Aihe: Saara Aalto
1 2 3 4 588 89 90 91 92277 278 279 280 281
Janizio
28.09.2016 10:17:03 (muokattu 28.09.2016 10:45:44)
lurkki: Niin tuota; saikos täällä esittää oman mielipiteensä vai eikö saanut?

Saa! Kaikki saa

Mites oli tuossa tuon Je Suis Maladen kanssa, että ei kukaan halua kuulla sitä muu kuin minä ja Saara? Se ei ole enää minusta täysin pelkkä mielipide asia, koska siitä on faktaa ja kokemuksia, että asia on ihan jotain muuta kuin tuossa väitettiin.

Ja niin ku sanoin. Vain pienen hetken Voice of Finlandin jälkeen minäkin olin Je Suis Maladen kohdalle, että tosi Wau, mutta en tiedä kävikö siinä niin, että mun ns. korvaani Saara kulutti se biisin jotenkin loppuun vai mitä, mutta ei se saa enää niitä väristyksiä aikaan kuin esim. Voice of Finlandissa kun hän sen esitti. Ei se huono ole edelleenkään ja jos kerta muuten iso osa faneista siitä noin paljon rakastaa niin kun sitä kuitenkin kuuntelee edelleenkin ihan mielikseen niin antaa Saaran laulaa sitä kun se kerran uppoaa edelleenkin niin hienosti keikoilla ja tottakai se tuntuu hiton hyvältä, että siitä bisistä tuli tollainen ns. joka keikan hittijuttu vaikka itse sen biisin isoin fani en enää olekaan. Et mua ei haittaisi yhtään, jos Saara lopettaisi sen biisin laulamisen kokonaan, mutta kun se kerta on ison osaa muuta fanikuntaa mielissä sellainen the biisi niin antaa laulaa ja vetää, koska tuollaisia biisejä artisti tarvii, jota todella niinku halutaan kuulla. On joo cover-biisi edelleenkin, mutta silti

Mielipiteeseen saa ja voi heittää vasta kommentin. Vai eikö saa? Eikös se keskustelu just niin mee eteenpäin, että yksi esittää kommentin/mielipiteen ja siihen voi sitten esittää sitä myötäilevän kommentin tai sitten eriävän mielipiteen.

Minun tietääkseni se, että esittää jonkun kommentiin eriävän mielipiteen ei merkitse sitä, että ei kunniottaisi toisen mielipidettä tai kommenttia.
Funkånaut
28.09.2016 11:45:25

Ei täydy olla kummoinen ruudinkeksijä tajutakseen, että Englannissa (kyllä, tässä yhteydessä nimenomaan Englanti eikä Iso-Britannia) pidettävässä laulukisassa yleisö (ja sitä kautta tuomaristo) ei välttämättä arvosta ranskaksi laulamista.
"Ei riitä pelkkä netissä mouhoominen, pitää olla myös kova kullimies ja otollinen Saatanalle." - Vessajono
k1mm0
28.09.2016 12:35:10
Juu, ja ei kai kukaan nyt tosissaan usko, että tuo koko episodi olisi ollut täyttä sattumaa. Saara teki vain, kuten tuottajat käski ja taas saatiin "hyvää" draamaa televisioon.

Huvikseni tosiaan tsekkasin YouTubesta nuo Aallon vedot tuolla, ja tuota noin... Ihan hyvä ääni sillä on, mutta kukaan ei ole vissiin kertonut sille, että vibratoa on tarkoitus käyttää tehokeinona, ei jatkuvasti. Kuulostaa melkoisen pöljältä, kun jokainen kahdeksasosanuottikin vedetään päälle liimatun kuuloisella vibratolla.

Toisaalta, sitähän sanotaan myös, että vibraton tarkoitus on peittää laulusta epäpuhtaudet. Ehkä Saaran puhdas ääni on vain sitten niin epävireinen, että pakko peittää virheet överillä vibratolla.

Ja tämähän oli nyt _minun mielipiteeni_, jonka ilmaisuun minulla lienee täysi oikeus ja jonka takia kenenkään ei tarvinne mieltänsä pahoittaa.
LiemiKuutio
28.09.2016 12:36:43
Janizio: Ihan mielenkiinnosta kyllä kysyn mikä se toinen kerta oli kun toi biisi oli väärä valinta siinä tilanteessa?

Mistähän sinä tuon mielipiteen repäisit ja millä perusteella, että kukaan muu ei halua muka kuulla sitä. Saara on jo itsekin sanonut, että osa faneista oli pyytänyt ja halunnut, että hän vetäisi Je Suis Maladen jossain vaiheessa tuossa kisassa ja minä uskon helposti, että hältä on tälläistä pyydetty

Ja minä en muuten kuulu tähän porukkaan, joka sitä biisiä on hältä pyytänyt kisassa laulamaan. Ei se ole minusta Saaran parhaita biisejä, mitä hän keikoillaan vetää. On hällä parempiakin sekä covereissa, että omissaan

Voice of Finland. Tekotaiteellisuus ja lattialla vääntelehtiminen, samoin kuin irvistely laulaessa on juuri asioita, jotka Saarassa ärsyttää katsojia ja kuulijoita sen lisäksi ettei musiikki itsessään suurempaan yleisöön kolahda. Jos joku on suositellut Saaraa laulamaan kyseisen biisin tuolla, voi siihen olla seuraavia syitä:

1. Kyseisiä faneja ei ole olemassakaan, vaan Saara vierittää syyn toisten niskoille
2. Kyseiset "fanit" ovat tahtoneet pahanilkisesti Saaran epäonnistuvan kaikessa
3. Kyseiset fanit luulevat, että kun esittää jotain ranskaksi, se ja on automaattisesti jotain hienoa. Kertoo tietty paljon Saaran fanikunnasta.

Mielipiteitäni revin ihan sieltä mistä sinäkin. Toivon oikeasti Saaralle menestystä tietenkin, ja olisi hienoa jos tästä aukenisi jotain suurempaa. Mutta Saara näkyy olevan itse suurin este menestykselle, kun ei kuuntele kuin niitä muutamaa fania, jotka käskivät sen maladenkin esittää. Saarallahan on nämä ns. periaatteet, joista ei anneta piiruakaan periksi.

Toivottavasti ottaa neuvoja vastaan viimeistään tässä vaiheessa. Samoin kuin että heivaisi nuo hirvittävät rytkyt (uutuutena naamaan liimatut muovitimantit ja ikkunaverhot), roolileikit ja prinsessamekot pois ja menisi oikean stailaajan pakeille. Samoin pois nuo lapselliset prinsessa- ja keijulässytykset, jotka sopii toki lapsille suunnattuun musiikkiin, mutta tilannetaju ei oikein pelaa, jos niistä alkaa horisemaan Simon Cowellin ja Sharon Osbournen ja brittiyleisön edessä. Alkaa kuulostamaan Johanna Tukiaiselta jo tuollainen.

Chandelier oli ensimmäinen kuulemani biisi, jossa Saara oikeasti lauloi, eikä vain esittänyt laulajaa prinsessamekossa.
Janizio
28.09.2016 13:19:55 (muokattu 28.09.2016 13:27:48)
Jotenkin arvasin, että sieltä tulee vastaus, että Voice of Finland kun puhuit koko uran teilaamisesta sen biisi kohdalla. Ää minun mielestäni Voice of Finlandissa toi Je Suis Malade osui täydellisesti maalinsa siinä kohtaa.

Noista kolmesta asiasta mitä veikkalit, että miksi Saara on pyydetty laulamaan tuota X-Factorissa niin veikkaampa, että mikään ei ole oikein. Je Suis Malade on ihan aidosti ja oikeasti keikoilla biisi, joka saa porukan ns. hullaantumaan ja sen lisäksi kun Saara itse sitä biisiä rakastaa niin en yllättynyt hirveästi, että hän tulisi vetämään sen jossain vaiheessa ns. naftaliinista. Oikeastaan ensimmäinen kerta olit tää X-Factor kun se biisi ei lyönytkään porukkaa ns. ällikällä. Mut sen sijaan, että mä lähtisin heti Saaraa moittimaan tai arvostelemaan. Mä mietin, että mistä tämä ratkaisu saattoi johtua ja usein mä löydän sille ainakin omasta mielestäni järjellisen selityksen ja jos se on vielä sellainen ihan niinku hyväksyttävä niin miksi lähteä niinku natisemaan hälle siitä.

Mitä tulee tuohon äänellä liialliseen kikkailuun niin aika harvoin minä siihen ole törmännyt, mutta muutamia kertoja se on ollut siinä vähintäänkin rajalla, että joko se menee liiallisuuksiin ja jossain tapauksissa ymmärränkin, että se voi mennä joidenkin mielestä yli. Mut ne kerrat kun minä olen ollut sitä mieltä, että meneekö jo liiallisuuksiin niin ne ovat koskeeneet juurikin näitä kisatilanteita. Normi keikoilla ja muuten niin sitä ei tapahdu. Selitys lienee siinä Saaran halussa ja tahdonvoimassa, joka joissain tapauksissa menee näissä kisa tilanteessa ehkä vähän yli. Joku voi tulkita asian niinkin, että hällä on noissa kisatilanteissa liiallinen halu näyttää jokainen osaamisensa ripe ja nyanssi joka kerta, joka ei tietenkään olisi tarpeellista.

Niinku joku sanoikin oliko toi sitten käsikirjoituksessa kirjoitettu, että saadaan kisaan ns. ylinmääräistä draamaa. Mehän ei voida kuin vain arvailla sitä. Mahdollistahan sekin on.

Yks juttu/esitys kokonaisuus on jäänyt mullekin mysteeriksi, että mitähän siinä kahden esityksen välillä tapahtui. Puhun nyt UMK kisasta ja siitä mitä tapahtui semifinaali vedon ja finaali vedon välillä. Nimittäin minusta finaaliin veto oli jopa monta pykälää parempi. Sen ehkä miksi se tapahtui voin kyetä arvaamaan, mutta mitä siinä niinku oikein teknisesti tapahtui ja mikä siinä semifinaali vedossa mättäsi niin en osaa löytää sanoja. Siis jotenkin se ei vain tullut se tunne ja fiilis läpi niinku normaalisti tulee. Mut hups finaali veto olikin sitten taas niinku normaalia Saara Aalto laatua mihin minä olen tottunut.

Siis se mikä syy johti esityksen paranemiseen lienee se, että Saara sai siitä semifinaalivedosta fiiliksen ja tunteen miltä se tuntui jne. sekä näki toki sitten fyysisesti itsekin miltä se näytti ja teki jotain paremmin finaalissa ja jopa aika paljonkin paremmin.

Et on näitä tilanteita joitain, jossa oon jäänyt miettimään, että miks nyt mättää kun ei tule ihan niinku pitäisi, mutta harvassa ne on, mutta on niitä jokunen

Ja tosiaan jos minä lähtisin Saaralle ehdottomaan jotain biisiä tuonne X-Factoriin, että laulapas tämä niin ei se ainakaan tosiaan Je Suis Malade olisi ollut. Let it Go, You Raise Me Up juu levytetty Teemun kanssa, mutta laulaa sitä yksinkin keikoilla, Skyfall on hieno. Noita animaatioleffojen biisejä/Disney biisejä tai elokuvien biisejä olisi aika monia joita vois Saaralle ehdottaa. Sellaisten biisien laulamisessa Saara on minusta parhaimmillaan
Dirtyh
28.09.2016 13:37:18

Mä taidan oikeasti mennä katsomaan Saaran keikkaa. Isänpäivänähän sellainen näkyy olevan. Janizion puheiden perusteella keikoilla on älytön die hard (ei elokuva) meininki joten tarvitseehan se nyt itsekkin kokea.
Janizio
28.09.2016 14:17:49 (muokattu 28.09.2016 14:21:50)
Dirtyh: Mä taidan oikeasti mennä katsomaan Saaran keikkaa. Isänpäivänähän sellainen näkyy olevan. Janizion puheiden perusteella keikoilla on älytön die hard (ei elokuva) meininki joten tarvitseehan se nyt itsekkin kokea.

Kannattaa sille ainakin mahdollisuus antaa. Sitäkin kautta, että käy livenä katsomassa. Siinä näkee/kuulee sen lopullisen totuuden.

Onkos toi Isänpäiväkonsertti Riihimäellä minkälaisessa paikassa. Jossain konserttisalissako tai sen tyyppisessä, jos on niin se on juuri oikean tyyppinen paikka mennä ekaa kertaa kuuntelemaan Saara.
Epämuusikko
28.09.2016 19:08:34 (muokattu 28.09.2016 19:10:48)
Muistini mukaan Je Suis Malade on ihan nätti yleismaailmallisesti tunnustettu ok biisi. Mutta kannattiko sitä enklannissa laulaa, on toinen juttu.

Let it Go, You Raise Me Up no nämä biisivalinnat jo ovat korneja isolla k:lla. huh! Vaikkakin pääsee laulajan työkalupakkia hieman väläyttelemään. (mitä sinänsä arvostan, uskon käsityöläisyyden ainakin moraaliseen voittoon). Mutta nuo biisit...
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
nirzin
28.09.2016 19:28:12
Tässä viime päivien satoa:

ns. mitata
ns. pyyhettä kehiin
ns. Disney prinsessalle
ns. hämää
ns. karanneet
ns. porukan johto
ns. nätisti
ns. karanneisiin juttuihin
ns. musauran
ns. uuden mahdollisuuden
ns. hengissä ollaan
ns. huhuissa
ns. draama
ns. maalitaulu
ns. luntatupaan
ns. puolitiehen
ns. lisää paukkuja
ns. toiminut
ns. ominta temmellys kenttää
ns. korvaani
ns. joka keikan hittijuttu
ns. hullaantumaan
ns. naftaliinista
ns. ällikällä
ns. ylinmääräistä draamaa
janezki_
28.09.2016 19:36:39 (muokattu 28.09.2016 19:37:32)
nirzin: Tässä viime päivien satoa:

ns. mitata
ns. pyyhettä kehiin
ns. Disney prinsessalle
ns. hämää
ns. karanneet
ns. porukan johto
ns. nätisti
ns. karanneisiin juttuihin
ns. musauran
ns. uuden mahdollisuuden
ns. hengissä ollaan
ns. huhuissa
ns. draama
ns. maalitaulu
ns. luntatupaan
ns. puolitiehen
ns. lisää paukkuja
ns. toiminut
ns. ominta temmellys kenttää
ns. korvaani
ns. joka keikan hittijuttu
ns. hullaantumaan
ns. naftaliinista
ns. ällikällä
ns. ylinmääräistä draamaa

Onks tää Saaran tulevan levyn biisilistaa, mistä karsitaan lopullinen levy? Ehdotan, että avausbiisinä toimisi "luntatupaan", niin saadaan energiat kattoon ja jauhot suuhun heti kättelyssä. "Joka keikan hittijuttu" on varma hitti.
öl m
28.09.2016 19:58:27
janezki_: Onks tää Saaran tulevan levyn biisilistaa, mistä karsitaan lopullinen levy?

Veikkaan, että tuo "porukan johto" on kökkökäännösversio biisistä Leader Of The Pack.
"Voidaan varmaankin olla yhtä mieltä siitä, että te tarvitsette tällaisen laitteen."
ukko idänmies
28.09.2016 20:26:21
Katselin jotain noista videoista ja kyllähän se teennäinen naaman vääntely on kauheata katsottavaa. Ja muutamia ihan selviä harhanuottejakin mahtuu mukaan. Ja naamasta näkee, että Saara huomaa ne itsekin. Jotenkin harjoitellun ja ulkoa opetellun kuuloista laulua koko ajan, ei sellaista luontaisen laulajan fiilistä missään vaiheessa.
Huone 105, saavu sinne siis.
Janizio
28.09.2016 20:28:46
Jahas Jahas

Ei ole Saara Aalto ainoa joka on näköjään sitä mieltä, että meidän median jatkuva negailu ja ns. mollaavat kirjoittelut joihin aiheet nyitään heidän somepäivitysten perusteella ottaa päähän.

Nyt avautui myös Sara Forsberg samasta asiasta ja aikalailla samoin sanoin kuin Aallon tyttökin. Saran mukaan ei ole hän ja Saara ainoit joita ns. ketuttaa tämä meidän median kirjoitusten sävy
evo
28.09.2016 20:48:25
Funkånaut: Ei täydy olla kummoinen ruudinkeksijä tajutakseen, että Englannissa (kyllä, tässä yhteydessä nimenomaan Englanti eikä Iso-Britannia) pidettävässä laulukisassa yleisö (ja sitä kautta tuomaristo) ei välttämättä arvosta ranskaksi laulamista.

Eivät ymmärrä renesanssineroutta.
I drink and I know things.
Henri Henri Olavi
28.09.2016 21:13:34
Funkånaut: Ei täydy olla kummoinen ruudinkeksijä tajutakseen, että Englannissa (kyllä, tässä yhteydessä nimenomaan Englanti eikä Iso-Britannia) pidettävässä laulukisassa yleisö (ja sitä kautta tuomaristo) ei välttämättä arvosta ranskaksi laulamista.

No ei kyllä. Sehän on lähes sama kuin alkaisi vetämään turkua Tampereella.
ehkä jos jos asia ois niin että tekee paljon ainesta siis akia paljon mutta jos antaa pois niin onko se plajon siis ol? -haitaripartio
Jormaz
28.09.2016 21:24:11
En muista mitä mieltä Saara itse oli tosta biisivalinnasta mutta oon hänen kanssaan 100% samaa mieltä.
No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän..
Funkånaut
28.09.2016 21:27:08

Henri Henri Olavi: No ei kyllä. Sehän on lähes sama kuin alkaisi vetämään turkua Tampereella.

Tai stadia missä tahansa Pohjanmaalla.

evo: Eivät ymmärrä renesanssineroutta.

Epäilemättä näin.
"Ei riitä pelkkä netissä mouhoominen, pitää olla myös kova kullimies ja otollinen Saatanalle." - Vessajono
kyseinen
28.09.2016 21:28:13
AP:Mahtaneeko Ibi Love-haulla löytyä vielä se Idolsin karsintasekoilu...

https://www.youtube.com/watch?v=Sm8ezu8vz50

LiemiKuutio:
1. Kyseisiä
2. Kyseiset
3. Kyseiset

Goddamn, mitä tykitystä.
Internetin kautta, vähän joka puolelle. -V. Keskinen
Alfons Åberg
28.09.2016 23:13:42
"Jos johtaisin levy-yhtiötä, niin nakkaisin kaikki kolme hiuksista vittuun ja ottaisin oikeita talentteja tilalle. Sellaisia jotka osaavat oikeasti säveltää." -danny-
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)