Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Looperi treenikäyttöön
1
velipekka
21.08.2016 16:34:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen harkinnut looperin ostoa lähinnä omaan treenikäyttöön.
-Jonkinlainen rumpukone
-Helpohko käyttää
- tietenkin edullinen hinta
-Käytettykin käy
 
Mielessä on Boss rc-2 tai numeroa isompi rc-20xl. Onko tuo suurempii lisäsijoituksen arvoinen?
Samalla viivalla Digitech Jamman 2:lla polkimella.
 
Käyttökokemuksia, kommentteja?
 
hallu
21.08.2016 22:24:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on Boss RC30 ja se on oikein käypänen peli tarkoitukseesi. Oikeastaan sen ero RC20 verrattuna on näyttö ja isompi tallennustila ja enemmän muistipaikkoja. Siinä tulee muutamia taustanauhoja mukana valmiiksi (olisiko kymmenkunta) ihan laadukkaita ja hauskoja, mutta toki itse tekemällä homma on hedelmällisintä. RC3 se eroaa lähinna siinä, että siinä on kaksi stereoraitaa yhden sijasta, mikä mahdollistaa astetta monipuolisemman kerrostelun ja sillä onnistuu sen ansiosta astetta monipuolisempi luuppailu suoraan lennosta voi siis kytkeä toisen raidan lennossa päälle ja poispäältä jolloin saa esitykseen sovituksellista tehoa ihan eri malliin, mutta jos tarkoitus on vaan himassa harjoitella taustanauhan päälle niin mielestäni RC3 on täysin riittävä ja sekin on tosi monipuolinen.
 
RC30 eroaa lippulaivamalli RC300 eniten siinä että siinä on vain kaksi stereoraitaa kolmen sijasta ja ensimmäinen raita määrää luupin pituuden eli raitojen keskinäistä synkkaa ei ole mahdollista poistaa kuten RC300 (varmaan muutakin eroa on, mutta en ole käytellyt RC300 niin en tiedä kaikkia eroja).
 
Jos on tarkoitus vaan yksinkertaista luuppailua harrastaa niin kannattaa harkita myös Boss RC1 tai Dittoa. Huomion arvoista voisi olla, että Bossit tukevat vain 16 bittistä ääntä kun esim Ditto vissiin tukee 24 bittistä ääntä Jammanista en tiedä. Käytännössä sillä ei ole livetilanteessa merkitystä (sen merkitys voisi tulla esille silloin jos laitteesta haluaa julkaisukelposta ääntä ja sitä pitäisi jatkotyöstää tietokoneella). Boss RC sarjan luupperit toimivat viiveettömästi ja omassa käytössäni on olut luotettava ja käytettävyydeltään johdonmukainen. RC30 tarvitsee ulkoisen pedaalin kaverikseen muuten sen käyttö on yhtä kyykkimistä, mutta apupedaalin kanssa onnistuu tärkeimmät toiminnot joustavasti jaloilla polkemalla eikä tarvitse kyykkiä niin paljon laitteen vieressä. En tiedä onko Bossin nopeus 16 bittisyyden ansiota, mutta jos siinä on tehty komporomissi livenopeutta silmälläpitäen niin ihan hyvä kompromissi minusta muuten en tiedä miksi äänen bittisyvyydestä olisi tingitty.
 
Jammanista mulla ei ole kokemusta, mutta mun mielestä maailman kovin luuppivelho Jarmo Saari käyttää juurikin Jammania niin ei se silloin voi olla kovin huono. Kannattaa muuten tsekata Jarmo Saaren soittoa niin hoksaat mitä kaikkea luupperilla voi tehdä..... kerrassaan huikea jätkä. https://www.youtube.com/watch?v=XMd2yJyMkx4 tässä on yksi pätkä missä se leikkii yksin luuppimasiinan kanssa (onhan sillä hemmetis muitakin käkättimiä mutta kuitenkin sähkökitarataiteilija isolla äällä :-)
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
velipekka
22.08.2016 16:32:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ok, ehkä sitä en livehommiin aio käyttää, vaan kotona räpistelyyn.
Alunperin ajattelin Digitech trio plussaa, mutta tuo 300 € hinta on liian kova hinta
pikku treenikaverista, vaikka sillä saa mukaan rummut, basson ja loopperin.
Niitä vaan ei oikein käytettynä vielä liiku.
 
Ehkä tuo kaksipolkiminen Boss tai Jamman olisi käyttömukavuudeltaan hyvä.
Käytettynä Boss rc-20xl ja Jamman pyörii siinä 100 € molemmin puolin, mikä on
sopiva hintataso.
 
Bossissa on ilmeisesti jonkunlainen rumpukone, mutta tuo Jammanista en ole oikein saanut
selvää onko siinä vastaavanalainen vai pelkkä metronomi.
 
miikap
29.08.2016 14:06:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Mulla on Boss RC30 ja se on oikein käypänen peli tarkoitukseesi. Oikeastaan sen ero RC20 verrattuna on näyttö ja isompi tallennustila ja enemmän muistipaikkoja. Siinä tulee muutamia taustanauhoja mukana valmiiksi (olisiko kymmenkunta) ihan laadukkaita ja hauskoja, mutta toki itse tekemällä homma on hedelmällisintä. RC3 se eroaa lähinna siinä, että siinä on kaksi stereoraitaa yhden sijasta, mikä mahdollistaa astetta monipuolisemman kerrostelun ja sillä onnistuu sen ansiosta astetta monipuolisempi luuppailu suoraan lennosta voi siis kytkeä toisen raidan lennossa päälle ja poispäältä jolloin saa esitykseen sovituksellista tehoa ihan eri malliin, mutta jos tarkoitus on vaan himassa harjoitella taustanauhan päälle niin mielestäni RC3 on täysin riittävä ja sekin on tosi monipuolinen.
 
Osaatko sanoa kuinka boss rc-3 looperissa siirretään tallennuksia tietokoneelle ja mahdollisesti toisinpäin? Yritin laittaa usb ab piuhalla sen tietokoneeseen kiinni mutta ei löytänyt uutta laitetta. Tarviiko looperin olla päällä tai pedaalissa kiinni sillä hetkellä kun yrittää siirtää tai muuta vastaavaa?
 
hallu
29.08.2016 17:37:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

miikap: Osaatko sanoa kuinka boss rc-3 looperissa siirretään tallennuksia tietokoneelle ja mahdollisesti toisinpäin? Yritin laittaa usb ab piuhalla sen tietokoneeseen kiinni mutta ei löytänyt uutta laitetta. Tarviiko looperin olla päällä tai pedaalissa kiinni sillä hetkellä kun yrittää siirtää tai muuta vastaavaa?
 
Mä olen kerran tehnyt tuon rc30 spedulla ja kyllä luupperissa pitää ola virrat päällä ja usb:lä tietokoneeseen eli piuha sinne inputtiin että käynnistyy ja sitten pitäisi näkyä tietokoneella. Niitä kansioita oli muistaakseni aika paljon sun täytyy itse etsiä sieltä se oikea kun mulla ei ole laitetta nyt himassa, että voisin asian tsekata.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «