Aihe: Saara Aalto
1 2 3 4 568 69 70 71 72277 278 279 280 281
Lennu
06.09.2016 15:37:49

Juoppis: No se on positiivinen asia niille, joille se on positiivinen asia. Mulle taas laskelmoivuuden huoku artistista on jotenkin todella vastenmielinen. Vaikka tottahan se on, että kaikkihan markkinoivat.

Ehkä markkinointi ja laskelmointi on kuin Photoshop: parasta kun kirkastaa kohteen parhaaksi mahdolliseksi, mutta sen käyttöä ei näe suoraan.

Joku tällainen siinä kyllä on. Popissa on perinteisesti hyvin vahvaa ammattitaitoa pitää artistia esillä ilman, että sitä esilletuontia näkyy itsessään. Nimenomaan markkinointipuolen osaamista. Tässä sitä ei ehkä ole käytetty, tai sitten on ja mun oma asennoituminen on aikaisempien tapahtumien biasoimaa. En tiedä.

Mutta sellainen fiilis mullakin jää.
"olis niin kova bändi, että vetäis covereinakin vaan omia biisejä"
Janizio
06.09.2016 15:38:51 (muokattu 06.09.2016 15:42:41)
Juoppis: No se on positiivinen asia niille, joille se on positiivinen asia. Mulle taas laskelmoivuuden huoku artistista on jotenkin todella vastenmielinen. Vaikka tottahan se on, että kaikkihan markkinoivat.

Ehkä markkinointi ja laskelmointi on kuin Photoshop: parasta kun kirkastaa kohteen parhaaksi mahdolliseksi, mutta sen käyttöä ei näe suoraan.

Mä näen tuon ns. laskelmoimisen tai ehkä mä käyttäisen enemmin tarkan harkitsevaisuuden silleen, että se on jopa kuulioden ja meidän fanien kunniottamista, että sitten kun tehdään asiat niin tehdä sitten kans todella kunnolla.

Mä tavallaan ymmärrän sen, että osalla se voi näyttäytyä tollaisen millaisena sinä sen kuvaat ja ehkä se on vähän suomalaisessa artistissa uusi piirre, mitä Saara edustaa, että asiat tehdään noin suurella sydämmellä ja ns. tosissaan. Joka sitten taas teille osalla näytäytyy sillain, että Saara on laskelmoiva ja ottaa itsensä ja tekemisensä liian tosissaan.

Näkemyksiä asiohin kun on niin monenlaisia niin näistä nyt on aika vaikea lähteä kiistelemään. Tämän tyyppinen ajatusten vaihto on taas ihan tervettä
Tuomas
06.09.2016 15:43:59

Janizio: Mä näen tuon ns. laskelmoimisen tai ehkä mä käyttäisen enemmin tarkan harkitsevaisuuden silleen, että se on jopa kuulioden ja meidän fanien kunniottamista, että sitten kun tehdään asiat niin tehdä sitten kans kunnolla.

Mä tavallaan ymmärrän sen, että osalla se voi näyttäytyä tollaisen millaisena sinä sen kuvaat

Näkemyksiä asiohin kun on niin monenlaisia niin näistä nyt on aika vaikea lähteä kiistelemään. Tämän tyyppinen ajatusten vaihto on taas ihan tervettä

No kato vaikka Stingiä.

https://www.youtube.com/watch?v=1-86QIfLr_w

Kuulostaako siltä, että se jättäisi yhtään mitään puolitiehen? Jääkö siitä silti laskelmoiva fiilis?
Liian ilkeä hipiksi.
Jäärä
06.09.2016 15:50:20
Lennu: No, vähän epäreilua. Stingin tähti syttyi jo silloin, kun maailma oli hyvin erilainen.

Tekikö Sting silloin aikojen alussa monikielisen Youtube-videon?
Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä.
Lennu
06.09.2016 15:52:53

Jäärä: Tekikö Sting silloin aikojen alussa monikielisen Youtube-videon?

Ei sen tarvinnut.
Tuomas
06.09.2016 16:03:49

Lennu: No, vähän epäreilua. Stingin tähti syttyi jo silloin, kun maailma oli hyvin erilainen.

Totta kyllä.

Kysytään näin: montako maailmanluokan tähteä tietää, jotka jättäisivät tekemisensä vähän puolitiehen?
Liian ilkeä hipiksi.
Janizio
06.09.2016 16:06:16 (muokattu 06.09.2016 16:09:14)
Juoppis: No kato vaikka Stingiä.

https://www.youtube.com/watch?v=1-86QIfLr_w

Kuulostaako siltä, että se jättäisi yhtään mitään puolitiehen? Jääkö siitä silti laskelmoiva fiilis?

Heillä on tosi erinaliset toimintatavat ja tavoitteet. Nyt ymmärsit asian silleen väärin, että kritisoisin joidenkin muiden jättävän asiat puoli tiehen. En todellakaan sitä tarkoittanut sitä. Mulla ei ole tavoitteen tässä Saara kehuessani lytätä tai painaa alas ketään muuta artistia/muusikkoa tällä maapallolla. Se on taivahan tosi. Se että Saara on minusta niin loistava kun mun kommenteista käy ilmi, niin en ota sillä keltään muulta yhtään mitään pois. Ja arvostan jokaisen muusikon/laulajan/artistin työtä ja saavutuksia, vaikka hänen musansa ei minulle olisikaan tarkoitettu ja en kuuntele sitä

Mitä tulee tähän Stig Saara vertailuun tuosta laskeilmoiti fiiliksen tulemisesta, niin ei tule mulle kummastakaan liian laskelmoiva fiilis. Molemmat tekee asiansa ja juttunsa omalla tyylillään ja kummatkin on ihan yhtä oikein.
Lennu
06.09.2016 16:14:39

Janizio: Heillä on tosi erinaliset toimintatavat ja tavoitteet. Nyt ymmärsit asian silleen väärin, että kritisoisin joidenkin muiden jättävän asiat puoli tiehen. En todellakaan sitä tarkoittanut sitä. Mulla ei ole tavoitteen tässä Saara kehuessani lytätä tai painaa alas ketään muuta artistia/muusikkoa tällä maapallolla. Se on taivahan tosi. Se että Saara on minusta niin loistava kun mun kommenteista käy ilmi, niin en ota sillä keltään muulta yhtään mitään pois. Ja arvostan jokaisen muusikon/laulajan/artistin työtä ja saavutuksia, vaikka hänen musansa ei minulle olisikaan tarkoitettu ja en kuuntele sitä

Mitä tulee tähän Stig Saara vertailuun tuosta laskeilmoiti fiiliksen tulemisesta, niin ei tule mulle kummastakaan liian laskelmoiva fiilis. Molemmat tekee asiansa ja juttunsa omalla tyylillään ja kummatkin on ihan yhtä oikein.

Huvitti tuo Stig väärinkirjoitettuna. Mutta mitä itse Stigiin tulee, sekin on tehnyt hommansa aivan loppuun asti. Ja vastauksena Juoppiille, ei tietenkään kukaan.
Askr
06.09.2016 16:18:18

Saara vs Sting muodostaa riemastuttavan järjettömän vertainparin. Mutta siis eikös Sting vaihtanut kunnianhimoisen fuusiojazz-rockin soitannan enemmän kaupallista potentiaalia tuolloin omaavaan punkiin ja esittäytynyt bändeineen sopivissa pubeissa ym? Eli juu, tekivät "kielivideon" silloisin keinoin punk-yleisöjä silmällä pitäen herättääkseen huomiota ja kaupallinen menestys tähtäimenään.
Kampela77
06.09.2016 16:20:22 (muokattu 06.09.2016 16:21:44)
Saaran X-Factor veto oli hieno. Kannustetaa kaikki Saara voittoon!

edit: Tänään pitää myöhemmällä vielä muistaa työntää toinen annos Scheriprotectia sisuksiinio.
Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?" Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?"
Janizio
06.09.2016 16:20:47
Ja mä en oikeastaan edes hirveästi tykkää tälläisesta vertailemisesta artistien välillä. Se on niin jokaisen oma asiansa miten asiat näkee ja kokee. Jollekin näytäytyy toisen artisti hommat vähän parempina kuin toisen ja taas toiselle toisen artistin jne. Tämän takia mä en tälläistä vertailemista kauheasti niinku harrastakaan.

Tuo mita sanoin tosta että Saara hoitaa niinku asiat kunnolla loppuun jne. niin tosiaan en todellakaan tarkoitannut sitä, että muut jättävät asiat puoli tiehen. Ää mä en nyt tiedä millaista kuvausta ja sanoja mä asiat käyttäisin mitä tuolla tarkoitin. Enkä mä nyt osaa oikeasti oikein sanoilla selittääkään sitä. Et mä niinku ymmärrän että tämä viittaus/kommentti saattoi jäädä vähän epäselväksi, kun mietin itsekin miten sen sanalliseen muotoon kertoisin.
Tuomas
06.09.2016 16:26:45

Askr: Saara vs Sting muodostaa riemastuttavan järjettömän vertainparin. Mutta siis eikös Sting vaihtanut kunnianhimoisen fuusiojazz-rockin soitannan enemmän kaupallista potentiaalia tuolloin omaavaan punkiin ja esittäytynyt bändeineen sopivissa pubeissa ym? Eli juu, tekivät "kielivideon" silloisin keinoin punk-yleisöjä silmällä pitäen herättääkseen huomiota ja kaupallinen menestys tähtäimenään.

Mut eikö tää juuri ole erinomainen esimerkki tuosta "kuinka olla laskelmoiva vaikuttamatta laskelmoivalta"? :D
Liian ilkeä hipiksi.
Tuomas
06.09.2016 16:28:05

Janizio: Ja mä en oikeastaan edes hirveästi tykkää tälläisesta vertailemisesta artistien välillä. Se on niin jokaisen oma asiansa miten asiat näkee ja kokee. Jollekin näytäytyy toisen artisti hommat vähän parempina kuin toisen ja taas toiselle toisen artistin jne. Tämän takia mä en tälläistä vertailemista kauheasti niinku harrastakaan.

Ei tämä mitään kisailua olekaan. Tietenkään. Enitenhän mua ärsyttää tässä se, että kun toinen olisi oikeasti tosi jees, mutta sitten se yli-innokkuus vähän pilaa.

Vähän kuin ajaisi koko ajan vähän liian isoilla kierroksilla liian pienellä vaihteella.
Liian ilkeä hipiksi.
Janizio
06.09.2016 16:39:17 (muokattu 06.09.2016 16:41:43)
Juoppis: Mut eikö tää juuri ole erinomainen esimerkki tuosta "kuinka olla laskelmoiva vaikuttamatta laskelmoivalta"? :D

Molempien videolla on sama päämäärä ja ainakin jossain määrin tavoittaneetkin päämäränsä videollaan, mitä sille kenties on lähdetty hakemaan. Toisen tekemä on liian laskelmoitu ja toisen ei. Jotenkin ristiriitaista minusta jossain määrin.

Asiat voi tehdä erillä tavalla ja niillä voi saada aikaan saman lopputuloksen tai sen vastavuoroisesti sen lopputuloksen mitä sillä on tavoiteltu, niinku on käynytkin tavallaan. jos nyt katsoo tuokin Saaran videon katsomiskertoja niin eiköhän se ole tavoittanut tavoitteensa jos sitä on katsottu vähän vaajaassa 2 päivässä 420 000 kertaa ja Stig sai hommansa toimimaan isommalla volyymilla niin eiköhän tosiaan ne molemmat ole saavuttaneet videollaan aika pitkälti sen mitä hakivatkin tai ainakin näin voisin veikata. Se että miellyttääkö jonkun artistin toimintatapa tai olemus sinua tai minua tai ketä tahansa muuta minkä verran niin sehän on jokaisen arviotava itse
Funkånaut
06.09.2016 16:43:16 (muokattu 06.09.2016 16:43:30)

Ei, mutta hyviä (ja omalta kuulostavia) biisejä.
"Ei riitä pelkkä netissä mouhoominen, pitää olla myös kova kullimies ja otollinen Saatanalle." - Vessajono
Lennu
06.09.2016 16:44:33

Janizio: Molempien videolla on sama päämäärä ja ainakin jossain määrin tavoittaneetkin päämäränsä videollaan, mitä sille kenties on lähdetty hakemaan. Toisen tekemä on liian laskelmoitu ja toisen ei. Jotenkin ristiriitaista minusta jossain määrin.

Asiat voi tehdä erillä tavalla ja niillä voi saada aikaan saman lopputuloksen tai sen vastavuoroisesti sen lopputuloksen mitä sillä on tavoiteltu, niinku on käynytkin tavallaan. jos nyt katsoo tuokin Saaran videon katsomiskertoja niin eiköhän se ole tavoittanut tavoitteensa jos sitä on katsottu vähän vaajaassa 2 päivässä 420 000 kertaa ja Stig sai hommansa toimimaan isommalla volyymilla niin eiköhän tosiaan ne molemmat ole saavuttaneet videollaan aika pitkälti sen mitä hakivatkin tai ainakin näin voisin veikata. Se että miellyttääkö jonkun artistin toimintatapa tai olemus sinua tai minua tai ketä tahansa muuta minkä verran niin sehän on jokaisen arviotava itse

http://ukkohalla.fi/wp-content/uploads/2015/11/Stig.jpg
Janizio
06.09.2016 17:07:49 (muokattu 06.09.2016 17:08:39)
Oon varmasti tämän jo täällä joskus sanonutkin

Syy siihen mikä Saarasta tekee minulle niin loistavan koostuu monista asioista. Saaran musikillisesta ominaisuudet ja taidot ovat kaikin puolin ihan priimaa ja vähintäänkin hipoo täydellisyyttä. Ovatko ne täysin ainutlaatuiset ja onko maailmassa muita yhtä taitavia. On varmasti sitä en epäile hetkeäkään, mutta sitten tulee kuvaa se mitä Saara on ihmisenä, persoonana jne. joka tekee Saarasta kyllä niin ihastuttavan, positiivisen, energisen ja lämminsydämmisen ja myöskin helposti lähestyttävän ja myöskin helposti samaistuttavan ihmisen. Sit kun tota ulkoista ns. hapitustakaan ei voi pahemmin mennä moittimaan enemminkin päinvastoin. Tosi suloinenhan Saara on ihan joka suhteessa.

Niin ku tää kaikki kootaan sitten yhteen pakettiin niin syntyy syy ja seuraus sille miksi Saara on niin huippu minun mielestäni, että yhtä taitava ja osaava kuin Saara voi olla teknisesti ja musikaalisuuden kanssa, mutta et koko kokonaisuus osuisi noin nappiin kuin Saara kohdalla osuu niin se onkin sitten ainakin likipitäen mahdoton juttu

Tämä on toki vain mun mielipide asiasta
Lautuma
06.09.2016 18:33:52
Juoppis: Ei tämä mitään kisailua olekaan. Tietenkään. Enitenhän mua ärsyttää tässä se, että kun toinen olisi oikeasti tosi jees, mutta sitten se yli-innokkuus vähän pilaa.

Vähän kuin ajaisi koko ajan vähän liian isoilla kierroksilla liian pienellä vaihteella.

Just tämä, mitä sanoin jokunen sivu historiaa, eli Saara olisi loistava artisti tarkassa ammattimaisessa ohjauksessa - fraseeraus, missä kohtaa mennä kovaa, missä pidätellä. Nyt Saara rönsyilee joka suuntaan vähän kuin yrittäisi kusta lumihankeen reikää pyörimällä ympäri kuin hyrrä; säihkyy kuin kaunis Wecon jättiraketti, mutta välillä voisi jysäyttää kuin Thunder King raa'alla alkuvoimalla sisukaluja kaivellen.

Jos joku säännöstelisi Saaran ruutimäärää ja suurentaisi avauspanosta, voisi hankeen tulla isompi reikä.
I'm sorry to differ with you sir, but you are the caretaker. You've always been the caretaker. I should know sir - I've always been here.
Janizio
06.09.2016 18:44:11
Lautuma: Just tämä, mitä sanoin jokunen sivu historiaa, eli Saara olisi loistava artisti tarkassa ammattimaisessa ohjauksessa - fraseeraus, missä kohtaa mennä kovaa, missä pidätellä. Nyt Saara rönsyilee joka suuntaan vähän kuin yrittäisi kusta lumihankeen reikää pyörimällä ympäri kuin hyrrä; säihkyy kuin kaunis Wecon jättiraketti, mutta välillä voisi jysäyttää kuin Thunder King raa'alla alkuvoimalla sisukaluja kaivellen.

Jos joku säännöstelisi Saaran ruutimäärää ja suurentaisi avauspanosta, voisi hankeen tulla isompi reikä.

Teillä on kyllä hienoja kielikuvia ei voi muuta sanoa. Toi ns. epälinjaisuus tai hukassa oleminen mitä vähän tälläkin yritätte ehkä selittää niin ei oikein kohtaa sen kanssa mitä nämä kielikuvat kertoo ja taas sen kanssa miltä todellisuus näyttää ainakin minusta. Saara on nimennyt musansa nimellä Epic Love Pop ja mulla se mitä se niinku kertoo on aika selvä ja myöskin se mitä hän sillä tarkoittaa minusta näkyy hänen biisien tyylissä ja laulamis -ja esiintymistyylissä. Eli ainakin näiltä osin se mitä hän haluaa musaltaan ja se mitä se sitten todellisuudessa on niin on täydellisesti linjassa toistensa kanssa.

Ja mä ymmärrän tän Epic Love Popin niin, että lyhyesti sanottuna Saara yhdistää Pop-musa sellaiseen niinku musikaalimaiseen ja elokuvamaiseen fiilikseen ja laulamiseen ja sitähän se Saaran laulaminen ja biisit nimeomaan on. Yhdistelmä on aika omaperäinen, mutta toimiva perus poppilaulamiseen Saara on tuonut ihan jonkun oman ja hienon tyylin, joka ymmärrettävistä aihettaa vähän keskustelua
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)