Aihe: Bluetone-vahvistimet
1 2 3 4 5162 163 164 165 166215 216 217 218 219
Haz
23.08.2016 07:28:21
Ok. Tuo ainakin kertoo sen että pyrkimys ois päästä lähelle originaalia.
Vladi
23.08.2016 09:24:18
Haz: Ok. Tuo ainakin kertoo sen että pyrkimys ois päästä lähelle originaalia.

Auttaisitko tyhmääkin ymmärtämään, että miksi jatkat edelleen aiheesta kirjoittelua?

Tähän mennessä ilmi tulleita faktoja sinun ja Bluetonen kertomana:

1. Olet itse myöntänyt olevasi hankala asiakas. Väitettä puoltaa molempien osapuolien vahvistama 200 sähköpostia ja sinun puuttumisesi mm. vahvistimen sisäiseen johdotukseen.

2. Nyt jo editoidussa kirjoituksessa kävi ilmi, että vahvistin on lähtenyt Bluetonelta toimivana, ilman hurinoita ja että tekijät itse eivät olleet tyytyväisiä lopputulokseen, mutta ovat noudattaneet asiakkaan tilausta.

3. Vahvistin on saapunut sinulle todennäköisesti kuljetuksessa vaurioituneena. Et ole suorittanut edes kaikkein yksinkertaisimpia toimenpiteitä selvittääksesi mahdollista vikaa. (putkien vaihto)

4. Viitanen kohtaan 1 ja päätellen kirjoittelustasi täällä sekä Suomi24-palvelussa voidaan olettaa, että reklamointisi Bluetonelle ei todennäköisesti ole ollut ystävällistä tai asiallista.

5. Olet kuvannut videon vaiko kaksi, joista ei loppujen lopuksi käy ilmi mitään muuta, kuin että jokin hurisee. Olet toistuvasti väittänyt, että vika on oltava Bluetonen tavassa tehdä vahvistin, vaikka et ole itse tehnyt kohdassa 3 mainittuja toimenpiteitä.

6. Olet myynyt vahvistimen suutuspäissäsi todella halvalla. Näin ollen esittämiäsi väitteitä vahvistimen surkeasta työnlaadusta on mahdoton todentaa.

7. Argumenttisi myynnin syystä vaihtelevat kirjoituksesta riippuen. Editoit myös melkein kaikkia kirjoituksiasi jälkikäteen, mikä tekee todellisen mielipiteesi ja näkemyksesi seuraamisesta hankalaa.

8. Yhden hankalan vahvistinprojektin perusteella olet katsonut oikeudeksesi haukkua koko yrityksen toiminnan julkisesti ja vedät näköjään myös suoria johtopäätöksiä siitä, että heidän muutkin tuotteet on surkeita.

9. Keskustelun eri vaiheissa eri m.netin kirjoittajat ovat pyytäneet sinulta toistuvasti selvitystä siitä, että jätit selvittämättä mahdollisen kuljetuksessa tapahtuneen vaurion. Olet toistuvasti sivuuttanut vastuullisuuden asiassa ja syyttänyt Bluetonea huonon vahvistimen toimittamisesta.

Todennäköisesti multa meni ohi jotain muutakin, mutta en nyt jaksa enempää selata tätä ketjua.

Ihan oikeasti on todella harmi homma, että tämä koko tilausprojekti meni näin ja odottamasi vahvistin osoittautui pettymykseksi. Kuten tuonne aiemmin kirjoitin, mulla on vastaavanlaisia kokemuksia custom-koneen tilaamisesta.

Mutta kuten täällä on jo monen toimesta sanottu, vahvistimen tilaaminen on hankalaa. Näin sekä vahvistimen, että pari kitaraa rakentaneena voin todeta, että vahvari on mielestäni todella paljon hankalampi hahmottaa kokonaisuutena ja speksata kerralla oikein. Kitarassa ymmärrän, miten eri puut vaikuttavat soundiin, miten radius ja nauhat vaikuttavat soittotuntumaan jne. Osaan tavallaan purkaa kitaran ajatuksen tasolla osiin ja kasata itseäni miellyttävän kokonaisuuden, koska tiedän, miten jokainen komponentti tulee vaikuttamaan kokonaisuuteen.

En todellakaan väitä, että minulla olisi vastaavanlainen ymmärrys vahvistimista ja kirjoitustesi perusteella sellaista ei ole sinullakaan. Näin ollen vahvistimen tekijä joutuu toimimaan sinun ja minun päässä olevien mielikuvien perusteella, joita yritämme pukea sanoiksi. Eri ihmiset mieltävät saman soundin eri tavalla ja kuvailevat sitä eri tavalla. Koska et tässä projektissa käynyt kertaakaan koesoittamassa kyseistä vahvistinta, valmistajalla ei ole ollut mitään mahdollisuutta kuin vain toimia sinun kuvailemien soundimieltymysten perusteella. Soittotesti olisi ratkaissut sen, että olisitte rakennusvaiheessa voineet päästä samalle viivalle soundillisten ajatusen suhteen. Ymmärrän toki, että välimatka oli pitkä, mutta pitää muistaa, että onnistuessaan tuollainen custom-vahvistin voi olla investointi vuosikymmeniksi eteenpäin.

Nyt näin ei valitettavasti käynyt.
Harashoo tovaarish!
tumppusormi
23.08.2016 10:32:32
Vladi: Auttaisitko tyhmääkin ymmärtämään, että miksi jatkat edelleen aiheesta kirjoittelua?

Tilannehan jo rauhoittui aika paljon. Edellinen Hazin viesti olisi pitänyt vain olla vaustaus lainaten.

Suurimmaksi osaksihan Haz on vastaillut enimmäkseen mun ja joidenkin muiden viesteihin ja olen itse valitettavasti ollut ruokkimasta tätä juttua (oli kiinnostava).

Putkivian etsiminen varmaan tyssäsi siihen kun BT:n nähtyä videot ei hurina ongelma ollut heidänkään mielestä putkiperäinen.
En allekirjoita mitään
Haz
23.08.2016 10:51:03 (muokattu 23.08.2016 20:14:31)
1. Customointi oli toisen kanavan vaihto DS40 pohjaiseksi ja lisätty voicing kytkin joka muuttaa resistorin arvoa toisessa vahvistusvaiheessa. Maksoin modista 30e. Muuten stock jossa FE kanava aivan sama kuin muissa nupeissa. Customina on yhden kytkimen lisäys. Muut seikat koteloon liittyviä. En oikein nyt tajunnut missä vaiheessa oli vaikea speksaus. Tilasin ominaisuuksia se on rakentakentajasta kiinni miten hän toteuttaa ne. Jos se onkin "vaikea teknisesti" mahdoton tehdä oikein niin ei kannata sellaista tarjota ollenkaan.
2. Vahvistinta ehdotin Bt:lle useita kertoja. Ei haluttu tarkistaa. Mutta väitetty täällä et oiskin kelvannut pajalle. Ei ole totta.
3. Hankala asiakas tai ei mulla ei ole käyttäjänä mitään vastuuta laitteesta ennen se mulle tulee. Eikä tarvetta vikoja etsiä. En availisi enkä korjaisi myöskään itse telkkaria, kahvinkeitintä tai muutakaan sähkölaitetta. Vaan se on valmistajan velvollisuus. Vahvistin ei kuulostanut viottuneelta vaan huonolta. Huriseva ja huono ominaisuuksiltaan.
4. Pistin myyntiin koska pelini oli pelattu. Saundien suhteen oli turha mennä oikeustaisteluun. Hurinat ei riittäisi mihinkään. Lisäksi tuhlaisin vielä rahaa kolmannen osapuolen lausuntoon. Ja kuka sellaisen antaa? Vahvistinrakentajat tuntee toisiaan ja heidän välit ei tän jälkeen olisi samat.
5. Hurinat väitetty pajan puolesta ilmaantuvan täysillä geineilla foorumilla. Mitä vastattiin hurinoihin kaikilla asetuksilla? Ei mitään. Aiemmin pyydetty minua lähettää videon jossa vahvistin hurisee toisen vahvistimen kautta minkä tein. Asialle ei sitten voinutkaan mitään.
6. Paja kertoo itse foorumilla saundin olevan turhan tumma lähtiessä. Mulle on kerrottu että ds kanavassa on sitten paljon alapäätä. Kun kyselin joko kuulostaa hyvältä ennen maksua. Hmm. Ei tunkkaisuudesta kummallakin kanavalla sanottu mitään.
6. Sitten yritys postaa foorumille minun ja heidän välistä kirjeenvaihtoa ja vieläpä kronologisessa järjestyksessä koska halutaan näyttää kuinka vaikea ja huono asiakas olen. Kuuluuko tuo businesmalliin?
jyrkalt
23.08.2016 11:21:10
Mun popcornit on loppu ja munsta tän episodin eväät on myös syöty.
B-P Music
23.08.2016 11:34:11
Joo, tää keissi alkaa olla taputeltu. Tai sitten kaivataan joku uusi juonen käänne ja lisää popcornia. Jos uusi omistaja vaikka veisi sen nupin huoltoon tsekattavaksi ja raportoisi tänne. Tai sitten youtube-video, jossa pistetään se pahan onnen nuppi lekalla paskaksi ja haudataan saunan taakse.
PIM
23.08.2016 11:56:27
Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän.
Juzpe
23.08.2016 13:12:30 (muokattu 23.08.2016 13:15:23)

Katohan perkele kun on ollu väännöt. Mää tulin vaan kysymään yhtä hommaa, mienaan että onko BT:n sälleillä tai joillain muilla kokemusta seuraavasta:

- Menet keikalle, säädä tsekissä kaluston kohdilleen ja soundi on vimosen päälle.
- Seuraavana päivänä samalla kalustolla, samalla kitaralla ja samalla soittajalla sekä tietysti samoilla säädöillä soundi on aivan eri planeetalta.
- Mennessäsi viikkoa myöhemmin keikalle (samalla kalustolla jne...) on soundi taas täysin normaali...

Tilan vaikutus ei voi olla niin määräävä tekijä että soundi muuttuu totaalisesti erilaiseksi metrin päässä suuntaavan 4x12 komootin edessä. Kokemusta/ pohdintaa? Vaikuttaisiko esim. pitkät virransyöttävedot niin paljon vahvarille tulevaan jännitteeseen, että tällainen olisi mahdollista?

Jaa että miks tää on Bluetone-ketjussa? No, vahvistin joka oli käytössä on Bluetone ja täällä kumminkin pyörii asiasta tietäviä henkilöitä muita ketjuja enemmän.
Töissä "Tuu ihmeessä munanmittauskilpailuihin illalla. Kaks sarjaa, pisin ja lyhin." - Pulkkinen
harryk
23.08.2016 13:20:28

Juzpe: Katohan perkele kun on ollu väännöt. Mää tulin vaan kysymään yhtä hommaa, mienaan että onko BT:n sälleillä tai joillain muilla kokemusta seuraavasta:

- Menet keikalle, säädä tsekissä kaluston kohdilleen ja soundi on vimosen päälle.
- Seuraavana päivänä samalla kalustolla, samalla kitaralla ja samalla soittajalla sekä tietysti samoilla säädöillä soundi on aivan eri planeetalta.
- Mennessäsi viikkoa myöhemmin keikalle (samalla kalustolla jne...) on soundi taas täysin normaali...

Tilan vaikutus ei voi olla niin määräävä tekijä että soundi muuttuu totaalisesti erilaiseksi metrin päässä suuntaavan 4x12 komootin edessä. Kokemusta/ pohdintaa? Vaikuttaisiko esim. pitkät virransyöttävedot niin paljon vahvarille tulevaan jännitteeseen, että tällainen olisi mahdollista?

Jaa että miks tää on Bluetone-ketjussa? No, vahvistin joka oli käytössä on Bluetone ja täällä kumminkin pyörii asiasta tietäviä henkilöitä muita ketjuja enemmän.

Seinäjännitteen taso ja sen vaihtelu voi olla yksi syy tuohon ilmiöön. Jos seinäjännite on paljonkin alle 230 VAC, se vaikuttaa koko vahvistimen kytketään tietyllä tavalla. Yleensä se huonontaa saundeja.
Suomalaisia käsintehtyjä putkivahvistimia kaikille soittajille www.bluetone.fi
Tympee Huttunen
23.08.2016 13:27:12
^Ylempiin - itse väitän, että kyse on vain päänsisäisestä ilmiöstä. Jännitteet harvemmin heittelee kaupungeissa. Mulla on keikalla tullut monta kertaa vastaan, että ekana soundcheckissä on räikeät kitarat ja muut pyytää pienemmälle. Muiden checkien ja keikkojen jälkeen ekan biisin jälkeen ei lavalla kukaan kuule kitaraa tarpeeksi. Treeniksellä usein paskat soundit, kun on väsynyt. Seuraavana kertana hiton hyvin soundit kofeiinihuumassa.
Juzpe
23.08.2016 13:29:41 (muokattu 23.08.2016 13:34:49)

harryk: Seinäjännitteen taso ja sen vaihtelu voi olla yksi syy tuohon ilmiöön. Jos seinäjännite on paljonkin alle 230 VAC, se vaikuttaa koko vahvistimen kytketään tietyllä tavalla. Yleensä se huonontaa saundeja.

No tuota... huonous/ hyvyys on subjektiivista, mutta vaikutuksia voisin kuvailla seuraavasti:

- Alamiddle/ alapää katoaa soundista eli soundi ohenee MERKITTÄVÄSTI
- Huolimatta siitä, että yrität kompensoida keikan aikana edellä tapahtunutta vääntämällä treblehanaa pienemmälle ja lisäämällä middleä, asia ei oikein korjaannu. Myöskään "jalkoihin jääminen" bändin kanssa ei korjaannu vaikka masteria avaisi MIEHEN KÄDELLÄ lisää. Lähinnä diskanttipuukko ja munattomaksi muuttuneen särön määrä lisääntyy.
- Ajattelet: Näillä on mentävä, unohdat asian ja soitat keikan loppuun.
- Keikan jälkeen pyydät anteeksi miksaajalta, että et tarjoillut normaalia lähtösoundia ja yrität hänen kanssaan selvittää asiaa. Miksaajakin kertoo, että soundi on ollut normaalista merkittävästi poikkeava ja sisältänyt enemmän "näkkäriä".

Itsekään en keksi muuta muuttujaa kuin tuon syöttöjännitteen, koska kyseessä nyt oli festarihommat. Miksaajaa on turha syyttää kun varsinaisesti puikoissa ei ollut mikään humppalavojen kesä-Esa vaan ihan oma luottomies.
Töissä "Tuu ihmeessä munanmittauskilpailuihin illalla. Kaks sarjaa, pisin ja lyhin." - Pulkkinen
askomiko
23.08.2016 14:43:19 (muokattu 23.08.2016 14:44:07)
Tuo keikkapaikan sähköjuttu on mielenkiintoinen. Jostain yleensä löytyy jonkinlainen yleismittari, kannattaa vilkaista löytyisikö selitystä sen kanssa seinään tökkiessä (paitsi elä ittees telo). Hienommissa virrantasaajissa on myös toiminto että ulos tulee vähän poikkeavasta sisääntulosta huolimatta nätti 240v, mutta ovat aika kalliita pelejä. Ymmärtääkseni kuitenkin jonkinverran käytettyjä pelejä erityisesti enemmän ulkomaan keikkailijoilla, kun sähköt saattaa olla heikompaa tasoa mitä keskimäärin suomessa.
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
Juzpe
23.08.2016 14:45:54

Lueskelin tän väännön. Ihan ekana tuli mieleen se Sannin uus sinkkubiisi.

Sitten tuli mieleen:
- Custom-vahvaria tilatessa kannattaa olla hiukan selvillä siitä mitä haluaa. Jos ei ole ja haluaa tietyn pajan tekemän vehkeen, koeajaa pari vakiomallia ja valkkaa niistä.
- Custom-vahvaria teetettäessä kannattaa uskoa mitä tekijä sanoo.
- Custom-vahvari ei paranna paskaa soittotaitoa
- Päänsisäisten mielikuvien muuttaminen kytkentäkaavioksi on haastavaa hommaa.
B-P Music
23.08.2016 15:04:37
Juzpe: Lueskelin tän väännön. Ihan ekana tuli mieleen se Sannin uus sinkkubiisi.

Sannin uus sinkkubiisi on "Vahinko". Vai tarkoititko sitä edellistä.. sopiihan tuokin.
Juzpe
23.08.2016 15:11:02

B-P Music: Sannin uus sinkkubiisi on "Vahinko". Vai tarkoititko sitä edellistä.. sopiihan tuokin.

Sekä-että.
Haz
23.08.2016 17:03:12 (muokattu 23.08.2016 17:51:40)
Juzpe: Lueskelin tän väännön. Ihan ekana tuli mieleen se Sannin uus sinkkubiisi.

Sitten tuli mieleen:
- Custom-vahvaria tilatessa kannattaa olla hiukan selvillä siitä mitä haluaa. Jos ei ole ja haluaa tietyn pajan tekemän vehkeen, koeajaa pari vakiomallia ja valkkaa niistä.
- Custom-vahvaria teetettäessä kannattaa uskoa mitä tekijä sanoo.
- Custom-vahvari ei paranna paskaa soittotaitoa
- Päänsisäisten mielikuvien muuttaminen kytkentäkaavioksi on haastavaa hommaa.

Lisään tähän kommentin:

1. Olin täysin selvillä mitä halusin. Ja vahvistin ei ollut sitä. Eikä mitään muutakaan.
Hei mulla oli liuta butiikkeja, osa on myyty ja osa on tulossa. Luotan kyllä omaan korvaan enemmän kuin kenenkään sanoihin. Kyllä huonon vahvistimen vaan tunnistaa heti. Siihen ei tartte päiviä tai viikkoja. Omat vanhat oli hyvät ja nykyiset vielä paremmat. Bt:n meinasin heittää ikkunasta että hajoisi mahd. pieniksi palasiksi. Täysi floppi. Jos tuo ilmaantuu torille ostan sen ekana pois ja lähetän jokaiselle omalla kustannuksella joka väittää vastaan. Ihan ilmaiseksi.
2. Uskoin mitä tekijä minulle sanoi. Se oli mm. että mun pitää luottaa rakentajan taitoon ja kokemukseen koska 200 vahvistinta on jo rakennettu. Ja luotin, maksoin eka 700e ja sittemmin 1700eur. Ja tämä on ihan omaa tyhmyyttä. Kun rahat oli vielä omassa taskussa olisin voinut vielä asialle jotain. Kyselin muutamalta Bt omistajalta kokemuksia ja päädyin ostokseen. Luotin maineeseen ja siihen mitä täällä luin. Sitten kun sainkin huonon vahvistimen niin se onkin minun vikaa kaikki. Mulle on sanottu että en osaa soittaa, vahvistin on vaurioitunut matkalla, se olikin omanlaatuinen, se olikin custom, se olikin vaikea rakentaa, en loppujen loppujen lopuksi vaan tiedä mitä tilasin. Ei se vaan voinut olla huono.
3. Netissä kannattaa puhua vain ainoastaan omasta soittotaidosta. Ne joilla on varaa sanoa kuten enm, eivät kuitenkaan niin tee.
4. Ei ollut mitään mielikuvia. Vahvistin ei ollut edes Bt:n omien demojen kaltainen. Kappas nuppi olikin 100w ja yksikanavainen mitä yt demoissa näki.
Juzpe
23.08.2016 17:23:52 (muokattu 23.08.2016 17:32:39)

Haz: Lisään tähän kommentin...

Asia kunnossa.

Alkuperäisen kirjoituksesi asiaan liittyen olet poistanut, niin en voi ottaa asiaan oikein kantaa. Pistä ihmeessä pikaviestinä mulle, koska kiinnostaisi lukea mistä tämä on saanut alkunsa.

Jotenkin toki jäi lukemani perusteella sellainen kuva, että on yritetty saada aikaan megasäröt viiden vahvistusasteen etuasteella, sinkkucoil-mikeillä ja iman noise-gatea. Itse en ole saanut onnistumaan edes humpparit + treblebooster + midgain-särösoundia ilman reipasta "tyhjäkäyntiääntä". Tosin kyseessä on ominaisuus, eikä vika. Noisegatella asia korjaantuu ja niitä saa kaupasta alle satasella. Joku soundiklippi jossa soitat ko. vahvarilla voisi auttaa asian ymmärtämisessä.

Soittotaitoon liittyvä kommenttini taasen oli ihan vaan yleinen huomio, eikä suinkaan henkilökohtaiseksi tarkoitettu.
tuskiz
23.08.2016 17:39:05
Mä haluan vain sanoa, että jos ja kun harrastetaan vanhaa kunnon julkista häpeistämistä ja vatvomista niin älkää poistelko niitä kommentteja, menee muuten sivusta seuraajilta maku koko hommasta. Kiitos.
Huom! Obs! Ylläoleva kirjoitus saattaa sisältää mielipiteen.
Traditional
23.08.2016 17:48:46
Viis vitun gain stagea. Sinkkumikit.
"Metää? Metää? Karloksen, Karloksen auto sytty palamaan puol kilometriä ennen maalia ja pysähtyvät sammuttamaan. Ihan totta... Ja ne ei jaksa työntää maaliin sitä. Peli on selevä. Ei oo totta. No, jaa. Eipä tästä sitten vissii lähetä mihinkään."
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)