Aihe: Bluetone-vahvistimet
1 2 3 4 5168 169 170 171 172215 216 217 218 219
tumppusormi
01.09.2016 16:00:50
Lainaan nyt aluksi lukematta ettei editoida kaikkea pois

dropD: Kyseisen vahvistimen rakentajana tarkennan vähän tuota "tunkkaisuus" spekulointia. Alun perin tuon DS-henkisen kanavan piirustukset tulivat asiakkaalta. Näihin hain itse lisää tietoa, jotta pystyi varmistamaan halutun lopputuloksen. Kyseinen kanava on yksi monista plexi-modeista, jossa rinnakkaiset kanavat kytketään peräkkäin, höystetään Soldanon takaisinkytkentäpiirillä ja varustetaan 5881-putkilla päätteessä. Katselin myös esikuvasta demoja YouTubesta vertailukohdaksi. Saatesanoissa kerroin, että kanava on OMAAN MAKUUN turhan tumma ja botnekas. Se ei tarkoita, että olisi huono soundinen. Olen tehnyt myös Soldano-tyyppisiä vahvareita, vaikka niissä on omaan makuun liikaa säröä. Koska sain siitä helposti demoissa esiteltyjä soundeja laitoin sellaisenaan eteenpäin (30.6.) olettaen, että asiakas raportoi, jos kaipaa viilausta. Ensimmäisen palautteen soundista sain 31.7. (26.7. lähetetty viesti, jota en matkalla saanutluettua). Tällöin DS-kanava oli kuulemma kutakuinkin ok ja FE-kanava ohut ja pistävän ärsyttävä. Pari viikkoa myöhemmin mnetissä julkaistussa kirjoituksessa molemmat kanavat olivat tunkkaisia.

Vahvistin kävi pajalla tarkistuksessa. Valitettavasti tässä vaiheessa ei ollut alkuperäiset etuasteputket koneessa, joten mahdollisesta putkiviasta johtuvia oireita ei voinut todentaa. Kone oli kuitenkin terveen kuuliainen ja puoliavoimen 2x10 kaapin läpi tuo DS kanavakin oli jopa kuulas. Muokkasin soundia kuitenkin vähän avoimemmaksi, niin toimii paremmin myös suljetun kaapin kanssa.

Ja edelleen seison tuotteen takana.

Poistin alkuperäisen yksityiskohtaisen tapahtumakuvauksen alkuperäisen asiakkaan nimenomaisesta pyynnöstä. En sen takia, että kirjoituksessa olisi ollut asiavirheitä.

-Matti / Bluetone

Editit typoja...
En allekirjoita mitään
steelduck
01.09.2016 16:02:22 (muokattu 01.09.2016 16:02:41)

Voi pyhä sylvi lopettakaa jo... tämä nostaa kuolleen hevosen hakkaamisen ihan omalle tasolleen. Eiköhän tämä episodi ole jo taputeltu tarpeeksi moneen kertaan.

Ja sitten asiaan. Nyt alkaa Bluetone budjetti olla kasassa. Matti ja Harry voivat viikonlopun henkisesti valmistautua, maanataina alkavaan sähköposti-, puhelu- ja pajalla käymis-vyöryyn, kun alan säätämään tilausta.

Tarkoitus olisi rakennuttaa Fried Eye/JTM45, EL34/KT66 kaksikanavalaite, variacilla ja kanavakohtaisilla kaiuilla..
Thyvon
01.09.2016 16:22:19 (muokattu 01.09.2016 16:23:43)
Juzpe: Videoklipillä ainakin oli vielä poistettu telen tallamikin päällä normaalisti oleva metallilätkä ja oman kokemukseni perusteella olen sitä mieltä että kun mikin kela on ulkoavaruuteen asti näkyvissä, hurinan määrä kasvaa melko paljon varsinkin jos tilassa on runsaasti virtaa vaativia sähkölaitteita tai muita asiaan vaikuttavia häiriötekijöitä.

Vähän ohi asian ytimen, mutta mainittakoon kuitenkin, että ratkaisun "metallilätkän poistosta" lienee tehnyt jo Tom Anderson kitaraa valmistaessaan, kokenut mies hänkin. http://www.andersonguitarworks.com/t-family/
antnis
01.09.2016 16:30:28
steelduck: Voi pyhä sylvi lopettakaa jo... tämä nostaa kuolleen hevosen hakkaamisen ihan omalle tasolleen. Eiköhän tämä episodi ole jo taputeltu tarpeeksi moneen kertaan.

Ja sitten asiaan. Nyt alkaa Bluetone budjetti olla kasassa. Matti ja Harry voivat viikonlopun henkisesti valmistautua, maanataina alkavaan sähköposti-, puhelu- ja pajalla käymis-vyöryyn, kun alan säätämään tilausta.

Tarkoitus olisi rakennuttaa Fried Eye/JTM45, EL34/KT66 kaksikanavalaite, variacilla ja kanavakohtaisilla kaiuilla..

Saat sen heti kunhan mun tänään tilaamani 2x12 slanted on toimitettu
Karvamammutti
01.09.2016 16:38:38
Tää surkuhupaisa spekuloinnin analysointi on saanut semmoset puitteet, että pakkohan se on nyt sit jonain päivänä itellekin Bluetone hommata. Kunhan nyt itelleen saa selvitettyä tarpeet, halut ja vielä saa lopetettua köyhtymisen.

Huikee spektaakkeli, pisteet kiinteä 5/7
"METÄÄ?" - Tommi Mäkinen
Mr. Speed
01.09.2016 16:45:43
Karvamammutti: Tää surkuhupaisa spekuloinnin analysointi on saanut semmoset puitteet, että pakkohan se on nyt sit jonain päivänä itellekin Bluetone hommata. Kunhan nyt itelleen saa selvitettyä tarpeet, halut ja vielä saa lopetettua köyhtymisen.

Huikee spektaakkeli, pisteet kiinteä 5/7

Muistat sit ostaa pelkän intuition perusteella, niin eipähän oo M-netissä hiljasta!
Karvamammutti
01.09.2016 17:12:13
Mr. Speed: Muistat sit ostaa pelkän intuition perusteella, niin eipähän oo M-netissä hiljasta!

Meikäläisen tarpeet on niin yksinkertaiset että aika tunari saa olla ettei onnistu.
"METÄÄ?" - Tommi Mäkinen
wnbrocker
01.09.2016 20:15:35

Hitto ku en itekki hoksannu tuota JTM45 clean kanavaksi FE:hen sillon ku sitä tehtiin.
Paras clean ever!
Haz
02.09.2016 07:36:54 (muokattu 02.09.2016 17:20:32)
Luulin jo lopettavani tässä ketjussa mutta valmistajat vieläkin syyttelee minua asiakkaana kaikista ongelmistaan teipatessaan kupariteippejä muutantajien ympärille. Ettei vaan maine kärsisi. Onpas monta rautaa tulessa.

Putkia en ole vahvistimeen vaihtanut, niissä on todennäköisesti uuden omistajan taholta tullut muutoksia. Tai sitten vaan ei taaskaan ole totta.

"JSaatesanoissa kerroin, että kanava on OMAAN MAKUUN turhan tumma ja botnekas."

No eipäs ole totta. Saateviestissä luki että on paljon botnea, mutta saundit kuulemma hyvät kummallakin puolella. Eipäs tunkkaisuudesta mulle ilmoitettu mitään. Mutta oli ilmeisesti tiedossa siellä. Nyt sitten "availlaan" niitä kanavia. Ja mikä se alkuperäinen skeemamme on? Mullepas ei sellaisesta ole kerrottu kyllä mitään. Voit kopipastata viestisi vaikka tänne.

Myin vahvistimen tilkkahintaan koska se kuulosti huonolta. Se oli heti selvää etten halua sellaista pitää. Ja myöskin tuotantoprosessi valkeni myös suunnilleen, että nämä laitetaan päälle ja jos se toimii se on silloin ok. --> asiakkaalle.

Harry voi puolestani julkaista tänne viestin jossa ilmoittaa löytöneensä skeemat netistä ja itse lähetän samat jotka löysin ja varmistan että ne on noita samoja.
On kyllä naurettavaa, mun vika kun en tiennyt että kytkennät on tunkkaisia. Hei tilasin DS:n ja sain kyllä niin heikon esityksen jonka joko heittäisin kaatopaikalle tai sitten torille tilkkahintaan mitä teinkin. Mutta täytyy itsekin ymmärtää että DS on tuunattu Heyboerin muuntimilla ja mainekkaan valmistajan peli. Ei joillakin toroidaalisilla puolalaisilla halpismuuntimilla varustettu tulkinta kytkiksestä vaan voi olla yhtä hyvä tai edes sinnepäin. Hinta oli sinnepäin kylläkin.
Mutta ongelmahan ei ole niissä skeemoissa vaan miten niitä käyttää.
hallu
02.09.2016 07:46:24
Mä en jaksa enää tätä muutamien jäsenten itsensäpaljastelua. Bluetonea varten kandee varmaan perustaa huone, jossa voi keskustella niistä vähän moderoidummassa ympäristössä.
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Kefiiri
02.09.2016 08:14:31
hallu: Mä en jaksa enää tätä muutamien jäsenten itsensäpaljastelua. Bluetonea varten kandee varmaan perustaa huone, jossa voi keskustella niistä vähän moderoidummassa ympäristössä.

Eka kerta kun kannatan ajatusta keskustelun siirtämisestä huoneisiin.
En ole musiikin asiantuntija.
teukka
02.09.2016 08:23:51
Ikinä mitään tänne ole kirjoittanut, mutta nyt on pakko.
Lopetetaanko jo tuo vanhan asian jankuttaminen, tuo nuppi-selkkaus ei muuksi muutu.
Tai selkiä yhtään sen enempää vaikka sivutolkulla spekuloitaisiin lisää.
Siis onko muita kuin V-mäisiä kitaroita?
PJS
02.09.2016 08:35:49

Haz: Luulin jo lopettavani tässä ketjussa mutta valmistajat vieläkin syyttelee minua asiakkaana kaikista ongelmistaan teipatessaan kupariteippejä muutantajien ympärille. Ettei vaan maine kärsisi on monta rautaa tulessa.

Putkia en ole vahvistimeen vaihtanut, niissä on todennäköisesti uuden omistajan taholta tullut muutoksia. Tai sitten vaan ei taaskaan ole totta.

No eipäs ole totta. Saateviestissä luki että on paljon botnea, mutta saundit kuulemma hyvät kummallakin puolella. Eipäs tunkkaisuudesta mulle ilmoitettu mitään. Mutta oli ilmeisesti tiedossa siellä. Nyt sitten "availlaan" niitä kanavia. Ja mikä se alkuperäinen skeemamme on? Mullepas ei sellaisesta ole kerrottu kyllä mitään. Voit kopipastata viestisi vaikka tänne.

Myin vahvistimen tilkkahintaan koska se kuulosti huonolta. Se oli heti selvää etten halua sellaista pitää. Ja myöskin tuotantoprosessi valkeni myös suunnilleen, että nämä laitetaan päälle ja jos se toimii se on silloin ok. --> asiakkaalle.

Harry voi puolestani julkaista tänne viestin jossa ilmoittaa löytöneensä skeemat netistä ja itse lähetän samat jotka löysin ja varmistan että ne on noita samoja.
On kyllä naurettavaa, mun vika kun en tiennyt että kytkennät on tunkkaisia. Hei tilasin DS:n ja sain kyllä niin heikon esityksen jonka joko heittäisin kaatopaikalle tai sitten torille tilkkahintaan mitä teinkin. Mutta täytyy itsekin ymmärtää että DS on tuunattu Heyboerin muuntimilla ja mainekkaan valmistajan peli. Ei joillakin toroidaalisilla puolalaisilla halpismuuntimilla varustettu tulkinta kytkiksestä vaan voi olla yhtä hyvä tai edes sinnepäin.

Varmaan sun kandeis lopettaa täst asiast jauhaminen täällä foorumilla ja ajaa oikeuksiasi virallisempia reittejä jos uskot niitä loukatun. Tää meininki saa vaan sut vaikuttamaan hankalalta hahmolta ja varmaan lähinnä vaikeuttaa sun omaa agendaa.
"Constantly choosing the lesser of two evils is still choosing evil."
Haz
02.09.2016 08:57:55 (muokattu 02.09.2016 09:02:29)
Mitään virallisia mahkuja ei ole. Tästä on puhuttu airmmin. Ärsyttää lähinnä että syytetään kaikesta valmistajan puolesta samalla korjaillaan mitä on tehty. Mut ei enää vahvistinta eikä luojan kiitos enää ongelmiakaan.
jhakwe
02.09.2016 09:00:59 (muokattu 02.09.2016 09:01:21)

Näin täysin ulkopuolisena ja puolueettomana sivustatarkkailijana, kyllä tässä molemmat osapuolet ovat jättäneet meikäläiselle ihan yhtä positiivisen/negatiivisen kuvan. Damage control, se on taiteenlaji.
http://www.taintedaudiofx.com - Käsintehtyjä pöristimiä.
tumppusormi
02.09.2016 09:08:16
Haz: Mitään virallisia mahkuja ei ole. Tästä on puhuttu airmmin. Ärsyttää lähinnä että syytetään kaikesta valmistajan puolesta samalla korjaillaan mitä on tehty. Mut ei enää vahvistinta eikä luojan kiitos enää ongelmiakaan.

Tuolla ne nyt on kummankin osapuolen tekstit lainattuna eikä niitä muu kuin minä tai ne ketkä mnetin tietokantaan pääse käsiksi voi editoida. Siitä pääsee kannetta nostamaan joko valehtelijaksi väittämisestä tai valheiden laukomisesta. Tämä siis kummallekin osapuolelle.

Jauhannan ja itkemisen täällä voi lopettaa, ja olen pahoillani että olin kiinnostunut tietämään löytyikö siitä vahvistimesta mitään erikoisempaa vikaa.

Jätän tämän asian puolestani tähän.
En allekirjoita mitään
elon arska
02.09.2016 09:11:40
jhakwe: Näin täysin ulkopuolisena ja puolueettomana sivustatarkkailijana, kyllä tässä molemmat osapuolet ovat jättäneet meikäläiselle ihan yhtä positiivisen/negatiivisen kuvan. Damage control, se on taiteenlaji.

Juuri tätä olin tulossa sanomaan.
no vähä rypäis ja paka shousii. -haitaripartio
dropD
02.09.2016 09:19:19

Haz: Luulin jo lopettavani tässä ketjussa mutta valmistajat vieläkin syyttelee minua asiakkaana kaikista ongelmistaan teipatessaan kupariteippejä muutantajien ympärille. Ettei vaan maine kärsisi on monta rautaa tulessa.

Ihan ensimmäiseksi. Tämä on mielestäni väärä foorumi puida ko tapausta. Vahvistin testattiin pajalla ja silloin ei tavallisesta poikkeavaa häiriötä havaittu. Eikä havaittu jälkitarkastuksessakaan lukuunottamatta tuota nimenomaista asettulua (singlecoil muuntajan korkeudella kitara kohtisuoraan vahvistimen oikeaa etunurkkaa alle metrin etäisyydellä). Tuokin kulma saatiin eliminoitua pätkällä kupariteippiä. Ongelmaa ei ollut havainnut myöskään vahvistimen ostaja, jolle mielestäsi rikkinäisen vahvistimen ehjänä möit.

Putket oli vaihtanut vahvistimen nykyinen omistaja, mutta ymmärtääkseni hänkään ei ollut mitään vikaa soundeissa nähnyt.

Paljon botnea on mielestäni sama asia kuin tumma. Tunkkaiseksi en soundia väittänyt. Edelleen sain kummastakin kanavasta hyvät soundit ulos. Säätökysymys.

3.3. Kysyit onko DS tuttu ja laitoit mukaan sisäkuvia DS vahvistimesta. Samana päivänä Harry kertoi löytäneensä kytkiksen ja totesi sen vastaavan muutamia komponentteja lukuunottamatta meidän Dusty Road kytkistä. Laitoit samana päivänä vielä kaksi kytkistä varmistukseksi että on sama kone kyseessä.

14.6. laitoit vielä yhden kytkiksen, jonka kerroin vastaavan tehtyä kytkentää.

Tunkkaisuudesta raportoit ensimmäisen kerran 16.8. mnetissä.

On kyllä naurettavaa, mun vika kun en tiennyt että kytkennät on tunkkaisia. Hei tilasin DS:n ja sain kyllä niin heikon esityksen jonka joko heittäisin kaatopaikalle tai sitten torille tilkkahintaan mitä teinkin. Mutta täytyy itsekin ymmärtää että DS on tuunattu Heyboerin muuntimilla ja mainekkaan valmistajan peli. Ei joillakin toroidaalisilla puolalaisilla halpismuuntimilla varustettu tulkinta kytkiksestä vaan voi olla yhtä hyvä tai edes sinnepäin.

Itse olen sen verran tumpelo, että uuden vahvistimen tapauksessa vaatii minimissään 3 puolen tunnin aktiivista ruuvaussessiota, jotta soundimaailman jujut aukeaa. Vertailut pitää myös tehdä samoista lähtökohdista eli samalla kaapilla ja esim jos toisessa vahvistimessa on PPIMV ja toisessa ei, tulee PPIMV olla täysillä.

Vielä sellaisen seikan haluan oikaista, että mainitsit usein vahvistimen olevan pienitehoinen ABC mittarin mukaan. Mittari kertoo anodihäviötehon per putki, eikä siitä oikein voi vetää johtopäätöksiä ulostulotehosta.

-Matti / Bluetone
Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus
Mr. Speed
02.09.2016 09:30:13
tumppusormi: Tuolla ne nyt on kummankin osapuolen tekstit lainattuna eikä niitä muu kuin minä tai ne ketkä mnetin tietokantaan pääse käsiksi voi editoida. Siitä pääsee kannetta nostamaan joko valehtelijaksi väittämisestä tai valheiden laukomisesta. Tämä siis kummallekin osapuolelle.

Jauhannan ja itkemisen täällä voi lopettaa, ja olen pahoillani että olin kiinnostunut tietämään löytyikö siitä vahvistimesta mitään erikoisempaa vikaa.

Jätän tämän asian puolestani tähän.

Mistä sä oikein revit näitä juttuja? Kanne valehtelijaksi väittämisestä tai valheiden laukomisesta? Voipi olla, että mustamaalaamiskeissi tahtoisi vähän useamman viestin.

Jotain kertonee kyllä henkilöiden viestimisestä se, että pitää erikseen pyytää toisia ihmisiä poistamaan lainauksia, että saataisiin lausunnat pois netistä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)