Aihe: Paras Digi-julkaisupaikka? TuneCore/Samsara/KicupMusic/RecordUni
1
smoltron
05.09.2016 11:15:14

Kiitos näistä linkeistä! En tiedä näistä juuri mitään, mutta olen kiinnostunut samoista vastauksista.
zekeode
05.09.2016 14:59:37 (muokattu 05.09.2016 15:00:44)

Itsellä on kokemusta kolmesta paikasta.

1.) Record Union (Ruotsalainen)
2.) Amadeamusic.com (UK)
3.) Feiyr (Saksalainen)

Aloituksessa kerroit, että Record Unionin maksut olisivat myöhässä, mutta nyt varmasti sekoitat johonkin muuhun palveluun. Record Unionissa kun painaa tilitysnappia, niin rahat lähtevät sieltä heti. Yhtään ongelmaa ei ole tilitysten kanssa ollut.

Mutta mitäpä noista kolmesta paikasta kertomaan. Jos on julkaisun tai kaksi vuodessa laittamassa, niin Record Union on ehdottomasti helpoin ja nopein tapa saada musiikkia Spotifyhin yms. Vuosimaksut on ainoa miinus, mutta asiakaspalvelu ja julkaisujen helppous on selkeä valtti.

Amadeamusic ja Feiyr vaativat paljon säätöä verrattuna Record Unioniin. Feiyr on hankaluudessa ja byrokratiassa ihan omaa luokkaansa. Pelkästään se, että tilin saa auki, vaatii puhelimen, tilin ja osoitteiden vahvistamista. Siinä menee helposti pari viikkoa, että saa laitettua yhtään mitään. Sitten julkaisut pitää ajoittaa vähintään kolmen viikon päähän.

Ennen Record Unioniin oli A&R koodi jota käyttämällä sai ensimmäisen julkaisun vuodeksi ilmaiseksi, nykyään toimii vain emaililla (yksityisviestinä voi laittaa mulle sähköposti osoitteen, niin voin inviten luoda)
Muusikon elämä terveellisemmäksi: iHerb alennukset ja kokemuksia - Rouhee Blues - Spotifyn paras blueslista... ...tai aina
Noisy
05.09.2016 21:11:56
Väärä alue. Oikeampi lienee musiikkibisnes -> https://muusikoiden.net/keskustelu/2
sami_sumea
08.09.2016 12:16:12

Itse olen vähän Tunecoren kannalla mutten ole varma.

Tunecore tai Distrokid, molemmat on toiminu erittäin hyvin.

...
http://www.soundreel.com
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)