Aihe: Rumpujen kunnostaminen
1 2 3 4 536 37 38 39 40 41
Kailis
03.10.2016 14:25:27

Pitäishän Duron Zoomatic-koneiston kopio tunnistaa kun on sellaisilla miitissä soitellutkin;
http://www.vintagedrumforum.com/attachment.php?attachmentid=21211
JuhaHo: Lienen sokea, mutta en näe linkkiä missään.
hoikkeli
08.01.2017 21:19:12
Ensimmäinen snaren kunnostusprojekti menossa ja muutama kysymys tullut mieleen.

Poistin vanhan wrapin, hioin rungon ja petsasin sen. Seuraavaksi ajattelin oljytä sen ja sitten mahdollisesti vielä joku vaha päälle, lakkapintaa en halua. Onko jompikumpi turha seuraavassa vaiheessa?

Missä aineessa kannattaa liottaa rautaosat, mikä on sopiva vanteiden putsaukseen ruosteesta ja sitten niiden kiillotukseen?
hollmi-5
08.01.2017 21:24:09
hoikkeli: Ensimmäinen snaren kunnostusprojekti menossa ja muutama kysymys tullut mieleen.

Poistin vanhan wrapin, hioin rungon ja petsasin sen. Seuraavaksi ajattelin oljytä sen ja sitten mahdollisesti vielä joku vaha päälle, lakkapintaa en halua. Onko jompikumpi turha seuraavassa vaiheessa?

Missä aineessa kannattaa liottaa rautaosat, mikä on sopiva vanteiden putsaukseen ruosteesta ja sitten niiden kiillotukseen?

Öljy? Mikä öljy? Vaha? Mikä vaha? Jos petsaat ja laitat vaikkapa kirkkaan Osmoclorin, niin se on ihan riittävä käsittely.

Kromiosat kannattaa laitta mineraalitärpättiin likoamaan. Sitten pesu astianpesuainella terästetyllä vedellä. Ruosteet pois PataPadalla ja autovahalla viimeistely.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Kailis
09.01.2017 10:59:58

Riippuen pinnasta pelkkä pellavaöljykin riittää ja siitä tulee sellainen hillityn kaunis jälki joka hylkii likaa. Ekan käsittelyn jälkeen kandee odottaa pari päivää.
JuhaHo: Lienen sokea, mutta en näe linkkiä missään.
jabajee
09.01.2017 19:50:19 (muokattu 09.01.2017 19:52:08)
Duro: Kyllä, tiedän. Ei ollut ajatuksenakaan noita pitää, mut pitää ne nyt saada ees jollain tavalla järkevään myyntikuntoon ennenku niitä torille laitan. Viisteet pitäis kyl ehottomasti saada uusittua, mutta kun itse en sitä osaa tehdä ja vaik voisin ihan harjotuksen vuoks sitä yrittääkin, puuttuu multa työtilat ja koneet. Mutta, nyt kun setti on muuten stripattu niin ne eivät varastossa paljoa tilaa vie. Katselen rauhassa eteentulevia mahdollisuuksia kunnostelun suhteen. Uusiin kalvoihin jokusen kympin voin laittaa, mut en mä mitään sen kummempia tuohon aio rahallisesti panostaa.

Luulisin, että tuolla olisi tilat ja koneet http://www.creater.fi/
Hollmi-5: Siihen aikaan tehtiin rummut paremmasta kamasta, kuin nykyään. Siitä sulla tosin ei ole kokemusta, kun sinun omat tuon aikakauden kamat edustaa nykyajan Milleniumtasoa...
Duro
15.01.2017 09:41:03
jabajee: Luulisin, että tuolla olisi tilat ja koneet http://www.creater.fi/

Ja olisi ihan ohjattuja kurssejakin. Mullon käyny mieles nyt jo hetken aikaa et jonkinlaiselle timpurointikurssille vois mennä. Siinähän mul olis hyviä harjotuskappaleita jos alkaisin noita Staggeja siinä sivussa reustaroimaan. Sen setin käntyt laitoin juuri kiertoon ja telineetkin on jo käytössä muualla niin sama kai se olis käyttää niitä treeniaihioina. Pitää pohtia ja ehkä olla keväällä tonne yhteydessä. Kerkeevät rungotki kunnolla kuivamaan tuolla varastossa.
Hi! Ask me about Impression cymbals!
kingunduli
01.02.2017 10:38:52
Saako suomessa tilattua keneltäkään rumpujen pinnoitusta eli joku joka laittaisi uudet wrapit settiin? Vielä kahden vaiheilla rupeanko itse tekemään, kuitenkin tulee vaan harmeja :)
jtpennane
01.02.2017 10:40:27
kingunduli: Saako suomessa tilattua keneltäkään rumpujen pinnoitusta eli joku joka laittaisi uudet wrapit settiin? Vielä kahden vaiheilla rupeanko itse tekemään, kuitenkin tulee vaan harmeja :)

Kumu-Pekka käsittääkseni myös huoltaa ja uudelleenpinnoittaa settejä.
Juuh elikkäs
Duro
01.02.2017 11:05:39
Angry Pierre: Kumu-Pekka käsittääkseni myös huoltaa ja uudelleenpinnoittaa settejä.

Jo vain. Wrappasi minulle uusiksi vanhan Yamahan setin. Ei virheitä.
kingunduli
01.02.2017 16:35:45
Juu Pekalta kyselinkin alustavasti. Vissiin suht työlästä hommaa! Paljonkos tuli jammujen wrappaus maksamaan?
Duro
01.02.2017 19:09:34
kingunduli: Paljonkos tuli jammujen wrappaus maksamaan?

En muista. Riippuu täysin setin koosta ja muusta.
hoikkeli
01.02.2017 20:27:49
Ensimmäinen kunnostusprojekti valmis. Kohteena oli Dw Collector 13x5 snare jonka oli joku edellisistä omistajista päällystänyt wmp-pinnoitteella. Se oli halkeillut muutamasta kohtaa ja saumakohdassa oli ihmeellinen viritys kahdesta eri palasta, joten uskalsin ryhtyä toimeen vaikka aikaisempaa kokemusta ei ollutkaan. Tiivistettynä: wrapin poisto, hiontaa, petsaus useampaan kertaan, hiontaa ja lopuksi ljysin vielä kolmeen kertaan rungon. Aikaa meni jonkun verran, mutta oli erittäin mukavaa hommaa ja hyvää ajanvietettä muiden hommien lomassa. Nyt pohdin että olisiko seuraava projekti Yamaha 7000 setti joka myos pinnoitettu edellisen omistajan toimesta.

https://muusikoiden.net/dyn/users/150910.jpg
jtpennane
07.02.2017 12:01:07
Kiinnostaisi tietää, minkälaisia wrapvaihtoehtoja Kumulla on tarjolla uudelleenpinnoitusten suhteen - mites homma on toiminut teillä jotka ootte jo vieneet settejä huoltoon?

Ei viitsis ihan vielä Pekkaa vaivata, kun koko homma itselläni vasta suunnitteluasteella...
Juuh elikkäs
Duro
07.02.2017 12:17:57
Angry Pierre: Kiinnostaisi tietää, minkälaisia wrapvaihtoehtoja Kumulla on tarjolla uudelleenpinnoitusten suhteen - mites homma on toiminut teillä jotka ootte jo vieneet settejä huoltoon?

Ei viitsis ihan vielä Pekkaa vaivata, kun koko homma itselläni vasta suunnitteluasteella...

Nehän laittaa siihen minkä tahansa pinnan haluat. Itse kun uudelleenpinnoitin, olin hommannut wrapit itse jo valmiiksi. Veikkaan että Kumulla käytetään kuitenkin lähtökohtaisesti Delmarin wrappeja, jos asiakas settiin wrappipinnan haluaa.
jtpennane
07.02.2017 12:25:05
Duro: Nehän laittaa siihen minkä tahansa pinnan haluat. Itse kun uudelleenpinnoitin, olin hommannut wrapit itse jo valmiiksi. Veikkaan että Kumulla käytetään kuitenkin lähtökohtaisesti Delmarin wrappeja, jos asiakas settiin wrappipinnan haluaa.

Ok, näin vähän ajattelinkin. Kiitos tiedosta!
Juuh elikkäs
kingunduli
21.02.2017 11:31:51
Millä satin flame pinnoitettuja rumpuja voisi puhdistaa? Soveltuukohan mikään vaha niihin? Mites vanteista uskaltaisi ruostetta poistaa? pata varmaankin, mutta olisko muita vaihtoehtoja?
hollmi-5
21.02.2017 11:42:28
kingunduli: Millä satin flame pinnoitettuja rumpuja voisi puhdistaa? Soveltuukohan mikään vaha niihin? Mites vanteista uskaltaisi ruostetta poistaa? pata varmaankin, mutta olisko muita vaihtoehtoja?

Satiflamea pesisin miedolla pesuaineella kostutetulla rievulla. Vhaa ei uurteista saa pois. Johnssonin Bled saattaisi toimia. Lattiasta tulee sitten liukas, joten...

Ruosteenpoistoon parhaiten käy patapata. Kiillotustahna tyyliin Autosol on hyvää sekin.
Soundit, piuhat ja kajarit.
kingunduli
21.02.2017 12:09:56
hollmi-5: Satiflamea pesisin miedolla pesuaineella kostutetulla rievulla. Vhaa ei uurteista saa pois. Johnssonin Bled saattaisi toimia. Lattiasta tulee sitten liukas, joten...

Ruosteenpoistoon parhaiten käy patapata. Kiillotustahna tyyliin Autosol on hyvää sekin.

Jeps, kiitti näistä :) Ei muuta ku hommiin!!
Juhani_t
27.02.2017 15:35:38
Kailis: Riippuen pinnasta pelkkä pellavaöljykin riittää ja siitä tulee sellainen hillityn kaunis jälki joka hylkii likaa. Ekan käsittelyn jälkeen kandee odottaa pari päivää.

Tähän kohtaan on muistutettava että pellavaöljy harmaantuu ja homehtuu herkästi. Kannattaa siis valita kaupasta se vähän kallimpi purkki missä on vaikkapa sinkkinaftenaatti mukana niin ei tule basistillekaan homeallergiaa jos kamat jää hetkeksi ulkovarastoon tai auton perään.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)