Aihe: Miten menee kama torilla kaupaksi? Käyttäjäkokemuksia
1 2 3 4 5172 173 174 175 176444 445 446 447 448
Shredator
31.08.2016 11:55:17

jhakwe: Ryhmissä "Soitinkirpputori", "SOITTAJIEN KIRPPIS !" ja tuolla meidän omassa "Vintage-soittimet - Myydään/Ostetaan/Vaihdetaan" -ryhmässä on kaikissa kauppa käynyt :)

Itellä just päinvastoin...paremmin menee täällä eikä tarvii kuunnella niitä päättömiä tinkailuja.
"If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking."
hollstro
31.08.2016 12:14:30

Rämppy: Hmmm...Gibsoneista en tiedä, mutta mä olen saanut testata mm. aitoa '56 sekä '65 stratoa, jotka ovat vielä todella hyväkuntoisia. Itse en kyllä huomannut mitään ylivoimaisuutta soundissa tai soitettavuudessa verrattuna hyvään Custom Shop Fenderiin. Siis hienoja ja hyviä soittimiahan ko. vintagekepit ovat - ja ennen kaikkea arvokkaita, mutta mun korva ei erottanut mitään maagista ylivoimaa soinnissa.

Mulla on sekä 65 Strato että CS-peli ja mun korvaan se 65 soi huomattavasti paremmin. Tyypillisesti vanha kitara soi akustisestikin huomatavasti voimakkaammin ja se resonanssi välittyy kieliin. Sama ilmiö on Gibsoneissa.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
metlica
31.08.2016 14:40:39

Ihan ok liikkuu kama, riippuu mitä myy.. Oisin ajatellu että toi Kiiras Explorer menee sekunnissa, mutta ei mitään..
What's yours?!
johanssen
31.08.2016 20:03:52 (muokattu 31.08.2016 20:05:49)

Vähän offaria, muuta miten suhtaudutte asiaan, kun ostin tollasen Ovationin akkarimailan, jota toki testasin ennen ostoa, mutta nyt perushuoltoa tehdessäni huomasinkin, että kaula on halki satulan kohdalta molemmilta puolilta. Ostotilanteessa ei ollu kauheen hyvä valaistus, joten en siinä huomannut, mutta ei myyjäkään siitä mitään kertonut. Oisko tässä nyt aihetta kaupan purkuun? En mie kyllä kehtais toiselle tollasta myydä kertomatta todellista kuntoa.

Hinta oli ihan OK (400) ehjästä mailasta, mutta eihän tolla nyt kaulavikaisena sellasta arvoo enää oo. Ja mulla tietyt kamat kuitenkin kiertää, niin ei viittis ottaa nurkkiin seisomaan mitään sellasta, josta tulee reilusti takkiin eteenpäin laittaessa.
asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat...
tuskiz
31.08.2016 20:06:04
johanssen: Vähän offaria, muuta miten suhtaudutte asiaan, kun ostin tollasen Ovationin akkari mailan, jota toki testasin ennen ostoa, mutta nyt perushuoltoa tehdessäni huomasinkin, että kaula on halki satulan kohdalta molemmilta puolilta. Ostotilanteessa ei ollu kauheen hyvä valaistus, joten en siinä huomannut, mutta ei myyjäkään siitä mitään kertonut. Oisko tässä nyt aihetta kaupan purkuun? En mie kyllä kehtais toiselle tollasta myydä kertomatta todellista kuntoa.

Hinta oli ihan OK (400) ehjästä mailasta, mutta eihän tolla nyt kaulavikaisena sellasta arvoo enää oo. Ja mulla tietyt kamat kuitenkin kiertää, niin ei viittis ottaa nurkkiin seisomaan mitään sellasta, josta tulee reilusti takkiin eteenpäin laittaessa.

Kuulostaa vähän kusetukselta, ei tommosta vauriota voi olla huomaamatta. Kattelitko paljonko maksais/maksoi uutena? Jos oli myyjä pelimiehenä tehnyt niin, että iski hinnan pohjamutiin mutta "unohti" kertoa viasta.
Huom! Obs! Ylläoleva kirjoitus saattaa sisältää mielipiteen.
johanssen
31.08.2016 20:58:42

tuskiz: Kuulostaa vähän kusetukselta, ei tommosta vauriota voi olla huomaamatta. Kattelitko paljonko maksais/maksoi uutena? Jos oli myyjä pelimiehenä tehnyt niin, että iski hinnan pohjamutiin mutta "unohti" kertoa viasta.

Ei ollu hinta missään pohjamudissa vaan ihan normipyyntö normikunnossa olevasta mailasta, joka ei sitä ollu. Ehdotan myyjälle kaupan purkua.
Laulava Kylätohtori
31.08.2016 21:09:35
Ilman muuta kaupanpurku. Ja jos myyjä ei ole kusipää rotta, joka teki tuon tahallaan, niin suostuu mukisematta...
They pass too much electricity. -SRV
Gabe
31.08.2016 21:33:47
johanssen: Vähän offaria, muuta miten suhtaudutte asiaan, kun ostin tollasen Ovationin akkarimailan, jota toki testasin ennen ostoa, mutta nyt perushuoltoa tehdessäni huomasinkin, että kaula on halki satulan kohdalta molemmilta puolilta. Ostotilanteessa ei ollu kauheen hyvä valaistus, joten en siinä huomannut, mutta ei myyjäkään siitä mitään kertonut. Oisko tässä nyt aihetta kaupan purkuun? En mie kyllä kehtais toiselle tollasta myydä kertomatta todellista kuntoa.

Kylla kaulan halki oleminen (kahdesta kohtaa!) on sen luokan vika että siitä tulisi mainita selkeästi. Tuo on näissä aina kaikkein kusisin paikka kun vielä itse hakee paikanpäältä ja lyö rahat kouraan, toivottavasti on reilu tyyppi siellä toisessa päässä.
Ruokangas Guitars, Swart & Mesa Boogie Amps.
Laulava Kylätohtori
01.09.2016 14:30:14
Oletteko huomanneet, että torilla on paranneltu kitaraosien osastoa. Uusia hyviä alaosastoja tullut ja mikit siirtyneet myös sinne.

Mielestäni tosi hyvä uudistus. Löytyy tallat, kaulat ym. paljon helpommin...
hollstro
01.09.2016 16:33:28 (muokattu 01.09.2016 16:33:38)

tuskiz: Tää on taas kun verrataan 50v vanhaa soitinta 5v vanhaan, ne puut elää ja asettuu ajan myötä jollon sointikin paranee. Katot sitten sen CS Straton 50v kuluttua niin sekin soi vallan ihmeellisesti vs. uudet silloin.

Olen 50-vuoden päästä 102, ei ole aikaa odottaa. Ja mitä Gibsoneihin tulee, samoja puita ei enää edes käytetä kuin vuoteen 65/66.
Laulava Kylätohtori
01.09.2016 17:21:38
hollstro: Olen 50-vuoden päästä 102, ei ole aikaa odottaa. Ja mitä Gibsoneihin tulee, samoja puita ei enää edes käytetä kuin vuoteen 65/66.

Vielä mitä, sähän olet silloin mies parhaassa iässä. Turha nuoruuden into vasta karissut...

Mutta siis että vintitsin parhaus perustuu parempiin puihin ja siihen, että ne puut ovat jalostuneet vuosikymmenissä vielä siitäkin paremmiksi?
hollstro
01.09.2016 18:13:42

Laulava Kylätohtori: Vielä mitä, sähän olet silloin mies parhaassa iässä. Turha nuoruuden into vasta karissut...

Mutta siis että vintitsin parhaus perustuu parempiin puihin ja siihen, että ne puut ovat jalostuneet vuosikymmenissä vielä siitäkin paremmiksi?

En osaa sanoa ovatko parantuneet kun en ole 60-luvulla soitellut uudenkarheilla peleillä. Nyt ne soivat hienosti
Haeroe
01.09.2016 21:52:06

Taas piti puoli-ilmaiseksi antaa, mutta lopulta Tokain Strato meni kaupaksi. Tinkiäkin yritettiin, mutta kun ostajia oli jonoksi asti, kympistäkään ei tarvinnut keskustella, vaan myytiin sitten seuraavalle.
Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa.
Laulava Kylätohtori
01.09.2016 22:00:00
Haeroe: Taas piti puoli-ilmaiseksi antaa, mutta lopulta Tokain Strato meni kaupaksi. Tinkiäkin yritettiin, mutta kun ostajia oli jonoksi asti, kympistäkään ei tarvinnut keskustella, vaan myytiin sitten seuraavalle.

Jaa, että siitä 350 piti vielä alkaa tinkiä... :D
Haeroe
01.09.2016 22:14:47

Laulava Kylätohtori: Jaa, että siitä 350 piti vielä alkaa tinkiä... :D

Näin kävi.
Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa.
johanssen
02.09.2016 19:49:33 (muokattu 03.09.2016 11:53:27)

Laulava Kylätohtori: Ilman muuta kaupanpurku. Ja jos myyjä ei ole kusipää rotta, joka teki tuon tahallaan, niin suostuu mukisematta...

Tuttu mies ja nyt menneisyyttä mulle, koska oli myös kusipäärotta, joka ei suostu kaupan purkuun. Sama mulle, varmaan siitä tulee myynnissä se 200 takkiin, mutta ite raha ei niinkään vituta, kuin tollanen tyyppi, johon luotin. No, hän ei tiedä, kelle alko vittuileen. Vielä. Mutta tää keissi oli täällä tässä.

EDIT. niinku edeltä voi huomata, niin minua vähän ketuttaa, mutta näin se elämä opettaa: älä luota keneenkään -ja silti haluan uskoa edelleen edes joihinkin meistä, rokkityypeistä.
high_society
03.09.2016 16:40:00 (muokattu 03.09.2016 16:44:06)
Viimeinenkin räkkipala meni vihdoin ja viimein torilla. Reilu kuukauden joutu kauppaamaan, mut iha jees.
Hiuka haikea mieli kaikkien romujen poiston myötä, mut ei voi valittaa.

Eiku edit.
Melkeen 3kk joutu kauppaamaan.
MusikMan
05.09.2016 14:27:22
Kyllä on ihan poikkeuksellisen nihkeää: Torille heittämäni Strymonin Ola noutohinnalla €210 matona koukussa ei ole vedonnut yhtään. Kerroin 0,6 Tomppaan tai Customshoppiin benchmarkaten on siis laatumerkissäkin liian kova?!?

Ja sama case mun Kitarapajalla myyntitilissä olevan Suhr Classicin kanssa. Alkuperäisestä alennettu pyynti €1890, eikä kaupaksi mene. Ja kyseessä kuitenkin custom, ei pro malli.

Missähän olis tarjolla intensiivikurssi japanin kielen perusteista. Siellä tuntuu käytettyjen keppien ja oheisvimpuloiden hintataso olevan hurja meidän vastaavaan verrattuna. Ja eikun Japaniin hyvällä voitolla eBayn tms. kautta myymään. Toki logistiset kulut Posti yms. on meiltä ulkomaille ihan käsittämättömät.
"Mihin sä noita kaikkia oikeesti tarvitset, kun voit kuitenkin soittaa kerralla vain yhtä?"
Juzpe
05.09.2016 14:31:46 (muokattu 05.09.2016 14:41:07)

MusikMan: Kyllä on ihan poikkeuksellisen nihkeää: Torille heittämäni Strymonin Ola...

Toi ois myyty jos mulla ois laittaa massit. Sitäpaitsi samalla koeampuisin ton sun MorseMusarin.
Töissä "Oikeasti muusikot panee vain kaikkein parhaita naisia" - Laulava Kylätohtori
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)