Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Koch Twintone 2 vs Twintone 3
1 2
hallu
29.09.2016 02:25:35 (muokattu 29.09.2016 04:00:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko täällä Kochin tuntijoita? olen nyt soitellut twintone2 vahvarilla ja tykkään siitä kylläkin kovasti, mutta huomasin ettei tuollainen uusi twintone3:kaan olisi täysin poissuljettu vaihtoehto. Mutta jos mainospuheista puikahdettaisiin todellisuuden puolelle, niin onko niillä oikeasti eroa?
 
Ilmeiset erot toki voi nähdä kuvistakin ja spekseistä eli uudessa versiossa masterosio on eri tavalla toteutettu (ts. voi olla vähän monipuolisempi, mutta ainakin säätimet on etupaneelissa). Ulkonäköä on vähän fiksailtu (Fender Mustagista tuttu loiva V- ilme on tullut kehystämään Kochin logoa).
 
Pari juttua jäi oikeasti mietityttämään. Ensinnäkin takapaneelista on kadonnut korvakuulokkeiden liitin, mikä herättää kysymyksen onko tässä uudessa vielä keinokuorma mukana? siitä ei ollut mainintaa myöskään mainospuheissa Soundstoren sivulla. Ja toinen juttu on tuo paranneltu särökanava. Koch 2:sa on mielestäni varsin onnistunut särökanava, miten sitä on niinkö parannettu? mihin suuntaan sitä on muutettu?
 
E: Kävin vielä tarkistamassa Kochin sivuilta ja manuaalista ja näyttää siltä, että keinokuorma on tosiaan poistettu tuosta uudesta mallista ??? miksiköhän?
 
EE: Kävin katselemassa testivideoita (sikäli kun niistä nyt mitään selvää saa). En oikein ole varma, mutta olisiko tuossa uutukaisessa säröosasto jotenkin vähän erottelevampi tai avoimempi? paha sanoa, mutta minusta se oli aika samanlainen kuin siinä vanhassakin ei ainakaan videoilla se ero vaikuttanut mitenkään valtavalta, vaan aika tutunkuuloinen tuo särökanava edelleen oli.
 
Tuoreena Koch twintone2: omistajan mietin kannattaisiko minun alkaa kaasuttelemaan tuonta twintone3:sta. Kertokaapa twintonetuntijat? En viitsi perustaa "keskustelua Kocheista" ketjua, koska tuntuu ettei se taida olla niin suosittu merkki, että paljoa keskustelua syntyisi, mutta jospa joku intoutuisi kommentoimaan näitä täsmäkysymyksiä.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
iec
29.09.2016 08:23:09
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei ole kokemusta kummastakaan vahvarista, mutta vanha sanonta taitaa päteä tässäkin, eli "älä korjaa jos ei ole rikki". Jos olet tyytyväinen nykyiseen vahvariisi, niin miksi suotta päivittää jos ei välttämättä parane. Varmimman tavan tuon paremmuuden selvittämiseen taidat tietää itsekin, eli ota kokeiluun se Twintone 3. Helpointa olisi jos jollain sinun tutulla olisi sellainen ja saisit lainaan.
 
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
hallu
29.09.2016 14:05:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

iec: Ei ole kokemusta kummastakaan vahvarista, mutta vanha sanonta taitaa päteä tässäkin, eli "älä korjaa jos ei ole rikki". Jos olet tyytyväinen nykyiseen vahvariisi, niin miksi suotta päivittää jos ei välttämättä parane. Varmimman tavan tuon paremmuuden selvittämiseen taidat tietää itsekin, eli ota kokeiluun se Twintone 3. Helpointa olisi jos jollain sinun tutulla olisi sellainen ja saisit lainaan.
 
Olet kyllä oikeassa ja niin ajattelen itsekin. Olen koittanut käydä läpi kaiken tähän saakka sanotun. Tää on vähän tällasta, "hitsi olisko sittenkin pitänyt ostaa se uudempi kun käytännössä samaan rahaan olisi saanut" fiilis :-). Niitä on molempia torilla ollut nimittäin tarjolla.
 
Mulla ei paha kyllä ole kaverilla semmoista kolmosta, mutta Soundstoressa olisi myymälässä esittelykappale, niin siitä voisi käydä hakemassa maistiaiset. No jos jollakulla on näkemyksellinen mielipide asiaan, niin en pane pahaksi sitäkään. Olen kuitenkin hiljalleen kääntymässä sille kannalle, että tämä kakkonen välttää mulle. Tuo havainto ettei siinä uudessa ole välttämättä keinokuormaa mukana, viilensi vähän fiiliksiäni (en oikein käsitä mitä ne on oikein ajatelleet jos ovat sen pois jättäneet) siihen uuteen. Jos haluaisin kokeilla jotain muuta niin varmaan studiotone sitten voisi olla sellainen, mutta se on jo toinen tarina :-).
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Stone
29.09.2016 17:16:41 (muokattu 29.09.2016 17:28:40)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Jos haluaisin kokeilla jotain muuta niin varmaan studiotone sitten voisi olla sellainen, mutta se on jo toinen tarina :-).
 
Haluamatta viedä ketjua mitenkään "sivu raiteille" varsinaisesta aiheesta , niin itseäni myös kiinnostaisi tai mietityttää toisinaan myös tuollainen studiotone ja lisäksi miten se eroaisi soundillisesti classictonesta, josta myöskään ei kokemusta?
 
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards
hallu
29.09.2016 18:07:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Stone: Haluamatta viedä ketjua mitenkään "sivu raiteille" varsinaisesta aiheesta , niin itseäni myös kiinnostaisi tai mietityttää toisinaan myös tuollainen studiotone ja lisäksi miten se eroaisi soundillisesti classictonesta, josta myöskään ei kokemusta?
 
Vie vain sivuraiteille kaikin mokomin :-) mun mielestä kaikki keskustelu Kochista on piristävää kun olen itse nyt muutaman vuoden diggaillut kyseisen pajan tekemisiä ja kokemusta on kertynyt jo kahdesta laitteesta :-).
 
En osaa kylläkään kommentoida tuota sun ajatusta, mutta torilla oli ainakin jokuaika sitten vielä yksi Classictone ja on kyllä kiinnostava aparaatti tremolo ja kaikki. Itse vähän vierastan nykyisin kombossa useampaa elementtiä (1x12 tai 1x10 on mun ihanne). Se näkemäni Classictone oli vissiin 2x12 (eli ei ihan osunut siltä osin makuuni).
 
Studiotone on A-luokan kytkennällä (sitähän monet pitää miellyttävimpänä). Itselläni on yksi A-luokan kone ja en ihan ole vielä keksinyt miten se soundillisesti eroaa AB luokasta ? studiotonesta sanotaan, että sen särö olisi jotenkin orgaanisempi ( en ihan äkkiä keksi mitä se tarkoittaa, mutta kiinnostaisi tosiaan joskus kokeilla) , Studiotonejakin näkee torilla usein ja hinnat ovat tätä nykyä todella maltillisia, niin voisihan sitä semmoisella vähän leikkiä :-).
 
Näin yhden studiotonen myynti-ilmoituksen jossa myyjä sanoi myynnin syyksi hankkineensa twintonen eikä tarvitse kahta niin samanlaista vahvistinta joten onkohan niillä sitten kuitenkään niin merkittävää eroa?
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Stone
29.09.2016 19:16:29 (muokattu 29.09.2016 19:26:38)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Vie vain sivuraiteille kaikin mokomin :-) mun mielestä kaikki keskustelu Kochista on piristävää kun olen itse nyt muutaman vuoden diggaillut kyseisen pajan tekemisiä ja kokemusta on kertynyt jo kahdesta laitteesta :-).
 
Heh ;)
 
Nyt kun Voxit...lähinnä AC15 & AC30 testattu menneenä kesänä, niin mielenkiinto siirtynyt näihin Kochin tuotteisiin, kun tuntuvat käytettynä olevan juurikin melko maltillisen hintaisia, kuten tuossa jo totesitkin.
 
En osaa kylläkään kommentoida tuota sun ajatusta, mutta torilla oli ainakin jokuaika sitten vielä yksi Classictone ja on kyllä kiinnostava aparaatti tremolo ja kaikki. Itse vähän vierastan nykyisin kombossa useampaa elementtiä (1x12 tai 1x10 on mun ihanne). Se näkemäni Classictone oli vissiin 2x12 (eli ei ihan osunut siltä osin makuuni).
 
Olen huomioinut tuon 2 x 10 classictonen myös. Sehän tossa mielenkiintoista juuri onkin, kun tremolo & reverb löytyy sekä looppi.
Eikös sulla ole siinä blues devillessa 2 x 12 elementit...vai vieläkö löytyy?
 
Näin yhden studiotonen myynti-ilmoituksen jossa myyjä sanoi myynnin syyksi hankkineensa twintonen eikä tarvitse kahta niin samanlaista vahvistinta joten onkohan niillä sitten kuitenkään niin merkittävää eroa?
 
Tämähän menee näköjään vain mielenkiintoisemmaksi...ehkei se soundiero ole kuitenkaan "niin" valtava, mutta arvailuahan tämä siis.
 
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards
sepisti
29.09.2016 20:36:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on ollut Studiotone kahdeksan vuotta ykkösvahvarina. Tosi hyvä peli hintaluokassaan. Kyllähän siitä kuulee, että kotelo on pieni ja soundi on ehkä yksinään vähän honottava. Se leikkaa tosi hyvin läpi bändisoitossa ja on todella dynaaminen. Soitan usein kliinitkin särökanavalla. Kitaran volalla säätelen sitten särön määrää. Mietin joskus myös Twintonen hommaamista, mutta päädyin ostamaan kuitenkin kaveriksi Kochin suljetun 112-kaapin, jolloin soundi muuttuu vähän isommaksi ja honottavuus häviää. Käytännössä soitan kuitenkin keikat pelkällä kombolla, joka on aina mikitetty.
 
Mä en osaa kaivata vahvistimelta enää juuri muuta ja olenkin lopettanut kamarunkkauksen siltä osin. Viime syksynä ostin varavahvariksi BlueGuitar Amp 1 -pedaalinupin, jolla saan lähes Kochmaisen soundin, joko 112-kaappiin kytkettynä, tai ahtaassa baarinurkkauksessa vetelen sillä suoraan linjaan ilman kaappia (soitan muutenkin suurimman osan keikoista korvamonitorit päässä).
 
No, mikä toimii mulle, ei vältämttä toimi muille. Studiotone on kuitenkin niin pieni, että casenkin kanssa se on mukavasti kannettavissa yksinään. Suosittelen!
 
https://www.youtube.com/watch?v=L5gGjlyzxfo
Stone
29.09.2016 21:37:00
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sepisti: Mulla on ollut Studiotone kahdeksan vuotta ykkösvahvarina. Tosi hyvä peli hintaluokassaan. Kyllähän siitä kuulee, että kotelo on pieni ja soundi on ehkä yksinään vähän honottava. Se leikkaa tosi hyvin läpi bändisoitossa ja on todella dynaaminen. Soitan usein kliinitkin särökanavalla. Kitaran volalla säätelen sitten särön määrää. Mietin joskus myös Twintonen hommaamista, mutta päädyin ostamaan kuitenkin kaveriksi Kochin suljetun 112-kaapin, jolloin soundi muuttuu vähän isommaksi ja honottavuus häviää. Käytännössä soitan kuitenkin keikat pelkällä kombolla, joka on aina mikitetty.
 
Mä en osaa kaivata vahvistimelta enää juuri muuta ja olenkin lopettanut kamarunkkauksen siltä osin. Viime syksynä ostin varavahvariksi BlueGuitar Amp 1 -pedaalinupin, jolla saan lähes Kochmaisen soundin, joko 112-kaappiin kytkettynä, tai ahtaassa baarinurkkauksessa vetelen sillä suoraan linjaan ilman kaappia (soitan muutenkin suurimman osan keikoista korvamonitorit päässä).
 
No, mikä toimii mulle, ei vältämttä toimi muille. Studiotone on kuitenkin niin pieni, että casenkin kanssa se on mukavasti kannettavissa yksinään. Suosittelen!

 
Hieno analyysi ja tuota vähän jo pelkäsinkin, että juuri ne pointit loistavat studiotonessa mitä yleensäkin vahvistimilta haen ;)
 
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards
Guitarfreak
29.09.2016 21:51:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oli aikanaan tuo twintone I jonkin aikaa soitannassa ja se oli semmonen viha-rakkaus -tyyppinen vahvistin...
 
Muistan taistelleeni sen kliinin ja särön samaan biisiin sovittamisen kanssa kun ne kuulosti niin eri maailmoilta. Kliini oli loppuun asti clean ja särö alkoi rapsakkaana pieruna ja päätyi käsisirkkeliin. Säätämällä ja ehkä elementtiä vaihtamalla olis päässyt lähemmäs sitä korvaansopivuutta. Luulisin että nykyään (tämä kohtaaminen oli sen 10v sitten...) voisi mennä ihan hienosti tuo Kochikin :)
 
Soundillisesti oli kuitenkin munakkaampi Twintone kuin Mesan Mark III kombo.
 
Lelut kallistuu - äijät rapistuu
hallu
29.09.2016 22:01:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Stone: Heh ;)
 
Nyt kun Voxit...lähinnä AC15 & AC30 testattu menneenä kesänä, niin mielenkiinto siirtynyt näihin Kochin tuotteisiin, kun tuntuvat käytettynä olevan juurikin melko maltillisen hintaisia, kuten tuossa jo totesitkin.

 
Juu hemmetti kun olisin varoissani, niin nyt olisi aika mehevään hintaan hyvää kampetta tori väärällään :-)
 
Olen huomioinut tuon 2 x 10 classictonen myös. Sehän tossa mielenkiintoista juuri onkin, kun tremolo & reverb löytyy sekä looppi.
Eikös sulla ole siinä blues devillessa 2 x 12 elementit...vai vieläkö löytyy?

 
Juu se mun BluesDeVille oli 4x10 ja siinä oli todella muhkean middlekuoppainen se bassmanosasto. Se ei ollut edes pahan painoinen niin isoksi laitokseksi. Sanoisin että se vahvistin olisi mulla varmaan vieläkin, jos en olisi myynyt sitä :-D .
 
Mähän innostuin bänditouhuista melko pian sen jälkeen kun olin sen BDV:n myynyt ja näiden takia alkoi uuden vahvarin etsiskely. Toisaalta jos en olisi hätäpäissäni myynyt molempia isoja vahvistimiani kahdenkymmenenvuoden käytön jälkeen, käyttäisin niitä vieläkin enkä olisi päässyt tutustumaan näihin uusiin kamoihin.
 
Niin tai näin, niin Twintone on ollut miellyttävä tuttavuus kaikkinensa ja se on minun ensimmäinen moderni vahvistin.
 

 
Tämähän menee näköjään vain mielenkiintoisemmaksi...ehkei se soundiero ole kuitenkaan "niin" valtava, mutta arvailuahan tämä siis.
 
Arvailua, mutta kiinnostavaa pohdintaa yhtäkaikki. syPitää vähän lähteä jossakin vaiheessa kokeilemaan eri kamppeita. Tuolla reeniksellä kun pyörii kaikenlaisia marsuja ja hamstereita, niin vois varmaan ottaa vähän tyyppejä niistä, niin saisi perspektiiviä soundikysymksiin.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
hallu
29.09.2016 22:38:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sepisti: Mulla on ollut Studiotone kahdeksan vuotta ykkösvahvarina. Tosi hyvä peli hintaluokassaan. Kyllähän siitä kuulee, että kotelo on pieni ja soundi on ehkä yksinään vähän honottava. Se leikkaa tosi hyvin läpi bändisoitossa ja on todella dynaaminen. Soitan usein kliinitkin särökanavalla. Kitaran volalla säätelen sitten särön määrää. Mietin joskus myös Twintonen hommaamista, mutta päädyin ostamaan kuitenkin kaveriksi Kochin suljetun 112-kaapin, jolloin soundi muuttuu vähän isommaksi ja honottavuus häviää. Käytännössä soitan kuitenkin keikat pelkällä kombolla, joka on aina mikitetty.
 
Mä en osaa kaivata vahvistimelta enää juuri muuta ja olenkin lopettanut kamarunkkauksen siltä osin. Viime syksynä ostin varavahvariksi BlueGuitar Amp 1 -pedaalinupin, jolla saan lähes Kochmaisen soundin, joko 112-kaappiin kytkettynä, tai ahtaassa baarinurkkauksessa vetelen sillä suoraan linjaan ilman kaappia (soitan muutenkin suurimman osan keikoista korvamonitorit päässä).
 
No, mikä toimii mulle, ei vältämttä toimi muille. Studiotone on kuitenkin niin pieni, että casenkin kanssa se on mukavasti kannettavissa yksinään. Suosittelen!

 
Kiitos hieno analyysi :-) . Tuo särökanava on twintonessakin todella dynaaminen, mutta twintone on todella botnekas perussoundiltaan (sekä kliini, että särö) ja justiinsa semmoinen honottava pienen vahvarin soundi siitä on hankala (ehkä mahdoton) saada. Analyysisi perusteella studiotone sopisi mun tämänhetken bändiprojektiin kuin nenä päähän sillä Twintone ei viime treeneissä oikein istahtanut soundillisesti.
 
Mulla on tällä hetkellä bändin kanssa käytössä ykkösvaihtoehtona Session Sessionette 1x12 kombo jossa on tosi pieni kabinetti ja soundi on tosi honottava ja sen säröosaston on tiukka ja aika kuiva, mutta dynaaminen ja käytän sitä samalla tavalla kun sinä studiotonea eli otan kliinit särökanavalta koska Sessionetten kliinikanava on tosi kolkko enkä pidä siitä.
 
Varavahvistimena mulla on Koch pedaltone, jonka voi soittaa melkeen mihin masiinaan tahansa päätteeseen tai vaikka suoraan pöytään tarvittaessa. Twintonesta piti tulla ykkösvahvistin tai varavahvistin bändikäyttöön, mutta nyt näyttää, että se jää mulla kotivahvistimeksi odottamaan sitä unelmoimaani Blues/jazzbäändihanketta :-D .
 
Pakko sanoa, että kirjoituksesi myötä studiotone kutittelee vielä enemmän nyt :-)
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
hallu
29.09.2016 23:04:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Guitarfreak: Oli aikanaan tuo twintone I jonkin aikaa soitannassa ja se oli semmonen viha-rakkaus -tyyppinen vahvistin...
 
Muistan taistelleeni sen kliinin ja särön samaan biisiin sovittamisen kanssa kun ne kuulosti niin eri maailmoilta. Kliini oli loppuun asti clean ja särö alkoi rapsakkaana pieruna ja päätyi käsisirkkeliin. Säätämällä ja ehkä elementtiä vaihtamalla olis päässyt lähemmäs sitä korvaansopivuutta. Luulisin että nykyään (tämä kohtaaminen oli sen 10v sitten...) voisi mennä ihan hienosti tuo Kochikin :)
 
Soundillisesti oli kuitenkin munakkaampi Twintone kuin Mesan Mark III kombo.

 
Mulla oli DeanMarkleyn kanssa samoja pulmia, että särökanava meinasi olla tunkkainen ja kireä ja epädynaaminen. Siinä auttoi kun vahvistimen huollatti ja siitä löytyi trebleboostin ja middleboostin avulla varsin muikeita säröjä lopulta, mutta alapää siitä meni todella herkästi tukkoon. Twintonesta en tunnista tuota kuvailemaasi särön yksiulotteisuutta, vaan piemminkin päinvastoin se on mielestäni avoin ja dynaaminen. Mieleeni tulee pari seikkaa, jotka voi vaikuttaa asiaan ja ensimmäinen on, että me ehkä liikutaan erilaisten soundikonventioiden parissa. Mulla on semmoinen kevyt bluesroso ja rokkisärö sekä punkkolina (sekin yllättävän miedolla säröllä). Käytän isoja gaineja todella vähän jos ollenkaan (OD+ kanavaa olen vain kokeillut todeten sen samantien itselleni lähes tarpeettomaksi). Toinen mahdollinen seikka voi olla jos sulla on ollut kuumat mikit kitarassasi kymmenen vuotta sitten. Itse käytän joko kylmiä mikkejä tai normimikit (esim Gibson LesPaulissa T498 ja N490) ruuvaan varsin kauas kielistä ja stratossa ja telessä tietenkin sinkkumikit ja stratossa mikit ruuvattu vinoon niin että alapäät ei mene tukkoon. Kolmas vaihtoehto on tietenkin, että twintone1 ja twintone2 vahvistimet ovat erilaisia särökanavaltaan.
 
Mielenkiintoinen oli myös viimeinen kommenttisi, että twintone olisi munakkaampi kuin Mesan markku3. Itseäni se kiinnostaa erityisesti siksi, että kun ostin tämän vahvistimen niin mulla olit vahvana vaihtoehtona juurikin MesaBoogiet. Oikeastaan Mesa Express50 ja Nomad noita pyöri kesällä torilla kun Expressistä tuli se uusi malli, olivat hintaluokaltaan samalla hehtaarilla tän Twintonen kanssa, mutta päädyin sitten twintoneen. Mesan markku3 mulle kovasti suositeltiin ja yhtä torilla katselinkin, mutta se oli joku rottinkijalopuukeräilykappale ja oman budjettini ulkopuolella joten se sitten jäi. Mutta Mesan Express kuumotti kilvan twintonen kanssa ihan loppuun saakka. Päätin sitten, että jos joskus mesaan päädyn niin se on 35w mark5 kombo 1x12 joka tällä hetkellä on reilusti unelmieni tuolla puolen hinnaltaan joten se jää joskus tulevaisuudessa sitten koettavaksi.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Stone
30.09.2016 13:17:46 (muokattu 30.09.2016 13:29:18)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Juu se mun BluesDeVille oli 4x10 ja siinä oli todella muhkean middlekuoppainen se bassmanosasto. Se ei ollut edes pahan painoinen niin isoksi laitokseksi. Sanoisin että se vahvistin olisi mulla varmaan vieläkin, jos en olisi myynyt sitä :-D .
 
Okei...maltoit antaa BluesDeVillesi siis eteenpäin...arvostan rohkeuttasi ja riskinotto kykyäsi :) Tuotakin vahvistinta joskus kelannut, että voisiko siinä olla jopa "köyhän miehen" '57 The Twinin korvike , joka taas on oman ulottavuuteni ulkopuolella?? Vaan taitaa olla jokseenkin eri eläin kuitenkin...
 
Mielenkiintoinen oli myös viimeinen kommenttisi, että twintone olisi munakkaampi kuin Mesan markku3. Itseäni se kiinnostaa erityisesti siksi, että kun ostin tämän vahvistimen niin mulla olit vahvana vaihtoehtona juurikin MesaBoogiet. Oikeastaan Mesa Express50 ja Nomad noita pyöri kesällä torilla kun Expressistä tuli se uusi malli, olivat hintaluokaltaan samalla hehtaarilla tän Twintonen kanssa, mutta päädyin sitten twintoneen. Mesan markku3 mulle kovasti suositeltiin ja yhtä torilla katselinkin, mutta se oli joku rottinkijalopuukeräilykappale ja oman budjettini ulkopuolella joten se sitten jäi.
 
Tämäpä tämä!!
Itseäni myös kiinnostaisi mesa mark III omistajana myös, että miten se "munakkuus" eroaa tai ilmenee Koch twintonen tapauksessa sen eduksi? Pakkohan noi on vielä testata, niin Twintone kuin varsinkin tuo Studiotone (pyörii muuten aika samoissa hinnoissa käytettynä Twintonen kanssa), eikä vähiten tuon kehutun lämpimän alapään ja laajan dynamiikan vuoksi. Mulla on 2 * 12 kaappi muutenkin käytössä , joten kombon pieni "honottava" kabinetti ei siis ongelma.
Tällä hetkellä itsekin mesassa käytän vain lead kanavaa, josta otan puhtaat kuin rosotkin vaikka vahvistin 3-kanavinen muuten onkin...simppelille miehelle simppeliä setuppia ;)
 
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards
hallu
30.09.2016 15:22:08 (muokattu 30.09.2016 15:28:13)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Stone: Okei...maltoit antaa BluesDeVillesi siis eteenpäin...arvostan rohkeuttasi ja riskinotto kykyäsi :) Tuotakin vahvistinta joskus kelannut, että voisiko siinä olla jopa "köyhän miehen" '57 The Twinin korvike , joka taas on oman ulottavuuteni ulkopuolella?? Vaan taitaa olla jokseenkin eri eläin kuitenkin...
 
No maltoin sitten viimein :-) vaihtokaupalla se meni ja olen diiliin tyytyväinen, mutta hetikohtahan sille sitten olisi ollut käyttöä :-D tosin tässä bändikontekstissa DeVille ei kyllä olisi ollut ihan kotonaan (ei niinkö honota tarpeeksi). Niin paljon kun DeVillestä tykkäsinkin, niin pakko sanoa että ei siitä olisi ollut 57twinin korvikkeeksi. Tonesta en ole ihan varma soundi on DeVillessä kyllä iso, mutta ääni syttyy siinä ihan eri tavalla kun 57twinissä. Sanoisin, että atakki on nopea ja se twinin sag puuttuu. Ei se välttämättä ole pelkästä putkitasurista kiinni, vaan luulen niiden kytkentöjen eroavan muutenkin toisistaan. Vaan mistäpä sen tietää :-).
 
E: piti lisätä, että itse etsin sitä 57twinin sagia kompressorilla ja se toimi kohtalaisesti. Sopivalla kompuralla (efektilenkissä se on niin lähellä tasuria kun kompuran voi tossa saada) soundi kyllä niiaa nätisti ja jäljittelee melkein uskottavasti putkitasurin sakkaamista, mutta se ei ole yhtä dynaaminen siinä sakkaamisessaan. Vaikka siinä saa samaa fiilistä, niin se ei silti ole ihan sama juttu.
 
Tämäpä tämä!!
Itseäni myös kiinnostaisi mesa mark III omistajana myös, että miten se "munakkuus" eroaa tai ilmenee Koch twintonen tapauksessa sen eduksi? Pakkohan noi on vielä testata, niin Twintone kuin varsinkin tuo Studiotone (pyörii muuten aika samoissa hinnoissa käytettynä Twintonen kanssa), eikä vähiten tuon kehutun lämpimän alapään ja laajan dynamiikan vuoksi. Mulla on 2 * 12 kaappi muutenkin käytössä , joten kombon pieni "honottava" kabinetti ei siis ongelma.
Tällä hetkellä itsekin mesassa käytän vain lead kanavaa, josta otan puhtaat kuin rosotkin vaikka vahvistin 3-kanavinen muuten onkin...simppelille miehelle simppeliä setuppia ;)

 
Mä jotenkin suhtaudun vähän skeptisesti kenenkään mahdollisuuteen lähteä "munanmittauskisaan" MesaBoogien kanssa :-D . Mä en tunne mesan markku kolmosta mutta twintone on tosi botnekas ja sen jymäkkä alapää jopa vähän häiritsee kun yrittää sitä keskialuehonotusta hakea (mä en ole saanut sitä kunnolla honottamaan, se kirkastuu mutta ei honota). Siitä od+ kanavasta lähtee aika jymäkkää hevanderimeinikiä kun vääntää vähän middleä kuopalle (vähän kuopalla se on luonnostaankin middleboostia tämä suorastaan voisi kaivata), niin semmoista kalifornian ameriikan sukkahousuheviä alkaa tulla ihan itsestään :-). Siellä tosin sitten lähestytään sitä aluetta että se saattaa joillakin kitaroilla joillakin mikkikombinaatioilla alkaa puuroutua ja voisi kaivata kompuraa kaveriksi. Itse en oikein noissa soundikonventioissa viihdy niin en ole kunnolla perehtynyt mitä sieltä on löydettävissä. Enemmänkin siellä od kanavan blues/rock osastolla viihdyn ja siellä tää soundaa kyllä makealle varsinkin stratolla ja telellä, mutta niillä nyt soundaa kaikki hyvältä :-D.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Guitarfreak
03.10.2016 06:46:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Stone:
 
Tämäpä tämä!!
Itseäni myös kiinnostaisi mesa mark III omistajana myös, että miten se "munakkuus" eroaa tai ilmenee Koch twintonen tapauksessa sen eduksi? Pakkohan noi on vielä testata, niin Twintone kuin varsinkin tuo Studiotone (pyörii muuten aika samoissa hinnoissa käytettynä Twintonen kanssa), eikä vähiten tuon kehutun lämpimän alapään ja laajan dynamiikan vuoksi. Mulla on 2 * 12 kaappi muutenkin käytössä , joten kombon pieni "honottava" kabinetti ei siis ongelma.
Tällä hetkellä itsekin mesassa käytän vain lead kanavaa, josta otan puhtaat kuin rosotkin vaikka vahvistin 3-kanavinen muuten onkin...simppelille miehelle simppeliä setuppia ;)

 
Tässä munakkuusverailussa oli vastakkain twintone ja Mark III nimenomaan komboina. Silloin twintone oli iskevämpi tuossa botne/alamiddleosastossa. Kyseessä oli siis se Mark III kombokotelon ominaishonotus joka lopulta sitten ajoi eteenpäin kamankierrossa.
Itse Mark III vahvistimesta saa kaivettua iskevät ja munakkaat pähinät oikealla kaapilla (thiele 1x12 ja MkIII nuppi oli jo aika jees)... kyllästyin myös jatkuvaan säätöön kun en saanut itselleni toimivia soundeja kaikille kanaville livenä. Ehkä sit joskus Markk IV tai Mark V ;)
 
Ja kyllä: käytän likaa säröä. En varsinaisesti pidä itseäni lo-gain soittajana ja se voi monasti aiheuttaa erilaisia näkemyksiä kuinka joku rompe toimii tarkemmin määrittelemättömään musatyyliin :D
 
Lelut kallistuu - äijät rapistuu
hallu
03.10.2016 09:50:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Guitarfreak: Tässä munakkuusverailussa oli vastakkain twintone ja Mark III nimenomaan komboina. Silloin twintone oli iskevämpi tuossa botne/alamiddleosastossa. Kyseessä oli siis se Mark III kombokotelon ominaishonotus joka lopulta sitten ajoi eteenpäin kamankierrossa.
Itse Mark III vahvistimesta saa kaivettua iskevät ja munakkaat pähinät oikealla kaapilla (thiele 1x12 ja MkIII nuppi oli jo aika jees)... kyllästyin myös jatkuvaan säätöön kun en saanut itselleni toimivia soundeja kaikille kanaville livenä. Ehkä sit joskus Markk IV tai Mark V ;)
 
Ja kyllä: käytän likaa säröä. En varsinaisesti pidä itseäni lo-gain soittajana ja se voi monasti aiheuttaa erilaisia näkemyksiä kuinka joku rompe toimii tarkemmin määrittelemättömään musatyyliin :D

 
Kiitos asiantuntevista kommenteistasi, sulla tulee hyvää ja perusteltua tekstiä ja sitä on ilo lukea. Kuvauksesi perusteella se Mark3 olisi kuin olisikin voinut olla minulle se "oikea" valinta. Harmi kun niitä ei silloin ollut torilla tarjolla (perusmalleja) se rottinkiversio oli vähän kallis silloiseen budjettiini enkä muutenkaan ollut halukas maksamaan muusta kuin käyttölaitteesta.
 
En ole Mesatuntija, mutta olen keskustellut yhden sellaisena pitämäni kanssa ja hän oli kovasti sitä mieltä, että Mark V on nimenomaan se "the Mesa" eli siihen jollakin tavalla kulminoituu sen mallisarjan kaikki aikaisemmat versiot. Olenpa jossakin lukenut väitettävän, että Mark V tulisi olemaan viimeinen tuonkaltainen analginen mesa, koska analogisella tekniikalla sitä ei enää järjellisesti pysty tekemään enää monimutkaisemmaksi tai monipuolisemmaksi joten seuraava askel moipuolisuuden tiellä on digitaalisuus (bassopuolellahan Mesa on jo ottanut askeleen digitaaliseen maalimaan sillä D800 vahvarilla jossa on D-luokan pääte). Analogisuus saattaa tulevaisuudessa siirtyä taas yksinkertaisempaan suuntaan, mene ja tiedä. LoneStarhan on vissiin Mesan pitkäaikaisin malli jos se kerran on se alkuperäinen Mark I.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Guitarfreak
03.10.2016 10:40:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Kiitos asiantuntevista kommenteistasi, sulla tulee hyvää ja perusteltua tekstiä ja sitä on ilo lukea. Kuvauksesi perusteella se Mark3 olisi kuin olisikin voinut olla minulle se "oikea" valinta. Harmi kun niitä ei silloin ollut torilla tarjolla (perusmalleja) se rottinkiversio oli vähän kallis silloiseen budjettiini enkä muutenkaan ollut halukas maksamaan muusta kuin käyttölaitteesta.
 
En ole Mesatuntija, mutta olen keskustellut yhden sellaisena pitämäni kanssa ja hän oli kovasti sitä mieltä, että Mark V on nimenomaan se "the Mesa" eli siihen jollakin tavalla kulminoituu sen mallisarjan kaikki aikaisemmat versiot. Olenpa jossakin lukenut väitettävän, että Mark V tulisi olemaan viimeinen tuonkaltainen analginen mesa, koska analogisella tekniikalla sitä ei enää järjellisesti pysty tekemään enää monimutkaisemmaksi tai monipuolisemmaksi joten seuraava askel moipuolisuuden tiellä on digitaalisuus (bassopuolellahan Mesa on jo ottanut askeleen digitaaliseen maalimaan sillä D800 vahvarilla jossa on D-luokan pääte). Analogisuus saattaa tulevaisuudessa siirtyä taas yksinkertaisempaan suuntaan, mene ja tiedä. LoneStarhan on vissiin Mesan pitkäaikaisin malli jos se kerran on se alkuperäinen Mark I.

 
Nyt on taas vallalla digitointitrendi (80-luku anyone?) ja se jossain vaiheessa taas kääntyy sit fyysisiin laitteisiin ku kyllästytään leikkimään valikoilla :D... imo
 
Mutta se että se Mark V ois se The -laite riippuu mielipiteenantajan omasta näkökannasta... ;) meikä diggaa Roadsterista enämpi (testailin nopiaan peräkkäin samalla kaapilla ja silti diggasin Roadsterista) johtuen simppeliydestä ja perussoundista. Se Roadster on enempi levällään ja muutenkin Recto, mutta nämäkin taas mieltymyksiä enempi kuin ultimaattisia totuuksia.
 
Lelut kallistuu - äijät rapistuu
hallu
03.10.2016 10:58:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Guitarfreak: Nyt on taas vallalla digitointitrendi (80-luku anyone?) ja se jossain vaiheessa taas kääntyy sit fyysisiin laitteisiin ku kyllästytään leikkimään valikoilla :D... imo
 
Mutta se että se Mark V ois se The -laite riippuu mielipiteenantajan omasta näkökannasta... ;) meikä diggaa Roadsterista enämpi (testailin nopiaan peräkkäin samalla kaapilla ja silti diggasin Roadsterista) johtuen simppeliydestä ja perussoundista. Se Roadster on enempi levällään ja muutenkin Recto, mutta nämäkin taas mieltymyksiä enempi kuin ultimaattisia totuuksia.

 
Joo tämä mielipteenantaja oli vahvasti markeihin kallellaan ja käsittääkseni rectot joiden lippulaiva lienee se rowdking edustaa vähän erilaista vahvistin ajattelua kuin markit. En minä liikaa anna painoa asiantuntevillekaan mielipiteille, koska ne on mielipiteitä ja meillä soittajilla usein enemmän tai vähemmän tunnepuolen juttuja myös. Mun mielestä se mark V on vähän konstikkaan oloinen nappula-aparaatti, mutta siitä kuulemma sää väänneltyä vaikka mitä maan ja taivaan väliltä Fenderistä aina Voxin kautta Marshalliin ja takaisin.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Stone
03.10.2016 11:13:21 (muokattu 03.10.2016 11:57:42)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Joo tämä mielipteenantaja oli vahvasti markeihin kallellaan ja käsittääkseni rectot joiden lippulaiva lienee se rowdking edustaa vähän erilaista vahvistin ajattelua kuin markit. En minä liikaa anna painoa asiantuntevillekaan mielipiteille, koska ne on mielipiteitä ja meillä soittajilla usein enemmän tai vähemmän tunnepuolen juttuja myös. Mun mielestä se mark V on vähän konstikkaan oloinen nappula-aparaatti, mutta siitä kuulemma sää väänneltyä vaikka mitä maan ja taivaan väliltä Fenderistä aina Voxin kautta Marshalliin ja takaisin.
 
Minulla on erittäin vahva tunne, että olen itsekkin käynyt keskustelun jos toisenkin tämän samaisen avuliaan ja humoristisen mesa mielipiteenantajan kanssa...huipputyyppi ;)
 
Mutta joo...tuo kuullostaa markilta, että sieltä saa etsittyä noita mainitsemiesi klassikkovahvareiden soundeja (jos vaan osaa) ja paljon muutakin. Itseäni V markissa kiinnostaisi etupäässä se "tweed" mode, mutta kallishan se on kuin pentele, joten tyydyn yhä mark III:een ja haaveilen vaikka salaa siitä V markista ;)
 
Kyllähän se mark III kombon koppa on sellainen box soundinen pienestä koostaan johtuen ja käytänkin 2 x 12 kaappia kaverina, niin soundi isonee kyllä ihan omiin sfääreihinsä näin. Kuitenkin...esim. roots tyyppiseen musaan, tuollainen hieman boxmainen soundi istuu taas mielestäni varsin mukavasti.
 
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards
Guitarfreak
03.10.2016 15:41:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Joo tämä mielipteenantaja oli vahvasti markeihin kallellaan ja käsittääkseni rectot joiden lippulaiva lienee se rowdking edustaa vähän erilaista vahvistin ajattelua kuin markit. En minä liikaa anna painoa asiantuntevillekaan mielipiteille, koska ne on mielipiteitä ja meillä soittajilla usein enemmän tai vähemmän tunnepuolen juttuja myös. Mun mielestä se mark V on vähän konstikkaan oloinen nappula-aparaatti, mutta siitä kuulemma sää väänneltyä vaikka mitä maan ja taivaan väliltä Fenderistä aina Voxin kautta Marshalliin ja takaisin.
 
Pääsee kyl joo. Tarvis vielä Mark V sen roadkingin pääte/kaappi valinnat nii alettas oleen hoodilla... mut :D alkais oleen nappeja ku teineillä.
 
Lelut kallistuu - äijät rapistuu
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «