Aihe: Miten menee kama torilla kaupaksi? Käyttäjäkokemuksia
1 2 3 4 5179 180 181 182 183444 445 446 447 448
Laulava Kylätohtori
22.09.2016 10:22:37
toivase: Ihan selvästi on kaupankäynti vilkastumaan päin! Erään myytävän tuotteen osalta joku kyseli, että "onko tuote vielä kaupan?", johon minä vastasin myöntävästi. Noh, sen jälkeen ei kyllä ole ko. kyselijästä kuulunut pitkään aikaan mitään...;). Hyvä on välillä tarkistaa, että onko ne myytävänä olevat tuotteet myytävänä...

No, mistä sen tietää, jos ei kysy... :)

Nyt olis vaihdossa tyrkyllä Fenderin Blackface Champ -66, mahtaako tuollaisesta päästä ikinä eroon, jos ottaa vähäksi aikaa testiin?
Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska.
toivase
22.09.2016 10:59:19
toivase: Ihan selvästi on kaupankäynti vilkastumaan päin! Erään myytävän tuotteen osalta joku kyseli, että "onko tuote vielä kaupan?", johon minä vastasin myöntävästi. Noh, sen jälkeen ei kyllä ole ko. kyselijästä kuulunut pitkään aikaan mitään...;). Hyvä on välillä tarkistaa, että onko ne myytävänä olevat tuotteet myytävänä...

Jatkoa vielä: mielestäni tuota "myydään" -optiota pitäisi laajentaa. Siellä pitäisi olla tarjolla esim. "aikuisten oikeasti myynnissä, mahdollisesti myynnissä, hetken mielenhäiriöstä myynnissä, pysyvän mielenhäiriön takia myynnissä, torilla tarjolla olevan tuotteen takia myynnissä, GAS:in takia myynnissä, vaimon pyynnöstä (eli käskystä) myynnissä, rahapulan takia myynnissä..." -osastot. ;).

Olisi "ostajallekin" tilanne heti selvillä.
AngieRainbow
22.09.2016 12:07:03
Laulava Kylätohtori: No, mistä sen tietää, jos ei kysy... :)

Nyt olis vaihdossa tyrkyllä Fenderin Blackface Champ -66, mahtaako tuollaisesta päästä ikinä eroon, jos ottaa vähäksi aikaa testiin?

Jos se päätyy sulle ja haluat eroon, niin otappa meikäläiseen yhteyttä!
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
pappasfin
22.09.2016 13:53:22 (muokattu 22.09.2016 20:21:07)
Komentointia tuohon Kiinassa ja esim. Indonesiassa tehtyihin kitaroiden laatujuttuihin:

Omia kitaroita mitä on ja on ollut ja jotka ovat Kiinassa tai esim. Indonesiassa tehty niin seuraavia kokemuksia.

1. Ibanezin AF125 AMB (Hollowbody jazzari tyylinen sähkis), valmistusmaa Kiina.

Ei mitään moittimista laadussa, viimeistely erinomaista, sointi erinomainen, vireenpitävyys ja toimivuus ensiluokkaista ja hintaansa nähden paljon parempi.
Pärjää oikein hyvin selvästi tätäkin kalliimmille versioille.

2. Ibanezin AW4000 CEBS (teräskielinen elektroakkari), valmistusmaa Kiina, ei mitään moitittavaa laadussa, viimeistely ihan kohdillaan ja sointi niin akustisesti kuin vahvistuksella oikein hyvä ja vetää vertoja omaa hintaluokkaa kalliimpiinkin kilpailijoihin.

3. Ibanezin AW800 ECENT (elektroakkari), valmistusmaa Kiina, ei moitittavaa laadussa, viimeistely ihan kohdillaan, soindi akustisesti ja vahvsituksella oikein hyvä ja tämäkin vetää vertoja omaa hintaluokkaansa kalliimpiinkin kilpailijoihin.

4. Gretsch Streamliner G4220T (Hollowbody jazzari tyyinen sähkis bigsbylla), valmistuspaikka Indonesia

Viimeistely oikein hyvää, sointi oikein hyvää, vireenpitävyys oikein hyvä, enkä ole löytänyt vielä moitittavaa. Tämä on mun uusin hankinta ja hinta oli n. 530 (jossain tais olla 513 hintaankin). Tuntuu ihan erinomaisen kivalta sähkikselta eikä ole hinnalla pilattu.

Ai niin, noissa kaikissa on esim. nauhat olleet ensiluokkaisen hyvin tehty eikä moitittavaa.

Sitten esimerkkejä ei omistuksessa olevista esim. Ibanezin Artstar AS153AYS, jota olen suht monta kertaa testiny ja aina se on vaan hyvä ollut joka suhteessa eikä mitään moitetta, toki ei ole mikään halpisvehje mutta Kiinassa tämäkin on tehty ja on erinomainen vaihtoehtoa jos hakee 335 kopsua itselleen.

Ja onhan noita halvempiakin Kiinassa valmistettuja kokeiltu ja myös kokeiltu noita Tuskizin myynnissä olevaa sarjaa ja en mä siitä moittittavaa löytäny vaan ihan hyviä ovat.

Tuossa vähän otosta ja en ihan kaikkea toki edes nyt tähän hätään varmaan muistanu mutta jotain sentään.

EDIT: tuosta uusimmasta hankinnasta Gretsch löytyy yksi kuva profiilista
PappaSFin
varakeef
22.09.2016 21:44:08

Luulisi, että pääsee. Tosin noissa vintage-vahvistimissa on sellaista preemiumia, että et automaattisesti saa pikaisesti samaa hintaa, jonka itse maksoit. Mitä yritän sano on se, että niissä on sekä ostaessa että myytäessä ylimääräistä, sellaista mikä ei perustu muuhun kuin haluttavuuteen ja ikään.

Champ on vain simppeli pikkuvahvari. Vastaavan voi tehdä satasella-parilla, teettää useammalla satasella tai ostaa vanhan 3-5 satasella. Jos ostat tonnilla, et saa sitä myytyä samaan hintaan, halvemmalla ehkä saat. Sinänsä tuolle vahvistimelle on jatkuvaa kysyntää. Minusta noissa järkevä hintataso ylittyi joskus v. 1990 tienoilla.
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
hallu
22.09.2016 22:00:09

Tuo seinäjoen vehje jolle essi kelpaa vaihdossa lienee kyseessä? väittäisin että et halua siitä eroon :-). Mulla on vibro champ sf vuodelta 74 joka on käytännössä sama kone ja sanoisin, että tää on kuten LesPaulkin eli joka jätkällä pitää olla tämmöinen himassa.

Tuo 850€ joka näyttää pyyntihintana olevan, lienee ihan oikean suuntainen tuolle laitteelle koskapa maailmalla huutelevat yhdeksääkin sataa tommosesta. Ei se tässä suhdanteessa ole varmaan helppo myytävä, mutta eiköhän ajat muutu kun Sipilä saa työnsä päätökseen ja suomi pelastuu :-D
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Antsa Lipsanen
22.09.2016 23:11:43
Vähän yllätyin, kun Wamplettimet (HotWired ja PexitoneDeluxe) eivät ole aiheuttaneet käytännössä laisinkaan edes "perinteisiä" vaihtoehdotuksia kun vielä vaihtoja olen peräänkuulutellut. Jossain vaiheessahan näitä on vaihdettu joutuisastikin. Ehkäpä olen rajaillut liian tarkasti, mutta JHS-tuotteita olisi ollut mukava testata. Olen toisaalta maininnut, että muitakin ehdotuksia kuulostellaan.

Toki on mahdollista, että kaikki ovat lisänneet minut mustalle listalle, kun olen muutaman kerran nostellut ilmoa:) Eipä sillä, saavat nuo jäädäkin ja sitten vaan laitetaan pennosia jonoon ja ostellaan uusia. On kyllä kallista hommaa ja saatava hyöty on todennäköisesti odotuksia vaatimattomampi. Pitäisiköhän sitä toden totta suunnata "Sauronin silmä" välillä ihan muille alueille ja olla vähän aikaa höperehtimättä näillä myyntifoorumeilla. Nytkin meni ehtoo huomattavasti fiksummin Firebirdiä säädellessä ja renkuttaessa ja vieläpä ihan ilman sähköä ja pedaaleita.

Kertokaa nyt joku, että JHS:n Sweet Tea ja Double Barrel ovat iham paskoja ylihintaisia kopioita ja olen onnellisempi ilman. Kuulen mieluusti kaikenlaisia arvioita ja vaikka ihan viestillä, niin ei sotketa laitearvioita tähän säikeeseen.
Laulava Kylätohtori
22.09.2016 23:23:36
Antsa Lipsanen: Vähän yllätyin, kun Wamplettimet (HotWired ja PexitoneDeluxe) eivät ole aiheuttaneet käytännössä laisinkaan edes "perinteisiä" vaihtoehdotuksia kun vielä vaihtoja olen peräänkuulutellut. Jossain vaiheessahan näitä on vaihdettu joutuisastikin. Ehkäpä olen rajaillut liian tarkasti, mutta JHS-tuotteita olisi ollut mukava testata. Olen toisaalta maininnut, että muitakin ehdotuksia kuulostellaan.

Toki on mahdollista, että kaikki ovat lisänneet minut mustalle listalle, kun olen muutaman kerran nostellut ilmoa:) Eipä sillä, saavat nuo jäädäkin ja sitten vaan laitetaan pennosia jonoon ja ostellaan uusia. On kyllä kallista hommaa ja saatava hyöty on todennäköisesti odotuksia vaatimattomampi. Pitäisiköhän sitä toden totta suunnata "Sauronin silmä" välillä ihan muille alueille ja olla vähän aikaa höperehtimättä näillä myyntifoorumeilla. Nytkin meni ehtoo huomattavasti fiksummin Firebirdiä säädellessä ja renkuttaessa ja vieläpä ihan ilman sähköä ja pedaaleita.

Kertokaa nyt joku, että JHS:n Sweet Tea ja Double Barrel ovat iham paskoja ylihintaisia kopioita ja olen onnellisempi ilman. Kuulen mieluusti kaikenlaisia arvioita ja vaikka ihan viestillä, niin ei sotketa laitearvioita tähän säikeeseen.

Pistä, että ei vaihtoja, niin johan alkaa vaihtoehdotuksia tulemaan. :)

Mutta joo, hiljaista tuntuu olevan. Mä en enää jaksa speduja puljata. Ei se mitään hyödytä, vaan enemmän saa irti opettelemalla soittoa. Siis soundeistakin.

Mutta tuo sun Firebird on ihan paska. Ei kuitenkaan mitään hätää, mä voin auttaa sua ja vaihtaa sen Essiin...
Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska.
Guitarfreak
23.09.2016 15:24:50
Antsa Lipsanen: Vähän yllätyin, kun Wamplettimet (HotWired ja PexitoneDeluxe) eivät ole aiheuttaneet käytännössä laisinkaan edes "perinteisiä" vaihtoehdotuksia kun vielä vaihtoja olen peräänkuulutellut. Jossain vaiheessahan näitä on vaihdettu joutuisastikin. Ehkäpä olen rajaillut liian tarkasti, mutta JHS-tuotteita olisi ollut mukava testata. Olen toisaalta maininnut, että muitakin ehdotuksia kuulostellaan...

Kukas näitä perinteisiä muljuttimia kun on nää axe/helix/ym esat.
Lelut kallistuu - äijät rapistuu
Antsa Lipsanen
23.09.2016 21:22:38
Guitarfreak: Kukas näitä perinteisiä muljuttimia kun on nää axe/helix/ym esat.

Höh, ai, no minä nyt ainakin sitten. Olen perinteinen mies.
tonicaster
23.09.2016 22:02:31
Heikosti käy kauppa. Ei tuu tosiaan paljoa edes perinteisiä vaihtotarjouksia, vaikka mielellään niitäkin ottais.
Mescalero
23.09.2016 22:27:03
Hiljaista on oman Gretschinkin suhteen ollut.. Tosin ymmärrän kyllä, etteivät markkinat kyseisenlaiselle luutulle edes kovin suuren suuret ole :/
Jukka Häikiö
23.09.2016 22:27:14

Antsa Lipsanen: Höh, ai, no minä nyt ainakin sitten. Olen perinteinen mies.

...nii ja ku niit o kiva vexlaa, ku voi yhe kerrallaa, sitä paitti ku ne o visuaalisest kiva näkösii ja monest tehty hyvi (siis laatupurkit) ja helppo korjaa jos tuloo vikkoo (mitehä kemperit, axet su muut?)...öh
Sitä se on vaan tehtävä, mitä sattuu tulemaan...
tonicaster
24.09.2016 09:34:20
Mescalero: Hiljaista on oman Gretschinkin suhteen ollut.. Tosin ymmärrän kyllä, etteivät markkinat kyseisenlaiselle luutulle edes kovin suuren suuret ole :/

Ite oon kuolannut juuri tuotakin yksilöä. Toimis mulle.
Sjömanni
24.09.2016 11:12:17
Mulle ainakin käytetty on käytetty ja varsinkin elektroniikkavehkeissä sen pitäisi näkyä hinnassa. Mielestäni jopa 0,7 kertoimena on liian korkea kun samoja vehkeitä tuppaa saamaan kaupasta ja hinnat laskee nopeasti mallisarjojen vaihtuessa. Ihminen vain luulee, että se oma vimpain on paras. Mää oon liian harrastelija ymmärtämään noiden keräily- ja erikoiskitaroiden arvoa, mutta sarjatuotantotavara, oli se sitten Gibson, Fender tai joku muu, on kuitenkin vain bulkkia.

Koskee myös muitakin vehkeitä. Olin hommaamassa veneelle traileria ja ihmetellä pitää, kun kaupasta saa uuden melkein samaan hintaan kuin tuolla turuilla ja toreilla on myynnissä kymmenen vuotta vanhana. Semmoisia satoja kertoja järveen ajettuja perävaunuja, joihin pitää kaikki osat vaihtaa piakkoin. En ymmärrä.
"Pelolla odotan sitä päivää, jolloin Venäjällä tehdään löytö hyljättyjen hanureiden hautausmaasta. Sillä siellähän niitä hanureita varmimmin on, sen ydinkäyttöisten sukellusveneiden hautausmaan vieressä." - Kyllikki
Haeroe
24.09.2016 12:27:46

Sjömanni: Mulle ainakin käytetty on käytetty ja varsinkin elektroniikkavehkeissä sen pitäisi näkyä hinnassa. Mielestäni jopa 0,7 kertoimena on liian korkea kun samoja vehkeitä tuppaa saamaan kaupasta ja hinnat laskee nopeasti mallisarjojen vaihtuessa.

Tämä pitää paikkansa. Hyvänä esimerkkinä on JHS:n Angry Charlie, josta mulla on ollut sekä vanhempi (V2) että uudempi versio (V3). Vanhemmasta versiosta en enää maksaisi kuin puolikkaan uuden hinnasta, vaikka niitä kaupasta vielä sai alle vuosi sitten uutena täydellä hinnalla. Niin paljon parempi V3 on, vaikka V2:kin oli aikoinaan ylivoimaisesti paras säröspedu, joka mulla oli siihen mennessä ollut. Nyt tosin on vaikea keksiä, mitä V4 voisi tuoda sellaista, että sen ostaisin uuden hinnalla.
Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa.
antnis
24.09.2016 13:33:47
Mä voisin ostaa torilla olevan Blackheart Killer Antin mutta kun ei ukko käy mnetissä eikä ole mitään muita yhteystietoja niin ei sit osteta.
Lifelover
24.09.2016 15:50:40
Mua vähän ihmetyttää nämä "lähetän vain jos on ihan pakko" myyjät. Millaisille ostajille tuo viesti on tarkoitettu? Sellaisille, jotka asuu naapurikunnassa ja omistaa auton mutta haluaa silti että tavara lähetetään? En ole tuollaisiin ostajiin itse ainakaan törmännyt vaikka olen tavaraa myynyt paljonkin...

Ja jos ihan totta puhutaan niin ei se mua estäisi lähettämästä, kyllä mulle raha kelpaa. :)
One who treats difficulties as the normal state of affairs will never be discontented.
Deg
24.09.2016 18:24:50

Hyvin meni kesän aikana kitarat kaupaksi torilla. Nimittäin tori.fi-palvelussa. 3-0 sinne suuntaan.
"Mietin itsekseni ääneen, että soitan Tero Vaaralle. Hän on huumorimies, jolla on hirveästi hienoja lauluja." -Olli Lindholm
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)