Aihe: Miten menee kama torilla kaupaksi? Käyttäjäkokemuksia
1 2 3 4 5173 174 175 176 177444 445 446 447 448
Lepinkäinen
05.09.2016 22:47:03
MusikMan:
Ja sama case mun Kitarapajalla myyntitilissä olevan Suhr Classicin kanssa. Alkuperäisestä alennettu pyynti €1890, eikä kaupaksi mene. Ja kyseessä kuitenkin custom, ei pro malli.

Ei paha hinta, tekee mieli lähteä testaamaan. MUTTA käsitykseni foorumi tekstien perusteella on, että pro-sarja vastaa laadultaan kustomeita. Ainoa ero on, että customin saa itse speksata.

Miksi siis maksaa extraa jonkun toisen custom spekseistä, jos voi melkein samaan hintaan ottaa perus optioilla uuden ja saa kuitenkin valita värin ja tuleeko humpparia?

Torilla myös pari muuta classicia yli kahden tonni pyynneillä pyörinyt jonkin aikaa, ja ennustan ettei ihan heti mene noilla hinnoilla, mikäli muiden potentiaalisten ostajien logiikka on sama kuin minulla. Varsinkin kun speksitkin on aika lähellä pro-sarjaa.

Oma lukunsa on sitten se yksi pro-sarjalainen, jossa hinta on uutta kalliimpi...
petrip
05.09.2016 22:56:47
Yhden Pron ja Customin omistaneena voin todeta, että yhtä laadukkaita ovat. Mitä hintoihin tuleen, niin tilanne on vaan tällä hetkellä mikä se on. Mitä kalliimpi Custom, sitä enemmän tulee takkiin jälleenmyytäessä. Lisäksi Suhr-hypetys taitaa ollaa aika maltillista näillä leveysasteilla.

Lepinkäinen: Ei paha hinta, tekee mieli lähteä testaamaan. MUTTA käsitykseni foorumi tekstien perusteella on, että pro-sarja vastaa laadultaan kustomeita. Ainoa ero on, että customin saa itse speksata.
Never trust someone who tells you to trust them. Trust me.
Boltsa
06.09.2016 07:48:15
50 e pedaali roikkui puolisen vuotta torilla. Mutta mikäs siinä roikottaessa, kun ei kiirus ole.
Boltsa
klobasa
06.09.2016 09:10:16
Torin toimintaa ei voi kyllä ennustaa... Weberin kymppituumainen kaiutin on ollut torilla ja pari kolme kk vaikka hinta on taatusti kohdillaan. Vastaavasti muutama viikko sitten laitoin torille yhden modatun akkarin joka ei taatusti ollut kuuminta hottia millään asteikolla mitattuna (hinnaltaankaan se ei ollut ihan halvimmasta päästä) ja se meni kaupaksi muutamassa tunnissa. Pyyntihinnalla jopa. Olin 100% varma etten saisi sitä koskaan kaupaksi.
iec
06.09.2016 09:59:29

klobasa: Torin toimintaa ei voi kyllä ennustaa... Weberin kymppituumainen kaiutin on ollut torilla ja pari kolme kk vaikka hinta on taatusti kohdillaan. Vastaavasti muutama viikko sitten laitoin torille yhden modatun akkarin joka ei taatusti ollut kuuminta hottia millään asteikolla mitattuna (hinnaltaankaan se ei ollut ihan halvimmasta päästä) ja se meni kaupaksi muutamassa tunnissa. Pyyntihinnalla jopa. Olin 100% varma etten saisi sitä koskaan kaupaksi.

Mulla oli nuorempana Elvis-merkkinen aivan umpisurkea bassokitara. Laitoin sen noin 10v sitten myyntiin huutonettiin tai jonnekin vastaavaan paikkaan. Ajattelin että ei taida mennä kaupaksi ollenkaan, mutta sehän ostettiin näpeistä saman tien. Ostaja oli joku teatterityyppi joka halusi Elvis-aiheiseen näytelmään rekvisiittaa. Millään muulla ei ollut väliä, kunhan basso pysyi kasassa ja lavassa luki "Elvis" :D :D :D

-iec
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
Laulava Kylätohtori
06.09.2016 10:19:16
klobasa: Torin toimintaa ei voi kyllä ennustaa... Weberin kymppituumainen kaiutin on ollut torilla ja pari kolme kk vaikka hinta on taatusti kohdillaan. Vastaavasti muutama viikko sitten laitoin torille yhden modatun akkarin joka ei taatusti ollut kuuminta hottia millään asteikolla mitattuna (hinnaltaankaan se ei ollut ihan halvimmasta päästä) ja se meni kaupaksi muutamassa tunnissa. Pyyntihinnalla jopa. Olin 100% varma etten saisi sitä koskaan kaupaksi.

Tämä on kyllä totta. Usein, kun pistää vaikka 5 spedua myyntiin ja luulee, että nämä kaksi menee ihan heti välittömästi, niin muut menee, mutta niitä "hotteja" saakin sitten myydä kuukausia...
They pass too much electricity. -SRV
MusikMan
06.09.2016 10:38:26
petrip: Yhden Pron ja Customin omistaneena voin todeta, että yhtä laadukkaita ovat. Mitä hintoihin tuleen, niin tilanne on vaan tällä hetkellä mikä se on. Mitä kalliimpi Custom, sitä enemmän tulee takkiin jälleenmyytäessä. Lisäksi Suhr-hypetys taitaa ollaa aika maltillista näillä leveysasteilla.

Tuo mun custom Suhr Classic on jo vuodelta 2003, ajalta ennen pro yms. sarjoja ja mainitsemaasi Suhr-hypeä. Otin tosi konservatiivisilla spekseillä; lähinnä radius ja 6105 rosterinauhat erona vintagestratospekseihin. Samat kokemukset mullakin pro-sarjasta - todella hyviä ja viimeisteltyjä kitaroita.

Jos vain nimellisarvoa tuijottaa, niin hinta tuolloin 2003 oli melko maltillinen nykyiseen hintatasoon. Toki takkiin tulee ja jos ei mene kaupaksi tuohon hintaan, niin sitten säilön johonkin varaston nurkkaan odottamaan parempia aikoja.
"Mihin sä noita kaikkia oikeesti tarvitset, kun voit kuitenkin soittaa kerralla vain yhtä?"
ibnz
06.09.2016 14:18:35
Hiljaista on. Mesan kohdalla ymmärrän hyvin, kun on wanhaa tecniiccaa ja iso ja kovaääninen, mut nuo ritsat. Kyselyjä tulee muttei vastauksia esim testiehdotuksiin tai lisäkuvaehdotuksiin tai muuhunkaan. Pitäiskö Lepat laittaa sen sijaan lankulle
Shredator
06.09.2016 14:29:59

ibnz: Hiljaista on. Mesan kohdalla ymmärrän hyvin, kun on wanhaa tecniiccaa ja iso ja kovaääninen

Höpsistä, elä luovu toivosta. Nykynuoriso ei vain ymmärrä hyvän päälle ja läimii menemään plugareillaan äänettömästi ja sisäsiististi.
"If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking."
Mescalero
06.09.2016 14:35:06
ibnz: Kyselyjä tulee muttei vastauksia esim testiehdotuksiin tai lisäkuvaehdotuksiin tai muuhunkaan.

Tätä tuntuu olevan aika paljon liikkeellä. Aluksi vähän tökkäistään ja sitten kadotaan kuin tuhka tuuleen.
Corto
06.09.2016 15:56:31
askomiko: Minkäslaisissa hinnoissa ehjä Fender Champ-combo vuodelta 74 vois pyöriä?

Kitarakuu myi '73 Champin kuukausi sitten 490 eurolla. Ilmeisesti meni kaupaksi ainakin sillä hinnalla: http://kitarakuu.fi/index.php?PAGE=1668&NODE_ID=1668&LANG=1
More Gary, Less Paul
ibnz
06.09.2016 19:03:56
Shredator: Höpsistä, elä luovu toivosta. Nykynuoriso ei vain ymmärrä hyvän päälle ja läimii menemään plugareillaan äänettömästi ja sisäsiististi.

Voi olla :) Ymmärrän yhtäältä digitaalisten vempeleiden käytännöllisyyden kotioloissa. Mut toisaalta kyllähän se on kiva päästellä menemään välillä kunnolla :) Pienempikin kapine kyllä riittäisi kerrostaloon, toki ...
Jukka Häikiö
06.09.2016 19:10:06

Jostain syystä Voxin hw waakku ei tunnu kelpaavan kelleen, itse ostin sen Torilta samana päivänä kun se sinne ilmestyi ja pari kymppiä kalliimmalla, noh, roikkukoon siellä, aikanaan ne on kaikki muutkin romut menneet ja tämä menee myös.
Monasti oon ihmetellyt, et mikä on se juttu, kun ensin ei mene mikään kaupaksi ja sit menee jonossa melkein kaikki myytävät. Mystinen juttu?
Sitä se on vaan tehtävä, mitä sattuu tulemaan...
Telecast
06.09.2016 21:48:08
Ei mennyt ei. En tiedä mikä, mutta ei mennyt kaupaksi!

Tässä kun muutama päivä sitten muutettiin ja tavaroita pakatessa löysin teipatun laatikon. Samassa muistin, että parisen vuotta sitten jotain pedaalia olin myymässä, mutta sitten kaupat kariutui ja unohdin koko asian.

Nyt jossain muuttolaatikossa on 6151 Nokian paffilaatikossa jokin pedaali. Mielenkiintoista! :D
JuSu
06.09.2016 21:54:52
Jukka Häikiö:
Monasti oon ihmetellyt, et mikä on se juttu, kun ensin ei mene mikään kaupaksi ja sit menee jonossa melkein kaikki myytävät. Mystinen juttu?

Mä oon tätä kans ihmetellyt. Useasti on käynyt niin, että ensin ei meinaa millään mennä mikään, ja sitten yhtäkkiä menee kaikki lyhyen ajan sisään.

Outoa.

JuSu
"Ei kaikkea onneksi tartte kokeilla itte todetakseen, että se on paskaa." -Jucciz
Navdi
07.09.2016 07:42:48
Kaikki menee ennen pitkää kunhan hinta on sopiva.

Ensimmäistä kertaa pitkään aikaan itselläni ei ole mitään myynnissä eikä mitään haussa tai omalla kirjanmerkki-listalla. Outo tunne.
"I don't do regrets. Regrets are pointless. It's too late for regrets. You've already done it, haven't you. You've lived your life. No point wishing you could change it." - Lemmy Kilmister
tuskiz
07.09.2016 20:13:53
Heikosti on mennyt kama kyllä kaupaksi, mutta josko tällä kertaa onnistaisi myös paljon puhuttu yhtäkkinen pikamyynti kun tuli päiviteltyä kuvia ja muuta pientä ilmoista.
Huom! Obs! Ylläoleva kirjoitus saattaa sisältää mielipiteen.
tender.insanity
07.09.2016 21:54:00
Jacksonia myyn/vaihdan ja tuli ehdotus, että toisin 250km päähän, vaihtaisin ovh about samanhintaiseen ja vielä maksaisin vähän välirahoja.

Juu, ei :D
Laulava Kylätohtori
07.09.2016 22:04:20
tender.insanity: Jacksonia myyn/vaihdan ja tuli ehdotus, että toisin 250km päähän, vaihtaisin ovh about samanhintaiseen ja vielä maksaisin vähän välirahoja.

Juu, ei :D

Tuolla torilla kyllä laukkaa vapaana hahmoja, jotka kuuluisivat ennemmin tahdonvastaiseen hoitoon määrittelemättömäksi ajaksi... :D
They pass too much electricity. -SRV
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)