddykään sitä keikalla 1:1 levytyksen kanssa vedä. Bassosoolospotit ovat vapaamuotoisia.
 
Eihän tuo yyzi nyt loppupeleissä ole mikään niin saatanan vaikea. Itselle vaikeuksia teettää lähinnä juurikin nuo soolospotit joita en millään jaksa opetella ulkoa ja niihin kohtiin tulee sitten improttua sinne päin. Niiku yleensä aina suurin vaikeus on oppia erilaisia monimutkaisia kuvioita ulkoa jos yhdessä biisissä on niitä useampia.
 
Ei ookkaa tullu nyt pariin vuoteen tuota soiteltua. Pitäs taas koneilla mite vaikee se nyt olikaan :D jossain oli mulla tehtynä coverikin siitä, kun vielä muistais mihin sen oon torpannu..
 
Rämppy
11.10.2016 14:20:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollstro: Ei se Geddykään sitä keikalla 1:1 levytyksen kanssa vedä. Bassosoolospotit ovat vapaamuotoisia.
 
Kukapa jaksaisi vuodesta toiseen samalla tavalla. Enkä muutenkaan kannata covereiden soittoa 1:1 hiilipaperikopiona, vaan omaa kulmaa ja näkemystä arvostan. Kuitenkin biisin haltuunottovaiheessa on joskus (ei aina mutta joskus) hyvä treenata biisi prikulleen ja vasta sen jälkeen alkaa kehittelemään omaa tulkintaa aiheesta.
 
In Finland we have this thing called "diu diu".
J.Hollström
11.10.2016 14:24:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on autotalliäänitys vuodelta '86 YYZ:sta jossa soittaa koko helvetin holsto-veljeskunta. Jengiä varmaan kiinnostaa miten on vedetty?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «