Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Soittokamat, jotka eivät ole toimineet sinulle
1 2 3 4 510 11 12 13 14
FastEddie
28.08.2016 14:30:13 (muokattu 28.08.2016 14:59:41)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun top kolme:
- tremolo-kampi; vuosien etsinnän jälkeen ainoa mikä toimii mulle on Bigsby. Sekin erittän maltillisesti käytettynä
- wah; ihan suosikki efekti, mutta ei mun käytössä. Autowah hoitaa mulla tämän tontin
- capo; kitara epävireessä tai ihme soundi, yritän kuiten vielä kerran. Uusi capo on tilaukseesa
 
Mitkä soittokamat eivät ole toimineet sinun käytössä?
 
If you think you are too old to rock n roll, then you are
Savu
28.08.2016 14:48:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

- Kelluvatallaiset kitarat, tosin yksi olisi kiva omistaa.
- Myöskin wah-pedaali. Kaksi olen omistanut ja ikinä en ole osannut käyttää.
- LP malliset kitarat. Nättejä, mutta ergonomia on huono.
 
Varmasti tulee hankittua jokainen näistä vielä joskus jollain kompromissilla.
 
Torilla tavataan!
Sarko
28.08.2016 15:22:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Alnico-kaiuttimet. Tiukkuudesta ei tietoakaan ja muutenkaan ei omaan makuun.
-Humbucker-skebat.
 
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
antikristus
28.08.2016 15:30:36
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tun-o-matic talla, hirveä soittaa ja hirveämpi säätää. Hipshot on tosin nykyää kehittäny sellasen version mistä pystyy säätämään edes intonaatiota.
 
Lifelover
28.08.2016 15:39:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Les Pauleissa on mulle kaikki ihan päin helvettiä.
 
One who treats difficulties as the normal state of affairs will never be discontented.
LemmyKILLmister
28.08.2016 15:41:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Teräskieliset akkarit. Niitä kun pitää lähes aina rämpyttää plektran kanssa niin suurella kädenliikkeellä kun mahdollista, ja elektroakustisista kuuluu nauhaäänet, kierto ja plektran ääni hieman liian kovaa omaan makuuni. Nailonkielisistä taas pidän enemmän, kun niillä soitetaan musiikkia Ynkästä flamencoon.
-Telecasterit. Muistan pari kertaa sellaista soittaneeni ja se talla ei todellakaan istunut käteeni. En tajua kyseisen soittimen hienoutta, jos soittajat itsekin luonnehtivat sointia "räkäseksi twängiksi".
-Flanger ja phaser, en ole löytänyt oikein käyttötarkotusta niille saundeille.
-Sellaiset virittimet, jotka vaativat hiljaisuutta/piuhan kiinni pistämisen, mikäli kyseessä ei ole viritinpedaali. Aivan liian vaivalloista.
 
Nykybändeille on pakko nostaa hattua kun ne vetää koko ajan niin skarppina eikä käytä mitään hötteröitä ja tötteröitä -Remu Aaltonen
Joees
28.08.2016 15:48:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

antikristus: Tun-o-matic talla, hirveä soittaa ja hirveämpi säätää. Hipshot on tosin nykyää kehittäny sellasen version mistä pystyy säätämään edes intonaatiota.
 
Onko olemassa sellaista matikkaa josta ei saa säädettyä intonaatiota?
 
Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja.
Sarko
28.08.2016 15:51:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lifelover: Les Pauleissa on mulle kaikki ihan päin helvettiä.
 
Joo, tätä ei pysty.
 
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
ÄrGee
28.08.2016 15:56:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

- kelluvat tallat, tiedätte kyllä miksi
- tune-o-matic, liian korkealla rungosta
- aktiivimikit, patterit on vittumaisia ja muutenkin soittotuntuma ei ole kiva
- liian paksu kaula, n. 20mm ekalta nauhalta ja yli on liikaa
- les paulien ergonomia
- hevisuunnikkaat, yksi oli ja toista ei ole tulossa
 
antikristus: Tun-o-matic talla, hirveä soittaa ja hirveämpi säätää. Hipshot on tosin nykyää kehittäny sellasen version mistä pystyy säätämään edes intonaatiota.
 
Tä? Kyllä kaikissa tune-o-matic talloissa on ruuvit tallapalojen etäisyyden säätöön, korkeudensäätöä erikseen jokaiselle kielelle ei ole.
 
Ibanez-pervo, kamarunkkari kitaristi.
Lifelover
28.08.2016 16:07:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sarko: Joo, tätä ei pysty.
 
Tai no, onhan niissä useimmissa sentään 6 kieltä.
 
One who treats difficulties as the normal state of affairs will never be discontented.
Kaihua
28.08.2016 16:41:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Savu: LP malliset kitarat. Nättejä, mutta ergonomia on huono.
 
Sama, useasti on kyllä silmälle iloksi muttei vain soittimena toimi mulle ollenkaan. Humbuckerit on kans vähän hankalia. Ei toki silti täysin käyttökelvottomia mutta sinkut toimii paremmin mulle. Pedaaleita kans vähän vierastan. Hyvä että yhtä overdrivea ja viritintä jaksan polkea ja yleensäkään vängätä kitaran ja styrkan väliin.
 
Tirehtööri tietää sen, se on loppu tämän sirkuksen
Jukka Häikiö
28.08.2016 17:38:54
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Waakku ja fuzz, on kokeiltu jos kuinka kalliit putiikkivehkeet ja vaikka kuinka montaa eri peliä, mutkun ei, niin ei. Omituinen juttu oli se, kun luulin et LP (sillä yli 30 vuotta) on mulle se ainoo juttu, niin ei, tuli se oikea Tele vastaan ja se oli siinä, paluuta ei taida olla, ihan hyvä näin...
 
Sitä se on vaan tehtävä, mitä sattuu tulemaan...
hallu
28.08.2016 17:52:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Piti oikein miettiä, mutta ei nyt tule mieleen mitään inhokkia. Siis en tietenkään käytä kaikkea mahdollista ja tottahan minulla on aomat suosikki kamppeeni, mutta sellaista "ei ikinä" tuotetta on äkkiä vaikea keksiä. Viritysmittarit on ihan jees ja nyt kun hommasin Polytunen niin sehän kerrassaan oivallinen kapine paras mitä olen käyttänyt, mutta kilipsimittareissa ja niissä vanhanaikaisissa viisarimittareissakin on puolensa. Tykkään kaikenlaisista kitaroista ja kaikenlaisista vahvistimista ja kaikeista kombinaatioista saa ruuvattua miellyttävät soundit ihan joka tarpeeseen (mikään ei erityisesti inhota). Efektejä olen aina vierastanut, mutta nyt kun olen päässyt niiden makuun kokeiltuani muutamaa niin nehän on tosi ispiroivia kapineita kun vaan vähän paneutuu ja on maltillinen.
 
No ehkä se MadProfessorin käärmeöljypiuhan pätkä joka on vielä sikakallis, voisi olla mulle semmoinen "ei ikinä". Ylihintaiset bontiquecustomshop soittokamat aiheuttaa pientä vastareaktiota, mutta en minä niitä varsinaisesti inhoa.... en vain tunne vetoa niihin, mutta kyllä minä jonkun semmoisen huolisin jos ilmaiseksi saisin..... tai yleensäkin vähän huokeammalla hinnalla, mutta muuten ne tuntuu vähän semmoisilta "herrojen" leluilta eikä "oikeilta" soittokamppeilta :-D.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
LaXu
28.08.2016 18:30:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

- Mustat kitarat ;) Näyttivät vain tylsiltä.
- Normaaliskaalaiset (24.75-25.5") 7+ kieliset skebat. Yleensä se seitsemäs kieli tuntui turhan lerpulta.
- Telecasterit. Täytyy vain todeta, että Fender-tyylisistä stratot on vaan enemmän mun juttu.
- Combo-vahvarit. Niiden roudailu ei vaan ole kivaa ja hyvä kaappi on hyvä kaappi toisellakin nupilla.
- Pedaalit. Kyykkiminen asetuksia säätämään ei oo kivaa.
- PRS:n kitarat. Haluaisin tykätä, mutta missään kokeilemassani ei ole oikein kaula istunut lapaseen.
 
Myydään: Atomic FR (https://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1175313 ), hyvä kaveri mallintavalle!
Metalkallo
28.08.2016 18:52:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Floikka kitarassa ei enää innosta. En mä sillä kyllä koskaan mitään tehnytkään.
-Humbucker soundi ei oikein innosta. Jotenkin kadonnut se terä.
-Nuppi + kaappi yhdistelmä ei oikein enää innosta. Jos pitäisi roudata jonnekin, ääh. Näyttää kyllä aina hienolta tosin.
-Tietyt efekti pedaalit. Omassa ketjussa vain särö ja overdrive pedaaleja, muuta en tartte.
 
Stratossa pitää olla ISO LAPA!
Progorava
28.08.2016 21:09:47 (muokattu 28.08.2016 21:16:30)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kantele ja nokkahuilu ahdistivat.
 
Välimallin jätkä, välimallin laulu, välimallin naamataulu.
Numb
28.08.2016 21:22:05
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muutamia mainitakseni:
-Telcaster. Diggaan, muutama on ollut, mutta ei ole mun juttu.
-Flanger. Tykkään modulaatioefelteistä noin ylensä, mutta flanger ei lähe.
-Fuzz. ks. Telecaster.
-Kaiut. Kivoja, mutta loppujen lopuksi aina pois päältä.
-Litteäkaulaiset kitarat. Ei istu käteen.
 
Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head "Dunnet Headin musa on parhaiten kuvattavissa silleen, että se muistuttaa sitä kuin suomalaiset aikuisrokkarit kirjoittais irlantilaisia juomalauluja." - Arttu
tuskiz
28.08.2016 21:22:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Progorava: Kantele ja nokkahuilu ahdistivat.
 
Sama.
 
Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!
 
Huom! Obs! Ylläoleva kirjoitus saattaa sisältää mielipiteen.
Megadethh2
28.08.2016 21:30:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

- Telecasterin rungon muoto ergonomian kannalta, harmittaa kyllä hieman kun muuten ovat omaan silmään kovin kauniita näin muuten. Ehkä joskus sellainen silti tulee hommattua.
- Liian leveät kaulat kitaroissa, myös liian ohuet ja litteätprofiiliset kaulat eivät sovi yhtään omaan käteeni.
- Säröpedaalit overdrivejä lukuun ottamatta ei ole oikein oma juttuni, soittotuntuma tökkii pahasti varsinkin liidejä soittaessa. En kyllä tosin ole ikinä mitään kovin hyviä säröpedaaleja omistanutkaan, voi vaikuttaa asiaan kyllä huomattavasti.
- Capot ja slideputket, en vaan osaa soittaa slidellä kunnolla mitään.
 
Altered Mind Project "Either you're deliberately out of tune and sabotaging my band, or you don't know you're out of tune, and that's even worse."
Snapo
28.08.2016 21:43:19 (muokattu 28.08.2016 21:43:41)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Kitarat joissa pelkästään singlecoilit. Terävä kolina ei innosta. Sen verran mitä tarvitsee soundipalettia niin humpparit saa tarvittaessa puolitettua.
-Floikkakitarat. Muutama ollut ja temppuilu ei huvita. Hankala vaihtaa droppivireeseen lennosta.
-Kitarat joissa volapotikka on tallamikin/tallan kyljessä kiinni. Mm. Jacksoneiden suunnittelijat pahimpia urpoja tällä saralla.
-Kitarat jotka ovat kiiltolakattu (clear gloss). Eroja on merkkien välillä mutta joitakin vaivaa muovinen tuntuma. Kiiltolakka kaulassa häiritsee eniten.
-Kitarat jotka eivät soi hyvin ilman sähköjä. Oman tuntuman perusteella floikka vaikuttaa sointiin negatiivisesti.
 
"Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 510 11 12 13 14

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «