Aihe: Suuri säröpedaalikeskustelu
1 2 3 4 541 42 43 44 4579 80 81 82 83
yanera
08.09.2016 18:57:19 (muokattu 08.09.2016 18:57:47)

yanera: Lisää säröä, vaikka nykyinenkin on ihan ok.

Täytyy laittaa tänne jokukerta ääninäyte.
Mesa/Boogie, Peavey - Marshall 1960A + Line6 Spider II 212.
Karvamammutti
08.09.2016 19:07:36
Pistinpäs tuossa tilaten DR.J Lancelot -säröttimen. En ees kuunnellu mitään ääninäytteitä, kuvauksessa luki seuraavaa:

"Placing the boost before the distortion produces enough power & drive to knock a princess off a horse."

Ostopäätös oli valmis.
"METÄÄ?" - Tommi Mäkinen
Gabe
08.09.2016 19:15:23
Suhr Riot on ollut ihan älyttömän käyttökelpoinen purkki..
"Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen."
iec
08.09.2016 21:07:37 (muokattu 08.09.2016 21:45:03)

yanera: OK.

Mites tämä:

https://www.thomann.de/fi/tc_electronic_dark_matter.htm

Dark Matter on todella hyvä perussärö. Voisin heittää lonkalta, että sillä päästään samoille paikkeille Fenderin Super Sonicin särökanavan kanssa, tai no ei ehkä sentään, mutta ihan hyvä tuo purkki on. Pojalla on tuollainen pedaalilaudassa keveämpiin rokkibiiseihin. Rankempia biisejä varten on sitten Dr. Boogie.

Dark matterissä on hyvät sävynsäädöt, eli reilusti Bass ja Treble erikseen, eikä mitään tonea.

EDIT: Ja onhan tuo myös hinta/laatu-suhteeltaan aika jees :)

-iec
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
iec
08.09.2016 21:55:01

Muovinen: Äänessä on kuitenkin muitakin ominaisuuksia kuin voimakkuus ja taajuusalue. Plus että Bossin eq on stockina suhiseva bashka :) Kyllä hyvä OD on kuitenkin aika kova juttu noissa hommissa. Ekulla mennään aika nopiasti pusikoihin.

Niin, sopivalla OD:llä saa buustattua loivan keskialuekorostuksen, eli se onkin aika monipuolien vempele soundin tiukentamiseen. Millä OD-pedaalin säädöillä sitten omassa systeemissä saa paremman soundin aikaan (särö melkein pois+volaa enemmän / säröä enemmän+ei volaboostia / säröä lisää + volaa lisää).

Siinä onkin sitten homma ostella erilaisia OD-purkkeja ja kokeilla sopiiko transparentti vai keskialuekorostettu paremmin itselle tai sitten symmetrisesti tai asymmetrisesti klippaava...

-iec
s8na
08.09.2016 21:57:24 (muokattu 08.09.2016 22:01:40)

iec: Niin, sopivalla OD:llä saa buustattua loivan keskialuekorostuksen, eli se onkin aika monipuolien vempele soundin tiukentamiseen. Millä OD-pedaalin säädöillä sitten omassa systeemissä saa paremman soundin aikaan (särö melkein pois+volaa enemmän / säröä enemmän+ei volaboostia / säröä lisää + volaa lisää).

Siinä onkin sitten homma ostella erilaisia OD-purkkeja ja kokeilla sopiiko transparentti vai keskialuekorostettu paremmin itselle tai sitten symmetrisesti tai asymmetrisesti klippaava...

-iec

MXR microamp+ ja muuta ei enää tarvi. Koska orange ei huoli säröjä. :(

Ja oikeestaan aina se gaini menee nollaan muillakin overdriveillä
Laulava Kylätohtori
09.09.2016 09:52:35
iec: Niin, sopivalla OD:llä saa buustattua loivan keskialuekorostuksen, eli se onkin aika monipuolien vempele soundin tiukentamiseen. Millä OD-pedaalin säädöillä sitten omassa systeemissä saa paremman soundin aikaan (särö melkein pois+volaa enemmän / säröä enemmän+ei volaboostia / säröä lisää + volaa lisää).

-iec

Itse näkisin, että transparentit od:t sopivat ehkä paremmin puhtaiden päälle. Otan säröni vahvarista ja boostaan sitä tarvittaessa od:lla, jolloin mainittu keskialueboost on juuri parasta hottia. Siksi TS808 - ja muut od:t voi unohtaa. Näin siis itsellä. Eihän siinä auta kuin jokaisen hakea itse ne parhaat ratkaisut omiin tarpeisiin...
They pass too much electricity. -SRV
antnis
09.09.2016 10:14:00
Ostin muuten iha testimieles TS Minin kun ikinä ollut semmoista, sillä saa näemmä lisää ruttua, voipi olla ihan käyttökelpoista. Ja sit tulikin taas soittokielto kun olkapäätä särkee edelleen ja ens viikolla tms pitäis tulla Bluetonen 2x12 voi perkl
Laulava Kylätohtori
09.09.2016 10:14:11
yanera: Lisää säröä, vaikka nykyinenkin on ihan ok.

Oletko varma, että ongelma on särön määrässä, eikä jossain muualla? Ehkä särö on väärän tyyppinen, mikit "vääränlaiset", säädöt pielessä, soittotekniikassa hiomisen varaa, tms...
They pass too much electricity. -SRV
FastEddie
09.09.2016 10:59:01 (muokattu 09.09.2016 11:02:10)

Gabe: Suhr Riot on ollut ihan älyttömän käyttökelpoinen purkki..

Ääni tälle. Toimii särökanavan kanssa hienosti, muttei niin hyvin puhtaaseen kanavaan. Parissa laudassa klooni käytössä.

Dark Matter on soundiltaan hyvä, mutta ainakin mun kappale kohisi isoimmilla gain-asetuksilla ihan sairaasti. Ei jatkoon...

Tällä hetkellä mulla on myös käytössä Wamplerin Hot Wired, joka on yksinkertaisesti loistava.
If you think you are too old to rock n roll, then you are
iec
09.09.2016 11:32:51

Laulava Kylätohtori: Itse näkisin, että transparentit od:t sopivat ehkä paremmin puhtaiden päälle. Otan säröni vahvarista ja boostaan sitä tarvittaessa od:lla, jolloin mainittu keskialueboost on juuri parasta hottia. Siksi TS808 - ja muut od:t voi unohtaa. Näin siis itsellä. Eihän siinä auta kuin jokaisen hakea itse ne parhaat ratkaisut omiin tarpeisiin...

Heh... Luin ensin että TS808 ja muut OD:t voi unohtaa, mutta tarkoititkin, että TS808 on se ratkaisu sulle ja muut OD:t saa unohtaa :D
stratomaster
09.09.2016 12:00:12

Onkos Simble jäänyt monella pitopeliksi alkuinnostuksen jälkeen? Ostin tuon uteliaisuuttani kun sitä on aika paljon hehkuteltu, ennestään oli laudassa SHOD ja Voodoo Labin Sparkle Drive. Täytyy myöntää, että toistaiseksi olen hiukan pettynyt siihen. Onhan se selvästi erilainen kuin nuo kaksi, en ole kuitenkaan vielä onnistunut kaivamaan siitä ulos haluamaani soundia. Jotenkin vähän mutainen ja tunkkainen soundi parin treenikerran ja yhden keikan perusteella. Viime treeneissä päätin ensin, että käytän vain Simbleä, mutta tuli aika pian ikävä varsinkin SHOD:n kuulautta ja transparenssia. Uskon kuitenkin, että tuo on hyvä purkki, ja vika lienee lähinnä siinä, etten osaa vielä säätää sitä. Tai sitten tuo ei vain ole minun tarpeisiini.

Muistelen, että joku muukin (Gabe?) on maininnut että Simbleä saatta joutua ruuvailemaan melkoisesti, että alkaa löytyä halutunlaista soundia.
Juzpe
09.09.2016 13:00:06

stratomaster: Onkos Simble jäänyt monella pitopeliksi alkuinnostuksen jälkeen?

Oli mull testissä muutaman viikon ja oisin ostanukkin jos myyntihousut ois ollu kaverilla jalassa. Omassa käytössä tosin toi EHX:n soul food hoitaa saman tontin ihan yhtä lailla, niin eipä oo tullu varsinaisesti ikävä. Tuomioni ko. spedusta: Ihan jees perussärötin.
Töissä "Oikeasti muusikot panee vain kaikkein parhaita naisia" - Laulava Kylätohtori
Shredator
09.09.2016 13:45:58

stratomaster: Onkos Simble jäänyt monella pitopeliksi alkuinnostuksen jälkeen? Ostin tuon uteliaisuuttani kun sitä on aika paljon hehkuteltu, ennestään oli laudassa SHOD ja Voodoo Labin Sparkle Drive. Täytyy myöntää, että toistaiseksi olen hiukan pettynyt siihen. Onhan se selvästi erilainen kuin nuo kaksi, en ole kuitenkaan vielä onnistunut kaivamaan siitä ulos haluamaani soundia. Jotenkin vähän mutainen ja tunkkainen soundi parin treenikerran ja yhden keikan perusteella. Viime treeneissä päätin ensin, että käytän vain Simbleä, mutta tuli aika pian ikävä varsinkin SHOD:n kuulautta ja transparenssia. Uskon kuitenkin, että tuo on hyvä purkki, ja vika lienee lähinnä siinä, etten osaa vielä säätää sitä. Tai sitten tuo ei vain ole minun tarpeisiini.

Muistelen, että joku muukin (Gabe?) on maininnut että Simbleä saatta joutua ruuvailemaan melkoisesti, että alkaa löytyä halutunlaista soundia.

Oli ja meni. Se on monipuolinen peli joka vaatii säätöä ja oikeanlaiset muut kamat että toimii. Dumble-maailma kyllä löytyy, mutta ottaisin mielummin Hermida Zendriven. Siinä on kuulkaas sellanen peli että!
"If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking."
stratomaster
09.09.2016 14:07:16 (muokattu 09.09.2016 14:07:37)

Shredator: Oli ja meni. Se on monipuolinen peli joka vaatii säätöä ja oikeanlaiset muut kamat että toimii. Dumble-maailma kyllä löytyy, mutta ottaisin mielummin Hermida Zendriven. Siinä on kuulkaas sellanen peli että!

Bluetone Dusty Roadin puhdasta kanavaa tuolla Simblellä lähinnä tuuppaan. DR kyllä tuntuu toimivan monenlaisten pedaalien kanssa hyvin, joten voisi kuvitella että tuollakin yhdistelmällä saisi hyvää soundia. Täytyypä pitää oikein erikseen pienet säätösessiot.
Juzpe
09.09.2016 16:28:48 (muokattu 09.09.2016 16:29:42)

stratomaster: Bluetone Dusty Roadin puhdasta kanavaa tuolla Simblellä lähinnä tuuppaan. DR kyllä tuntuu toimivan monenlaisten pedaalien kanssa hyvin, joten voisi kuvitella että tuollakin yhdistelmällä saisi hyvää soundia. Täytyypä pitää oikein erikseen pienet säätösessiot.

Samassa kanavassa se mullakin oli tai no, Red Devilin puhtaassa kanavassa, mutta se on identtinen DR:n vastaavan kans. Ei mitenkää paska purkki, muttei mitenkää superpäräyttäväkään. Komppaukseen vähä tuhnu ja liidihommiin käyttöä oli vähänlaisesti, koska toi 2. kanava RD:ssä hoitaa hommaan useimmiten paremmin, paitsi jos pitää saada kompurakantripikkurosoa ja siihen duuniin EHX:n SF on ollu kiva. Lisäks SoulFoodilla saa samoilla säädöillä fiksumpaa rökkenröllikomppisoundia.
Töissä "Oikeasti muusikot panee vain kaikkein parhaita naisia" - Laulava Kylätohtori
iec
13.09.2016 20:38:14

Gabe: Suhr Riot on ollut ihan älyttömän käyttökelpoinen purkki..

Senkin yllyttäjä ja gasituksen kiihdyttäjä... :D Nyt piti sitten laittaa tilaukseen Mooer Solo (Riot-klooni). Pitää kokeilla millainen särö se sitten on. Laudassa on jo DIY-rotta ja Mesan Throttle Box, mutta alkoi vaivaamaan että jospa tuo Riot-tyylinen olisi vielä hyvä lisä kokoelmaan. Kenties parempi kuin Throttle Box? Se meinaa tuntua vähän liian Heavy Metalilta mun korvaan. Mutta tää on niin tätä. Asiat pitää kokeilla ihan itse että uskoo. Ja olen nyt siinä ymmärryksessä että Riot-tyylinen särö pitää testata kun sitä on niin kovasti hehkutettu.

Samalla tilasin Mooer Trelicopterin korvaamaan tuon Joyon Tremolon. Piti tukea suomalaista liikettä kun Soitinasema näyttää myyvän tällä hetkellä kaikki yli 10 euron tilaukset ilman toimituskuluja (no ei ehkä flyygeleitä :D )
Laulava Kylätohtori
13.09.2016 21:01:22
iec: Senkin yllyttäjä ja gasituksen kiihdyttäjä... :D Nyt piti sitten laittaa tilaukseen Mooer Solo (Riot-klooni). Pitää kokeilla millainen särö se sitten on. Laudassa on jo DIY-rotta ja Mesan Throttle Box, mutta alkoi vaivaamaan että jospa tuo Riot-tyylinen olisi vielä hyvä lisä kokoelmaan. Kenties parempi kuin Throttle Box? Se meinaa tuntua vähän liian Heavy Metalilta mun korvaan. Mutta tää on niin tätä. Asiat pitää kokeilla ihan itse että uskoo. Ja olen nyt siinä ymmärryksessä että Riot-tyylinen särö pitää testata kun sitä on niin kovasti hehkutettu.

Samalla tilasin Mooer Trelicopterin korvaamaan tuon Joyon Tremolon. Piti tukea suomalaista liikettä kun Soitinasema näyttää myyvän tällä hetkellä kaikki yli 10 euron tilaukset ilman toimituskuluja (no ei ehkä flyygeleitä :D )

Mutta ethän sä nyt tiedä, että kuinka hyvä OIKEA Riot on. Sehän voi olla vielä paljon parempi kuin halpisklooni... ;)
Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska.
Shredator
13.09.2016 21:03:17 (muokattu 13.09.2016 21:04:43)

iec: Senkin yllyttäjä ja gasituksen kiihdyttäjä... :D Nyt piti sitten laittaa tilaukseen Mooer Solo (Riot-klooni). Pitää kokeilla millainen särö se sitten on. Laudassa on jo DIY-rotta ja Mesan Throttle Box, mutta alkoi vaivaamaan että jospa tuo Riot-tyylinen olisi vielä hyvä lisä kokoelmaan. Kenties parempi kuin Throttle Box? Se meinaa tuntua vähän liian Heavy Metalilta mun korvaan. Mutta tää on niin tätä. Asiat pitää kokeilla ihan itse että uskoo. Ja olen nyt siinä ymmärryksessä että Riot-tyylinen särö pitää testata kun sitä on niin kovasti hehkutettu.

On parempi kuin Throttle Box, mutta perustuu eri arkkitehtuurillekin. Riot on käytännössä paranneltu Rat, mutta on tullut pitkälle eteenpäin. Se on kyllä todella hyvä pedaali "hot rod -Marshall"-hommiin ja soolojen boostaukseen. Tuosta Mooerista en tiedä miltä kuulostaa, mutta aiempien Mooereiden tapaan on varmaankin aika lähellä, tavallaan low resolution-versio alkuperäisistä kuten ne muutkin.

Oikeastaan näistä rankemmista pedaaleista ainoastaan Bogner Red on Riotia parempi, mutta vain hiukan. Uutuuksista kiinnostaa tällä hetkellä Friedmanin BE-OD.
"If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking."
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)