Aihe: Mitä kieliä käytät kitarassasi?
1 2 3 4 554 55 56 57 5874 75 76 77 78
blues guitar
07.08.2016 19:42:18

Mitenhän jos käsittelis uudet kielet Ceracoatilla ennen asennusta? Siis tekin itse nano pinnoitetut kielet.
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
Kuha
10.08.2016 22:59:52 (muokattu 10.08.2016 23:00:12)

Laulava Kylätohtori: Oletko kokeillut Bentoneita? Hinta ei päätä huimaa, eikä laadussakaan ole moittimista. Ainakaan siinä paketissa, jota itse testasin. :

Näitä Pyramideja kokeilin ja tykkäsin, vähän pehmeämpi vanhan kansan -saundi, täytyy tilata lisää:

https://www.thomann.de/fi/pyramid_egitarre_saiten.htm
Old Fenders never die
Kylyma
10.08.2016 23:53:44

Hirmu kauan soittelin dr kielillä, milloin kymppisetti ja milloin 11. Mutta nytten mää oon tykästyny daddarion nyxl kieliin. Soi paremmin kauemmin. Maksaa vähä enempi ku dr mutta on sitä rahhaa.
http://www.levytukku.fi/daddario_nyxl_11-52_kielisarja
antikristus
11.08.2016 09:03:24

Mulla toimii Dr ja D'addariot sekasin, niistä löytyy kivat valmiit setit ja D'addariot on vielä halpoja, nyt tulee seiskaa kokeeks Cleartonen pinnotettu setti.
Laulava Kylätohtori
25.08.2016 18:31:06
Pistin taannoin Bentonin päällystetyt kielet lespaan. Viikko sitten vaihdoin siihen mikkejä ja kaksi ohuinta kieltä poikki. Mielestäni soundi parani myös, kun vaihdoin kaikki kielet samanlaisiin. Eipä nuo nyt kauaa ehtineet olemaan...

Meni vähän maku penttoneista...
They pass too much electricity. -SRV
mpekkanen
25.08.2016 19:09:49
Mistähän muuten löytyisi, mieluiten kotimaasta, hyvä valkoima baritonin flat kieliä?
Vaikka 28 tuumaiselle, eli aika pitkiä. Millbrookissakin on kyllä, mutta sitten jos haluaisi flat kieliä ja niistä tehdä sellaisen hieman erikoisemman kattauksen jossa ei mitkään valmissatsit tule toimimaan...niin itse en oikein tiedä moniakaan hyviä mestoja.
Siis irtokieliä ja varsinkin flat irtokieliä baritoneihin? Ei noita paikkoja ole liikaa kyllä ihan tavallisille baritoninkaan kielille...Jos tarvitsee vähänkään omanlaista settiä.

Strings.fi myy kyllä monenkinlaisia irtokieliä, jopa paksujakin. Niissä ei ole vain ilmoitettu tuota, onko baritonimittaisia vai ei. Flat kieliä ei ole irtona ollenkaan kyseisessä paikassa.
Kivijalkaliikkeistä ei monesti flat kieliä juuri irtona löydy, edes normiskaalaisiin soittimiin.
Traditional
25.08.2016 19:13:07
Semmoisia metallisia
"Metää? Metää? Karloksen, Karloksen auto sytty palamaan puol kilometriä ennen maalia ja pysähtyvät sammuttamaan. Ihan totta... Ja ne ei jaksa työntää maaliin sitä. Peli on selevä. Ei oo totta. No, jaa. Eipä tästä sitten vissii lähetä mihinkään."
Gabe
25.08.2016 19:25:24 (muokattu 25.08.2016 19:26:56)
Huh kun tuntui kaverin tele tänään hankalalta. Sillä oli 8-38 paksuiset kielet 2,5mm-2mm (E-e), olen itse tottunut jo tuohon 11-49 paksuiseen settiin 1,5mm-1mm korkeudella. Hassua miten pienet erot paperilla tekee niin ison eron tuntumaan.
Ruokangas Guitars, Swart & Mesa Boogie Amps.
Laulava Kylätohtori
25.08.2016 21:19:12
Gabe: Huh kun tuntui kaverin tele tänään hankalalta. Sillä oli 8-38 paksuiset kielet 2,5mm-2mm (E-e), olen itse tottunut jo tuohon 11-49 paksuiseen settiin 1,5mm-1mm korkeudella. Hassua miten pienet erot paperilla tekee niin ison eron tuntumaan.

Miten soitto sujui? :)

Mä en ole koskaan tajunnut, miten joku edes pystyy soittamaan 8 setillä. Kielethän on kuin spagettia, siinä pitää hiplata kuin kipeetä pillua, että pysyy vire ym.. Eihän siinä pysty keskittymään itse soittoon ollenkaan. Tai mitä etua 8 setistä on verrattuna 9 settiin, joka sekin on kuin kumilenkkiä. Eikö 9 setti muka ole tarpeeksi löysä?

Ymmärrän, että 11 setti voi olla liian paksu ja ehkä herkän kirurgisen tatsin omaaville vielä 10 settikin, mutta 8 setti? Se on turha. :)
Laulava Kylätohtori
25.08.2016 21:19:48
Traditional: Semmoisia metallisia

Tsiisus, mitä turhaa hifistelyä...
Gabe
26.08.2016 18:39:49
Laulava Kylätohtori: Miten soitto sujui? :)

Mä en ole koskaan tajunnut, miten joku edes pystyy soittamaan 8 setillä. Kielethän on kuin spagettia, siinä pitää hiplata kuin kipeetä pillua, että pysyy vire ym.. Eihän siinä pysty keskittymään itse soittoon ollenkaan. Tai mitä etua 8 setistä on verrattuna 9 settiin, joka sekin on kuin kumilenkkiä. Eikö 9 setti muka ole tarpeeksi löysä?

Ymmärrän, että 11 setti voi olla liian paksu ja ehkä herkän kirurgisen tatsin omaaville vielä 10 settikin, mutta 8 setti? Se on turha. :)

Olihan se vähän työlästä. Etenkin kun oli noin ohkaiset kielet ja noin korkealla niin tuli vähän sellainen munaleikkuri fiilis. Itse tykkään että on paksut kielet ja todella matalalla. Mullakin on aika riuska soittotyyli..
LaMotta
26.08.2016 19:01:54

Gabe: Huh kun tuntui kaverin tele tänään hankalalta. Sillä oli 8-38 paksuiset kielet 2,5mm-2mm (E-e), olen itse tottunut jo tuohon 11-49 paksuiseen settiin 1,5mm-1mm korkeudella. Hassua miten pienet erot paperilla tekee niin ison eron tuntumaan.

Nuo erot on aika kaukana pienestä kun on kitaran soittotatsista kyse.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Gabe
26.08.2016 19:15:39
LaMotta: Nuo erot on aika kaukana pienestä kun on kitaran soittotatsista kyse.

Joo, sitä vähän yritinkin sanoa. :) Meinaan että hassua miten pienet erot noin muuten tekee soittotatsiin niin älyttömän eron.
LaMotta
26.08.2016 19:21:24

Gabe: Meinaan että hassua miten pienet erot noin muuten tekee soittotatsiin niin älyttömän eron.

Pienistä eroista jos puhutaan niin esim samanpaksuisissakin Daddarion ja GHSn kielissä on keskenään pieni jäykkyys- ja soundiero.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Gabe
27.08.2016 11:10:29
LaMotta: Pienistä eroista jos puhutaan niin esim samanpaksuisissakin Daddarion ja GHSn kielissä on keskenään pieni jäykkyys- ja soundiero.

Joo, en nyt flunssassa kyennyt yhtään tavoittamaan sitä mitä yritin sanoa. :)

Eli tuossa juurikin mietiskelin että ihmisen tuntoaisti on todella tarkka ja miten älyttömän pienillä eroilla saa siihen tatsiin todella suuria muutoksia. Jos miettii vaikkapa jotain jäykkyyseroa eri kielimerkkien välillä, niin eihän se paljon paperilla ole mutta näppeihin tuntuu kyllä heti. Samoin jos kielet on toisessa kitarassa vaikka puoli mm korkeammalla kuin toisessa, eihän puoli milliä ole paljon mutta tekee silti ison eron tatsissa. jne...

Pohdiskelin tätä kun räpeltelin soitinliikkeessa huvikseni paria kitaraa. Laadukkaammaksi mieltää nopealla testillä helposti ne kitarat jotka sattuvat olemaan mieluisimmissa säädöissä jne. Tämä kannattaisi ottaa aina huomioon.

En nyt kuumeessa ole ihan varma mitä tälläkin hain takaa.. mutta sanoinpa sen nyt kuitenkin. :)
Gabe
27.08.2016 11:57:57
PIM: Prosenteissa puolen millin ero on aivan saakelisti. ;)

Totta kyllä. :D
pappasfin
27.08.2016 12:31:49
Just tilasin Cleartonen pinnoitettuja kieliä sähkiksiin ja akkariin vaikka olenkin Elixir-kieliin kilahtanu ;D

Uskoisin, että nuo Cleartonen pinnoitetut on hyviä, olenhan niitäkin joskus kokeillu aikaisemmin akkarissa ja nyt sitten testin niitä sähkiksessä kun ekaksi vaan tuleepi tilaus kotiin.
PappaSFin
ÄrGee
27.08.2016 12:49:54
Samat Elixirit 7 viikkoa kiinni ainoassa kitarassa, jolla tulee soitettua 1-4 tuntia päivittäin. Vielä soi kohtuullisen hyvin, on se kumma... Ja edelleen Cleartonet on testaamatta.
Ibanez-pervo, kamarunkkari kitaristi.
Victor Helldriver
27.08.2016 12:54:17
Harley Benton...mulla menee vitusti kieliä eikä mitenkään varaa ostella kalliimpia.
siis en katko kieliä vaan yhet treenit tai keikka ni sormet ja ruho erittää sellaset paskat ettei tosikaan. skebat aina ihan soijassa. plus kun noita keppei on miljoona ni hb ihan hyvä ratkasu
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)