Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: virtalähde ja pedal board?
1 2 3
Reiska_
10.09.2016 20:45:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarkoitus olisi pistää lauta uusiksi. Minkälaista boardia (mahd kompakti) suosittelisitte jos boss efektejä 6 kpl ja dodbkompura. Dodissa eri jännite joten minkälainen virtalähde olisi hyvä?
 
hallu
10.09.2016 20:49:30 (muokattu 10.09.2016 21:06:39)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikös Bossilta löydy valmis pedaalilauta omille efekteilleen virtalähteineen päivineen? muistan joskus nähneeni semmoisen. Mahtaakohan se olla hyvä. ei ollut minusta ainakaan kauhean kallis.
 
E: Tuolla se löytyikin. http://www.f-musiikki.fi/kitarat-ja … et/bossbcb-60-pedal-board-bossbcb60
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
JuSu
10.09.2016 21:14:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Reiska_: Tarkoitus olisi pistää lauta uusiksi. Minkälaista boardia (mahd kompakti) suosittelisitte jos boss efektejä 6 kpl ja dodbkompura. Dodissa eri jännite joten minkälainen virtalähde olisi hyvä?
 
Laudaksi sopivan kokoinen Palmer Pedal Bay (tai Thomannin Spaceship, sama tuote eri nimellä). Halpa ja kätevä.
 
Mitä jännitettä tuo DOD syö, 12V?
 
JuSu
 
Pitopelejä jo vuodesta 1987.
hallu
10.09.2016 23:59:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JuSu: Laudaksi sopivan kokoinen Palmer Pedal Bay (tai Thomannin Spaceship, sama tuote eri nimellä). Halpa ja kätevä.
 
Mitä jännitettä tuo DOD syö, 12V?
 
JuSu

 
Netistä löytämäni perusteella Dod:it toimii 9V jännitteellä, mutta eihän niistä voi tietää ilman tarkempaa mallia. Mulla oli itselläni EHX:n kompura joka toimi 40V jännitteellä joten kaipa kompura voidaan tehdä monella tavalla.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Reiska_
11.09.2016 07:30:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JuSu: Laudaksi sopivan kokoinen Palmer Pedal Bay (tai Thomannin Spaceship, sama tuote eri nimellä). Halpa ja kätevä.
 
Mitä jännitettä tuo DOD syö, 12V?
 
JuSu

 
12 V on oikea jännite muistaakseni ja eri potentiaali kuin boss
 
h.e.k.a
11.09.2016 07:52:17 (muokattu 11.09.2016 07:55:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos noiden Boss-pedaaleiden virrantarve ei suuri ole, niin tällä pitäisi pärjätä:
 
http://www.customsounds.fi/voodoo-lab-pedal-power-iso-5.html
 
Tarvittaessa sitten voi panostaa laajempaan versioon:
 
http://www.customsounds.fi/voodoo-lab-pedal-power-2-plus.html
 
Edit: ja pedaalilaudaksi esim. tällainen, johon saa tuon virtalähteen kehikon alle:
 
http://www.customsounds.fi/pedaltra … -junior-soft-case-pedaalilauta.html
 
"isi, katso, tuo yksi kitara on ihan rikki!" - 3v. tytär DLX-musicin kitaraosastolla kommentoi Jacksonin RR3:sta...
Tami
11.09.2016 14:52:46 (muokattu 11.09.2016 14:59:27)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Reiska_: 12 V on oikea jännite muistaakseni ja eri potentiaali kuin boss
 
Mikä dodin kompura tuo on? Omat pulliaiskompurat ja milk-kompurat ovat pelanneet kyllä ihan tavallisesti 9v härvelillä.... Muutoinhan niihin menisi 12V:n patteri sisään .. :-)
 
Virtalähteenä on ollut jo vuosia cioks dc-10 joka on pelannut tähän mennessä kaikissa laudoissa....
 
Sitten polkimet on asetettu tuommoiseen "perus-rockcase" lautaan. Tilaa on vaihtelevasti. Taka-ajatus on semmoinen, että mulla mahtuu piuhat ja mikkiteline sinne pedalboardin caseen => Kitara selkään, toiseen käteen kombo ja toiseen pedalboard... omat kamppeet liikkuu yhdellä kävelykerralla :-)
 
https://muusikoiden.net/dyn/users/148452.jpg
 
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
Reiska_
12.09.2016 07:05:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tami: Mikä dodin kompura tuo on? Omat pulliaiskompurat ja milk-kompurat ovat pelanneet kyllä ihan tavallisesti 9v härvelillä.... Muutoinhan niihin menisi 12V:n patteri sisään .. :-)
 
Virtalähteenä on ollut jo vuosia cioks dc-10 joka on pelannut tähän mennessä kaikissa laudoissa....
 
Sitten polkimet on asetettu tuommoiseen "perus-rockcase" lautaan. Tilaa on vaihtelevasti. Taka-ajatus on semmoinen, että mulla mahtuu piuhat ja mikkiteline sinne pedalboardin caseen => Kitara selkään, toiseen käteen kombo ja toiseen pedalboard... omat kamppeet liikkuu yhdellä kävelykerralla :-)
 
https://muusikoiden.net/dyn/users/148452.jpg

 
Pulliais kompura...eli tosiaan on myös 9 V mutta eri potentiaali kuin BOSSeissa mitä mulla on muut "pikkuautot" tällä hetkellä
 
Reiska
 
Murgo
12.09.2016 07:11:31 (muokattu 12.09.2016 07:23:18)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Reiska_: Pulliais kompura...eli tosiaan on myös 9 V mutta eri potentiaali kuin BOSSeissa mitä mulla on muut "pikkuautot" tällä hetkellä
 
Reiska

 
Eri polariteetti eli napaisuus, potentiaali on eri juttu, yksinkertaistettuna yhtä kuin jännite. https://fi.wikipedia.org/wiki/S%C3%A4hk%C3%B6inen_potentiaali .
 
Nunus. :)
 
Eri polariteetilla olevat pedaalit samassa ketjussa vaativat yleensä erilliset virtalähteet tai usealle pedaalille tarkoitetun virtalähteen jossa on eristetyt lähdöt eli haaroitusjohto ei käy. Muuten tulee oikosulku kun yhdessä pedaalissa on rungossa plussa ja toisessa miinus ja rungot on yhdistetty signaalipiuhojen kuorien kautta eli rungot ovat eri potentiaalissa. :)
 
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
erty
12.09.2016 08:15:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

DOD FX-sarjan pedaalit on alunperin tarkoitettu käytettävän 10VDC-jännitteellä ja samalla polariteetilla, kuin Bossitkin (miinus maassa). Virtaliitin tosin poikkeeaa Bosseista 3,5mm liittimellä, jossa tip (kärki) on positiivinen. Polariteetti on kuitenkin sama, joten voi huoletta käyttää samalla virtalähteellä daisychainattuna. Kaikki FX-sarjan DODit on ainakin mulla toimineet kuten pitää 9VDC-jännitteelläkin, meneehän niihin 9 voltin paristokin.
 
telecustom
12.09.2016 10:28:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aiheeseen liittyen, Pedaltrain minissäni on Fuel Tank Junior jolla ei saa virtaa Line6 M5:een. Mikä olisi, mieluiten laudan alle sopiva, vaihtoehto? M5 lisäksi virtaa tarvitesee delay ja pari säröä.
 
Reiska_
13.09.2016 08:35:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos kommenteista. Onko Gatorin pedaalilaudasta ja virtalähteestä kokemuksia? Olisi kooltaa ja hinnaltaan passeli.
 
https://www.thomann.de/fi/gator_gpt … ard_with_bag.htm?ref=search_prv_5_2
 
Tomtom
13.09.2016 09:46:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En tiedä ratkaisisiko aloittajan ongelmaa mutta halpisratkaisu voisi olla perus daisy-chain jos käytössä vaikka Bossin TU-2 jossa on virran ulostulo. Mulla on tuollainen käytössä eli yksi perusmuuntaja virittimelle ja siitä jakopiuhalla kaikille muille. Dodi samanlaisella pikkumuuntajalla erillisenä tarvittavalla jännitteellä.
 
"Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson
hallu
14.09.2016 15:15:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tomtom: En tiedä ratkaisisiko aloittajan ongelmaa mutta halpisratkaisu voisi olla perus daisy-chain jos käytössä vaikka Bossin TU-2 jossa on virran ulostulo. Mulla on tuollainen käytössä eli yksi perusmuuntaja virittimelle ja siitä jakopiuhalla kaikille muille. Dodi samanlaisella pikkumuuntajalla erillisenä tarvittavalla jännitteellä.
 
Saako tuosta jotain etua verrattuna siihen että haaroittaa suoraan muuntajasta? miksi siis kierrättää se virittimen kautta?
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Tomtom
14.09.2016 15:29:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En tiedä, tuskin. Mulla on sellanen t-kaupan halpismuuntaja bossille ja samanmoinen "daisy chain" eli mulle ainoa etu on halpa hinta ja "saatavuus" eli ei muuta kun piuhat kiinni ja menoksi. Esteettinenhän tuo ei kyllä ole..
 
"Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson
hallu
14.09.2016 15:44:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tomtom: En tiedä, tuskin. Mulla on sellanen t-kaupan halpismuuntaja bossille ja samanmoinen "daisy chain" eli mulle ainoa etu on halpa hinta ja "saatavuus" eli ei muuta kun piuhat kiinni ja menoksi. Esteettinenhän tuo ei kyllä ole..
 
Ei kun mä tarkoitin että mulla on tavallinen "onespot" muuntaja jonka johdon päässä on haaroitusjohto viidelle pedaalille (sekään ei ole kaunis eikä varmaan edes hyvä), niin onko siinä jokin etu laittaa se haaroitusjohto vasta viritinpedaalin jälkeen?
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Laulava Kylätohtori
14.09.2016 17:41:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Ei kun mä tarkoitin että mulla on tavallinen "onespot" muuntaja jonka johdon päässä on haaroitusjohto viidelle pedaalille (sekään ei ole kaunis eikä varmaan edes hyvä), niin onko siinä jokin etu laittaa se haaroitusjohto vasta viritinpedaalin jälkeen?
 
Ei kai, ennemmin päinvastoin. Muistaakseni, ainakin joissain virittimissä, oli joku raja, kuinka paljon niiden läpi kulki virtaa. Voin tietty muistaa ihan väärinkin. Mutta eikös se ole toimintavarmempi, ettei kaikki mene virittimen kautta.
 
Ehkä kyseessä on ennemmin käytännön sanelema ratkaisu, jos on sellainen haaroituspiuha, jossa on pelkkiä urosliittimiä...
 
Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska.
LaMotta
29.01.2017 16:57:48 (muokattu 29.01.2017 19:06:08)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huom! Olen kirjoittamassa yli 137 päivää vanhaan aiheeseen!
 
No mikä näistä multivirtalähteistä on hyvä?
Mitä ei kannata hankkia?
Merkkejä on siis ainakin Voodoo Lab ja T-Rex.
Onko jotain muita mitä kannattaa vilkaista?
Jos virtoja tarvitaan 9, 12 ja 18V.
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
J.Nikkanen
29.01.2017 18:23:11 (muokattu 29.01.2017 18:24:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LaMotta: No mikä näistä multivirtalähteistä on hyvä?
Mitä ei kannata hankkia?
Merkkejä on siis ainakin Woodoo Lab ja T-Rex.
Onko jotain muita mitä kannattaa vilkaista?
Jos virtoja tarvitaan 9, 12 ja 18V.

 
Pari kaveria on sitä 1Spot Truetone Pro 7 virtaskaa kehunut. Ei omakohtaisia kokemuksia moisesta mutta siitä ainakin saa 9,12 ja 18V ulos.
 
edit: Itsellä Voodoo Lab ISO-5, ei moitittavaa, tosin digipedaaleihin ei hönkä tahdo riittää.
LaMotta
29.01.2017 18:31:45 (muokattu 29.01.2017 18:35:14)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko T-Rex Fuel Tankissa jotain huonoa?
Se mahtuu oman pedaalilaudan alle.
Aijai siinä ei ole 18V.
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «