Torniojaws 22.09.2016 18:22:28 (muokattu 22.09.2016 18:23:54) | |
---|
Tarina kertoo, että Chrysalis on ihan menevä ralli, melkein Ghost Reveriesille sopiva jos saundit muuttaa. Mutta katsotaan sitten... |
pehko 22.09.2016 21:53:52 | |
---|
geeza: ihan menevä rokki styge näin ekalla kuuntelulla. kateelliset täällä taas vinkuu yhyy tylsä riffi en tykkää laulusta nyyh soolossa liikaa nuotteja. Eli jos tykkää ni tykkää ja jos ei tykkää ni on kateellinen? Kaikki hämmentää mua tänään ihan suunnattomasti. "Sometimes he throws in a bunch of fretless songs and I say "I don't have any fretless bass" and he say's "Go fuck yourself" - Chi Cheng RIP |
Kulkunen 22.09.2016 22:08:39 (muokattu 22.09.2016 22:09:07) | |
---|
pehko: Eli jos tykkää ni tykkää ja jos ei tykkää ni on kateellinen? Kaikki hämmentää mua tänään ihan suunnattomasti. Ei saa unohtaa, että jos ei tykkää niin on ahdasmielinen hevifani joka haluaa örinää. E: Oli muuten niin huono biisi, että alkoi vituttamaan. |
texan 22.09.2016 22:20:39 (muokattu 22.09.2016 22:22:18) | |
---|
Kulkunen: Ei saa unohtaa, että jos ei tykkää niin on ahdasmielinen hevifani joka haluaa örinää. E: Oli muuten niin huono biisi, että alkoi vituttamaan. Tää uutuus biisi on huonoa progea, ei tommosta jaksa kuunnella, yhdentekevää hissi progea, tunnelma on kuin stockan hulluilla päivillä, ahdistaa ja vituttaa ja musiikki on yhtä huonoa kuin stockan hississä. |
Chamel 22.09.2016 22:48:32 | |
---|
Aivan helvetin paska tuo uusi biisi. Tästä on taide ja aito kokeellisuus kaukana, johon opeth ilmeisesti pyrkii. Laulusta tulee mieleen tämä biisi. https://youtu.be/hXVCIQdnK6s lol. Pääasia on musiikki, ei kikkailu. |
SnowCrow 22.09.2016 22:55:29 | |
---|
Huomasko kukaan muu tuossa uudessa biisissä miten on paskasti miksattu? Basso tuuttaa ihan vitusti yli. |
laakeri 23.09.2016 01:31:25 (muokattu 23.09.2016 01:39:05) | |
---|
Burn: https://www.youtube.com/watch?v=O9vA6dJJX-8 Uusi biisi taasen. Jaksoin puoleen väliin kuunnella. Äh. Eipä ole häävi biisi muutenkaan, mutta mikä tuo kitarasoolo on? Soolot ovat olleet todella keskinkertaisia ja unohdettavia Watershedin jälkeen, mutta tämä on kyllä pohjakosketus. Sounditkin ihmeellistä kumisevaa paskaa josta ei saa mitään selvää. Olen kuunnellut koko levyn kertaalleen läpi. En rupea yhden kuuntelun perusteella albumia sen kummemmin lyttäämään, mutta sen verran sanon että koko levyllä ei ollut varmaan yhtäkään kohtaa josta olisi jäänyt sellainen fiilis että haluaisin kuulla tämän uudelleen. Kuunnellaan nyt kuitenkin vielä vähintään kerran uudelleen julkaisun jälkeen ja analysoidaan sitten. |
kärsä 23.09.2016 01:54:20 (muokattu 23.09.2016 01:55:12) | |
---|
Nyt on kyllä pakko mainita lopulta...että taitaa olla lopullisesti turha toivoa Deliverancen kaltaista levyä ja Masters Apprenticen tyylistä materaalia kuin vanhoilta levyiltä kuultuna. Opeth on kyllä muuttanut varmaan lopullisesti suunnan täysin. Veikkaan että homma kuihtuu piakkkoin vielä kasaan. Garsed&Helmerich: Quid Pro Quo - kitaristin ABC |
Decadetroll 23.09.2016 09:14:50 (muokattu 23.09.2016 09:16:58) | |
---|
kärsä: Nyt on kyllä pakko mainita lopulta...että taitaa olla lopullisesti turha toivoa Deliverancen kaltaista levyä ja Masters Apprenticen tyylistä materaalia kuin vanhoilta levyiltä kuultuna. Opeth on kyllä muuttanut varmaan lopullisesti suunnan täysin. Veikkaan että homma kuihtuu piakkkoin vielä kasaan. No onhan se ollut tiedossa jo vuosia, että on turha odotella mitään örinäbiisejä... Mutta kun damnation yksi kaikkien aikojen suosikkilevyistäni, eikä siinä ole örinästä tietoakaan ja hyvä niin. Mihin noiden biisien tekijät oikein katosivat? Aivan sama enää minkä tyylisiä biisejä sieltä tulee, kun olisivat nyt edes hyviä. Näillä rahkeilla, mitä tyypeillä nykyisin on, on mulle ainakin aivan sama kuihtuuko kasaan vai ei. Toki faneja löytyy yhä ja hyvä niin. Tehkööt levyjä heille, eihän minun ole pakko kuunnella kuin levyjä watershediin asti. Olen vain tyytyväinen, että kerkesin nähdä opethin vielä silloin, kun musikkkinsa miellytti MINUA. I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat.
Master of Teräskäsi 2016 |
Exhausted 23.09.2016 09:17:24 | |
---|
Ja onhan noita örinättömiä hyviä biisejä ollut ennenkin Damnationin lisäksi, jopa Burden erottuu edukseen näiden nykytuotosten rinnalla. Tuo uusi biisi oli kyllä taas aika karmeaa kuultavaa. Sorceressin riffistä olen alkanut tykkäämään, mutta ei sekään biisinä oikein kanna, ja ilmeisesti tuo alavirekokeilu rajoittuu tuohon yhteen biisiin? |
Kanjonit 23.09.2016 09:41:05 | |
---|
Decadetroll: Mihin noiden biisien tekijät oikein katosivat? Tässäpä kysymys jota itsekin olen miettinyt. Vaikka Mikaelin on kerrottu olevan bändin pääsäveltäjä, väittäisin että Peterin ja M. Lopezin rooli biisien tekemisessä oli suurempi kuin mitä on annettu ymmärtää. Sen verran iso ero on kuultavissa jo Ghost Reveriesin ja Watershedinkin biisimateriaalissa. Pelkkää mutua, mutta tällainen ajatus hiipi mieleen kuunnellessa Soenin Tellurian-levyä. Tuon levyn sinne tänne polveilevissa mutta silti ytimekkäissä biiseissä on vaan jotain kovin tuttua... I can feel the thunder thats breaking in your heart |
Burn 23.09.2016 09:43:15 | |
---|
Kanjonit: Tässäpä kysymys jota itsekin olen miettinyt. Vaikka Mikaelin on kerrottu olevan bändin pääsäveltäjä, väittäisin että Peterin ja M. Lopezin rooli biisien tekemisessä oli suurempi kuin mitä on annettu ymmärtää. Sen verran iso ero on kuultavissa jo Ghost Reveriesin ja Watershedinkin biisimateriaalissa. Pelkkää mutua, mutta tällainen ajatus hiipi mieleen kuunnellessa Soenin Tellurian-levyä. Tuon levyn sinne tänne polveilevissa mutta silti ytimekkäissä biiseissä on vaan jotain kovin tuttua... Lopezilla oli niin helvetin hyvä ja ainutlaatunen groove, että se saattoikin poikia jotain uusia sovituksellisia ideoita ym., vaikka biisit olisivatkin olleet pääasiassa Åken tekeleitä. Peterin roolista en oikeastaan ole ikinä ollut selvillä, mutta oli kuitenkin sen verran kauan bändissä että sai varmaan jotain ideoita läpi. Vessajono: Tämä vetää kyllä ohi jopa siitä kaverista joka aikanaan kun piti kirjoittaa aine jostain tunnetusta romaanista, kirjoitti aineen Mulkosilmä-Asserista. |
Decadetroll 23.09.2016 11:05:58 | |
---|
Exhausted: Ja onhan noita örinättömiä hyviä biisejä ollut ennenkin Damnationin lisäksi, jopa Burden erottuu edukseen näiden nykytuotosten rinnalla. Tuo uusi biisi oli kyllä taas aika karmeaa kuultavaa. Sorceressin riffistä olen alkanut tykkäämään, mutta ei sekään biisinä oikein kanna, ja ilmeisesti tuo alavirekokeilu rajoittuu tuohon yhteen biisiin? Mielipide Tottahan toki, ja helvetin hyviä ovatkin aina olleet. Tuo sorceress on ihan jees nykymittapuulla ja se junttariffi on ihan hauskaa vaihtelua nykyiseen hipsuttelumeininkiin. Lisäksi se on ihan hiton raskaan kuulonen, ainakin minusta... Olen kyllä kaipaillut Lopezia ja Lindgreniä takaisin bändiin. Myöskin Wiberg sopi bändin entisiin tunnelmointeihin kuin nyrkki ahteriin. Axesta en juuri ole tykkäillyt ja Åkessonkin on jotenkin... No, miten sen nyt ilmaisisi? Ehkä hajuton ja mauton. Tosin se voi johtua siitä, että yhdistän hänet lähinnä tähän uuteen hipsutus-opethiin, vaikka watershedilläkin oli jo messissä. Taitava soittaja toki ja taisipa burdenissa vetää niitä soolojakin ja ne olivat kyllä tyylikkäitä. Mutta jotenkin vaan herra ei pääse samalla tasolle, kuin lindgren. Tämän uuden kiipparistin nimeä en edes tiedä ja mitä livepätkissä olen nähnyt, niin Wiberg on ihan eri tasolla mielestäni. Tämäkin voi toki johtua siitä, että tämä uusin pimputtelija tuli kuvioihin samalla, kun Wiberg sai kenkää ja musiikki muuttui huonoksi (mielestäni). /Mielipide I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat.
Master of Teräskäsi 2016 |
Chamel 23.09.2016 11:15:58 | |
---|
Itse veikkaan, että nykuisten biisien huonous johtuu eniten siitä, että Åke tekee biisit valmiiksi koneella. Eli studioon mennään demon kanssa jossa midi-raidat korvataan oikeilla. Joo ja onhan tuo kitaristi Åkessonin tyyli todella tylsän geneerinen. Taas hyvä esimerkki siitä, että vaikka olis maailman paras teknisesti niin musiikki voi olla täyttä kuraa. Pääasia on musiikki, ei kikkailu. |
Burn 23.09.2016 11:20:35 (muokattu 23.09.2016 11:23:40) | |
---|
Vessajono: Tämä vetää kyllä ohi jopa siitä kaverista joka aikanaan kun piti kirjoittaa aine jostain tunnetusta romaanista, kirjoitti aineen Mulkosilmä-Asserista. |
Exhausted 23.09.2016 11:44:05 (muokattu 23.09.2016 11:48:51) | |
---|
Chamel: Itse veikkaan, että nykuisten biisien huonous johtuu eniten siitä, että Åke tekee biisit valmiiksi koneella. Eli studioon mennään demon kanssa jossa midi-raidat korvataan oikeilla. Joo ja onhan tuo kitaristi Åkessonin tyyli todella tylsän geneerinen. Taas hyvä esimerkki siitä, että vaikka olis maailman paras teknisesti niin musiikki voi olla täyttä kuraa. En usko, että tekotapa vaikuttaa siihen mitä sävelletään. Åke haluaa vaan nyt tehdä tämmöstä kamaa ja täts it. Muutenkin uskon ihan vahvasti että Åke on säveltänyt biisit yhtä suvereenisti ennen ja nyt. Tilu-Åkehan oli säveltänyt osittain Heritagen bonusbiisin, ei siinä minusta mitenkään suurta eroa ollut levyn muuhun linjaan. EDIT: niin ja miten paljon kakkoskitaristi on vaikuttanut Opethin saundiin? Soittako Åke itse kaikki kitarat ja sitten kakkoskitaristi saa soittaa silloin tällöin soolon vähän kuin Megadethissa? |
laakeri 23.09.2016 12:35:38 (muokattu 23.09.2016 12:42:40) | |
---|
Burn: Peterin roolista en oikeastaan ole ikinä ollut selvillä, mutta oli kuitenkin sen verran kauan bändissä että sai varmaan jotain ideoita läpi. Åkerfeldt sanoi muistaakseni joskus että Peterin ainoa isompi kontribuutio bändille sooloja lukuun ottamatta oli Dirge of Novemberin ensimmäinen säröosuus. Vanhoilla levyillä muistelisin Peterin säveltäneen lähinnä omat harmoniansa joita levyillä oli paljon, mutta muistikuvat ovat sen verran hämäriä etten ole varma. Peter oli myös kerran joskus Deliverancen aikaan antanut Åkelle kasan riffejä kuunneltavaksi, mutta Åke totesi mielessään että paskaa eikä Lindgren enää koskaan edes yrittänyt runnoa ideoitaan levyille. Tässä haastattelussa juttua aiheesta: https://www.youtube.com/watch?v=-3tJRs0IoNM Exhausted: EDIT: niin ja miten paljon kakkoskitaristi on vaikuttanut Opethin saundiin? Soittako Åke itse kaikki kitarat ja sitten kakkoskitaristi saa soittaa silloin tällöin soolon vähän kuin Megadethissa? Jossain dokkarissa Åkerfeldt kertoi että soolot jaetaan suunnilleen puoliksi. Lindgrenistä vielä sen verran että tykkään ukon lavahabituksesta huomattavasti enemmän kuin Åkessonin ja soolonsa ovat ehkä keskimäärin parempia sävellyksellisesti, mutta eihän Lindgren mikään kummoinen soolokitaristi ollut. Tatsi on sen verran ankea että en ihmettele ettei ukko soittanut varmaan ensimmäistäkään kliinikitarasooloa uransa aikana. Varsinkin Åkerfeldtin ja Lindgrenin peräkkäisiä sooloja kuunnellessa Lindgrenin vibraatto kuulostaa todella lattealta verrattuna Åken mehukkaaseen vibraan. Toisaalta en ole myöskään Åkessonin soittotyylin suurin ystävä, joten mielelläni näkisin Lindgrenin vielä bändissä. Eihän se tosin varmaan osaisi soittaa Åkessonin tilusoolooja millään. |
Exhausted 23.09.2016 13:11:56 | |
---|
laakeri: Toisaalta en ole myöskään Åkessonin soittotyylin suurin ystävä, joten mielelläni näkisin Lindgrenin vielä bändissä. Eihän se tosin varmaan osaisi soittaa Åkessonin tilusoolooja millään. Eli Maiden-henkisesti kolmas kitaristi kehiin :-) |
Decadetroll: Olen kyllä kaipaillut Lopezia ja Lindgreniä takaisin bändiin. Myöskin Wiberg sopi bändin entisiin tunnelmointeihin kuin nyrkki ahteriin. Axesta en juuri ole tykkäillyt ja Åkessonkin on jotenkin... No, miten sen nyt ilmaisisi? Ehkä hajuton ja mauton. Tosin se voi johtua siitä, että yhdistän hänet lähinnä tähän uuteen hipsutus-opethiin, vaikka watershedilläkin oli jo messissä. Taitava soittaja toki ja taisipa burdenissa vetää niitä soolojakin ja ne olivat kyllä tyylikkäitä. Mutta jotenkin vaan herra ei pääse samalla tasolle, kuin lindgren. Itse ei kyllä todellakaan ole Lindgreniä ikävä, enkä mistään tasolleen pääsemisestä puhuisi. Kaverihan osasi hädin tuskin soittaa riittävän hyvin, että pystyi Opethin keikat hoitamaan. Mutta joo, Axenrotin parasta ennen -päivämäärä tais mennä jo kauan sitten, mitä nyt Bloodbathin nykymenoa kattoo niin aivan väsynyttähän sekin on. Jos niiden mielestä meillä ei oo tarttuvia koukkuja nii menkööt uistinkauppaan -Frank Epätoivo |
Hamsteri Kukkonen 23.09.2016 14:58:53 | |
---|
Mjuum tulipa nyt toi Wylde kuunneltua. Soolo ja sen jälkeinen himmailuosa oli ainoat kohdat jotka kuulosti siltä, ettei ole väkisin yritetty tunkea jotain sellaiseen muottiin, mihin se ei vaan sovi. Jos niiden mielestä meillä ei oo tarttuvia koukkuja nii menkööt uistinkauppaan -Frank Epätoivo |