Morus Bassanus: Täytyy sanoa, että ilmeinen ykkönen aina on Freddie Mercury, kuten joku muukin on jo maininnut. Perustellaanpa vähän, ettei mene ihan tylsäksi. Hän osasi laulaa kauniisti, säröllä, korkealta, matalalta, vielä korkeammalta, ja sitten vielä vähän kaikkialta muualtakin. Ja ne sävyt siinä laulussa... Kiistatta paras ikinä. Monipuolinen, mutta aina ehdottaman tunnistettava ja jäljittelemätön. Tunnistettava ja jäljittelemätön kyllä, erinomaisen taitavakin, muttei minun mielestäni lainkaan muuntautumiskykyinen tai sävykäs, vaan enemmänkin kailottaja (jos pieni liioittelu sallitaan). verrattuna esim. Ian Gillaniin. Mutta maku- ja fiilisasioitahan nämä. Kyllä Mercury minunkin top vitosessani varmaan olisi. Minun mielestäni hänen äänessään ei jotenkin ole "botnea", vaan se on kaikilla volyymitasoilla jollain lailla ohut. Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5
Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän. |
Billy Guy, Billy Lee Riley, John Lennon, Paul McCartney, Lee Brilleaux, Pate Mustajärvi, Bob Dylan, Moog Konttinen. Buddy Holly Nämä on rock-laulajia, joiden laulua kuuntelen mieluimmin. Sillä kuinka taitavia he teknisesti ovat ei minulle merkitse mitään. |
timbeard: Eiköhän tuo Katatonia nykyään myös rockiin lukeudu. Jonas Renkse on omaan makuun mainio tulkitsija. Kusisin hunajaa jos pystyisin samalla eleettömällä pehmeydellä jonain vuonna tulkitsemaan.
Olen samaa mieltä Tinbeardin kanssa, kun kuuntelin (Bruce Soord with Jonas Renkse - Frozen North (from Wisdom of Crowds). Ensinnäkin aivan mielettömän hieno kappale! Laulu soi lipuen kauniisti hennosta vahvaan tulkintaan. En ole aiemmin kuunnellut Joonas Renkseä myönnettäköön, mutta kannatti se tehdä. Linnun kurkkuun unohtui jäätynyt marja-
näin oletin kun se ei laulanut. -MR- |