Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Line6 M13 vs HD500/HD500X
1
Kalkulaattori
25.08.2016 15:09:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kysyisin että mitä eroja on Line kutosen vehkeillä M13 verrattuna noihin HD500 ja HD500X vehkeisiin?
 
Itselläni on tuo HD500 ja se on oikein mainio laite niin himassa, studiossa, treeneissä ja keikoilla. Mutta mietin että olisiko tuo M13 vielä parempi? Onko joku olosuhteita jossa toimii huonommin tai paremmin kun HD500?
 
ÄrGee
25.08.2016 15:17:30 (muokattu 25.08.2016 15:21:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

M-sarjalaiset sisältävät pelkästään erilaisia efektejä, HD-sarjassa efektejä on vähemmän mutta mallinnukset ovat samoja. Jos laudan käyttötarkoitus on käyttää niitä, eikä ollenkaan vahvistinmallinnuksia niin M13 voi olla hyvä vaihtoehto. Jos haussa on enemmän "all in one" tyyppinen laitos, ota 500X tai Helix. Tai vaikka HD Pro tai HD Pro X.
 
M13:aa ei myöskään pysty liittämään suoraan tietokoneeseen usb:n kautta, eikä se pysty toimimaan audio interfacena. Mutta tiedonsiirto onnistuu näköjään midin kautta.
 
http://line6.com/m13/faq.html
 
Ibanez-pervo, kamarunkkari kitaristi.
Kalkulaattori
25.08.2016 21:43:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos infosta. Ajattelin nimenomaan efektikäyttöön tuota M13 laitetta. Toimiiko laitteet samanlailla?
 
ÄrGee
25.08.2016 22:04:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kalkulaattori: Kiitos infosta. Ajattelin nimenomaan efektikäyttöön tuota M13 laitetta. Toimiiko laitteet samanlailla?
 
M13 käyttöliittymän layout näytti noita ohjeita nopeasti vilkaistessa erilaiselta. Mutta Line6:n ollessa kyseessä luulen, että pääperiaate on saman tyyppinen ja ulostuloja tuossa näytti myös olevan monipuolisesti.
 
Ibanez-pervo, kamarunkkari kitaristi.
s8na
26.08.2016 10:50:19 (muokattu 26.08.2016 10:52:36)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kalkulaattori: Kiitos infosta. Ajattelin nimenomaan efektikäyttöön tuota M13 laitetta. Toimiiko laitteet samanlailla?
 
M-sarjan laitteiden idea on tavallaan simuloida pedaalilautaa. Efektit poljetaan päälle omista nappuloistaan ja efekteille on jokaiselle omat säätönsä. Muut mainitut laitteet ovat enemmän perinteisiä multiefektejä joissa konfiguroidaan profiileja joita sitten vaihdetaan kokonaisuuksina.
 
Kummassakin laitteessa on tosin tietääkseni ominaisuuksia joilla voi tehdä toisin eli jako ei ole noin selvä. Eli valinta vaihtaako yksi painallus useita efektejä päälle tai pois vs. koko setin säädöt kerralla.
 
M-13 ei sisällä vahvistinmalleja joten sillä ei voi yksinään hoitaa koko kitarasoudia.
 
noon
28.08.2016 22:53:27
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yritä käydä testaamassa M13 laitetta ennenku ostat. Modulaatio ja delayt oli hyviä mutta kaikki säröt on mun mielestä ihan kökköä. Joku toinen eri mieltä mutta... Omistin M9:n hetken aikaa.
 
modsman77
30.08.2016 10:12:04
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla linjakutosessa pätkii muuntajan johto.
Muuntaja onko purettavissa ilman rikkomista?
 
Laite tuskin tykkää jatkuvasta buuttailusta..
 
Aika hiljaista on varaosien kanssa kotimaan puolella?
 
Laite on HD500.
 
Putki on paljon herkempi kuin transistori. Sen synnyttävä väreily on harmonista. Olipa kerran: 1800-luvulta lähtien särö koettiin kielteisenä musiikin kannalta, koska särö oli kohinan lisäksi häiriötekijä.
Kalkulaattori
30.08.2016 10:19:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarkoituksena olisi pääasiassa käyttää kaikuja yms efekteja. Säröjä korkeintaan mausteena vahvistimen oman särön lisänä. Itsellä tosiaan tuo HD500 löytyy ja siinä efektit ja säröt mausteena toimii hyvin. Vaikka en ole saanut ajettua haluamallani tavalla kaikuja efekti looppiin.
 
Eikö tuossa M13 ole pitkälti samoja efektejä kuin HD500:ssa?
 
Kuinka monta efektiä M13:ssa pystyy käyttämään samanaikaisesti?
 
Ja onko siinä jotkut merkkivalot että mikä efekti on kulloinkin päällä?
 
modsman77
30.08.2016 10:29:42 (muokattu 30.08.2016 10:47:25)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kalkulaattori: Tarkoituksena olisi pääasiassa käyttää kaikuja yms efekteja. Säröjä korkeintaan mausteena vahvistimen oman särön lisänä. Itsellä tosiaan tuo HD500 löytyy ja siinä efektit ja säröt mausteena toimii hyvin. Vaikka en ole saanut ajettua haluamallani tavalla kaikuja efekti looppiin.
 

 
Onnistuuko tällä:
 
Pod HD500 4 cable method
 
https://www.youtube.com/watch?v=AyfWRZkZ7aU
 
Putki on paljon herkempi kuin transistori. Sen synnyttävä väreily on harmonista. Olipa kerran: 1800-luvulta lähtien särö koettiin kielteisenä musiikin kannalta, koska särö oli kohinan lisäksi häiriötekijä.
s8na
30.08.2016 11:34:48
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

noon: Yritä käydä testaamassa M13 laitetta ennenku ostat. Modulaatio ja delayt oli hyviä mutta kaikki säröt on mun mielestä ihan kökköä. Joku toinen eri mieltä mutta... Omistin M9:n hetken aikaa.
 
Mulla oli m5 ja sama fiilis. Mun mielestä se vielä anto sen perinteisen kylmän digitaalisen fiiliksen soundiin joten joutu lähtemään. Parhaita oli ne kaiut jossa oli kuivan signaalin läpivienti erikseen, tape delay tms.
 
Kalkulaattori
18.09.2016 09:14:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt tuli hankittua tuo M13. Mulla on on vahvarina Marshall JVM410H, ja haluisin käyttää neljän kaapelin systeemiä. Kumpaa mun tulisi käyttää, "Serial/Paraller FX LOOP"ia vai "Power Amp Insert/Serial Loop"pia?
 
s8na
18.09.2016 13:52:03 (muokattu 18.09.2016 13:53:31)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kalkulaattori: Nyt tuli hankittua tuo M13. Mulla on on vahvarina Marshall JVM410H, ja haluisin käyttää neljän kaapelin systeemiä. Kumpaa mun tulisi käyttää, "Serial/Paraller FX LOOP"ia vai "Power Amp Insert/Serial Loop"pia?
 
Varmaan alkuuk serial loop. Siinä kaikki signaali menee loopin läpi. Parellerilla voit miksata looppia mukaan suoraan vahvistimen ääneen. Parelleri voi aiheuttaa jotain vaiheongelmia ja sen kanssa sulla on aina kiinteä miksaussuhde. Näkisin et parellerista on hyötyä jos käyttää rajallista määrää efektipedaaleita ja haluaa pitää osan äänestä irti efekteistä.
 
Poweramp insert lienee useamman vahvistimen ajamiseen siten että yks vahvistin tuottaa etussoundin ja muut sitten vaan vahvistaa sitä.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «