Aihe: Kysymys/vastaus topic part V
1 2 3 4 5275 276 277 278 279311 312 313 314 315
artsipartsi
11.09.2016 09:26:25
Täällä oli joskus juttua ns. Nyrkkisäännöstä maton leveyttä koskien. En nyt löydä sitä, se oli jotenkin suhteutettuna mattosyvennyksen kokoon tms...

Onko kellään muistikuvaa/tietoa?
hollmi-5
11.09.2016 12:56:59
artsipartsi: Täällä oli joskus juttua ns. Nyrkkisäännöstä maton leveyttä koskien. En nyt löydä sitä, se oli jotenkin suhteutettuna mattosyvennyksen kokoon tms...

Onko kellään muistikuvaa/tietoa?

Snarebedin leveys on oltava hiukan mattoa leveämpi.
Soundit, piuhat ja kajarit.
artsipartsi
11.09.2016 14:53:57
hollmi-5: Snarebedin leveys on oltava hiukan mattoa leveämpi.

Tänks, uumoilinkin että nykyinen on liian leveä.
artsipartsi
12.09.2016 19:51:39
Tuli ostettua tuollaiset vanhat pearlit. Onko kellään tarkempia speksejä ko.setistä?omissa kuvissa muutama kuva...materiaali ilm jonkin sortin mahonkia. Rautaosat ovat jämäkät ja setistä irtoaa hyvät soundit/virittyvät helposti.
jp351
17.09.2016 11:41:25
Olen hankkimassa Ludwigin pronssivirveliin dempparia. Kiinnitysreikien väli noin 13 mm ja halkaisija 5 mm. Rummussa on Monroe-badge mutta nämähän ei vissiin ole paljoa muuttuneet vuosien varrella? Millbrookilta katselin tällaista:

http://millbrook.fi/tuotteet.php?k= … amp;tuoteryhma_id=363&offset=30

Pystyisiköhän joku varmistamaan, että tuo kyseinen osa on sopiva?
hollmi-5
17.09.2016 14:00:00
jp351: Olen hankkimassa Ludwigin pronssivirveliin dempparia. Kiinnitysreikien väli noin 13 mm ja halkaisija 5 mm. Rummussa on Monroe-badge mutta nämähän ei vissiin ole paljoa muuttuneet vuosien varrella? Millbrookilta katselin tällaista:

http://millbrook.fi/tuotteet.php?k= … amp;tuoteryhma_id=363&offset=30

Pystyisiköhän joku varmistamaan, että tuo kyseinen osa on sopiva?

On se sopiva osa.
Veksi
17.09.2016 14:49:54
artsipartsi: Tänks, uumoilinkin että nykyinen on liian leveä.
Ei haittaa, on joskus parempi näin?
jp351
17.09.2016 16:56:31
hollmi-5: On se sopiva osa.

Näin arvelinkin, kiitoksia!
Kailis
21.09.2016 19:56:22

Veksi: Ei haittaa, on joskus parempi näin?

Jos hakee hallitsematonta pärinää niin kyllä.
JuhaHo: Lienen sokea, mutta en näe linkkiä missään.
Jasks
26.09.2016 17:11:20
Jazz touhuihin kaipaisin uutta rideä. Tarttis olla semmonen missä olisi kupu josta lähtisi irti kirkas saundi ja pelti ei jäisi liian pitkäksi aikaa soimaan. Tällä hetkellä käytössä on ollut joko Paisteen 20" 2002 tai Zildjianin 22" Avedis. Paisteen saundi ei oikein noihin hommiin sovi, koska yksittäisiä iskuja ei tarpeeksi selkeästi nappaa. Zildjian muuten toimii erittäin hyvin, mutta sustain on sen verran pitkä että varsinkin hiljaisemmilla taustamusa keikoilla saattaa tuo jyrätä aika vahvasti.

Mahdollisesti voisi hoitaa myös crashin virkaa mikäli pienemmällä setupilla keikalle lähdetään.

Löytyisikö ehdotuksia? Kaikki merkit ja hinnat käyvät katsellaan siitä sitten oikeaa vaihtoehtoa.
http://www.youtube.com/user/Ayriainen
hollmi-5
26.09.2016 21:18:24
Jasks: Jazz touhuihin kaipaisin uutta rideä. Tarttis olla semmonen missä olisi kupu josta lähtisi irti kirkas saundi ja pelti ei jäisi liian pitkäksi aikaa soimaan. Tällä hetkellä käytössä on ollut joko Paisteen 20" 2002 tai Zildjianin 22" Avedis. Paisteen saundi ei oikein noihin hommiin sovi, koska yksittäisiä iskuja ei tarpeeksi selkeästi nappaa. Zildjian muuten toimii erittäin hyvin, mutta sustain on sen verran pitkä että varsinkin hiljaisemmilla taustamusa keikoilla saattaa tuo jyrätä aika vahvasti.

Mahdollisesti voisi hoitaa myös crashin virkaa mikäli pienemmällä setupilla keikalle lähdetään.

Löytyisikö ehdotuksia? Kaikki merkit ja hinnat käyvät katsellaan siitä sitten oikeaa vaihtoehtoa.

No onpas. Minulla on 20" A-Zilldjian thin crash (uutta sarjaa), jossa on kaikki muut toivomasi ominaisuudet, mutta soinnin pituus on ehkä liikaa. On hiljainen kompatessa, kirkas kupu ja crashautuu aivan mahtavasti.
keitiiem
27.09.2016 04:07:53 (muokattu 27.09.2016 04:09:01)

Jasks: Jazz touhuihin kaipaisin uutta rideä. Tarttis olla semmonen missä olisi kupu josta lähtisi irti kirkas saundi ja pelti ei jäisi liian pitkäksi aikaa soimaan. Tällä hetkellä käytössä on ollut joko Paisteen 20" 2002 tai Zildjianin 22" Avedis. Paisteen saundi ei oikein noihin hommiin sovi, koska yksittäisiä iskuja ei tarpeeksi selkeästi nappaa. Zildjian muuten toimii erittäin hyvin, mutta sustain on sen verran pitkä että varsinkin hiljaisemmilla taustamusa keikoilla saattaa tuo jyrätä aika vahvasti.

Jos sun Zildjian on lähellä sitä mitä haetaan, laita sen alapintaan teippiä sopiva määrä halutun soundin löytämiseksi. Teipinpalat rauhoittaa sointia mukavasti.
jtpennane
27.09.2016 12:12:57
Jasks: Löytyisikö ehdotuksia? Kaikki merkit ja hinnat käyvät katsellaan siitä sitten oikeaa vaihtoehtoa.

https://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1188276

Osta tuosta Med thin low. Helvetin hyviä symbaaleja noi ja hinta kohdallaan.
Juuh elikkäs
artsipartsi
01.10.2016 11:41:42
Ja taas mennään...

Olen koittanut tuota omissa kuvissa näkyvää Pearl-settiä jäljittää, mallia tms siis.
Olen löytänyt netistä hyvin vähän mitään konkreettista, yks 70-lukulainen setti oli samanoloinen, mutta siinäkin badget erit...
Ilm Pearlilla ei tuohon aikaan ollut näitä eri nimiä seteille?siis tyyliin MMX,Export jne mitä niitä nyt nykyään on?

Olisin kiitollinen jos joku tietäisi mikä tuo setti on, olen ajatellut että mikäli mahd niin laajentaisin sitä tomien osalta. Aika vaikea vain etsiä kun ei tiedä mitä etsii.

Runkomateriaali on ainakin mahonki, tai "Mixed wood" jos yhtään googlella pääsin kärryille (ja toki ihan omalla silmällä katsomalla).

Setti ei ainakaan lugien yms osalta vaikuta halpiskamalta, on todella jämyä kamaa ja vireet yms pitää.
Koot ovat 24x14,13x9,14x10,18x16, jotka viittaisivat 70-luvulle...mutta badge on ilm 80-luvun alkupuolelta?Äh, vaikeaa.

Pearl on minulle kohtuu tuntematon merkki muutenkin, joten sekin vaikeuttaa asiaa.
Kimd
01.10.2016 16:11:20
artsipartsi: Ja taas mennään...

Olen koittanut tuota omissa kuvissa näkyvää Pearl-settiä jäljittää, mallia tms siis.
Olen löytänyt netistä hyvin vähän mitään konkreettista, yks 70-lukulainen setti oli samanoloinen, mutta siinäkin badget erit...
Ilm Pearlilla ei tuohon aikaan ollut näitä eri nimiä seteille?siis tyyliin MMX,Export jne mitä niitä nyt nykyään on?

Olisin kiitollinen jos joku tietäisi mikä tuo setti on, olen ajatellut että mikäli mahd niin laajentaisin sitä tomien osalta. Aika vaikea vain etsiä kun ei tiedä mitä etsii.

Runkomateriaali on ainakin mahonki, tai "Mixed wood" jos yhtään googlella pääsin kärryille (ja toki ihan omalla silmällä katsomalla).

Setti ei ainakaan lugien yms osalta vaikuta halpiskamalta, on todella jämyä kamaa ja vireet yms pitää.
Koot ovat 24x14,13x9,14x10,18x16, jotka viittaisivat 70-luvulle...mutta badge on ilm 80-luvun alkupuolelta?Äh, vaikeaa.

Pearl on minulle kohtuu tuntematon merkki muutenkin, joten sekin vaikeuttaa asiaa.

Oletko tutkinut http://www.vintagedrumguide.com/pearl_drumsets.htm
Ei irtoa
artsipartsi
01.10.2016 20:33:25
Kimd: Oletko tutkinut http://www.vintagedrumguide.com/pearl_drumsets.htm

Juu, olen. Noista katsottuna setti voisi olla "genesis"-sarjaa 80-vuoden esitteessä...mutta ihan sata varma en ole.
jabajee
02.10.2016 12:02:19
artsipartsi: Juu, olen. Noista katsottuna setti voisi olla "genesis"-sarjaa 80-vuoden esitteessä...mutta ihan sata varma en ole.

Tuossa kanssa yksi hyvä sivu mistä etsiä:
http://www.drumarchive.com/Pearl/
Hollmi-5: Siihen aikaan tehtiin rummut paremmasta kamasta, kuin nykyään. Siitä sulla tosin ei ole kokemusta, kun sinun omat tuon aikakauden kamat edustaa nykyajan Milleniumtasoa...
janneto
07.10.2016 08:14:22
Kokemuksia Stdrumsin halpiswrapeista?

Ajattelin pinnoittaa budjettiluokan setin ja Stdrumsin Taiwan-wrappi ( precut ) sopisi budjettiin loistavasti. Onko halpiswrappi ihan roskaa? Tiedän että Delmar on paljon laadukkaampaa mutta se on tähän projektiin liian kallis vaihtoehto.
Duro
14.10.2016 10:28:00
Ostin 14" timbaleen. Ensitöikseen osat irti ja kaikki putsaukseen ja taas läjään. Kysymys kuuluu, tietääks kukaan merkkiä/mallia, badget hävyksissä: https://www.dropbox.com/s/bw27yibk3dp2zgc/IMG_20161014_102337.jpg?dl=0
Hi! Ask me about Impression cymbals!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)