Aihe: Bluetone-vahvistimet
1 2 3 4 5163 164 165 166 167215 216 217 218 219
headhead
23.08.2016 17:59:48
Tuolla 10 sivua sittenhän oli tuo soittovideo:

Haz: Ohessa demoa jossa gainit on kummallakin puolella alle puolen välin. Etäisyys vahvistimeen on noin 2m. Hurinat vähenee jos etäisyys on about 5m. Lähempänä singlecoileilla soittaminen on hankalaa.

https://drive.google.com/open?id=0B_zmUGEIaWgWaEtGOF9QZDloRXc

Onko toi aika vähän gainia viidestä vahvistusasteesta? Vahvistin muuten kuulostaa mun mielestä hyvältä hurinoita lukuunottamatta.
Haz
23.08.2016 18:48:11 (muokattu 23.08.2016 20:01:36)
Shredator
23.08.2016 19:12:08

Haz: https://drive.google.com/file/d/0B6 … z4yN0FTcDV2Yk51dUU/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B6 … z4ycjhoaG9RVVlPd3c/view?usp=sharing

No noistapa ei ottanut tolkkua. Toinen video kaatui parin sek jälkeen ja toisessa ei ole edes piuha kiinni BT:ssä. Vai ajattelitko demota tuon hurinaa verrattuna soitettavaan vahvariin? Onhan tuossa hurinaa kyllä. Onko AX8:n piuhat kunnossa ja humbustereita?
"If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking."
tumppusormi
23.08.2016 19:31:41
Haz: https://drive.google.com/file/d/0B6 … z4yN0FTcDV2Yk51dUU/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B6 … z4ycjhoaG9RVVlPd3c/view?usp=sharing

Toi toinen video meni huonoksi, mutta eka toimii. Nyt itsekin ymmärsin tuon että soitat ton alemman vahvistimen kautta ja hurinat lisääntyy, kun pistät sen yläpuolella olevan vahvistimen päälle.

Vaihtoehdot on että vahvistimet on kytketty toisiinsa vaikka efektiloopin kautta ja halusit tehdä kiusaa (käsittääkseni ennen tätä hurina ongelmaa uhkailit Bluetone mustamaalaamiskampanjalla)...tai...

Yläpuolisessa vahvarissa puuttuu suojaus. Muuntajassa jotain häikkää.. Tässä tapauksessa olisi varmaan jo voinut lakimiesten kanssa alkaa tappelemaan. Käsittääkseni noille vehkeille on raja-arvot kuinka paljon saavat aiheuttaa häiriötä.
En allekirjoita mitään
tommiot
23.08.2016 20:19:40
tumppusormi: Toi toinen video meni huonoksi, mutta eka toimii. Nyt itsekin ymmärsin tuon että soitat ton alemman vahvistimen kautta ja hurinat lisääntyy, kun pistät sen yläpuolella olevan vahvistimen päälle.

Vaihtoehdot on että vahvistimet on kytketty toisiinsa vaikka efektiloopin kautta ja halusit tehdä kiusaa (käsittääkseni ennen tätä hurina ongelmaa uhkailit Bluetone mustamaalaamiskampanjalla)...tai...

Yläpuolisessa vahvarissa puuttuu suojaus. Muuntajassa jotain häikkää.. Tässä tapauksessa olisi varmaan jo voinut lakimiesten kanssa alkaa tappelemaan. Käsittääkseni noille vehkeille on raja-arvot kuinka paljon saavat aiheuttaa häiriötä.

Videolla vahvistinosat on niin lähellä toisiaan, ja vielä kumpikin chassiksen avonainen puoli toista vasten, ettei oikeastaan kauheesti yllätä jos hurinaa ilmenee näin.
tumppusormi
23.08.2016 20:56:53
Tossa olisi yksi video lontooksi
https://www.youtube.com/watch?v=GrVtX0QGNls

Siinä viallinen putki aiheuttaa huminaa. Mikäli tajusin oikein niin hehku olisi liian lähellä muuta metallia (ne putkien nielut ja muut, en muista). Se aiheuttaisi putken muuttumisen kapasitanssiksi ainakin osittain.
En allekirjoita mitään
Tympee Huttunen
23.08.2016 21:07:44
tumppusormi: Tossa olisi yksi video lontooksi
https://www.youtube.com/watch?v=GrVtX0QGNls

Siinä viallinen putki aiheuttaa huminaa. Mikäli tajusin oikein niin hehku olisi liian lähellä muuta metallia (ne putkien nielut ja muut, en muista). Se aiheuttaisi putken muuttumisen kapasitanssiksi ainakin osittain.

Lause alkaen 5:10 kannattaa laittaa takaraivoon. Hyvä video!
Gabe
23.08.2016 21:39:03 (muokattu 23.08.2016 21:39:43)
Kaikki täällä varmaan tarkoittavat pelkkää hyvää pientä kotimaista yrittäjää kohtaan, mutta en tiedä sitten onko brändille ihan oikeasti lainkaan hyväksi että yksi paska kone saa näin paljon julkisuutta ja samat jutut jauhetaan täällä näköjään läpi näköjään ihan jokaisen Bluetonen omistavan ja Hazin kesken? Lienee tässä kohtaa jo selvää että tämän koneen kanssa meni nyt ihan kaikki metsään, eikä pelkästään valmistajalla. Mutta kumpikin osapuoli aikuisina ihmisinä varmasti kykenee asettumaan toisen asemaan sen verran että pystyy ymmärtämään mistä se toisen mielipaha kumpuaa.

Tuntuu vähän että kaikki sanottava tähän keissiin liittyen on nyt sanottu niin tilaajan, valmistajan kuin yleisönkin osalta eikä ole enää kenenkään etu heittää lisää paskaa tuulettimeen...
Ruokangas Guitars, Swart & Mesa Boogie Amps.
Haz
23.08.2016 21:52:36 (muokattu 23.08.2016 21:55:14)
Komppaan täysin tässä. Topikki vois jo jatkua muissa merkeissä kaikkien puolesta.
Laulava Kylätohtori
23.08.2016 22:10:51
Hazin tulisista toimista johtuen emme tiedä, oliko vahvarissa joku vika vai ei. Rikkinäinen putki, hajonnut konkka, irronnut maajohto ym. Siksi on aika turha sanoa, että vahvistin oli paska. Se nyt vaan on fakta, vaikka miten leimattaisiin fanboyksi...

Se on myös fakta, että tätä ei tosiaan kannata jatkaa enää tämän enempää. Se ei hyödytä Hazia (vai Hazea?) eikä Bluetonea, eikä yhtään ketään muutakaan.

Mutta variacista ei ole pahemmin ollut juttua. Mnettiläisillä ei vissiin pahemmin ole niitä vielä käytössä. Itse olen ainakin tykännyt siitä kovasti varsinkin kotisoitossa. Sen lisäksi, että se tiukentaa soundia, se myös laskee äänenpainetta ja pikkusen vähentää yläpäätä, minkä olen kokenut kotisoitossa tosi hyväksi ominaisuudeksi.

Pienemmällä variac asetuksella, joka itsellä on yleensä käytössä, ero ei sinänsä ole kauhean radikaali, mutta todella selvä ja omiaan juuri kotisoittoon. Itsellä ei välttämättä ole käyttöä bändisoitossa, mutta toimii se kait siinäkin hyvin. Ainakin muutamat nimimiehet sitä ovat käyttäneet. Itse, kun soittelen bändin kanssa paljon puhtaammilla soundeilla (omia biisejä), niin omassa käytössä en ole kokenut sille tarvetta...
They pass too much electricity. -SRV
tommiot
23.08.2016 22:53:58 (muokattu 23.08.2016 22:59:41)
Laulava Kylätohtori:

Mutta variacista ei ole pahemmin ollut juttua. Mnettiläisillä ei vissiin pahemmin ole niitä vielä käytössä. Itse olen ainakin tykännyt siitä kovasti varsinkin kotisoitossa. Sen lisäksi, että se tiukentaa soundia

Omat kokemukset kyllä täysin päinvastaisia tuon saundin tiukentumisen suhteen... :) Enkä tarkoita että se olis huono asia. Oon kokeillut vaan sitä ensimmäistä Bluetonen variac-mallia (AcDc II).
Laulava Kylätohtori
23.08.2016 23:00:08
tommiot: Omat kokemukset kyllä täysin päinvastaisia tuon saundin tiukentumisen suhteen... :) Oon kokeillut vaan sitä ensimmäistä Bluetonen variac-mallia (AcDc II).

Mielenkiintoista, indeed. :) Mitenkäs itse kuvailisit sitä? Mielestäni se tiukentaa, kompressoi tai jotain. Tiiä sitten...
They pass too much electricity. -SRV
Juzpe
24.08.2016 01:28:42

samat jutut jauhetaan täällä näköjään läpi näköjään ihan jokaisen Bluetonen omistavan ja Hazin kesken?

No sori saatana. En ollu lukenu palstaa pariin kuukauteen ja ensimmäisenä osuu 2,4 bruttorekisteritonnia paskaa naaman eteen, niin kai sitä vähä saa kysellä. Jatketaan vaan muista aiheista tässäkin ketjussa. Sevverta ton videon perusteella laitan vinkkiä ilmoille, että telessä häiriöt lisääntyy exponentiaalisesti jos siinä ei oo sitä peltiläpyskää tallamikin päällä vaan siinä on esim bigsby + TOM.
Töissä "Tuu ihmeessä munanmittauskilpailuihin illalla. Kaks sarjaa, pisin ja lyhin." - Pulkkinen
oskar
24.08.2016 10:21:49 (muokattu 24.08.2016 10:45:35)
Sori, että viestin verran jatkan vielä aiheesta, mutta toi paljon puhuttu vahvistin on nykyään mulla.

Todella hieno styrkkari ja harmi, että Haz ei lopulta tuntenut tätä omakseen. Itse olen ollut vahvistimeen todella tyytyväinen.

Vahvistin myytiin mulle ehjänä ja sitä se mun mielestä on edelleen. Koko hurinahomma ei ollut tullut edes mieleeni ennen kun Haz soitti pari päivää sitten ja varmisteli, että olenko ollut vahvistimeen tyytyväinen. Puhelusta hieman kummastuneena löysin tieni tänne ja täällähän tätä tietoa sitten löytyikin.

No, nyt kun noi Hazin videot näin, koitin tietysti itse saada samaa pörinää tuolta ulos. Toistaiseksi olin soitellut lähinnä Suhrin Classic Customilla, jonka mikeillä en vastaavaa surinaa saanut aikaan. Lähimmäksi pääsin kehäraakki Telen (Baja) yksikelaisilla niin, että skeba oli n. 1 metrin päässä vahvistimesta, mikit muuntajan korkeudella ja suoraan naamatusten sitä kohden. Kauemmas vietynä hurina pienenee ja 2 metrin jälkeen hurinaa ei Bajallakaan enää kuule. Korkeuden lisäksi myös kulma, mistä muuntajaa lähestyy vaikuttaa hurinaan. Samaten myös kitaran kulma muuntajaan nähden vaikuttaa, kuten Haz:kin jossain vaiheessa totesi, eli kitaran ollessa 90 asteen kulmassa muuntajaan nähden hurina katoaa. Muihin testaamiini vahvistimiin verrattuna toi häiriö "Bajalla mitattuna" tuntui olevan vähän suurempaa, etenkin ihan tossa vahvistimen lähellä. Ero ei ollut mitenkään poskettoman suuri, mutta selvä ero kuitenkin. Oletan, että kyse on noista jäsen basisti1971:n jossain välissä mainitsemista rengassydänmuuntajaan liittyvistä haasteista.

Vahvistimen kanavista toi FE upposi mulle suoraan. DD taas vaati selvästi enemmän nappuloiden pyörittelyä, mutta todella käyttökelpoinenhan sekin on kun yläpäätä uskaltaa vähän reippaammin korostaa. Selvästi vahvimmillaan pienellä rosolla. Mulla on saman pajan Dusty Road ollut käyttövahvistimena jo pidempään ja sen clean-kanavan heleyttähän tässä ei ole, mutta esikuvien perusluonteen tietäen tämä ei ollut mikään yllätys.

Kiikutin nupin eilen Bluetonelle luvattuun tsekkiin. Kerroin oman näkemykseni ja ehdottivat suoraan jotain muutosta tohon DD-kanavaan. Tsekkaavat samalla ton muuntajan kondikseen.

Kuten niin moneen kertaan on todettu, nää on subjektiivisia juttuja. Mä oon luukuttanu tota kohta kaksi viikkoa sekä treeniksellä, että himassa ja ihan loistava pelihän toi on jo nyt. Pikkasen kun tosta DD:stä kaivaa mutaa veks, niin avot!

Etupaneeliin vois ehkä nimen vaihtaa. "Scandal" tai "Hulabaloo" vois sopia?
Vladi
24.08.2016 10:24:46
oskar: Etupaneeliin vois ehkä nimen vaihtaa. "Scandal" tai "Hulabaloo" vois sopia?

"Seksivau" vois olla myös vahva vaihtoehto.
Harashoo tovaarish!
Mr. Speed
24.08.2016 10:34:22
oskar: Sori, että viestin verran jatkan vielä aiheesta, mutta toi paljon puhuttu vahvistin on nykyään mulla.

Todella hieno styrkkari ja harmi, että Haz ei lopulta tuntenut tätä omakseen. Itse olen ollut vahvistimeen todella tyytyväinen.

Vahvistin myytiin mulle ehjänä ja sitä se mun mielestä on edelleen. Koko hurinahomma ei ollut tullut edes mieleeni ennen kun Haz soitti pari päivää sitten ja varmisteli, että olenko ollut vahvistimeen tyytyväinen. Puhelusta hieman kummastuneena löysin tieni tänne ja täällähän tätä tietoa sitten löytyikin.

No, nyt kun noi Hazin videot näin, koitin tietysti itse saada samaa pörinää tuolta ulos. Toistaiseksi olin soitellut lähinnä Suhrin Classic Customilla, jonka mikeillä en vastaavaa surinaa saanut aikaan. Lähimmäksi pääsin kehäraakki Telen (Baja) yksikelaisilla niin, että skeba oli n. 1 metrin päässä vahvistimesta, mikit muuntajan korkeudella ja suoraan naamatusten sitä kohden. Kauemmas vietynä hurina pienenee ja 2 metrin jälkeen hurinaa ei Bajallakaan enää kuule. Korkeuden lisäksi myös kulma, mistä muuntajaa lähestyy vaikuttaa hurinaan. Samaten myös kitaran kulma muuntajaan nähden vaikuttaa, kuten Haz:kin jossain vaiheessa totesi, eli kitaran ollessa 90 asteen kulmassa muuntajaan nähden hurina katoaa. Muihin testaamiini vahvistimiin verrattuna toi häiriö "Bajalla mitattuna" tuntui olevan vähän suurempaa, etenkin ihan tossa vahvistimen lähellä. Ero ei ollut mitenkään poskettoman suuri, mutta selvä ero kuitenkin. Oletan, että kyse on noista jäsen basisti1971:n jossain välissä mainitsemista rengassydänmuuntajaan liittyvistä haasteista.

Vahvistimen kanavista toi FE upposi mulle suoraan. DD taas vaati selvästi enemmän nappuloiden pyörittelyä, mutta todella käyttökelpoinenhan sekin on kun yläpäätä uskaltaa vähän reippaammin korostaa. Selvästi vahvimmillaan pienellä rosolla. Mulla on saman pajan Dusty Road ollut käyttövahvistimena jo pidempään ja sen clean-kanavan heleyttähän tässä ei ole, mutta esikuvien perusluonteen tietäen tämä ei ollut mikään yllätys.

Kiikutin nupin eilen Bluetonelle luvattuun tsekkiin. Kerroin oman näkemykseni ja ehdottivat suoraan jotain muutosta tohon DD-kanavaan. Tsekkaavat samalla ton muuntajan kondikseen.

Kuten niin moneen kertaan on todettu, niin nää on subjektiivisia juttuja. Mä oon luukuttanu tota kohta kaksi viikkoa sekä treeniksellä, että himassa ja ihan loistava pelihän toi on jo nyt. Pikkasen kun tosta DD:stä kaivaa mutaa veks, niin avot!

Etupaneeliin vois ehkä nimen vaihtaa. "Scandal" tai "Hulabaloo" vois sopia?

Kiitokset kun tulit tänne avaamaan omia kokemuksiasi!
oskar
24.08.2016 10:37:03 (muokattu 24.08.2016 10:37:47)
Mr. Speed: Kiitokset kun tulit tänne avaamaan omia kokemuksiasi!

Eipä kestä! Mielenkiintoiset viimeiset about 150 viestiä!
Numb
24.08.2016 10:38:15

oskar: Etupaneeliin vois ehkä nimen vaihtaa. "Scandal" tai "Hulabaloo" vois sopia?

Jos se kerran BT:lle menee, niin ehdotapas, että josko laitettais saman tien... :D

Aika eeppinen saaga kaiken kaikkiaan: yksi sai aika kalliilla huonon vahvistimen, toinen sai aika halvalla hyvän vahvistimen - ja ne ovat sama laite!
Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head "Dunnet Headin musa on parhaiten kuvattavissa silleen, että se muistuttaa sitä kuin suomalaiset aikuisrokkarit kirjoittais irlantilaisia juomalauluja." - Arttu
Haz
24.08.2016 10:57:41 (muokattu 24.08.2016 12:14:17)
Ymmärsinkö oikein että muuntaja vaihdetaan ja mudat täytyy kanavasta säätää pois? Juuri ne toimenpiteet joita pyysinkin. Korjaamalla korjaantuu.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)