Muusikoiden.net
26.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Reverbi haussa
1
GiveUpGiveIn
20.09.2016 16:01:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Reverbiä oon katellu ja muutama vaihtoehto noussu pinnalle, heitelkääpä plussia ja miinuksia sekä havaintoja näistä vaihtoehdoista:
 
Neunaber Immerse Reverberator:
https://www.thomann.de/fi/neunaber_immerse_reverberator.htm
 
Strymon BlueSky:
https://www.thomann.de/fi/strymon_bluesky.htm?ref=search_prv_9
 
Yks vaihtoehto on myös Neunaberin Expanse-Series + erillinen footswitch preseteille, hintaluokka vaan nousee sen verran, että kannattavuutta pitää harkita.
 
Tarkotuksena ois löytää monipuolinen reverbi joka taipuu kevyestä perusverbistä ihan ambienttiin asti.
 
elsewhere
20.09.2016 18:29:58 (muokattu 20.09.2016 18:30:51)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on sekä Neunaberin Seraphim Shimmer että Strymonin BlueSky. Näistä tykkään jälkimmäisestä reippaasti enemmän. Tuosta Immensestä en osaa sanoa mitään, mutta Seraphimiin verrattuna Strymonissa on paljon enemmän säätömahdollisuuksia ja siitä on huomattavan paljon helpompi saada hyvä soundi ulos. Tuon minun Neunaberini asetukset ovat jotenkin kauhean herkkiä kuulostamaan huonolta tai "vähän sinne päin" jos potikat eivät ole ihan just täsmälleen siinä oikeassa asennossa, Strymon sen sijaan ei petä juuri koskaan. Lisäksi Strymon on minusta jotenkin paremmin kasattu, potikat tuntuvat parempilaatuisilta ja jos se kuuluisa ydinsota tulee, otan bunkkeriin mieluummin sen. Eikä Neunaberin hitusen omituinen lediratkaisu (ledi on hemmetin kirkas valo suoraan piirilevyllä ja siinä valon paikalla on vain sellainen muovinen palikka, joka lähti irti) ei vakuuttanut ainakaan minua.
 
Immense voi tietysti olla eri juttu, en osaa sanoa. Laatukamaahan tuo minunkin Neunaberi on, hieman enemmän erikoismieslaite vaan. Ambientti onnistuu molemmilla.
 
antnis
20.09.2016 19:44:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostaa Flintin niin saa tremolon mukana!
 
elsewhere
20.09.2016 21:13:47
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se ei noihin ambienttimeininkeihin ole iha paras, vaikka hyvältä sekin kuulostaa perusjutuissa :)
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «