Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kova keissi nupille? Kokemuksia ja neuvoja kiitos!
1 2
Savage Land
25.09.2016 19:14:35 (muokattu 25.09.2016 19:15:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitäisi siis marsun JVM410H-rakkaalle hommata kova keissi. Lets face it, ei Oo mitään mielenkiintoa roudata sitä ympäriämpäri ilman sellaista :D
 
Olen katsellut thomannilta (ilmeisesti heidän oma merkkinsä) thon amp casen marsu keissiä: https://m.thomann.de/fi/thon_amp_ca … m?o=0&ref=mrl_a_0&search=1474819933
 
Löysin myös briteistä keissifirman joka tekee keissejä. Löysin tietysti jvm-mallille omansa ja yllättäen ei ole hinnalla pilattu vaikka ns alan firman onkin: http://www.spider-engineering.co.uk … for-marshall-jvm410h-head-2828-5131
 
Kumpi niistä kannattaisi ottaa vai onko jokin muu valmistaja joka olisi luotettava eikä maksaisi kultaa ja hunajaa eli neuvot ja mielipiteet ovat tervetulleita!
 
Antso
25.09.2016 19:38:35
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/T … umiinimatkalaukut-3-kpl-2000035018/
 
Tuommoset hain ite aikanaan, Englille isoin, Rectifierille keskikokoinen ja pienimpään meni johtoja sun muita. :)
 
Type
25.09.2016 19:46:34
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on tuo Thomannin keissi ollut jo vuosikausia käytössä. Ihan tukeva ja asiallinen kotelo.
 
Kolmella soinnulla tekee biisin, neljällä koko albumin.
sustain65
25.09.2016 20:37:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen ollut erittäin tyytyväinen kotimaisen Bluescasen tekemiin kuljetuslaatikoihin, jotka teetin heillä Mark V nupille ja 2x12 kaapille. Toimivia ja erittäin kestävän oloisia.
 
Savage Land
25.09.2016 21:09:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sustain65: Olen ollut erittäin tyytyväinen kotimaisen Bluescasen tekemiin kuljetuslaatikoihin, jotka teetin heillä Mark V nupille ja 2x12 kaapille. Toimivia ja erittäin kestävän oloisia.
 
Laitoin tarjouspyynnön kyseiselle firmalle. Katsotaan mitä vastaa...
 
Antsa Lipsanen
25.09.2016 21:10:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kysy tarjousta myös täältä, on hyvä ja uskallan suositella:
 
http://www.viikingmusiikki.fi/tuote/viiking-case/
 
Guitarfreak
25.09.2016 21:39:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sustain65: Olen ollut erittäin tyytyväinen kotimaisen Bluescasen tekemiin kuljetuslaatikoihin, jotka teetin heillä Mark V nupille ja 2x12 kaapille. Toimivia ja erittäin kestävän oloisia.
 
Meikäl Roadster asustaa bluescasen huppucasessa ja toimii kyl.
 
Lelut kallistuu - äijät rapistuu
Jucciz
25.09.2016 21:54:27 (muokattu 25.09.2016 21:54:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antso: http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/T … umiinimatkalaukut-3-kpl-2000035018/
 
Tuommoset hain ite aikanaan, Englille isoin, Rectifierille keskikokoinen ja pienimpään meni johtoja sun muita. :)

 
Näyttää kyllä just semmosilta laatikoilta, joissa en kuljettaisi mitään arvokasta keikka-auton perässä ihan oikeiden roudauscasejen seassa.
 
Varmasti ihan riittävän suojaavia toki nättiin kuljetteluun henkilöauton takapenkillä tai peräkontissa, mutta epäilen, etteivät ammattikäytössä pidemmän päälle kestä. Vähän sama kuin vaikkapa Pedaltrainin pehmopussit.
 
Ainakin nuo Thomannin vanericaset tuntuvat toimivan ihan hyvin. Bluescase on myös hyvä.
johanssen
25.09.2016 21:57:50
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sustain65: Olen ollut erittäin tyytyväinen kotimaisen Bluescasen tekemiin kuljetuslaatikoihin, jotka teetin heillä Mark V nupille ja 2x12 kaapille. Toimivia ja erittäin kestävän oloisia.
 
Olen teettänyt heillä monia flightcaseja erilaisille leluille. Ensiluokkaisia caseja järkihintaan ja aina saa sitä, mitä tilaa. Samoin myös varaosia löytyy aina, jos jotain sattuu menemään paskaksi. Tää ei oo mainos vaan toteamus.
 
asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat...
Gary the pine
25.09.2016 22:12:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täältä kans ääni Bluescaselle, tulee mittojen mukaan laadukasta kampetta kokolailla järkevään hintaan. Plus että osaavat ton kommunikoinnin mielestäni oikein mallikkaasti, ei tartte viikkotolkulla odotella vastauksia kysymyksiin.
 
Tulin, näin, paskoin housuun.
sepisti
26.09.2016 00:38:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.transitcase.fi
 
Mulla on kaikki caset tilattu tuolta. Kokemusta on sekä Thon-, että Bluescasesta ja ovat ihan hyviä, mutta Transitcase on viimeisen päälle.
 
https://www.youtube.com/watch?v=L5gGjlyzxfo
Juzpe
26.09.2016 12:20:47
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aura audion valmistamat caset on ollu hyviä samoin JL-caseshopin. Näitä suosittelen. Nopeet toimitusajat ja asialliset hinnatkin vieläpä.
 
Töissä "Oikeasti muusikot panee vain kaikkein parhaita naisia" - Laulava Kylätohtori
Antso
26.09.2016 14:24:05
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Näyttää kyllä just semmosilta laatikoilta, joissa en kuljettaisi mitään arvokasta keikka-auton perässä ihan oikeiden roudauscasejen seassa.
 
Varmasti ihan riittävän suojaavia toki nättiin kuljetteluun henkilöauton takapenkillä tai peräkontissa, mutta epäilen, etteivät ammattikäytössä pidemmän päälle kestä. Vähän sama kuin vaikkapa Pedaltrainin pehmopussit.
 
Ainakin nuo Thomannin vanericaset tuntuvat toimivan ihan hyvin. Bluescase on myös hyvä.

 
Voihan se olla niinkin. Toki vuorasin solukumilla sisältäpäin, en nyt muista vahvuuksia. Mesan lootaan meni noin 20mm per seinämä. Vanericaset on hyviä, mutta painon vuoksi on tullut käyteltyä Gatorin muovisia / muita edellämainittuja. 212:lla on bluescase, kyllähän sillä ja sen päällä roudaa melkein mitä vain tarvii.
 
Rämppy
27.09.2016 09:17:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Keissi kannattaa hommata käyttötarpeen mukaan. Jos tekee ammattimaisemmin keikkaa ja kiertuetta, niin tarvitaan kunnon laatikot jotka kestävät roudailua, pinoamista ja kolhimista. Jos kalusto liikkuu lähinnä oman auton plyysipenkillä tai tavaratilassa itse roudaten, niin tuollaiset kevyet ja halvat ratkaisut, kuten Bilteman alumiinilaukut, ovat usein riittäviä.
 
In Finland we have this thing called "diu diu".
Antti90
27.09.2016 09:21:49
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sustain65: Olen ollut erittäin tyytyväinen kotimaisen Bluescasen tekemiin kuljetuslaatikoihin, jotka teetin heillä Mark V nupille ja 2x12 kaapille. Toimivia ja erittäin kestävän oloisia.
 
Bluescasen lootia suosittelen lämpimästi minäkin. Nuppia ei ole, mutta räkki, pedaalikeissi ja aikanaan syntikalle oli Bluescasen laatikko. Laatu hyvää, toimitetaan kohtuullisessa ajassa ja erinomaista palvelua kans!
 
"Never give up."
Guitarfreak
27.09.2016 09:43:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rämppy: Keissi kannattaa hommata käyttötarpeen mukaan. Jos tekee ammattimaisemmin keikkaa ja kiertuetta, niin tarvitaan kunnon laatikot jotka kestävät roudailua, pinoamista ja kolhimista. Jos kalusto liikkuu lähinnä oman auton plyysipenkillä tai tavaratilassa itse roudaten, niin tuollaiset kevyet ja halvat ratkaisut, kuten Bilteman alumiinilaukut, ovat usein riittäviä.
 
Tässä ollaan kyl totuuden äärellä... Jos kamat on pari kertaa vuodessa keikalla niin noi "pölypussit" ja kiinanihmeet toimii oikein mainiosti :) Eikä oo niin kalliitakaan...
 
Kattelin tuossa Kärkkäisellä jotain isoja muovisia työkalulaatikoita sillä silmällä et sinnehän mahtuis nuppi ja päälle pedaalitkin omalla laudallaan. Sit vaan Etolasta tms jotain jämäpehmusteita jotka sit liimailee boksiin... Siinä ois taas "tein itte puusta ja säästin"
 
Lelut kallistuu - äijät rapistuu
hallu
27.09.2016 12:46:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Guitarfreak: Tässä ollaan kyl totuuden äärellä... Jos kamat on pari kertaa vuodessa keikalla niin noi "pölypussit" ja kiinanihmeet toimii oikein mainiosti :) Eikä oo niin kalliitakaan...
 
Kattelin tuossa Kärkkäisellä jotain isoja muovisia työkalulaatikoita sillä silmällä et sinnehän mahtuis nuppi ja päälle pedaalitkin omalla laudallaan. Sit vaan Etolasta tms jotain jämäpehmusteita jotka sit liimailee boksiin... Siinä ois taas "tein itte puusta ja säästin"

 
Olen kyllä samaa mieltä kanssanne. Itselläni on virkaheitto vanerilaatikko vahvistinkeissinä ja roudailu on juurikin omatoimista oman auton takakontissa ei keikkabussissa eikä roudareiden paiskottavana, joten ajattelin sen riittävän hyvin toistaiseksi. Järeät laatikot tarvitaan järeään käyttöön, mutta harvallapa sitä semmoista käyttöä on.
 
Noissa DIY-jutuissa kyllä kannattaa olla sikäli tarkkana, että tulee ne pehmusteet ja alumiinikiskot ja muu materiaali äkkiä hintoihinsa, jos kaiken käy etolasta ostamassa. Saattaa yllättäen jopa huomata ettei se Bluescasen parin sadan vahvistinkeissi niin älyttömän kallis olekaan :-). Esimerkiksi filmivanerihan ei ole mitenkään erityisen halpaa ja kaiken maailman lukot ja helat ja solumuovipehmusteet maksaapi äkkiä, vaikka itse tekisikin. Sitten jos on jotain vanhoja matonkuteita joita voi käyttää materiaalina, niin säästöä tulee huomattavia summia :-)
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Juzpe
27.09.2016 14:11:35
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Olen kyllä samaa mieltä kanssanne. Itselläni on virkaheitto vanerilaatikko vahvistinkeissinä ja roudailu on juurikin omatoimista oman auton takakontissa ei keikkabussissa eikä roudareiden paiskottavana, joten ajattelin sen riittävän hyvin toistaiseksi. Järeät laatikot tarvitaan järeään käyttöön, mutta harvallapa sitä semmoista käyttöä on.
 
Noissa DIY-jutuissa kyllä kannattaa olla sikäli tarkkana, että tulee ne pehmusteet ja alumiinikiskot ja muu materiaali äkkiä hintoihinsa, jos kaiken käy etolasta ostamassa. Saattaa yllättäen jopa huomata ettei se Bluescasen parin sadan vahvistinkeissi niin älyttömän kallis olekaan :-). Esimerkiksi filmivanerihan ei ole mitenkään erityisen halpaa ja kaiken maailman lukot ja helat ja solumuovipehmusteet maksaapi äkkiä, vaikka itse tekisikin. Sitten jos on jotain vanhoja matonkuteita joita voi käyttää materiaalina, niin säästöä tulee huomattavia summia :-)

 
Tai jos saa em. konsernista henkilökunta-alennuksen.... :P
 
Töissä "Oikeasti muusikot panee vain kaikkein parhaita naisia" - Laulava Kylätohtori
hallu
27.09.2016 14:35:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juzpe: Tai jos saa em. konsernista henkilökunta-alennuksen.... :P
 
Joo olisi kyllä näppärää kun saisi Etolasta ja Puuilosta henkilökunta-alennuksen :-D
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Guitarfreak
27.09.2016 20:59:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

https://www.karkkainen.com/verkkoka … a/tayg-nr-50-ty%C3%B6kalupakki#spst
 
Siinä ois sit kato pakki. Fillarit ja kahvat ja kaikki. Mahtuu nuppi, pehmusteet, piuhat ja spedut :)
 
Lelut kallistuu - äijät rapistuu
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «