Aihe: Miten menee kama torilla kaupaksi? Käyttäjäkokemuksia
1 2 3 4 5176 177 178 179 180444 445 446 447 448
mpekkanen
12.09.2016 11:54:56 (muokattu 12.09.2016 12:56:27)
Itse olen huomannut, että jos omassa ilmoituksessa on kuva/kuvia ja siitä soittimesta muutenkin hyvin tiedot saatavilla ja ne on vielä siihen ilmoitukseenkin kirjoitettu...sitten kun mahdollinen "ostaja" kysyy jo ensimmäisessä viestissä lisää kuvia...niin tällaiset kyselijät eivät ole koskaan minun kohdalla johtaneet kauppohin.
Toki kuvia voin laittaa, mutta kyllä sitä voisi itsekkin nähdä hieman vaivaa ja katsella netistä. Ettei tarvitse kuvata sellaisia juttuja, joista on kuvia ja tietoa muutenkin ihan helposti saatavilla.

Sitten tosiaan sellainen ihan hyvien tapojen mukainen käytäntö. Jos jotain kysyy, niin sitten myös vastaa siihen kun toinen on vastannut ja laittanut niitä pyydettyjä tietoja/kuvia. Jos se soitin ei kiinnosta, syystä tai toisesta, sen voi kuitenkin ilmoittaa.
Valitettavan moni kyselee ja pyytää kuvia, mutta sitten se jääkin siihen...

Jotenkin olen oppinut jo haistamaan, että minkälaiset tyypit ei osta taikka vaihda mitään. Tuo kuvien pyynti jo ensimmäisessä viestissä ja yleensä vielä sähköpostiin, koska ei kuulemma käy m.netissä joka päivä(vaikka kuitenkin käy...)--->Nämä eivät ole ainakaan minulla tähän asti johtaneet kauppoihin.
Laulava Kylätohtori
12.09.2016 12:08:56
iec: Ja täällä yksi ilmoittautuu myös korvakuulolla soittelijaksi :D Joskus pitää kyllä youtubesta katsoa hieman mallia. Ja en ole niin tarkka, eli mulle riittää kun on melkein oikein. Esim Hotel Califorian soittelen ihan ilman capoa omalla tyylilläni vähän sinnepäin.

Ei Blackmorellakaan ollut tabulatuureja mistä katsoa kun keksi uusia biisejä :D

Ja yleensä lopputuloskin on paljon parempi, kun vetää ronskisti omalla tyylillä, eikä yritäkään mitään 1:1 kopiota. Valitettavasti, ainakin omasta mielestäni, suoraan tabeista 1:1 opetellut versiot ovat tylsiä, mielikuvituksettomia ja yleensä eivät vaan toimi. Mutta kun coverit vetää rohkeasti omalla tyylillä, kuitenkin alkuperäistä kunnioittaen, niin tuurilla voi jopa onnistua...
Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska.
tender.insanity
12.09.2016 12:30:09
iec:
Ei Blackmorellakaan ollut tabulatuureja mistä katsoa kun keksi uusia biisejä :D

Oispa ollut. Olisi voinut nopeasti opetella biisit niin sitten olisi jäänyt aikaa muuhunkin. Vaikkapa sosiaalisten taitojen ja vihanhallinnan opetteluun.
Vladi
12.09.2016 12:41:29
Myyntimenestys tuntuu vaihtelevan todella paljon. Kesällä mm. Fenderin combo ja muutama pedaali meni nopeasti ja smoothisti kaupaksi.

Nyt on esim. tuo DD-500 roikkunut torilla jo kuukauden ilman ainoatakaan kyselyä.

Sinänsä uskon kyllä, että hyvin kirjoitettu ilmoitus asiallisella kuvalla ja hintapyynnöllä toimii kyllä, jos tuote on hyvä.
Harashoo tovaarish!
iec
12.09.2016 13:12:29

tender.insanity: Oispa ollut. Olisi voinut nopeasti opetella biisit niin sitten olisi jäänyt aikaa muuhunkin. Vaikkapa sosiaalisten taitojen ja vihanhallinnan opetteluun.

No joo. Blackmore on kyllä tunnettu sosiaalisten taitojen puutteesta, mutta siitä huolimatta on sellainen kitaristi/säveltäjä joka on tuonut jotain Rock-musaan, eikä vain kopioinut muita. No ny loppuu offtopic :)

Näyttää nuo halvemman pään kitarat menevän paremmin kaupaksi muualla kuin muusikoiden.netissä. Pojan vanha LTD meni tori.fi:ssä, mutta täällä ei ollut kiinnostusta. Olisko se sitten niin, että vasta enemmän harrastaneet löytävät muusikoiden.netin ja nuo edulliset aloittelijoiden kitarat eivät enää kiinnosta (ellei niitä sitten osteta omalle jälkikasvulle.)
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
Haeroe
12.09.2016 22:19:58

Vladi:
Nyt on esim. tuo DD-500 roikkunut torilla jo kuukauden ilman ainoatakaan kyselyä.

Olisit myyny viikkoa aikaisemmin, niin olisin ostanut. Nyt jouduin ostaan isolla rahalla, ja sää et saa myytyä.
Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa.
Muovinen
13.09.2016 08:39:02

Way Huge Supa Puss meni muutamissa tunneissa ja tätä odotin myyväni vähän pidempään. Aina menee päinvastoin kuin mitä odottais.

Laitoin myös lisää rumpukamaa myyntiin ja kaikki muut meni taas aika nopeasti mutta satasen (!) K-Custom ride ei saatana liikahda.
Gabe
13.09.2016 09:41:26
Muovinen:
Laitoin myös lisää rumpukamaa myyntiin ja kaikki muut meni taas aika nopeasti mutta satasen (!) K-Custom ride ei saatana liikahda.

Ostaisin jos olisi rahaa. :(
"Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen."
Jemppa
13.09.2016 23:19:50
Entiseen (vuosi-pari takaperin) verrattuna aika nihkeää tuntuu olevan. Varmasti yleinen taloudellinen tilanne kyykyttää meitä soittajaparkojakin, ei vaan jää niin paljoa jemmaan että voisi laskea GASin valloilleen.

Allekirjoitan itsekin nuo inhat kyselyt joissa ei sitten "palatakaan astialle". Itsehän en edes kyselisi ellen olisi tosiaikeissa ostaa/vaihtaa.

Omat kamat viimeisen kesän ja alkusyksyn aikana (Jubilee-combo sekä nytkin torilla oleva RG) ovat/olivat mielestäni aika pitkään myynnissä. Tai no, Jubileen sain vaihdettua mutta RG on edelleen kaupan. Kuitenkin moni on ilmoittanut, että nätti on peli ja hinta kohdallaan mutta nyt tuli muuta, sori.

Eipä siinä. Jatketaan peliä. :)
Jemit on jees!
Muovinen
14.09.2016 10:15:50

Gabe: Ostaisin jos olisi rahaa. :(

Pitäisköhän tuo vaan jättää kaappiin odottamaan, josko pojat innostuu joskus rumpaloimaan... Olis mukavan pieni ride siihen hommaan.

Basaripedaalin myynnissä olin jo liiankin tehokas, sillä möin sen kahdesti. Muistin ensimmäisen ostajan vasta kun löysin tekstiviestit puhelimesta ja pedaali oli tietenkin jo postissa menossa toiselle :P On tässä vähän ollu väsyä ja silleen...
hallu
14.09.2016 11:19:48
Kyllä nyt tuntuu että aikalailla vaihtokauppameiningillä saa kaikkein parhaiten diilit aikaiseksi (mitään voittoa ei tokikaan varmaan kukaan voi tehdä). Siis siltä pohjalta, että kun tarpeet muuttuu ja tarttee erilaista kamaa ja jos omat kamat on kelvolliset, niin jotain näyttäisi aina syntyvän. Ja kiitos teille kaikille, että tosi tolkullista porukkaa muusikot edelleen näyttää olevan ja myös kasvokkain tavatessa olette makeita tyyppejä joita on hauska tavata vaikka aina ei kauppoja maaliinkaan saataisi.

Mun mielestä on tärkeintä, että puuhataan hyvässä hengessä eikä kiukutella vaikka välillä vähän petyttäisiinkin kun ei jutut mene niin helposti. Tästä kiitos myös. Mulla on onnistuneita vaihtareita muutama ja pari joita emme saaneet maaliin saakka, mutta niistäkin jäi hyvä fiilis koska on asiallisia kavereita ja ymmärrystä toisen ihmisen tarpeille ja toiveille riittää puolin ja toisin.

Jos on paksuhko setelitukko taskussa ja meininki ostaa jotain, niin nyt on aivan loistavaa laatua tarjolla todella maltilliseen hintaan ja tinkivaraakin löytyisi. Rahalla ostaja on varmasti kunkku tällä hetkellä (kunhan muistaa olla elvistelemättä, niin pietään kyllä kuin kukkaa kämmenellä).
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Gary the pine
14.09.2016 11:38:22
hallu: Kyllä nyt tuntuu että aikalailla vaihtokauppameiningillä saa kaikkein parhaiten diilit aikaiseksi (mitään voittoa ei tokikaan varmaan kukaan voi tehdä). Siis siltä pohjalta, että kun tarpeet muuttuu ja tarttee erilaista kamaa ja jos omat kamat on kelvolliset, niin jotain näyttäisi aina syntyvän. Ja kiitos teille kaikille, että tosi tolkullista porukkaa muusikot edelleen näyttää olevan ja myös kasvokkain tavatessa olette makeita tyyppejä joita on hauska tavata vaikka aina ei kauppoja maaliinkaan saataisi.

Mun mielestä on tärkeintä, että puuhataan hyvässä hengessä eikä kiukutella vaikka välillä vähän petyttäisiinkin kun ei jutut mene niin helposti. Tästä kiitos myös. Mulla on onnistuneita vaihtareita muutama ja pari joita emme saaneet maaliin saakka, mutta niistäkin jäi hyvä fiilis koska on asiallisia kavereita ja ymmärrystä toisen ihmisen tarpeille ja toiveille riittää puolin ja toisin.

Jos on paksuhko setelitukko taskussa ja meininki ostaa jotain, niin nyt on aivan loistavaa laatua tarjolla todella maltilliseen hintaan ja tinkivaraakin löytyisi. Rahalla ostaja on varmasti kunkku tällä hetkellä (kunhan muistaa olla elvistelemättä, niin pietään kyllä kuin kukkaa kämmenellä).

Komppia tälle, omat isommat kauppapuuhastelut on jo pidemmän tovin menneet vaihtojen kautta. Sen takia mua hiukan ihmetyttää ja hymyilyttää nää kalliiden kamojen ikiriiputtajat joiden ilmoissa huutamalla huudetaan EI VAIHTOA!!! Parikin kertaa on tehnyt mieli laittaa pikistä että ihan vaan tiedoksi, vaihtamalla olis voinu jo käteen jäädä jotain helpommin kaupaksi menevää.

Yhden parhaista soittamistani kepukoista sain vaihdossa Pärssiseen ja sepä tuli jäädäkseen. PRS taas ei oikein löytänyt paikkaansa.

Mitä tulee näihin elvisteilijöihin, niin pari tapausta on jäänyt mieleen. Muutama vuosi sitten yks jannu tuli PRS kainalossa koesoittelemaan Roadsteria, keppi oli epävireessä ku romanikerjäläinen mutta ei tuntunut kaveria haittaavan, veteli siinä puoli tuntia tunnetuimpia riffinpätkiä, kertoili toimeentulonsa tasosta ummet ja lammet ja lähtiessään arvosteli pihan autokaluston ( Saab ), itsehän toki oli Saksalaisella esinahan jatkeella, koska siis tuli vallan erinomaisesti toimeen. Vähän joutu päätä pudistelemaan, että mistä tämmösiä kuoriutuu.

Toinen veitikka otti ja tarjosi PRS Custom 22 Artistista muistaakseni 1800e, mulla pyynti oli 2500e. Tuumasin kohteliaasti että kyllä se hinta kakkosella alkaa, johon tulikin nopsa vastaus että kakkosella alkaa Gibsonit. Sen verran olin utelias että kysyin miksi sälli tarjoaa tuonkin verran kitarasta jota ei nyt selkeästi arvosta, niin vastaus oli että hän ostaa joka kuukausi yhden kitaran ja nyt meinasi sitten tämmöisen.

No ei ostanut enkä minä myynyt, mutta mieleen jäi.
Tulin, näin, paskoin housuun.
Laulava Kylätohtori
14.09.2016 12:02:35 (muokattu 14.09.2016 12:04:17)
Gary the pine: Komppia tälle, omat isommat kauppapuuhastelut on jo pidemmän tovin menneet vaihtojen kautta. Sen takia mua hiukan ihmetyttää ja hymyilyttää nää kalliiden kamojen ikiriiputtajat joiden ilmoissa huutamalla huudetaan EI VAIHTOA!!! Parikin kertaa on tehnyt mieli laittaa pikistä että ihan vaan tiedoksi, vaihtamalla olis voinu jo käteen jäädä jotain helpommin kaupaksi menevää.

Se on pakko huutaa, kun normaali puhe ei mene perille. Eipä silti aina tunnu menevän huutaminenkaan. No, itse en muistaakseni jaksanut huutaa, vaan tyydyin maltillisesti toteamaan.

Itsellä ainakin, kun on vuosia noita romuja puljannut, niin ei perkele jaksa enää yhtään turhaa vaihtokauppaa. Onhan siinä aina se lähettelyn vaiva ja pelko, että meneekö mikään perille vai katoaako kuljetuksessa ikuisiksi ajoiksi. Ja jos lähtee omalla autolla haeskelemaan, niin äkkiä on mennyt rahaa ja aikaa sen verran, että halvemmalla ja helpommalla olisi päässyt, kun olisi vaan myynyt vähän halvemmalla.

Jos kamarunkkauksesta tykkää, niin vaihtokaupat ovat ihan ehdoton, kun kuitenkin ne rahat menee kitarakamaan. Mutta jos ei kamarunkkaus kiinnosta, niin eipä sitä vaihtokauppojakaan viitsi. Ei se soundi (ainakaan itsellä) enää vaihtamalla parane. Kyllä nyt täytyy tehdä ihan jotain muuta. :)

e. eiku juu, olihan mulla siellä vaihtoehdokkaat listattu. :D Stratolle olisi ihan oikeasti käyttöä...
Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska.
Gary the pine
14.09.2016 14:52:55
Laulava Kylätohtori: Jos kamarunkkauksesta tykkää, niin vaihtokaupat ovat ihan ehdoton, kun kuitenkin ne rahat menee kitarakamaan. Mutta jos ei kamarunkkaus kiinnosta, niin eipä sitä vaihtokauppojakaan viitsi.

Pointti olikin siinä, että jos ei ostajaa sille sun kamppeelle meinaa löytyä, sanotaan nyt vaikka eräs etuaste vissiin pari vuotta myynnissä ja ei vaihtoa, niin sinä aikana sen olis voinut saada vaihdettua kamppeeseen joka menee sitten taas helpommin ja nopeammin kaupaksi, ie rahat taskussa ja problem solved. Plussana on voinut jäädä jopa joku lantti välirahaa extraa jostain vaihdosta.

Tämmönen perusmarkkinatalous tuntuu usein olevan muusikonretkuille aivan hepreaa...
Tulin, näin, paskoin housuun.
jhakwe
14.09.2016 15:46:39

Gary the pine: Pointti olikin siinä, että jos ei ostajaa sille sun kamppeelle meinaa löytyä, sanotaan nyt vaikka eräs etuaste vissiin pari vuotta myynnissä ja ei vaihtoa, niin sinä aikana sen olis voinut saada vaihdettua kamppeeseen joka menee sitten taas helpommin ja nopeammin kaupaksi, ie rahat taskussa ja problem solved. Plussana on voinut jäädä jopa joku lantti välirahaa extraa jostain vaihdosta.

Tämmönen perusmarkkinatalous tuntuu usein olevan muusikonretkuille aivan hepreaa...

Tätä teen paljon, mutta on tilanteita, joissa ei ole aikaa, jaksamista tai halua touhuta vaihto-osto-myynti-ruljanssin parissa, vaan mieluummin ottaa vaikka sitten vähän alihintaa suoraan lapaseen. Näissä tilanteissa mä ilmoitan selkeästi, ettei vaihdot tällä kertaa käy, ja kyllähän se vähän väsyttää vastata kerran päivässä niihin "Jos kuitenkin haluaisit vaihtaa tähän mun hevitorrakkoon"-viesteihin.
http://www.taintedaudiofx.com - Käsintehtyjä pöristimiä.
hallu
14.09.2016 16:17:13
jhakwe: Tätä teen paljon, mutta on tilanteita, joissa ei ole aikaa, jaksamista tai halua touhuta vaihto-osto-myynti-ruljanssin parissa, vaan mieluummin ottaa vaikka sitten vähän alihintaa suoraan lapaseen. Näissä tilanteissa mä ilmoitan selkeästi, ettei vaihdot tällä kertaa käy, ja kyllähän se vähän väsyttää vastata kerran päivässä niihin "Jos kuitenkin haluaisit vaihtaa tähän mun hevitorrakkoon"-viesteihin.

No sitähän se on myyntityö..... siis vuorovaikutusta mahdollisten ostajien kanssa. Se on rankkaa ja aliarvostettua työtä kaikki rispektit heille kun sitä jaksaa ammatikseen tehdä. Parhaimmillaan vaivanpalkaksi saa myytyä jotakin joka ei ilman aktiivista myymistä menisi kaupaksi.

Minäkin tykkään eniten siitä kun tavara myy itse itsensä. Hiljattain myin jonkin kikkareen ja sain viestin, että "kerro tilinumero mihin maksan, tässä on ositteeni lähetä sinne kun olet saanut maksun". Laitoin tilinumeroni ja kun maksu näkyi kiikutin paketin pakettiautomaattiin ja homma oli sillä selvä. Lisäksi yhteydenotto tuli parin minuutin sisällä siitä kun oli ilmoituksen jättänyt joten tällaisista kaupoista minäkin tykkään.

Joskus se sitten taas vaatii hieromista ja neuvonpitoa eikä onnistu sittenkään, mutta jos sattuu kiva kaveri niin eihän se haittaa.
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Teme.H
14.09.2016 19:51:13
Yllättäen Blackstar ehti olla muutaman päivän torilla, kunnes tänään päivällä oli tullut viestiä ja kaupat tehtiin nyt illalla.

Sitten taas toi Kustom mikä on nyt toista kertaa jo myynnissä, ei meinaa mennä. On siitäkin jotain kyselyjä tullut, mutta siihen se on jäänytkin. Tietty perinteinen "Onks vielä myynnissä?" Ja oman vastauksen jälkeen ei kuulu enää mitään :D
jhakwe
14.09.2016 19:52:07 (muokattu 14.09.2016 19:52:22)

hallu: No sitähän se on myyntityö..... siis vuorovaikutusta mahdollisten ostajien kanssa. Se on rankkaa ja aliarvostettua työtä kaikki rispektit heille kun sitä jaksaa ammatikseen tehdä. Parhaimmillaan vaivanpalkaksi saa myytyä jotakin joka ei ilman aktiivista myymistä menisi kaupaksi.

Tässä kun tekee myyntityötä kahdeksan tuntia päivässä viitenä päivänä viikossa, niin motivaatio uskotella ihmisille iltaisin, että "ei kun mä en ihan oikeesti ota mitään vaihdossa" ei ainakaan päivän edellisistä koitoksista kumpua :)
http://www.taintedaudiofx.com - Käsintehtyjä pöristimiä.
tuskiz
14.09.2016 20:05:32
En mä edes vastaisi tollasiin, joskus mullekkin joku renkaanpotkija ehdotteli hintoja päästään vaikka se on aika selvästi mainittu ilmotuksessa ja varmaan viidennen pikaviestin kohdalla ei enää kiinnostanut vastata koko kaverille enää.
Huom! Obs! Ylläoleva kirjoitus saattaa sisältää mielipiteen.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)