Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Paratiisin soinnut
1
fm9511
30.08.2016 20:09:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kappaleeseen Paratiisi löytyy useita soinnutuksia. Mitkähän oli Hasse Vallin alkuperäiset soinnut esim. 8 ensimmäisen tahdin osalta .
am / am / c / c / am..jne ?
 
Juzpe
31.08.2016 08:08:05
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fm9511: Kappaleeseen Paratiisi löytyy useita soinnutuksia. Mitkähän oli Hasse Vallin alkuperäiset soinnut esim. 8 ensimmäisen tahdin osalta .
am / am / c / c / am..jne ?

 
a) https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=38&t=125203
 
b) Selviää kuuntelemalla ko. biisi levyltä.
 
Töissä "Minusta kitaristilla ei tarvitse olla rytmitajua, sehän on koko kitaran soittamisen tarkoituskin. Mutta ei siitä haittaakaan ole." - Krice
WanhaWetäjä
31.08.2016 12:59:50
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fm9511: Kappaleeseen Paratiisi löytyy useita soinnutuksia. Mitkähän oli Hasse Vallin alkuperäiset soinnut esim. 8 ensimmäisen tahdin osalta .
am / am / c / c / am..jne ?

 
Miten Hasse Walli liittyy ko kappaleeseen? Onko siitä olemassa joku aikaisempi versio kuin se tunnetuin eli Baddingin versio jonka ainakin itse olen kuvitellut olevan se originaali?
Ko versiossahan kitarat soittaa Jukka Tolonen, ainakin soolot.
 
Myöhemmissä versioissa soinnutus vaihtelee, mm Agentsien ja Ville Valon versioissa, kuin myös soolokohdat ovat aivan eri maailmasta.
 
Mutta joo..ulkomuistista laittaen originaalin eli RB:n intro menee
am / am / C / C / E7 / E7 / am / am / > laulu.....
 
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
fm9511
31.08.2016 21:33:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WanhaWetäjä: Miten Hasse Walli liittyy ko kappaleeseen? Onko siitä olemassa joku aikaisempi versio kuin se tunnetuin eli Baddingin versio jonka ainakin itse olen kuvitellut olevan se originaali?
Ko versiossahan kitarat soittaa Jukka Tolonen, ainakin soolot.
 
Myöhemmissä versioissa soinnutus vaihtelee, mm Agentsien ja Ville Valon versioissa, kuin myös soolokohdat ovat aivan eri maailmasta.
 
Mutta joo..ulkomuistista laittaen originaalin eli RB:n intro menee
am / am / C / C / E7 / E7 / am / am / > laulu.....

 
Niimpä niin..Tarkoitin Antero Jakoilaa ja hänen soinnutustaan lauluosuuden alusta.
On am/ am/ am/ am/ c / jne sekä am/ am/c/ c/... ?
t. SK
 
WanhaWetäjä
31.08.2016 22:57:32
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fm9511: Niimpä niin..Tarkoitin Antero Jakoilaa ja hänen soinnutustaan lauluosuuden alusta.
On am/ am/ am/ am/ c / jne sekä am/ am/c/ c/... ?
t. SK

 
No juu...4 x am, 2 x C, 2 x E7 menee soinnut laulun ekat 8 tahtia RB:n versiossa....jostain syystä tuosta on väänetty monia eri versioita tyyliin am / am / C / C / am / am / E7 / E7 /, mun korvaan ei toimi, kai sitä on niin tottunut tuohon originaaliin.
 
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «