Mimi 06.06.2004 18:34:03 | |
---|
Kun niitä vähän aikaa kattelee, niin löytyy sellanen selkee kaava. Pitää vaan muistaa C C# D# E F# G# A# H C Ei, kyllä nyt meni himppasen ohi... Että miten oli... Haluatko valaista tätä vielä hieman että minäkin tajuan... Kaveri:-Hei voitsä avata tän viinipullon kun mulla ei oo sitä värkkiä millä tän saa auki!?
Toinen kaveri:*tutkii pulloa n. 5 sek.* -Okei..*vääntää kierrekorkin auki* |
seventh son 07.06.2004 12:35:36 | |
---|
Sitten molli- ja duuri-barret ainakin E-kieleltä. Ja minähän en tajua pätkääkään miten tollaset opin koska en ees tiedä mitä toi e kieleltä tarkottaa.... life is pain...
so get used to it. |
Heart Of Steel 07.06.2004 18:19:45 (muokattu 07.06.2004 18:24:36) | |
---|
Ja minähän en tajua pätkääkään miten tollaset opin koska en ees tiedä mitä toi e kieleltä tarkottaa.... Niin täällähän puhuttiin sointujen soitosta kitaralla. Kitarassa on yleensä kuusi kappaletta kieliä, normaalivireessä kielet ovat (paksuimmasta ohuimpaan) E A D G B E. Näimpä kieliin viitataan usein näillä nimillä, esim A-kieli. Barre taasen tarkoittaa otetta jossa painetaan yhdellä sormella (yleensä etusormi) useita kieliä vasten samaa nauhaa otelaudalla. Esim:
e-3 B-3 G-3 D-3 A-3 E-3
edit: molli- ja duuribarret E-kieleltä:
G-molli (Gm): e-3 B-3 G-3 D-5 A-5 E-3 G-duuri (G): e-3 B-3 G-4 D-5 A-5 E-3
"Nobody tells a Man how to play." |
Guitargirl1 08.06.2004 13:44:25 | |
---|
Haluaisikos joku viisas vähän valaista että kuinka nää add9-soinnut (esim. vaikka toi Gmadd9 jonka Da Make mainitsi) muodostuu? Siis niinku ihan teoriapuolella. Meinasin vaan että jos sitten osais niitä muodostella muillakin asteilla.. Tää menee kyllä vähän enemmän tolle teoria-osion puolelle mutta ei nyt voi mitään. Alkuperäiseen aiheeseen. Itse olin soitellu noin parisen vuotta kun vasta aloin harjoittelemaan sointuja.. Tai kyllä mä jotain ihan perussointuja osasin joten kuten mutta kun ei klassisessa tarvinnut tietää niitä.. Ei ainakaan silloin aluksi. Kyllähän siitä nyt on huomattavastikin hyötyä jos tietää mikä sointu on kyseessä. Kannattaa juu opetella jostain laulukirjasta ne ihan perussoinnut aluksi ja sitten siirtyä muutaman barree-otteen harjotteluun niin eiköhän se sitten siitä.. :) |
seventh son 08.06.2004 14:57:34 | |
---|
Niin täällähän puhuttiin sointujen soitosta kitaralla. Kitarassa on yleensä kuusi kappaletta kieliä, normaalivireessä kielet ovat (paksuimmasta ohuimpaan) E A D G B E. Näimpä kieliin viitataan usein näillä nimillä, esim A-kieli. Barre taasen tarkoittaa otetta jossa painetaan yhdellä sormella (yleensä etusormi) useita kieliä vasten samaa nauhaa otelaudalla. Esim:
e-3 B-3 G-3 D-3 A-3 E-3
edit: molli- ja duuribarret E-kieleltä:
G-molli (Gm): e-3 B-3 G-3 D-5 A-5 E-3 G-duuri (G): e-3 B-3 G-4 D-5 A-5 E-3
sitä vaan että en tajua miten barre otetaan e kieleltä kun barressa sormi menee kaikkien kielten yli. en kyllä tajunnu vieläkään.. life is pain...
so get used to it. |
Heart Of Steel 08.06.2004 23:27:38 | |
---|
sitä vaan että en tajua miten barre otetaan e kieleltä kun barressa sormi menee kaikkien kielten yli. en kyllä tajunnu vieläkään.. No heh heh. Eli jos olisi barre A-kieleltä niin siinä ei menisi barre kaikkien kielten yli. Eli paksummainen E jäisi poijes. Alkaako valjeta? Esim. tämäkin on barre-sointu (jos painaa yhdellä sormella):
e- B-3 G-3 D-3 A- E-
"Nobody tells a Man how to play." |
Heart Of Steel 09.06.2004 00:56:13 | |
---|
add9-soinnut Lisätään yhdeksäs, eli oktaavista (kahdeksas) seuraava. G-molliin siis A. "Nobody tells a Man how to play." |
Guitargirl1 09.06.2004 01:02:58 | |
---|
Lisätään yhdeksäs, eli oktaavista (kahdeksas) seuraava. G-molliin siis A. Okei joo, niin tietty.. Mitenköhän mä taas ajattelin niin vaikeesti..?! Tyhmä minä. :) |
No heh heh. Eli jos olisi barre A-kieleltä niin siinä ei menisi barre kaikkien kielten yli. Eli paksummainen E jäisi poijes. Alkaako valjeta? Esim. tämäkin on barre-sointu (jos painaa yhdellä sormella):
e- B-3 G-3 D-3 A- E-
Joo nyt selvis... kiitos. life is pain...
so get used to it. |