Aihe: Suuri säröpedaalikeskustelu
1 2 3 4 540 41 42 43 4479 80 81 82 83
konehes
11.08.2016 23:15:41
Swan: Vallan hyvä yhdistelmä on nimenomaan tuollaiseen tarkoitukseen. Käytin pitkän aikaa ennen OCD:sta poissiirtymistä.

Oukki doukki! Ehkäpä tätä voisi siis kokeilla.
cherub with heavy metal machine
Ziggy Bubba
12.08.2016 19:45:35

Musta OCD-tyyliset isomman särön pedaalit voi ajatella vähän ihan vahvarin etuasteen säröinä, eikun lykkii vapaavalintaisen overdriven buusterin eteen - samalla tavalla tulee tiukkuutta ja keskaria.

SHOD toimii tossa hommassa varsin hyvin, vaikka se jättääkin enemmän ala- ja yläpäätä soundiin kuin esim. tubescreamerit. Ison ja bassokkaan kaapin kanssa tykkään enempi leikkaavista TS:istä tossa puuhassa, etenkin jos raskaampaa jynkkysoundia hakee.
Bubba Youtubessa: ZE BUBBA's gear demos
Telecast
17.08.2016 17:48:56
Tuli rakennettua Eearthquaker devicesin Acapulco Gold klooni.

Oli hivenen petollisia nämä YouTube videot. Meinaan saundi on sitä mitä hakikin, mutta herraisä se on todella kovaääninen poljin. Harvemmin sitä säikähtää kun kytkee pedaalin päälle, volan ollessa "varovaisesti" vain puolessa välin!

Mukavasti tottelee kitaran volumea. Ehkä tottelevaisin volumepotikkaa kohden kuin muut testaamani. Hieman fuzzahtava.

Ei mulla muuta, kuin että jos joskus tulee vastaan, niin kannattaa kokeilla! Todella hauska laite!
opel99
17.08.2016 20:26:58
Telecast: Tuli rakennettua Eearthquaker devicesin Acapulco Gold klooni.

Oli hivenen petollisia nämä YouTube videot. Meinaan saundi on sitä mitä hakikin, mutta herraisä se on todella kovaääninen poljin. Harvemmin sitä säikähtää kun kytkee pedaalin päälle, volan ollessa "varovaisesti" vain puolessa välin!

Mukavasti tottelee kitaran volumea. Ehkä tottelevaisin volumepotikkaa kohden kuin muut testaamani. Hieman fuzzahtava.

Ei mulla muuta, kuin että jos joskus tulee vastaan, niin kannattaa kokeilla! Todella hauska laite!

ja tässä mun tapauksessa tulee saundieroa youtube esittelyihin nähden jo siinä että youtuubissa varmaan osamoilleen kaikki vedot tulee putkivahvistimen läpi,kun ite rämpyttelen trankkuvahvaimella.tätä kirjoittaessa oottelen digitech deathmetalsäröpurkkia toiveissa saada sillä kunnon hevimetelisäröä.
ei se ikä vaan asenne
Telecast
17.08.2016 22:25:39
opel99: ja tässä mun tapauksessa tulee saundieroa youtube esittelyihin nähden jo siinä että youtuubissa varmaan osamoilleen kaikki vedot tulee putkivahvistimen läpi,kun ite rämpyttelen trankkuvahvaimella.tätä kirjoittaessa oottelen digitech deathmetalsäröpurkkia toiveissa saada sillä kunnon hevimetelisäröä.

Onhan se soundi hyvin riippuvainen kaikesta, miten kuulija sen YouTubesta lopuksi saa. Millä kitaralla, millä vahvistimella. Miten äänitetty, millä mikeillä ja miten miksattu lopuksi kasaan. Ja kaiketi youtube kompressoi vielä jotenkin.

Itse kuuntelin silloin ton eqd:n clipit läppärin kaiuttimien läpi. Colse enough, se riittää mulle!
antnis
27.08.2016 10:06:48
Voi vittu taisin antaa liikaa virtaa Gristle Kingille ja päästi savut :D Tarttis aina muistaa ne lukulasit et näkee minkä adapterin kaivaa hyllystä. Oiskohan nyt aika osta SL Drive ja SHOD molemmat kolmanteen kertaan...
PeeJii
29.08.2016 10:53:10
Ziggy Bubba: Musta OCD-tyyliset isomman särön pedaalit voi ajatella vähän ihan vahvarin etuasteen säröinä,

Moi.
Mulla on Mooerin hustle drive, joka siis on ocd-kopio. Se vaan on älyttömän tummasoundinen, kokeilee sitä sitten yksin vahvarin edessä tai signaaliketjun osana. treblet pitää olla täysillä että edes joltain kuulostaa. Onko originaali samanlainen, epäilen kyllä että tuossa on vikaa.
petrip
06.09.2016 12:02:35
TGP-sivustolla törmäsin todella hienoon videoon, jossa käsitellään esimerkkien ja mittareiden kanssa säröpedaalien "sielunelämää". Ehdottomasti tutustumisen arvoinen. Loputtomien säröpedaalien määrän voisi yksikertaisesti ratkaista sillä, että olisi ns. neutraali särö, jonka signaaliketjun kummallakin puolella tehokas EQ. Yhdellä "pedaalilla" voisi tuottaa loputtoman määrän erisoundisia säröjä. Näin siis ainakin teoriassa. Videolla selviää myös Tube Screamerien EQ-toteutus.

The Things Every Guitar Player Needs To Know - Electric Guitar Harmonics and Overdrive Styling
https://www.youtube.com/watch?v=QAPcVw5WbKg
Never trust someone who tells you to trust them. Trust me.
Laulava Kylätohtori
06.09.2016 12:47:16
petrip: TGP-sivustolla törmäsin todella hienoon videoon, jossa käsitellään esimerkkien ja mittareiden kanssa säröpedaalien "sielunelämää". Ehdottomasti tutustumisen arvoinen. Loputtomien säröpedaalien määrän voisi yksikertaisesti ratkaista sillä, että olisi ns. neutraali särö, jonka signaaliketjun kummallakin puolella tehokas EQ. Yhdellä "pedaalilla" voisi tuottaa loputtoman määrän erisoundisia säröjä. Näin siis ainakin teoriassa. Videolla selviää myös Tube Screamerien EQ-toteutus.

The Things Every Guitar Player Needs To Know - Electric Guitar Harmonics and Overdrive Styling

En ehtinyt vielä katsomaan ko. videota, mutta kuvittelisin, että Empressin Para EQ olisi monipuolinen myös särönä? En siis ole omistanut. Joskus meinasin ostaa, mutta sitten tajusin, että all you need is ts808 ja vältin taas yhden turhan hankinnan.

http://empresseffects.com/products/paraeq

Nykyisin olen innostunut tonebender fuzzeista. Mitenkähän tuollaisella mainitsemallasi neutraalilla säröllä + eq:lla mahtaisi saada fuzz-soundia?
They pass too much electricity. -SRV
iec
06.09.2016 13:29:20

petrip: TGP-sivustolla törmäsin todella hienoon videoon, jossa käsitellään esimerkkien ja mittareiden kanssa säröpedaalien "sielunelämää". Ehdottomasti tutustumisen arvoinen. Loputtomien säröpedaalien määrän voisi yksikertaisesti ratkaista sillä, että olisi ns. neutraali särö, jonka signaaliketjun kummallakin puolella tehokas EQ. Yhdellä "pedaalilla" voisi tuottaa loputtoman määrän erisoundisia säröjä. Näin siis ainakin teoriassa. Videolla selviää myös Tube Screamerien EQ-toteutus.

Ja plussalla pläjäytin. Erinomainen video aiheesta.

-iec
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
petrip
06.09.2016 13:30:19
TS:ssä on vahvasti fiksattu mid boost säröasteen jälkeen, joka toimii tietynlaisessa ympäristössä. Itseäni ainakin kiinnostaisi ajatus siitä, että tuota filtterointia voisi päästä muokkaamaan pedaalin sisälle. Video kertoo aika hyvin tuon periaatteen.

Fuzzista on osaa sanoa mitään...

Laulava Kylätohtori: En ehtinyt vielä katsomaan ko. videota, mutta kuvittelisin, että Empressin Para EQ olisi monipuolinen myös särönä? En siis ole omistanut. Joskus meinasin ostaa, mutta sitten tajusin, että all you need is ts808 ja vältin taas yhden turhan hankinnan.

http://empresseffects.com/products/paraeq

Nykyisin olen innostunut tonebender fuzzeista. Mitenkähän tuollaisella mainitsemallasi neutraalilla säröllä + eq:lla mahtaisi saada fuzz-soundia?
yanera
08.09.2016 15:09:42

Suositelkaa jotain hyvää high gain säröpedaalia. Mulla on vahvarina mesa/boogie express 5/50, ja mielestäni se kaipaisi tuhdimpaa säröä, mitä laite itse tuuttaa.

MItes vielä tuosta Od pedaalin käytöstä, sillä boostamalla alkaa kyllä se oikea soundi irrota. Mutta onko "luvallista" pitää sitä kokoajan päällä.

MR. YJM tuntuu pitävän od pedaalia kokoajan päällä ja molemmat säädöt täysillä...
Mesa/Boogie, Peavey - Marshall 1960A + Line6 Spider II 212.
Laulava Kylätohtori
08.09.2016 15:25:16
yanera: Suositelkaa jotain hyvää high gain säröpedaalia. Mulla on vahvarina mesa/boogie express 5/50, ja mielestäni se kaipaisi tuhdimpaa säröä, mitä laite itse tuuttaa.

MItes vielä tuosta Od pedaalin käytöstä, sillä boostamalla alkaa kyllä se oikea soundi irrota. Mutta onko "luvallista" pitää sitä kokoajan päällä.

MR. YJM tuntuu pitävän od pedaalia kokoajan päällä ja molemmat säädöt täysillä...

Mää tykkään vaan tubescreamereista ja suosittelen niitä joka paikkaan, mutta minkä ikinä hankitkaan, niin kyllä sitä saa pitää päällä just niin paljon kuin haluaa - vaikka pitäisi aina, kun soittaa. Pääasia, että soundi miellyttää ja homma toimii....
petrip
08.09.2016 16:29:12
EQ-pedaali (esim. Boss GE-7) on yksi parhaista boostereista, koska siinä pääsee säätämään taajuusalueittain korostusta käyttötarpeen mukaan.

yanera: Suositelkaa jotain hyvää high gain säröpedaalia. Mulla on vahvarina mesa/boogie express 5/50, ja mielestäni se kaipaisi tuhdimpaa säröä, mitä laite itse tuuttaa.

RrRailo
08.09.2016 16:30:08

Mikä on tarpeeksi tuhti, eli minkälaista soundia haet? Pelkällä OD:lla boostaminen ei siis riitä, vai kuinka?
Tuossa joku jannu bostaa mainitsemaasi vahvaria jollain Maxonin OD:lla ja aika high gain on ainakin minun korviini. Soundin sävystä voi tietysti olla montaa mieltä...
https://www.youtube.com/watch?v=yP_tdYW3GHg
Sahaa.
yanera
08.09.2016 17:26:19

RrRailo: Mikä on tarpeeksi tuhti, eli minkälaista soundia haet? Pelkällä OD:lla boostaminen ei siis riitä, vai kuinka?
Tuossa joku jannu bostaa mainitsemaasi vahvaria jollain Maxonin OD:lla ja aika high gain on ainakin minun korviini. Soundin sävystä voi tietysti olla montaa mieltä...
https://www.youtube.com/watch?v=yP_tdYW3GHg

Siis kyllä se riittää od:llä boostattuna ja ilmankin...

Olen vaan tottunut polkaisemaan sen od:n ja EQ:n päälle soolon kohdalla.
Laulava Kylätohtori
08.09.2016 17:56:37
yanera: Siis kyllä se riittää od:llä boostattuna ja ilmankin...

Olen vaan tottunut polkaisemaan sen od:n ja EQ:n päälle soolon kohdalla.

Eli mitäs sää nyt oikeastaan halusitkaan?
Muovinen
08.09.2016 18:45:59

petrip: EQ-pedaali (esim. Boss GE-7) on yksi parhaista boostereista, koska siinä pääsee säätämään taajuusalueittain korostusta käyttötarpeen mukaan.

Äänessä on kuitenkin muitakin ominaisuuksia kuin voimakkuus ja taajuusalue. Plus että Bossin eq on stockina suhiseva bashka :) Kyllä hyvä OD on kuitenkin aika kova juttu noissa hommissa. Ekulla mennään aika nopiasti pusikoihin.
yanera
08.09.2016 18:56:27

Laulava Kylätohtori: Eli mitäs sää nyt oikeastaan halusitkaan?

Lisää säröä, vaikka nykyinenkin on ihan ok.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)