Aihe: Plektroista ja niiden vahvuuksista
1 2 3 4 513 14 15 16 17 18 19 20 21 22
metlica
31.08.2015 09:59:01

Juzpe: Mä vannon kans .88 kaliiperisen vihreen peruslätkän nimeen sähkiksellä. Ainoo miinus on huonohko kulutuskestävyys pehmoisesta materiaalista johtuen, mutta kun tuo materiaali taas vaikuttaa tatsiin ja soundiin positiivisesti, niin asian kanssa on tultava vaan toimeen. Akkarilla sitten sama, mutta .44 kaliiperissa.

Kestävyys on aika surkee, varsinki bassoa sahatessa.. Menee kyllä vähintään pleku per treenit tahdilla roskiin.. Soundi on vaa nii pal parempi ku paksummilla. Käytän 0.50 kans akkarilla välillä, mutta on jotenki liian lörppä.
Get it fucking done.
horseface
31.08.2015 11:35:48
Tilasin Kitarapajalta kokeeksi 2,5 mm Chickenpick Badazz II:n. Kun yhdellä plekulla on hintaa melkein kahdeksan euroa, odotukset oli aika kovat. No on se hyvä, pito sormissa ihan eri luokkaa kuin oikeastaan missään aiemmin käyttämässäni. Edes suhteellinen ohuus ei häirinnyt. Voi silti olla, että hinta ei salli suoraa siirtymistä noihin. Yleensä olen soittanut Dunlopin 3,5 mm Big Stubbyllä, joka on loistava sekin.
Oli miten oli, näin on!
PIM
31.08.2015 12:04:58
Lauantain keikalla oli ehkä vähän ylimääräistä latausta ja 2 millin Ultex näytti vartin soiton jälkeen tältä. Loppukeikan soitin sit Fenderin teräsplekulla.

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.ne … 3609f208866f4caa691&oe=5636648F

PS: Telen Evertune talla piti vireen koko keikan.
Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän.
heviäijä
31.08.2015 13:35:02
PIM: Lauantain keikalla oli ehkä vähän ylimääräistä latausta ja 2 millin Ultex näytti vartin soiton jälkeen tältä. Loppukeikan soitin sit Fenderin teräsplekulla.

Minä en saa edes tortexia kulumaan noin. Kaikki ne on vielä samanmuotoisia. Pientä kulumaa.
SOTKEMINEN ON KIVAA SIIHEN ASTI KUNNES PITÄÄ ALOITTAA SIIVOAMINEN!ll Wake up dead, in a plywood bed six feet from rest of your life.
arppah8
31.08.2015 15:08:38 (muokattu 31.08.2015 15:09:01)

PIM: Lauantain keikalla oli ehkä vähän ylimääräistä latausta ja 2 millin Ultex näytti vartin soiton jälkeen tältä. Loppukeikan soitin sit Fenderin teräsplekulla.

Haha :D Mie sain kerran JazzIIIXL-plärän keikalla soittamalla keskeltä poikki. Hämmensi.
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. Ostamatta ei testata!
heviäijä
31.08.2015 16:24:41
horseface: Tilasin Kitarapajalta kokeeksi 2,5 mm Chickenpick Badazz II:n. Kun yhdellä plekulla on hintaa melkein kahdeksan euroa, odotukset oli aika kovat. No on se hyvä, pito sormissa ihan eri luokkaa kuin oikeastaan missään aiemmin käyttämässäni. Edes suhteellinen ohuus ei häirinnyt. Voi silti olla, että hinta ei salli suoraa siirtymistä noihin. Yleensä olen soittanut Dunlopin 3,5 mm Big Stubbyllä, joka on loistava sekin.

Onko nämä chickenpickit niitä jotka muotoutuvat soittaessa soittotyyliin sopivaksi?
SOTKEMINEN ON KIVAA SIIHEN ASTI KUNNES PITÄÄ ALOITTAA SIIVOAMINEN!ll Wake up dead, in a plywood bed six feet from rest of your life.
metlica
31.08.2015 16:30:52

heviäijä: Onko nämä chickenpickit niitä jotka muotoutuvat soittaessa soittotyyliin sopivaksi?

Niinhän ne mainostaa.. Kuulostaa höpöhöpölle. Muotoutuu eli kuluu = vaihtoon
Get it fucking done.
sustain65
31.08.2015 17:20:57
arppah8: Haha :D Mie sain kerran JazzIIIXL-plärän keikalla soittamalla keskeltä poikki. Hämmensi.

Ei ainakaan pääse syyttämään varovaisesta hiplaamisesta tatsin suhteen!
qak
01.09.2015 12:37:39

Miten tuo on mahdollista? Mulla ei ees pysy Ultexit näpeissä keikalla varttia pidempään, ellei raavi pintaa ensin karheaksi. ;P
__ Ostetaan romua, myydään antiikkia.
ÄrGee
28.01.2016 17:52:27 (muokattu 28.01.2016 17:59:57)
Testissä Dunlop Petrucci Jazz III. Ultex on aivan mahtava materiaali, liukas ja napsuva. Minkä kuulee tietysti soitossa ja tuntee. Plekussa on JP-logo kohokuvioituna ja lärpäke on pinnaltaan kaareva, toisin kuin normaalit Jazz III:et. Ote on tästä luonnollisemman tuntuinen ja ergonomisempi. Kärki taas on erittäin terävä mikä ei ehkä sovi kaikille. Arvosanana tälle käden ja kielien välikappaleelle 4/5.
Ibanez-pervo, kamarunkkari kitaristi.
MoreK
22.09.2016 17:37:48

Viikon olen soitellut Chickenpicksillä (Badazz 2.0mm). Pieni totuttelu, mutta erittäin hyvin toimii mulle.

Mikä on muilla kokemus käyttöiästä kohtuu ahkeralla soitolla?
Rock Rooster - Shakin' Up the Henhouse! http://www.rockrooster.com
antnis
22.09.2016 18:05:03
Dunlopin Primetonet muuten ovat melkoisen hyviä soundiltaan, ikävä vaan että Jazz iii oli hiukan liian pieni, ihan pikkaisen pienempi vielä kuin normi kolmonen. Noh laitoin tilaukseen vielä xl-mallinkin niin näkee sitten mihin siitä on.
Gabe
22.09.2016 19:05:00
MoreK: Viikon olen soitellut Chickenpicksillä (Badazz 2.0mm). Pieni totuttelu, mutta erittäin hyvin toimii mulle.

Mikä on muilla kokemus käyttöiästä kohtuu ahkeralla soitolla?

Puoli vuotta on mennyt yhdellä.. eikä ole tarvetta vielä vaihtaa.
"Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen."
Snapo
22.09.2016 21:51:22
Ostin jonkun chicken pickin, tavallisen peruslätkän kokoinen eli suht iso ja jotain 2,5mm paksu. Minun mielestä tämän soundi on ihan paska verrattuna mihin tahansa muuhun plekuun. Tämä johtunee noista reunoista koska on tuo pieni " kulma" kun taas tavalliset plekut ovat yleensä tasaisia. Mikä meni pieleen? Tällä joutuu oikeesti kattomaan että plektra on sellaisessa kulmassa että tulee mahd vähän sivuääniä, jotka heikentää attackia.
"Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin."
KaRa
22.09.2016 21:59:54 (muokattu 22.09.2016 22:08:29)
Kylläpä ihmiset soittelee paksuilla. Ei tule kuuloonkaan omalle kohdalle hirveän paljon yli 0.70. Mieluiten 0.60. Saa tuntuman kieliin ja hallittua nyansseja. On monipuolinenkin, onnistuu hienovaraset jutut yhtälailla kuin voimakkaatkin jutut. Yli millisillä soittaessa on luottokortilla soittelis.
Kaiken tönkköyden huippu on puiset plektrat.
Seuraava lause on totta - edellinen lause on valetta.
Laulava Kylätohtori
22.09.2016 22:22:49
KaRa: Kylläpä ihmiset soittelee paksuilla. Ei tule kuuloonkaan omalle kohdalle hirveän paljon yli 0.70. Mieluiten 0.60. Saa tuntuman kieliin ja hallittua nyansseja. On monipuolinenkin, onnistuu hienovaraset jutut yhtälailla kuin voimakkaatkin jutut. Yli millisillä soittaessa on luottokortilla soittelis.
Kaiken tönkköyden huippu on puiset plektrat.

Itse soittelen Dunlopin millisellä, mutta olen samaa mieltä. Yli 2 milliset plekut tuntuu kyllä aika oudolta ajatukselta.

Tarttis varmaan kokeilla 0,9, mutta ei ole vaan jaksanut...
Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska.
Gary Enfield
22.09.2016 22:55:19
Dunlopia näyttävät olevan, 0.71 - 1.5. Ääripäitä käytän harvemmin, millin tai hiukan alle enimmäkseen. Työkalujahan ne on, erilaiset eri tarpeisiin.
ÄrGee
22.09.2016 23:02:39
Tönkköyden huippu on ohut iso ja löysä pleku, pahempaa ei ole. Menee pelkästään akustisella strummaillessa, mihinkään muuhun ei ole toivoa saada riittävää kontrollia varsinkaan metallimmassa musiikissa. Niin se vain on...
Ibanez-pervo, kamarunkkari kitaristi.
KaRa
22.09.2016 23:24:14 (muokattu 22.09.2016 23:26:38)
ÄrGee: Tönkköyden huippu on ohut iso ja löysä pleku, pahempaa ei ole. Menee pelkästään akustisella strummaillessa, mihinkään muuhun ei ole toivoa saada riittävää kontrollia varsinkaan metallimmassa musiikissa. Niin se vain on...

Menin yheksänkyt luvun loppupuoliskolla skidinä erääseen tamperelaiseen musaliikkeeseen ostamaan sitä sun tätä. Otin kasan jotain about 1,2 plekuja ja myyjä tokas että "säpäs otit aika kovia plekuja", ja vastasin että "kovaa musaa". Myöhemmin tajunnu ettei niiden käsitteiden tarvi kulkea käsikädessä :) kun aloin koittamaan ohkasempia. Sanotaan että soundi lähtee sormista, niin ohkasemmalla plekulla on ainakin lähempänä sitä :P
Seuraava lause on totta - edellinen lause on valetta.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)