Aihe: Miten menee kama torilla kaupaksi? Käyttäjäkokemuksia
1 2 3 4 5177 178 179 180 181444 445 446 447 448
Epävirtuoosi
15.09.2016 19:17:04
Kumma kun pedaaleihin ja vaffareihin tullut aina vaihtotarjouksia mielin määrin, mutta tohon tokain japsistratoon tasan yksi kuukaudessa. Näin suhteellisen varattomana retkuna vaihtarit on pop, jos uutta tekee miel. Luulin että peruskeppeihin olisi paljon enemmän kiinnostusta. Eipä siinä kun ei ole mikään pakko päästä eroon, mutta ihmetyttää.
tuskiz
15.09.2016 19:23:10
En kyllä kanssa oikeen tajua miksei tosta mun Ibasta tule edes kyselyitä juuri, ei vaan tunnu olevan halvalle hyvälle Les Paul-johdannaiselle laatumerkiltä olevan kysyntää täällä, tekis mieli kanssa kokeilla jotain Faceryhmiä ja tori.fi josko sieltä tärppäis.
Huom! Obs! Ylläoleva kirjoitus saattaa sisältää mielipiteen.
Laulava Kylätohtori
15.09.2016 21:56:08
Hiljaista on. Jotain nyt aina menee, jos hinnasta tinkii tarpeeksi, mutta ei sitä viitsisi kaikkea myydä puoli-ilmaiseksikaan.

Piti ostaa kaappi, strato, delay ja jotain muutakin, mutta vitut osta yhtään mitään. Nykyisten romujenkin myynnissä menee hermot, joten en kyllä osta lisää myytävää...

Mikäs se tappaisi gasin paremmin kuin toimimaton tori... :D
Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska.
arijuki
15.09.2016 22:21:28
Epävirtuoosi: Kumma kun pedaaleihin ja vaffareihin tullut aina vaihtotarjouksia mielin määrin, mutta tohon tokain japsistratoon tasan yksi kuukaudessa. Näin suhteellisen varattomana retkuna vaihtarit on pop, jos uutta tekee miel. Luulin että peruskeppeihin olisi paljon enemmän kiinnostusta. Eipä siinä kun ei ole mikään pakko päästä eroon, mutta ihmetyttää.

En tiedä vaikuttaako, mutta minä ainakin käytän hakua yleensä ja en ole edes tajunnut "vaihdetaan" alle laitettuja kitaroita kuten sinulla näyttää olevan :-(

Itse laitan aina myynti-ilmoituksen ja mainitsen erikseen vaihdosta.
The beautiful thing about learning is nobody can take it away from you. - B.B. King
Antti1
15.09.2016 22:26:13
Nihkeästi liikkuu, mutta nihkeästi liikkuu muuallakin. Kyllä tosta aina tasaisin väliajoin kauppa käy, mutta mulla olisi nyt vaan omat ostohousut niin kireällä jalassa, ettei veri meinaa kiertää. Tonni pitäisi vielä tienata nopeasti, että saan seuraavat ostokset hoidettua. Saa suorittaa!
Krice
15.09.2016 23:11:37

tuskiz: En kyllä kanssa oikeen tajua miksei tosta mun Ibasta tule edes kyselyitä

Ibanez pitää olla joko hevikeppi tyyliin RG tai sitten puoliakustinen jazz-kitara.
tuskiz
15.09.2016 23:29:46
Krice: Ibanez pitää olla joko hevikeppi tyyliin RG tai sitten puoliakustinen jazz-kitara.

Oon kyllä samaa mieltä että Ibanez on pilannut maineensa kaiken maailman turhilla tilutuskeihäillä, yhtälailla niistäkin puista olis voinut rakentaa jotain kunnollisia kitaroitakin.
Krice
16.09.2016 00:05:19

tuskiz: Oon kyllä samaa mieltä että Ibanez on pilannut maineensa kaiken maailman turhilla tilutuskeihäillä, yhtälailla niistäkin puista olis voinut rakentaa jotain kunnollisia kitaroitakin.

Ei kun ne tilukepit on parasta Ibanezia.
Gabe
16.09.2016 08:45:12
tuskiz: En kyllä kanssa oikeen tajua miksei tosta mun Ibasta tule edes kyselyitä juuri, ei vaan tunnu olevan halvalle hyvälle Les Paul-johdannaiselle laatumerkiltä olevan kysyntää täällä, tekis mieli kanssa kokeilla jotain Faceryhmiä ja tori.fi josko sieltä tärppäis.

Noita alle viiden sadan kiinankitaroita on aina tori väärällään. Kannattaa kokeilla vaihtaa vaikka pariin pedaaliin ja myydä niitä.
"Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen."
iec
16.09.2016 11:25:49

Gabe: Noita alle viiden sadan kiinankitaroita on aina tori väärällään. Kannattaa kokeilla vaihtaa vaikka pariin pedaaliin ja myydä niitä.

Komppaan kyllä tätä. Mulla on ainakin kitarakamppeet vaihtuneet toisiin kun on rohkeasti ottanut vaihtokaupoissa sellaisiakin kamppeita mitkä eivät ole olleet ihan 100% sitä mitä etsii. Esim yksi kitarakaupoissa tullut vintagepedaali ei ollut kokeilun jälkeen ihan mun juttu, mutta sain vaihdettua sen kahteen pedaaliin, jotka sitten jäivät mun pedaalilautaan.
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
pappasfin
16.09.2016 11:45:31 (muokattu 16.09.2016 11:56:12)
tuskiz: En kyllä kanssa oikeen tajua miksei tosta mun Ibasta tule edes kyselyitä juuri, ei vaan tunnu olevan halvalle hyvälle Les Paul-johdannaiselle laatumerkiltä olevan kysyntää täällä, tekis mieli kanssa kokeilla jotain Faceryhmiä ja tori.fi josko sieltä tärppäis.

Oletko kokeillu myydä aavistuksen pienemmällä hinnalla?

Osa ostajaehdokkaista voi miettiä tuota hintaa kun ja jos he kattelevat mitä Levytukussa maksaa se AR325 (513 €) ja osa voi verrata siihen tuota vaikka ovatkin aavistuksen eri speceillä olevia.

Tompan hintahan tuolle sun mallille on 599 € uutena, joten siihen verrattuna 65% uuden hinnasta on tuo sun hinta.

Porukat vaan haluaa halvemmalla ostaa ja siksi hinnan pudottaminen voi edesauttaa myyntiä.

Ite olen huomannu, että kun hintaa pudottaa sopivasti niin johan kauppa käy, toki ei ole kivaa myydä omia vehkeitään halvalla.

EDIT: mutta mistä se nyt loppu peleissä tietää mistä tuo on kiinni kun hinta on vaan yksi tekijä. Voihan se olla ettei vaan malli kiinnosta tai vaikkapa väri on jollekin väärä jne.
PappaSFin
PIM
16.09.2016 12:36:56 (muokattu 16.09.2016 12:37:26)
pappasfin:

Ite olen huomannu, että kun hintaa pudottaa sopivasti niin johan kauppa käy, toki ei ole kivaa myydä omia vehkeitään halvalla.

Iteki tossa just sovin kaupat Squierin VM Jaguarista A.Lappalaisen mikeillä ja uusilla nauhoilla kun hinta tuntui houkuttelevalta vaikken ikinä ole Jaguarista edes haaveillut tai sellaisella koskaan edes soittanut. Pitkään aikaan tullut mistään kitarasta yli 350 euroa maksettua, kun halvemmallakin tuntuu hyviä kepukoita löytyvän ja toisaalta tappiot jää pieniksi jos päätyy pistämään melaa menemään eteenpäin seuraavalle soutajalle.
Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän.
tuskiz
16.09.2016 17:31:28
En kyllä rupea mitään pedaalirulettia pyörittämään, semmosista ei ikinä tiedä saako kaupaksi tai ylipäätään mistään muustakaan tavarasta, vaihto vain rahaan.

Hintaa en oo kyllä tosta alentamasta, turha kattella mitään Levytukkuja kun ne ei tuota kyseistä mallia enää edes myy ja AR-325:sta tulee varastoon takaisin kuulemma ens vuoden puolella vasta. 600 euroa toi maksaa muuten missä tahansa muualla, ja tää mun kepukka on melkein uudenveroinen ja hintakin jo aika roimasti edullinen suhteessa siihen. Sille en voi mitään jos ei vaan kiinnosta tuommoset kitarat juuri nyt, minkäs teet kun ihmisillä ei ole tyylitajua.
kojones
16.09.2016 17:52:58

Kielellisesti epämääräinen ilmoitus saattaisi selittää, ensin puhutaan 70-lukuisesta kitarasta, parin sanan jälkeen se onkin vuosimallia 2014. "Kyllä ennen osattiin". Huumoria ilmeisesti, mutta aika autokauppias-meininkiä mun makuun.

Lisäksi tuo "hintapyyntö on tiukka" vähän huvittaa, itte oon ainakin käsittänyt hintapyynnön niin että siitä lähdetään tinkimään, joten se ei voi olla tiukka. Hinta sen sijaan voi.

Nuo siis ihan ilmoituksen alusta ja lopusta nopeasti vilkaistuna, kokonaan en jaksanut edes lukea kun on niin paljon asiaa ja sekavasti jaoteltuna.

:)
sustain65
16.09.2016 18:07:36
tuskiz: Oon kyllä samaa mieltä että Ibanez on pilannut maineensa kaiken maailman turhilla tilutuskeihäillä, yhtälailla niistäkin puista olis voinut rakentaa jotain kunnollisia kitaroitakin.

Se että sinä koet ne turhiksi itsellesi, ei tee niistä turhia kaikille muille.

Ja kyllä Ibanezin katalookista on yleensä löytynyt aika monensorttista keppiä, ei pelkkiä tilusellaisia.

Tosin on minunkin mielestäni Ibanezin valikoimassa tarpeettoman monia keskenään hyvin samankaltaisia keihäitä.
pappasfin
16.09.2016 18:33:37 (muokattu 16.09.2016 18:35:56)
tuskiz: En kyllä rupea mitään pedaalirulettia pyörittämään, semmosista ei ikinä tiedä saako kaupaksi tai ylipäätään mistään muustakaan tavarasta, vaihto vain rahaan.

Hintaa en oo kyllä tosta alentamasta, turha kattella mitään Levytukkuja kun ne ei tuota kyseistä mallia enää edes myy ja AR-325:sta tulee varastoon takaisin kuulemma ens vuoden puolella vasta. 600 euroa toi maksaa muuten missä tahansa muualla, ja tää mun kepukka on melkein uudenveroinen ja hintakin jo aika roimasti edullinen suhteessa siihen. Sille en voi mitään jos ei vaan kiinnosta tuommoset kitarat juuri nyt, minkäs teet kun ihmisillä ei ole tyylitajua.

Juu, ei ole kukaan pyytäny sinua alentamaan hintaa ja en tiedä kenelle tarkoitit tuon Levytukun katsomiset jne.

Kirjoitukseni oli enemmänkin sellainen "arvelu" mitä ostajaehdokkaat saattavat ajatella ja mihinkä saattavat vertailla.

Mitä muuten tulee siihen, että Ibanez "on pilannu maineensa tilukepeillä" niin olen vähän eri mieltä, hyvin näyttää heillä kaupaksi menevän nämä "tilukepit" multakin niitä löytyy 2 kpl ja ovat ihan helvetin hyviä ;D
PappaSFin
hallu
16.09.2016 19:45:09
pappasfin: Juu, ei ole kukaan pyytäny sinua alentamaan hintaa ja en tiedä kenelle tarkoitit tuon Levytukun katsomiset jne.

Kirjoitukseni oli enemmänkin sellainen "arvelu" mitä ostajaehdokkaat saattavat ajatella ja mihinkä saattavat vertailla.

Mitä muuten tulee siihen, että Ibanez "on pilannu maineensa tilukepeillä" niin olen vähän eri mieltä, hyvin näyttää heillä kaupaksi menevän nämä "tilukepit" multakin niitä löytyy 2 kpl ja ovat ihan helvetin hyviä ;D

Ibanez on aika poikkeuksellisen laajan valikoiman omaava firma. Siltä löytyy jokaiseen hintasegmenttiin jokaisesta erityylisestä kitarasta oma mallinsa ja lisäksi bassot, vahvistimet, efektit etc. Ibanezin tilukepit ovat maineikkaita kuten myös toisessa päässä jazzlootat, joista löytyy Joe Pass ja Pat Metheny sigut jotka ovat kalliita mutta myös maineikkaita. Väliin mahtuu nämä uskottavat rokkikepit niin ei varmaan Ibanezin maine ole kenellekään epäselvä.

Mulla on ollut itsellänikin Ibanezkamaa, mutta nykyisin elän Yamahavaihetta sekä bassossa, akkarissa, että sähkiksessä (Yamaha vahvaria mulla ei vielä ainakaan ole). Mulla on tällä hetkellä adoptoituna kaverin Ibanez FG100 jazzloota jostan hamalta -80 luvulta ihan jaappanin puuta ja voin sanoa, että ei se hemmetti kyllä häpeä oikein millekään kitaralle mitä olen soittanut.

Tuo tuskiksen skitta on mielestäni hieno, mutta ostajavat voi vähän vierästaa sitä kun se ei merkistään huolimatta ole "aito asia" ne -70 -80 luvun artistsit oli tosi maineikkaita keppejä ja porukat voi ehkä vierastaa näitä uustuotanto kitaroit akun ei näitä enää tehä janiassa, mutta voihan nää olla ihan yhtä hyviä mene ja tiedä..... itse en tiedä. Kitaralle halpuus ei ole hyvää mainosta.
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
tuskiz
16.09.2016 20:31:25 (muokattu 16.09.2016 20:31:56)
kojones: Kielellisesti epämääräinen ilmoitus saattaisi selittää, ensin puhutaan 70-lukuisesta kitarasta, parin sanan jälkeen se onkin vuosimallia 2014. "Kyllä ennen osattiin". Huumoria ilmeisesti, mutta aika autokauppias-meininkiä mun makuun.

Lisäksi tuo "hintapyyntö on tiukka" vähän huvittaa, itte oon ainakin käsittänyt hintapyynnön niin että siitä lähdetään tinkimään, joten se ei voi olla tiukka. Hinta sen sijaan voi.

Nuo siis ihan ilmoituksen alusta ja lopusta nopeasti vilkaistuna, kokonaan en jaksanut edes lukea kun on niin paljon asiaa ja sekavasti jaoteltuna.

:)

Tää on kyllä ihan totta, tulipa vähän fiksattua kirjotusasua toivon mukaan selkeämmäksi. Muuten kyllä tykkään kirjotella lupsakoita myynti-ilmoituksia, vähän vaihtelua niihin "joo tässä sellanen ja sellanen kitara, hyvä on, hinta xxx, soita tai tekstaa en muuten lähetä sitten" juttuihin, hyh.

Se mitä tulee näihin kiinaihmeisiin vs. "vanhat kunnolliset", se on ihan totta ettei nää ole täysin sama asia eikä toivon mukaan kukaan puristi myöskään niin luule, mutta henki on vahvasti alkuperäisen mukainen, vähän enemmän sinnepäin on sitten Prestige-sarjan 2619 joka maksaakin sitten enemmän kuin oikea Les Paul ja voin paljastaa ettei se soitin todellakaan ole hintansa arvoinen jos mm. kurkkaa ko. soittimen konehuoneeseen. Laskisin myös näiden uusien eduksi sen, ettei tarvitse tosiaan punttisalilla käydä vetämässä bullmentuloita jotta näillä jaksaa vetää kahen tunnin keikan, vai myöntääkö joku diggaavansa niistä lähes viiden kilon haloista mitä Artistit pahimillaan oli? Sustainiahan tossakin soittimessa nimittäin piisaa.
tuskiz
17.09.2016 00:09:38
Eihän siinä Prestigessä muuten vikaa ole kuin em. konehuone, mutta se on tosiaan totaallisen ylihintanen vaikka erittäin hyvin tehty soitin minkä varmaan myös todistaa se ettei niitä käyettynäkään ihan kauheasti pyöri. Mutta jossain on menty mönkään kun kopio maksaa enemmän kuin aito asia, puhumattakaan alkuperäisistä 70-luvun soittimista...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)