Aihe: Fender Stratocaster
1 2 3 4 577 78 79 80 81139 140 141 142 143
Laulava Kylätohtori
26.08.2016 19:40:10
Ja valuuttakurssit vaikuttavat myös...
They pass too much electricity. -SRV
LaMotta
26.08.2016 19:53:55 (muokattu 26.08.2016 19:56:35)

Laulava Kylätohtori: Ja valuuttakurssit vaikuttavat myös...

Nepä ne. Parhaimmillaan euron ja dollarin suhde taisi jotain 8 vuotta sitten olla 1 vs 1,6. Nyt se on näemmä 1 vs 1,13. Tällaisen muutoksen vaikutus hintoihin on aika raju.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
tuskiz
26.08.2016 20:00:23
Kannattaa melkein harkita ostavansa Stratoja briteistä kun punta on pohjamudissa.
Huom! Obs! Ylläoleva kirjoitus saattaa sisältää mielipiteen.
Karhukoira74
26.08.2016 20:06:41

tuskiz: Kannattaa melkein harkita ostavansa Stratoja briteistä kun punta on pohjamudissa.

Tämä. Kaveri tilas Kemperin sieltä laudan kanssa, useamman satasen halvemmalla ilmeisesti tulee mitä t-mannilta.
-So many assholes, so few bullets-
askomiko
27.08.2016 14:40:43
Lähipäivien paras soittofiilis ihan tavan meksikon stratolla. Se on varmaan tuo sunburst-väri kun tekee parhauden. Mikkt on selkeesti kuumemmat kun ameriikan palastraton butiikkimikit. Taidanpa vaihtaa...
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
Karhukoira74
27.08.2016 19:57:28

Toi torilla oleva 60's Road worn kyllä kaasuttelis, kun ois paukkua laittaa...
-So many assholes, so few bullets-
Haeroe
10.09.2016 09:44:39

Jaahas stratomaisterit, jeesatkaa tyhmää ja laiskaa. Kuten olen innoissani hehkuttanut turuilla ja toreilla, olen kahden American Deluxe Straton onnellinen omistaja. Kaikki on meni hyvin, kunnes aloin säätää toisen kielten korkeutta. Kuusiokoloavainsarjani pieninkään avain ei mahdu, vaikka tuolla olen säätänyt aika monen eri kitaran kieliä. Haa, nuo ovat jenkkejä, joten niissä on varmaan tuumamitoitus.

Mistä löydän oikean kokoiset työkalut kaularaudan ja kielten korkeuden säätöön ko. kitaroihin?
Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa.
hallu
10.09.2016 09:47:24
Haeroe: Jaahas stratomaisterit, jeesatkaa tyhmää ja laiskaa. Kuten olen innoissani hehkuttanut turuilla ja toreilla, olen kahden American Deluxe Straton onnellinen omistaja. Kaikki on meni hyvin, kunnes aloin säätää toisen kielten korkeutta. Kuusiokoloavainsarjani pieninkään avain ei mahdu, vaikka tuolla olen säätänyt aika monen eri kitaran kieliä. Haa, nuo ovat jenkkejä, joten niissä on varmaan tuumamitoitus.

Mistä löydän oikean kokoiset työkalut kaularaudan ja kielten korkeuden säätöön ko. kitaroihin?

Motonetistä tai IKH tms. löytyy tuumamitoituksella kuusiokolosarjoja. Niistä löytyy oikeat avaimet. Musafasulta saat vamaan myös, mutta maksaapi ehkä enemmän. Itse ostin Motonetistä tuumakoon kuusiokolosarjan ja sillä on hoitunut.
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
73nd3r
10.09.2016 10:43:01
Ja laitetaan tähänkin, kun Fender ei listaa kokoja missään:
TuumaFenderit: .050" satula ja 1/8" tai 3/16" (poikkeuksissa joskus 5/32") kaularauta. (MIA, monet MIMit)
MetriFenderit/Squierit: 1,5 mm satula, 4 tai 5 mm kaularauta. (Joku MIM, useimmat MI-Elsewheret).
Ja tyypilliseen F-tapaan varmasti löytyy poikkeuksia.
Johnny99
10.09.2016 16:34:29 (muokattu 10.09.2016 16:40:05)
73nd3r: Ja laitetaan tähänkin, kun Fender ei listaa kokoja missään:
TuumaFenderit: .050" satula ja 1/8" tai 3/16" (poikkeuksissa joskus 5/32") kaularauta. (MIA, monet MIMit)

.050" kuusiokoloavaimen koloon sopi myös 5-koon Torx-pää oikein hyvin. Sillä säädin, kun kuusiokolosarja loppui kesken.
Haeroe
10.09.2016 19:37:04

hallu: Motonetistä tai IKH tms. löytyy tuumamitoituksella kuusiokolosarjoja. Niistä löytyy oikeat avaimet. Musafasulta saat vamaan myös, mutta maksaapi ehkä enemmän. Itse ostin Motonetistä tuumakoon kuusiokolosarjan ja sillä on hoitunut.

Motonet osoittautui Amerikan Straton omistajalle hyväksi kaupaksi. En tosin säätänyt vasta kuin tallapaloja, mutta nyt on molemmat Stratot iskussa. Kiitos jälleen kerran m.netin viisaille neuvoista.
Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa.
steelduck
20.09.2016 09:56:24

Minulla on Custom Shop 56 STRAT NOS DAKOTA RED Stratocaster jossa Fenderin mukaan on tälläiset mikit:

50'S STRAT NK/MID 0039461000

Nuo eivät ole ns Custom Shop Fat 50's mikit ja en oikein löydä mistään mitään tietoa mitkä nuo ovat. Kun kysyin Fenderin Custom Shopista, niin sain ympäripyöreän vastauksen:

"They are special made 50's Strat pickups just like it states. They are going to have more of a vintage tone like you would here in blues music. Still versatile though and good across all genres."

Onko kenelläkään tarkempaa tietoa noista. Mitkä magneetit, kuinka kuumat, onko noita myynnissä erillisenä, kun fat 50's jne.
HBM
20.09.2016 13:05:38 (muokattu 20.09.2016 13:07:03)
Fenderin omalla keskustelupalstalla noista oli aikoinaan juttua. Siellä todettiin, että ovat hyvin samanlaiset kuin Fenderin Custom Shopin 54 -Strato-mikit, joita myydään erikseen, mutta sieltäkään ei saanut vastausta siihen, että ovatko täysin samat mikit.
HBM
21.09.2016 08:53:08
Tuossa jotain tietoja noista CS 50's mikeistä:

http://www.areyouexperienced.net/fender_custom_50s_pickups.htm

Tuolta sivustolta löytyy ihan mielenkiintoista juttua muistakin Fenderin CS -mikeistä sekä jotain ääninäytteitä myös.
LaMotta
27.09.2016 17:55:31 (muokattu 27.09.2016 17:57:24)

Kuka on nykyään Fenderin maahantuoja?
Pitäisi etsiä stratoon 'aged white' potikan nupit ja vibrakoneiston suojalevy.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
hallu
27.09.2016 19:34:56
LaMotta: Kuka on nykyään Fenderin maahantuoja?
Pitäisi etsiä stratoon 'aged white' potikan nupit ja vibrakoneiston suojalevy.

Musafasulla mä olen noita viimeksi nähnyt. Milbrook varmaan edelleen ja oliskohan DLX:sä hyvä valikoima? en tiedä, mutta Alun Mika meni kuulemma sinne niin luulisi sieltä löytyvän :-)
hollstro
27.09.2016 19:36:15

hallu: Musafasulla mä olen noita viimeksi nähnyt. Milbrook varmaan edelleen ja oliskohan DLX:sä hyvä valikoima? en tiedä, mutta Alun Mika meni kuulemma sinne niin luulisi sieltä löytyvän :-)

Mika on kuollut. Keväällä meni.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
hallu
27.09.2016 19:40:22
hollstro: Mika on kuollut. Keväällä meni.

Oivoi nuori mieshän se vielä oli :-( rauha hänen sielulleen. Tämä oli suru-uutinen todella. Minulla ei ollut kunnia kuulua hänen tuttava- tai ystäväpiiriinsä, mutta asiakkaana minulla oli onni saada asioida hänen kanssaan ja minuun teki vaikutuksen omistautuneisuus ja alttius neuvoa ja auttaa stratopulmissa, vaikka ei aina olisi ostanutkaan siltä mitään.
LaMotta
27.09.2016 19:41:31

hallu: Musafasulla mä olen noita viimeksi nähnyt. Milbrook varmaan edelleen ja oliskohan DLX:sä hyvä valikoima?

Kiitti. Milbrookin katalogista löytyi ainakin relic white nuppeja.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)