kojones 07.09.2016 18:13:09 | |
---|
Gabe: UPSin takia ei ole tullut aikoihin tilattua kamaa Thomanniltakaan, ei jaksa kun aina tulee jotain ihme säätöä UPSin kanssa. Erikoista, Postihan noi paketit kuitenkin toimittaa ellei sitten halua maksaa tasarahalla käteisellä, jolloin paketin toimittaa UPS. |
antikristus 07.09.2016 19:02:02 | |
---|
Mulle tuli ups:n kyydillä kitara töihin parkkipaikalle ku soitti ennen toimitusta ni ei tarvinu kesken työpäivää lähtee kotii kikkailee. Kivasti ja ehjänä. |
tuskiz 07.09.2016 19:04:27 | |
---|
kojones: Erikoista, Postihan noi paketit kuitenkin toimittaa ellei sitten halua maksaa tasarahalla käteisellä, jolloin paketin toimittaa UPS. Erikoista, mulle isommat Thomannin paketit on tulleet aina DHL:n kuriirina suoraan ovelle, muuten postiin. Huom! Obs! Ylläoleva kirjoitus saattaa sisältää mielipiteen. |
klobasa 07.09.2016 21:34:01 | |
---|
Tulipa päivällä kokeiltua ekaa kertaa postin uutta "helposti" -pakettia. Sitä mikä maksetaan etukäteen netissä ja mistä voi joko tulostaa lähetyslapun tai voi laittaa sen koodin jolla postin päässä hoitavat homman loppuun. Ideana siis se, että paketin voi vaan viedä postiin jonottamatta. Muuten ihan OK idea, mutta tosta ei jää mitään todisteita, että oikeasti lähetin mitään. Siis jos paketti meneekin hukkaan tai postin työntekijä ei rekisteröikään sitä järjestelmään, niin en voi todistaa lähettäneeni mitään. Tämä tuli mieleen kun heitin paketin R-kioskilla sijaitsevaan postiin tänään pitkän jonon ohi n. klo 15.30 ja seurannassa lukee vieläkin, että "posti odottaa paketin saapumista". Normaalisti tässä vaiheessa päivää paketista näkyisi jo pari merkintää seurannassa. |
petrip 07.09.2016 21:45:08 (muokattu 07.09.2016 21:46:40) | |
---|
Ei tuo paljon auta, onko rekisteröity vai ei. Itselläni hävisi 200 euron pedaali Postin toimesta muutama vuosi sitten, kun automaatit oli uusia. Korvaus oli 25€/kg. Seurantakoodi näytti, että paketti on kulkenut tarkistuspisteiden kautta ja saapunut asiamiespostiin. Kun ihmetelin tuota, niin virkalija totesi, että yksi paketti on osa isompaa konttia ja sen OLETETAAN olevan siinä. Yksittäistä pakettia kukaan ei kuittaa järjestelmässä kuljetuksen aikana. Asiamiespostista lähti jopa tekstiviesti vastaanottajalle saapuneesta paketista, mutta siinäkin oli oletus, että paketti on viimeistään x päivän päästä perillä ja lähetys tapahtui automaattisesti. klobasa: Muuten ihan OK idea, mutta tosta ei jää mitään todisteita, että oikeasti lähetin mitään. Siis jos paketti meneekin hukkaan tai postin työntekijä ei rekisteröikään sitä järjestelmään, niin en voi todistaa lähettäneeni mitään. Never trust someone who tells you to trust them. Trust me. |
JaaGeRMaisTeR 07.09.2016 21:52:55 | |
---|
petrip: Ei tuo paljon auta, onko rekisteröity vai ei. Itselläni hävisi 200 euron pedaali Postin toimesta muutama vuosi sitten, kun automaatit oli uusia. Korvaus oli 25€/kg. Seurantakoodi näytti, että paketti on kulkenut tarkistuspisteiden kautta ja saapunut asiamiespostiin. Kun ihmetelin tuota, niin virkalija totesi, että yksi paketti on osa isompaa konttia ja sen OLETETAAN olevan siinä. Yksittäistä pakettia kukaan ei kuittaa järjestelmässä kuljetuksen aikana. Asiamiespostista lähti jopa tekstiviesti vastaanottajalle saapuneesta paketista, mutta siinäkin oli oletus, että paketti on viimeistään x päivän päästä perillä ja lähetys tapahtui automaattisesti. Kyllä meillä skannataan jokainen paketti ja siitä lähtee viesti. Tainnut nyt joku viilata linssiin. Myöskin pakettiautomaateista paketit skannataan ja laitetaan lokeroon. Kappale on kuin tulkitsijansa. Yleensä vähän vajaa. |
petrip 07.09.2016 22:06:55 | |
---|
Lähetin automaatista asiamiespostiin (SIWA). Näin mulle kyseinen asia selitettiin. Vaikea on kuluttajana tuohon mitenkään vaikuttaa. JaaGeRMaisTeR: Kyllä meillä skannataan jokainen paketti ja siitä lähtee viesti. Tainnut nyt joku viilata linssiin. Myöskin pakettiautomaateista paketit skannataan ja laitetaan lokeroon. Never trust someone who tells you to trust them. Trust me. |
Antti1 07.09.2016 22:18:49 | |
---|
klobasa: Tulipa päivällä kokeiltua ekaa kertaa postin uutta "helposti" -pakettia. Sitä mikä maksetaan etukäteen netissä ja mistä voi joko tulostaa lähetyslapun tai voi laittaa sen koodin jolla postin päässä hoitavat homman loppuun. Ideana siis se, että paketin voi vaan viedä postiin jonottamatta. Muuten ihan OK idea, mutta tosta ei jää mitään todisteita, että oikeasti lähetin mitään. Siis jos paketti meneekin hukkaan tai postin työntekijä ei rekisteröikään sitä järjestelmään, niin en voi todistaa lähettäneeni mitään. Tämä tuli mieleen kun heitin paketin R-kioskilla sijaitsevaan postiin tänään pitkän jonon ohi n. klo 15.30 ja seurannassa lukee vieläkin, että "posti odottaa paketin saapumista". Normaalisti tässä vaiheessa päivää paketista näkyisi jo pari merkintää seurannassa. Siinä rekisteröinnissä meni mullakin kauan jostain syystä, mutta itse paketti matkasi kyllä aivan normaalin paketin tahdilla jättöpaikasta eteenpäin. Nyt tosin oli niin halpa paketti, että kilokorvauksilla olisin maksanut takaisin ostajalle ja saanut vielä 300% voittoa sijoitukselleni. :D |
Tympee Huttunen 08.09.2016 07:28:35 (muokattu 08.09.2016 07:31:01) | |
---|
Ainakin yksi kotimaan ja yksi kiinan kirje kadoksissa tällä hetkellä. Mun postilaatikkoon on tullut toisten kirjeitä, eli vitun vahvasti menee Postilla taas henkilökohtaisesta näkökulmasta. Pakettiautomaatti sen sijaan tuntuu toimivalta. Ei jonoja, ei ihmiskontaktia, ei edes osoitetta tarvitse kirjoitella. |
JaaGeRMaisTeR 08.09.2016 09:05:04 | |
---|
petrip: Lähetin automaatista asiamiespostiin (SIWA). Näin mulle kyseinen asia selitettiin. Vaikea on kuluttajana tuohon mitenkään vaikuttaa. Kyllä tuossa paikallisessa valintaladossa on muutama kerta odotettu, kun myyjä on skannannut paketin vasta kun olen sitä hakennut. Aivan käsipelillä jokainen piipattiin järjestelmään. Vähän haisee kyllä fiilunki tuossa selityksessä minkä sait. Kappale on kuin tulkitsijansa. Yleensä vähän vajaa. |
klobasa 08.09.2016 14:53:07 | |
---|
Antti1: Siinä rekisteröinnissä meni mullakin kauan jostain syystä, mutta itse paketti matkasi kyllä aivan normaalin paketin tahdilla jättöpaikasta eteenpäin. Nyt tosin oli niin halpa paketti, että kilokorvauksilla olisin maksanut takaisin ostajalle ja saanut vielä 300% voittoa sijoitukselleni. :D Huvikseni kyselin postin chatista asiasta ja se sanoi, että joskus osa merkinnöistä jää seurannasta välistä. Mun paketin seurannan mukaan en ole vieläkään toimittanut sitä lähetettäväksi vaikka vein jo vrk sitten. Huvittavaa oli kun sanoin chatissa, että Helposti- paketti on ihan kätevä, mutta siitä ei jää lähettäjälle mitään todisteita siitä onko oikeasti vienyt paketin postiin... Virkailija sanoi, että "seurannasta näkee sitten että olet lähettänyt"... No joo ;) |
Gabe 08.09.2016 19:14:20 | |
---|
kojones: Erikoista, Postihan noi paketit kuitenkin toimittaa ellei sitten halua maksaa tasarahalla käteisellä, jolloin paketin toimittaa UPS. Hyvä tietää. Olen maksanut nimittäin tasarahalla kuriirille kun on yleensä ollut kasa käteistä vanhan romppeen myynnistä. "Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen." |
discominister 12.09.2016 08:58:58 | |
---|
Meillä päin Helsingissä on näköjään posti alkanut kulkemaan myös lauantaisin. Sekä postiluukusta sisään, että paketit liikkuu toimipisteisiin. Onkohan tämä joku valtakunnallinenkin juttu? |
discominister: Meillä päin Helsingissä on näköjään posti alkanut kulkemaan myös lauantaisin. Sekä postiluukusta sisään, että paketit liikkuu toimipisteisiin. Onkohan tämä joku valtakunnallinenkin juttu? Ei ainakaan Raumal... Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska. |
Laulava Kylätohtori 16.09.2016 14:36:32 | |
---|
Paketti lähetetty 14. päivä, arvioitu toimituspäivä on 19. päivä eli ensi maanantai... Onneksi pistivät tyytyväisyyskyselyn, kun kävin äsken tsekkaamassa, jos paketti olisi ollut tänään haettavissa. En antanut ihan täysiä pisteitä palvelusta. :D Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska. |
askomiko 30.09.2016 23:54:52 | |
---|
Lähetysseurannassa lukenut nyt neljä päivää "Lähetystä kuljetetaan vastaanottajalle." Ei sitä mulle pitäisi kuljettaa vaan noutopisteeseen, eli tuo koko rivi on jo jotain poikkeavaa. No, ilmankos paketti tuntuukin kadonneen. Omasta puolesta tympäisee, mutta lähettäjän puolesta vielä enemmän, koska paketissa on postiennakkoa reilu neljä sataa. Parin vuoden takainen postin laittama täyskielto millekään aseisiin viittaavalle johtuu ilmeisesti asenteen lisäksi siitä että posti tietää että lajittelukeskuksissa tavaraa katoaa kovasti henkilökunnan matkaan. Lähetäppä vaikka seteli, katoamisen todennäköisyys on 90%. On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash |
Tympee Huttunen 01.10.2016 05:12:56 | |
---|
Mulle tuli taas naapurin postia laatikkoon, oli Oikeusrekisterikeskuksen lähettämää ja muiden virastojen. Koitin soittaa asiakaspalveluun, jos voisivat laittaa jakeluun infoa ettei joku osaa oikein lukea. Jonotus on maksullinen eikä kukaan vastaa. Sähköisen ilmon laitoin kauan sitten ilman mitään vastausta. No facebookin viestiin vastasivat ja pahoittelivat. Kerroin myös omista kadonneista kirjeistä ja saan 12e edestä postimerkkejä. Vielä kun niillä uskaltaisi lähettää jotain. |
Gary the pine 01.11.2016 18:34:41 | |
---|
Postin toiminta, niin, se on ihanaa, ainakin tälleen asiakkaan kannalta. Tänään olin paikallisessa haarakonttorissa lähettämässä pedaalia Turkuun ennakolla. Jannu sano että 14,90e johon tuumasin että liekö hieman ennakon hinnat noussu? Sanoi että ei, se on 5e mutta toi paketti on 9,9e. Että tänään on noi tariffit muuttuneet. Pelkällä osoitteella on 9,9e ja puhelinnumeron kera vanha 8,1e. No minä siihen että hankitaanpa numero ja tulen uudestaan. Näytös kaksi. Sain ostajalta numeron ja reippahin mielin takaisin paikalliseen vei tie. No eihän se nyt niinkään sitten mennyt. Järjestelmä ei annakaan valita ennakkoa numeropaketille, joten se oikea ennakkomaksu ei suinkaan ole 5e, vaan 6,8e, koska se muuttaa paketin lähetysmuotoa automaattisesti. Painoa paketilla oli ruhtinaalliset 400g. Oli meinaan paikallisen haarakonttorin sällikin pikkusen käärmeissään, jätän kirjoittamatta hänen mielipiteen asiasta julkisesti. Mä olen tossa matkan varrella tuumannut koko ajan, että olis se nyt hyvä kun pysyis toi postihomma säädeltynä ja tavallaan yhteiskuntapalveluna, mutta kun koko ajan kaikkea mahdollista huononnetaan, karsitaan, hintoja nostetaan ym. muuta paskaa, niin mulle on aivan sama vaikka joulukortit kiertäis Bogotan kautta jos se on halvempaa. Matkahuoltokin alkaa olla tariffeiltaan samalla tasolla sillä erotuksella, että se on melkein takuuvarmasti seuraavana päivänä perillä. Oikeesti hei, 15e pikkupurkki Turkuun Keravalta. Tulin, näin, paskoin housuun. |
antikristus 01.11.2016 19:23:47 | |
---|
Jos kaupungissa ei oo ihan virallista matkahuollon konttoria ni on melkein varmaa, että paketti ei ole perillä seuraavana päivänä. Jackson-mies |
Laulava Kylätohtori 01.11.2016 20:21:35 (muokattu 01.11.2016 20:22:15) | |
---|
antikristus: Jos kaupungissa ei oo ihan virallista matkahuollon konttoria ni on melkein varmaa, että paketti ei ole perillä seuraavana päivänä. Viimeksi, kun Matkahuollon piti toimittaa kaappi Parkanolta Raumalle (reilut 100 km), niin se meni Parkanosta Tampereelle, sieltä Ouluun, sieltä herra tietää minne, sitten Helsinkiin, sieltä vielä jonnekin ennen kuin tuli Raumalle. Aikaa meni melkein viikko, kun osui vl väliin. Sitä ennen myin kitaran ja kun ostaja meni noutamaan, niin ei ollut kuin kitarapaketin tarra jossain pahvilaatikon kyljessä - kitarasta ei tietoakaan. No, kyllä se lopuksi löytyi, mutta ei mennyt sekään kuin Strömpsöössä. Ihan vaan pari viime aikaista mainitakseni... Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska. |