Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Soittimen kuljettaminen lentokoneessa
1
Hekku56
22.08.2016 17:49:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

saattaa tulla tarvetta kuljettaa tenori ja alttofonit lentokoneessa. Kumpaakaan en haluaisi laittaa ruumaan. Pelkkää tenoria olen kuljettanut kangaspussissa käsimatkatavarana. Pistin laukun ruumaan enkä yrittänytkään ottaa mitään muuta käsimatkatavaraa, mitä nyt takin taskuihin mahtui. Sujui hyvin. Onko vastaavia kokemuksia, onko ehdotusta kahden kuljettamiseen?
 
Aika usein näkee isoja kitaralaukkuja ja silti on joku normaali käsveska. Käsimatkatavaranhan pitäisi mahtua siihen mallitelineeseen ja saisi olla vain yksi.
 
Mitä tapahtuu jos soitin katoaa tai viivästyy ja keikka joudutaan perumaan.
 
Onko lentoyhtiöillä joku SOFT-palvelu matkatavaroille, jossa niitä ei kuljeteta liukuhihnoilla ja paiskota surutta
 
Mitähän tapahtuisi jos olisi koneen vaihto ja vaihtolennolle ei saisikaan ottaa soitinta matkustamoon
 
(en löytänyt aiheesta aikaisempaa kirjoitusta, onko jossain?)
 
nisumaka
23.08.2016 13:59:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No mä olen jonkin verran kulkenut lentsikalla soittimieni kanssa. Ensimmäinen sääntö (bassokitara on mulla) on se, että basso menee 23 kg matkatavarana, eli tavallisena matkalaukkuna ruumassa, mutta se pitää check-in:issä hoitaa oman juttunaan. Tästä löydät säännöt esim Finnairin sivuilta. Laukku saa siis erota mitoiltaan, mutta yhteismitta pituus-leveys-syvyys, pitää olla tietty. Muutoin menee sitten eri käsittelyllä, ja siitä sitten menee erillinen maksu. Käsimatkatavaroista on omat ohjeet, joten sun soittimien laukun pitää ne täyttää. Sitten on sellainen erillinen palvelu, mutta se pitää hoitaa kanssa sopimalla, että esimerkiksi akkari-skitta voidaan ottaa hyttiin. Silloin lentohenkilökunta hoitaa tämän homman. Tuo lienee vastaisi sinun tilannettasi. Vaihto on todellinen ongelma, koska sille soittimelle siellä ruumassa voi käydä joo varmaankin ihan samalla lailla, kuin mille tahansa laukulle, että se ei tuukaan perille sun kanssa samaan aikaan. Kaikki erityispalvelut ovat lentoyhtiö kohtaisia, joten ne sun kannattaa kysyä sieltä. Saksaan tuli basso ihan ok, ja takaisin ilman lisämaksua (vinkki: Presarille löytyy "lentolaukku" Thomannilta, eikä se maksanut kuin 60 e, ja toi 60 e on erityismatkatavaran lisämaksu yhteen suuntaan, joten laukku tienasi hintansa jo menomatkalla Berliiniin ;-) ). Mulle tulee keikka akkarin kanssa joulukuussa ja silloin joudun menemään jatkolennolla, joten mielenkiinnolla seuraan tätä ketjua.
 
Topa-
23.08.2016 23:24:51 (muokattu 23.08.2016 23:28:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tästä on joku 1000 topiccia. nyrkkisääntönä on et jos omistaa flightcaset niin kaikki instrumentteina ruumaan. monilla lentoyhtiöillä on buukatessa oma kategoria niille.
 
sit muita vaihtoehtoja on esim. soittaa ja kysyä että kuinka buukattu lento, onnistuisko mitenkään tuoda käsimatkatavarana molempia. jos nätisti kysyy niin hyvät mahikset onnistua.
 
jos haluaa ottaa riskin niin kävelee vaan koneeseen. jos ne fonikeissit mahtuu penkin alle ja sinne ylälokeroon niin ei pitäis olla mitään ongelmaa. jos kone on täynnä niin nehän kysyy vapaaehtosia ketkä haluaa laittaa kamat ruumaan. saksofonit tuskin on sinne ekana menossa.
 
kun muutin britteihin niin mulla oli iso laukku + kitara ruumassa ja 3 laukkua käsimatkatavarana, sisältäen mm. läppärin, midikiipparin yms musakrääsää. yhden vaihtolennon kanssa pääsin perille ilman mitääm ongelmia. toisella kerralla sain kuljetettua KLM:llä vinyylit + elektroniikkaa ihan käsimatkatavarana.
 
Hekku56
24.08.2016 14:47:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ok, ei siis mitään täysin varmaa keinoa. Omien soittimieni kanssa on vielä liäsongelmana se, että ovat vintage soittimia, jotka eivät laukkuja veistelemättä mene normilaukkuihin. Nämä muotoon tehdyt lasikuitulaukut ym voin siis unohtaa.
 
Hekku56
21.09.2016 15:28:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sellainen vaatteiden ym pakkaamiseen tarkoitettu pussi, josta imetään ilmat pois, sopii aika hyvin pehmeän gig-bägin sisään. Kietaisen fonin siihen, pistän paketin kassiin ja imaisen ilmat pihalle. Tukee aika hyvin pehmeää kassia ja menee reissussa tarvittaessa pieneen tilaan
 
gunner
21.09.2016 16:09:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Useampaa kitaraa lentokoneella lennätettäessä kovat äijät tunnistaa siitä, että kahta kovaa casea ei laiteta ruumaan erikseen, vaan ne köytetään yhteen ja laitetaan yhtenä pakettina. En tosin ole itse kokeillut, mutta uskoisin, että tällöin säästää suoraan yhden ylimääräisen/ylimittaisen matkatavaran hinnan.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «