svilo 11.05.2016 08:32:37 | |
---|
"It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish" |
Gabe 11.05.2016 09:58:02 | |
---|
"Guitarists are a strange breed. They love modifications just as long as nothing actually changes." -Thomas Blug |
klobasa 21.07.2016 13:21:07 | |
---|
Joku ehti pari päivää sitten napata torilta Fulltone 69 purkin mun nenän edestä :P Olisko suosituksia muista Fuzz Face johdannaisista missä on suht monipuoliset säädöt? Tulee 5E3 Tweed Deluxe + humbucker -yhdistelmän kaveriksi, eli olettaisin esim. jonkinlaisen alataajuuksien säädön olevan hyvä/pakollinen. Saa heittää tarjouksia pikaviestilläkin jos löytyy sopivaa purkkia ylimääräisenä. |
pliksu 21.07.2016 13:25:36 | |
---|
klobasa: Joku ehti pari päivää sitten napata torilta Fulltone 69 purkin mun nenän edestä :P Olisko suosituksia muista Fuzz Face johdannaisista missä on suht monipuoliset säädöt? Tulee 5E3 Tweed Deluxe + humbucker -yhdistelmän kaveriksi, eli olettaisin esim. jonkinlaisen alataajuuksien säädön olevan hyvä/pakollinen. Täytyy tässä vielä mainita, et eilen sain itselleni kotiin Deluxe Reverb kloonin ja voe naalin ikenet toi '69 on mahtava "Fenderin" edessä. Hyvä se on ollut Vox-johdannaistenkin kyljessä, mutta eilen se kyllä pääsi paistattelemaan lämpimän Fender-saundin kanssa. Itse pistin ostoilmoitusta ja sain parissa päivässä yhteydenottoja - suosittelen tekemään saman. And there ain't nothin' like a friend who can tell you you're just pissin' in the wind. |
Laulava Kylätohtori 11.09.2016 21:35:45 | |
---|
Lunar Module Dlx on kait silicon fuzz? Tyhmä kysymys, mutta saakohan tuollaisesta "identtiset" Henkkasoundit? Tai siis sellaista BoG ajan silicon soundia? Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska. |
fox 11.09.2016 23:13:32 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Lunar Module Dlx on kait silicon fuzz? Tyhmä kysymys, mutta saakohan tuollaisesta "identtiset" Henkkasoundit? Tai siis sellaista BoG ajan silicon soundia? Jaa'a.. kaipa tuolla jonkinmoista saa. Ainakin toi mun oma Skreddy-klooni on melko toimiva.. Toki "yksinkertainen on kaunista", eli Band of Gypsies-aikalaista soundia lähtisin ihan 2 x BC 109 -pohjasilla lootilla kokeilemaan. Tuossa keväämmällä mysöin kasaan muutaman Schaller-futsin, ja olivat kovinkin meneviä laatikoita. Noita muinaisuuden valmisteita tullut tehtyä muutama muukin, PE Smooth Fuzz ja International M Squarer muun muassa.. Mutta joo, kannattaa kokeilla noita kahden BC 108 - BC 109 trankun purnukoita ehken. |
Myrkky Nuoli 13.09.2016 18:34:00 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Lunar Module Dlx on kait silicon fuzz? Tyhmä kysymys, mutta saakohan tuollaisesta "identtiset" Henkkasoundit? Tai siis sellaista BoG ajan silicon soundia? On se. Ja ei saa. Jollekin ehkä saa "close enough" mutta minoon tarkka. Lunar Module on minusta tukkoinen ja epädynaaminen, jopa big muffahtava verrattuna fuzz face asioihin. More Nintendo, less Marshall. |
Laulava Kylätohtori 14.09.2016 09:39:06 | |
---|
Myrkky Nuoli: On se. Ja ei saa. Jollekin ehkä saa "close enough" mutta minoon tarkka. Lunar Module on minusta tukkoinen ja epädynaaminen, jopa big muffahtava verrattuna fuzz face asioihin. Entäs Fulltonen Octafuzz? Vähän kiinnostaisi kokeilla, mutta tori on niin helvetin nihkeä, että tiedä sitten viitsiikö. Vanhoistakaan peleistä tunnu pääsevän eroon... Mutta kertokaa nyt jotain tuosta Octafuzzista? Onko se ff johdannainen vai mikä lie? Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska. |
Shredator 14.09.2016 09:46:33 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Entäs Fulltonen Octafuzz? Vähän kiinnostaisi kokeilla, mutta tori on niin helvetin nihkeä, että tiedä sitten viitsiikö. Vanhoistakaan peleistä tunnu pääsevän eroon... Mutta kertokaa nyt jotain tuosta Octafuzzista? Onko se ff johdannainen vai mikä lie? Ei ole, vaan Tycobrahe Octavian klooni. Täysin erilainen, mutta oikein käytettynä erittäin maukas. "If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking." |
Shredator: Ei ole, vaan Tycobrahe Octavian klooni. Täysin erilainen, mutta oikein käytettynä erittäin maukas. Octafuzzin saa saundaamaan hyvinkin lähelle Fuzz Facea fuzz-moodissa, jollon siinä ei oo sitä Octavian yläoktaavikirskuntaa. En välttämättä erottais sokkotestissä kumpi ois kumpi. |
kihtaristi 15.09.2016 07:50:25 | |
---|
erty: Octafuzzin saa saundaamaan hyvinkin lähelle Fuzz Facea fuzz-moodissa, jollon siinä ei oo sitä Octavian yläoktaavikirskuntaa. En välttämättä erottais sokkotestissä kumpi ois kumpi. Eikös Fulltonen Octafuzzissa oo alaoktaavi mukana, eikä yläoktaavi? |
Shredator 15.09.2016 08:20:24 (muokattu 15.09.2016 08:23:30) | |
---|
kihtaristi: Eikös Fulltonen Octafuzzissa oo alaoktaavi mukana, eikä yläoktaavi? No ei :D Octaviat on yläoktaavilaitteita. Googlen käyttö on sallittua. Sanottakoon tähän vielä että henk.koht. suosikkini yläoktaavereista on maan mainio Green Ringer. Oktaavi on paremmin läsnä, eikä pelkästään kaulamikillä 12. nauhan tienoilta soitettuna vaan koko kaulalta. "If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking." |
kihtaristi 15.09.2016 10:11:05 | |
---|
Shredator: No ei :D Octaviat on yläoktaavilaitteita. Googlen käyttö on sallittua. Sanottakoon tähän vielä että henk.koht. suosikkini yläoktaavereista on maan mainio Green Ringer. Oktaavi on paremmin läsnä, eikä pelkästään kaulamikillä 12. nauhan tienoilta soitettuna vaan koko kaulalta. Muistelin väärin.. Kaveri ruuvasi tuosta aikanaan sellaista isoa Fuzzia, jossa oli kyllä tuhdisti alakertaa, mutta taisi sitten olla tuolta perus Fuzz puolelta. Tästä johtuen kai jäänyt väärä muistikuva. |
Shredator 17.09.2016 15:07:23 | |
---|
"If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking." |
Laulava Kylätohtori 22.09.2016 19:10:01 | |
---|
Myrkky Nuoli: On se. Ja ei saa. Jollekin ehkä saa "close enough" mutta minoon tarkka. Lunar Module on minusta tukkoinen ja epädynaaminen, jopa big muffahtava verrattuna fuzz face asioihin. Joo, ymmärrän, mitä tarkoitat tukkoisuudella ja epädynaamisuudella. Itse tykkään, että tuo on spedu, jota ajetaan pienen särön päälle, kitara volume ysissä, kun halutaan kunnon räyhää. Olisiko joku vastaavaa, mutta vähän dynaamisempi fuzz? Toisaalta tuo on kyllä aika hyvä, kun tarkoitus on rytätä dynamiikka ruttuun ja tuutata kunnolla menemään... Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska. |
Metalkallo 23.09.2016 06:58:18 (muokattu 23.09.2016 06:59:09) | |
---|
Mä olen tässä välillä miettinyt miksi monet tykkää fuzz efektistä? Mikä siitä tekee niin vastustamattoman? Vaikka olen itse Hendrix fani, niin en silti ole pystynyt samaistumaan fuzziin oikein millään, enemmän iskee se normi overdrive. Tuossa shredatorin Y-tube klipissä oli kyllä kunnon vanhat 8-bit nintendo soundit pedaalista. :) Vähemmän on enemmän |
Juzpe 23.09.2016 10:40:03 | |
---|
MyrkkyNuolen valmistama "Stellar Vomit" Fuzz tuli testattua vihdoinkin pääkalustolla ja Selmun Mark I:llä. Ihan eri maailma kuin tonebenderissä joten täydensi fuzz-palettia juuri oikeasta kohtaa. Tekijämiehen ainesta. Samoin Selmeri on mahtissoundinen vehe, tosin PPIMV:n tarkoitusta en ihan ko. koneessa ymmärtänyt niin teippasin sen apinateipillä "niin lujaa ku lähtee" - asentoon. :D Töissä "Oikeasti muusikot panee vain kaikkein parhaita naisia" - Laulava Kylätohtori |
headhead 23.09.2016 13:47:50 | |
---|
Metalkallo: Mä olen tässä välillä miettinyt miksi monet tykkää fuzz efektistä? Mikä siitä tekee niin vastustamattoman? Vaikka olen itse Hendrix fani, niin en silti ole pystynyt samaistumaan fuzziin oikein millään, enemmän iskee se normi overdrive. Tuossa shredatorin Y-tube klipissä oli kyllä kunnon vanhat 8-bit nintendo soundit pedaalista. :) Mua ainakin viehättää fuzzissa se räkäisyys verrattuna overdriveen. Tykkään kyllä pehmeän kermaisista fuzz-soundeistakin. Karkeasti fuzzissa tuntuu olevan enemmän persoonaa verrattuna overdriveen. Vaikea vaan säätää sopiva määrä sitä räkää sinne että se kuuluu rumpujen ja basson alta hyvin. Kerran löysin hyvät säädöt fuzz face-klooniin ja huomasin käyttäväni sitä lähes pelkästään boostina. |
HraBeaver 21.10.2016 16:26:42 | |
---|
Hei, futsi-noviisina kysyisin suosituksia teiltä. Olen aina ollut enemmän od/distortion miehiä, ja harvat kerrat kun olen fuzzeja testannut en ole oikein päässyt sinuiksi niiden kanssa. Nyt olisi kuitenkin kiva kokeilla jotain fuzzia kun bändin musakin menee enemmän desert/stoner/pörinärockin puolelle. Osaatteko suositella fuzzia josta saisi ulos pörinää ja rosoa, mutta joka ei menisi ihan heti tukkoon? Mitään metallicaa ei ole tarkoitus soitella, mutta jos jonkun yksittäisen pohjaäänen haluaisi dempatakin, niin ei kuuluisi ihan pelkkää nakutusta tai wob wob wob. Eli kaipa haussa olisi fuzzisaundia mutta joka käyttäytyisi vähän särömäisesti, eikä tukkiutuisi niin helposti. Löytyykö suosituksia, vai onko tuommoisia olemassakaan? :D |
vaikeamuistaa 21.10.2016 17:27:20 | |
---|
HraBeaver: Hei, futsi-noviisina kysyisin suosituksia teiltä. Olen aina ollut enemmän od/distortion miehiä, ja harvat kerrat kun olen fuzzeja testannut en ole oikein päässyt sinuiksi niiden kanssa. Nyt olisi kuitenkin kiva kokeilla jotain fuzzia kun bändin musakin menee enemmän desert/stoner/pörinärockin puolelle. Osaatteko suositella fuzzia josta saisi ulos pörinää ja rosoa, mutta joka ei menisi ihan heti tukkoon? Mitään metallicaa ei ole tarkoitus soitella, mutta jos jonkun yksittäisen pohjaäänen haluaisi dempatakin, niin ei kuuluisi ihan pelkkää nakutusta tai wob wob wob. Eli kaipa haussa olisi fuzzisaundia mutta joka käyttäytyisi vähän särömäisesti, eikä tukkiutuisi niin helposti. Löytyykö suosituksia, vai onko tuommoisia olemassakaan? :D Foxrox CC Hybrid kannattaa testata, ei ole ihan niin löysä kuin moni muu fuzz face, varsinkin jos aavistuksen rullaa kitaran volumea pienemmälle. If you don't have ability, you wind up playing in a rock band. |