Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: kemper profiling amp:ista??
1 2
yanera
20.08.2016 22:05:06
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli
 
Kemper on tehnyt läpimurron ja hyvä niin. Onko kellään tietoa onko jokin muu valmistaja alkanut tehdä noista halvempia klooneja?
 
Pidän hyvin mahdollisena, että jo muutaman vuoden sisällä löytyy paljon halvempi klooni markkinoilta.
 
Marshall,Peavey - Marshall 1960A + Line6 Spider II 212.
ÄrGee
20.08.2016 22:10:52 (muokattu 20.08.2016 22:11:18)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Positive Gridin Bias Ampissa on amp matching ominaisuus, joka toimii jotenkin samaan tyyliin kuin Kemperissä. Mutta raudan muodossa muita vastaavia laitteita ei ole näkynyt.
 
Ibanez-pervo, kamarunkkari kitaristi.
Megadethh2
21.08.2016 15:42:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Biasista ja Kemperistä vaan ei tahdo oikeen kehdata puhua edes samana päivänä kun puhutaan soundin laadusta. Itse henkilökohtaisesti en usko, että Kemperistä on hetkeen tulossa mitään halpakopiota ihan lähiaikoina, sen verran monimutkainen laite on kyseessä, että menisi varmaan lakijutuiksi jos joku sen kopioisi.
 
Altered Mind Project "Either you're deliberately out of tune and sabotaging my band, or you don't know you're out of tune, and that's even worse."
Shredator
21.08.2016 16:08:57
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Megadethh2: Biasista ja Kemperistä vaan ei tahdo oikeen kehdata puhua edes samana päivänä kun puhutaan soundin laadusta. Itse henkilökohtaisesti en usko, että Kemperistä on hetkeen tulossa mitään halpakopiota ihan lähiaikoina, sen verran monimutkainen laite on kyseessä, että menisi varmaan lakijutuiksi jos joku sen kopioisi.
 
Ja miksi pitäskään? Kemperhän ei missään tapauksessa edes ole kallis.
 
"If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking."
hallu
21.08.2016 16:17:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Megadethh2: Biasista ja Kemperistä vaan ei tahdo oikeen kehdata puhua edes samana päivänä kun puhutaan soundin laadusta. Itse henkilökohtaisesti en usko, että Kemperistä on hetkeen tulossa mitään halpakopiota ihan lähiaikoina, sen verran monimutkainen laite on kyseessä, että menisi varmaan lakijutuiksi jos joku sen kopioisi.
 
Eikös AXE ole sellainen, toki se on yhtä kallis kuin Kemperkin, mutta silti. Ei ehkä lähivuosina, mutta koska noi oikeasti on vain tietokoneita, niin ei ole kuin ajan kysymys kun Kemperin saa appstoresta vitosella...... ehkä pitkän ajan kysymys, mutta silti.
 
Ja hyvä niin. Itse ainakin ilolla tervehdin aikaa jolloin huippulaatu tulee kaikkien saataville pikkurahalla jolloin oikeasti musan teossa kyse on vain luovuudesta kuka niitä vehkeitä käyttää kekseliäimmin.
 
Muistatteko kaheksankytluvun Mobiran juppidildoa (niitä ekoja kännyköitä nääs)? nekin oli järjettömän kalliita ja hienoja ja ihmeellisiä ja nyt ne eiheuttaa lähinnä epäuskoista tirskahtelua kun nuorille näyttää kuvia sellaisesta :-) . Pari vuosikymmentä niin Kemper on luultavasti samanlainen kummajainen tulevaisuuden soittajien keskuudessa (toki analogiset vahvistimet ovat siinä vaiheessa jo kaikki varmaan ongelmajätelaitoksella ja muutama säästetty museoon).
 
Mutta olen kuitenkin kanssasi samaa mieltä että ei varmaan ihan lähiaikoina, mutta ehkä joku Behringeri tuollaisen yllättävän äkkiä saattaa polkaista kasaan kun sen pään ottaa.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Megadethh2
21.08.2016 17:32:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Shredator: Ja miksi pitäskään? Kemperhän ei missään tapauksessa edes ole kallis.
 
Niinno, en itse ole tälläistä halvempaa vaihtoehtoa kyllä kaipaillutkaan, mulle riittää ihan hyvin nämä pluginit äänityskäyttöön ja Bugeran nuppi jammailuun tällä hetkellä.
 
hallu: Eikös AXE ole sellainen, toki se on yhtä kallis kuin Kemperkin, mutta silti. Ei ehkä lähivuosina, mutta koska noi oikeasti on vain tietokoneita, niin ei ole kuin ajan kysymys kun Kemperin saa appstoresta vitosella...... ehkä pitkän ajan kysymys, mutta silti.
 
Saatan olla väärässä, mutta eikös Axe FX:n eka versio tullut ennen Kemperiä markkinoille? Noissa on myös toki vähän erillainen lähestymistaktiikka mallintamiseen, Axe:ssa on impulssit ja Kemper profiloi soundeja dynaamisella konvoluutiolla, toki Axe:ssakin on jotain kaiuttimen dynamiikkaa simuloivaa algoritmia sisässä jossen ole ihan metsässä tässä. Axe on noista kahdesta se huomattavasti kalliimpi vaihtoehto myös.
 
Ja hyvä niin. Itse ainakin ilolla tervehdin aikaa jolloin huippulaatu tulee kaikkien saataville pikkurahalla jolloin oikeasti musan teossa kyse on vain luovuudesta kuka niitä vehkeitä käyttää kekseliäimmin.
 
Tästä olen itsekkin kyllä ihan samoilla linjoilla, nykyään saa oikeasti ihan kelpo soundia irti pikkurahalla vaikka pluginien muodossa, toki mallintavien laitteiden tasokin on noussut ihan älyttömästi vuosien varrella.
 
Muistatteko kaheksankytluvun Mobiran juppidildoa (niitä ekoja kännyköitä nääs)? nekin oli järjettömän kalliita ja hienoja ja ihmeellisiä ja nyt ne eiheuttaa lähinnä epäuskoista tirskahtelua kun nuorille näyttää kuvia sellaisesta :-) . Pari vuosikymmentä niin Kemper on luultavasti samanlainen kummajainen tulevaisuuden soittajien keskuudessa (toki analogiset vahvistimet ovat siinä vaiheessa jo kaikki varmaan ongelmajätelaitoksella ja muutama säästetty museoon).
 
Mutta olen kuitenkin kanssasi samaa mieltä että ei varmaan ihan lähiaikoina, mutta ehkä joku Behringeri tuollaisen yllättävän äkkiä saattaa polkaista kasaan kun sen pään ottaa.

 
On kyllä hyvin todennäiköistä, että tekniikka jatkaa kehittymistään ja jossain vaiheessa Kemperistä ja Axe FX:n nykyisestä versiosta aika ajaa ohi, varmaan jossain vaiheessa korvautuvat molempien lafkojen uudemmilla näkemyksillä mallinnuksesta kenties. Nytkin ne on kumminkin korvanneet perinteiset vahvistimet aika monella isolla kiertävällä bändilläkin ja ovat luotettavampiakin siinä mielessä kun eivät ole niin herkkiä kuin putkivahvistimet ongelmille.
 
Onhan se ihan kyllä mahdollista, että Behringer (tai joku muu) saa joskus oman Kemper- tai Axe-kloonin markkinoille jossain vaiheessa, mitä putkivaihvistinten tulevaisuuteen tulee, niin uskon kyllä niiden pysyvän markkinoilla pitkään, muusikot kun ovat sen verran perinnehenkisiä ihmisiä laitteiden suhteen monesti.
 
Altered Mind Project "Either you're deliberately out of tune and sabotaging my band, or you don't know you're out of tune, and that's even worse."
Mr. Speed
21.08.2016 18:36:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Megadethh2:Saatan olla väärässä, mutta eikös Axe FX:n eka versio tullut ennen Kemperiä markkinoille? Noissa on myös toki vähän erillainen lähestymistaktiikka mallintamiseen, Axe:ssa on impulssit ja Kemper profiloi soundeja dynaamisella konvoluutiolla, toki Axe:ssakin on jotain kaiuttimen dynamiikkaa simuloivaa algoritmia sisässä jossen ole ihan metsässä tässä. Axe on noista kahdesta se huomattavasti kalliimpi vaihtoehto myös.
 
Axen Tone Match itseasiassa tuli vastsa kakkosversioon, joka siis tuli vasta Kemperin jälkeen markkinoille. Axe FX Standard ja Ultra siis sisälsivät vain vahvistinmallinnoksia, eikä mahdollisuutta napata suoraan jonkin vahvarin soundi mikittämällä.
hallu
21.08.2016 18:40:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mr. Speed: Axen Tone Match itseasiassa tuli vastsa kakkosversioon, joka siis tuli vasta Kemperin jälkeen markkinoille. Axe FX Standard ja Ultra siis sisälsivät vain vahvistinmallinnoksia, eikä mahdollisuutta napata suoraan jonkin vahvarin soundi mikittämällä.
 
Anteeksi, en ole laitteita käyttänyt mutta olen lukenut niistä kovasti ja selvästikin ymmärtänyt jonkin lukemani väärin. tarkoitukseni ei ollut levittää harhaanjohtavaa tietoa vaan uskoin axen uudessa versiossa olevan tuon vahvistimen profilointijutskan.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
tender.insanity
22.08.2016 06:17:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Peavey Revalver 4:ssä on uusimpana ACT Combo. Hintaa 40e muistaakseni. Mitä joitain youtubevideoita katsonut, niin ihan näppärä hintaisekseen.
 
Laulava Kylätohtori
22.08.2016 13:13:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Ja hyvä niin. Itse ainakin ilolla tervehdin aikaa jolloin huippulaatu tulee kaikkien saataville pikkurahalla jolloin oikeasti musan teossa kyse on vain luovuudesta kuka niitä vehkeitä käyttää kekseliäimmin.
 
Meinaatko, että musan teossa on nykyään kyse jostain muusta kuin luovuudesta? Ettei riittävän hyvää, jopa loistavaa, soundia saa pikkurahalla? Mää olen kyl sitä mieltä, että mainitsemasi tilanne on ollut täällä jo monta vuotta.
 
Toisaalta, mitä järkeä olisi myydä Kemperin kaltaista laitetta pikkurahalla? Se voi olla tietokone, eikä hardware välttämättä maksa nykyäänkään juuri mitään, mutta tuskinpa Kemper niitä nykyisiä tai tulevia tuotekehitystunteja + muita kiinteitä kuluja hyväntekeväisyytenä jakaa kuluttajille. Ja toisaalta, jos voit saada ison summan, miksi myisit halvemmalla. Varmasti Kemperiä voitaisiin myydä jo nyt paljon halvemmalla, mutta eihän siinä olisi mitään järkeä. Hinta voi laskea, varsinkin, jos tulee kilpailijoita, mutta pikkurahalla niitä tuskin tullaan koskaan myymään.
 
toki analogiset vahvistimet ovat siinä vaiheessa jo kaikki varmaan ongelmajätelaitoksella ja muutama säästetty museoon
 
Noh, tämä nyt on käsitelty jo monta kertaa, joten ei tästä sen enempää. :) Mutta olen eri mieltä. Vaikka tätä samaa "ennustusta" on povattu jo kymmeniä vuosia, niin putkivahvarit taitavat voida paremmin kuin koskaan ennen...
 
Ennemmin Kemper ja Axe on tietokonemuseossa silloin, kun putkivahvarit vielä porskuttavat elinvoimaisina eteenpäin... :)
 
They pass too much electricity. -SRV
Wolfheart
22.08.2016 16:18:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: ...tuskinpa Kemper niitä nykyisiä tai tulevia tuotekehitystunteja + muita kiinteitä kuluja hyväntekeväisyytenä jakaa kuluttajille...
 
Onhan Kemperiin on tullut paljon uusia juttuja ilmaisten päivitysten muodossa. Viimeisin uusi ominaisuus oli morphing, jollaista ei taida mistään muista laitteista vielä löytyä. Uusia delay/reverb-efektejä pitäisi myös tulla lähiaikoina.
 
Laulava Kylätohtori
22.08.2016 19:01:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wolfheart: Onhan Kemperiin on tullut paljon uusia juttuja ilmaisten päivitysten muodossa. Viimeisin uusi ominaisuus oli morphing, jollaista ei taida mistään muista laitteista vielä löytyä. Uusia delay/reverb-efektejä pitäisi myös tulla lähiaikoina.
 
Kyllä ne tunnit on otettu jo myyntihinnassa. Ilmaisia lounaita ei ole...
 
They pass too much electricity. -SRV
antikristus
23.08.2016 08:48:03
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Kyllä ne tunnit on otettu jo myyntihinnassa. Ilmaisia lounaita ei ole...
 
Totta, silti hinta on verrattain aika edullinen jos miettii että päivitystä pukkaa niin maan perkeleesti ja porukka kehittää koko ajan samoille raudoille uutta ominaisuutta. Mun mielestä oli käytettynä tonnilla suorastaan hyvä sijoitus verraten vaikka johonkin tavan putkivahvariin.
 
Laulava Kylätohtori
23.08.2016 09:09:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

antikristus: Totta, silti hinta on verrattain aika edullinen jos miettii että päivitystä pukkaa niin maan perkeleesti ja porukka kehittää koko ajan samoille raudoille uutta ominaisuutta. Mun mielestä oli käytettynä tonnilla suorastaan hyvä sijoitus verraten vaikka johonkin tavan putkivahvariin.
 
Minun mielestäni tämä kertoo siitä, että mitään kovin radikaaleja hinnan alennuksia tuskin on tulossa. Jos jengi tuolla painaa koko ajan hommia, joiden tulokset jaetaan ilmaiseksi ja kate otetaan vain myyntihinnasta, niin tuskinpa tuo myyntihinta tulee ihan mahdottomia laskemaan.
 
They pass too much electricity. -SRV
Skebaristi
23.08.2016 10:03:46
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

antikristus: Totta, silti hinta on verrattain aika edullinen jos miettii että päivitystä pukkaa niin maan perkeleesti ja porukka kehittää koko ajan samoille raudoille uutta ominaisuutta. Mun mielestä oli käytettynä tonnilla suorastaan hyvä sijoitus verraten vaikka johonkin tavan putkivahvariin.
 
Samaa mieltä, itse ostin Kemperin about 1300-1400 eurolla B-stock-hintaan vuonna 2012 ja mielestäni olen saanut erittäin hyvin vastinetta rahalle. Toisesta ääripäästä kokemusta löytyy usean vuoden ajan Line 6 M13-stompbox modeler -multiefektista. Varsin mainio tuote mutta valmistajan tuotetuki loppui täysin 2.0 firmiksen jälkeen vaikka selviä bugejakin laitteesta löytyi. Mieluummin sijoitain isomman summan pitkäikäiseen laitteeseen, jossa on hyvä tuki ja asiakaspalvelu kuin ostan muutamalla satasella mallintavan, jonka tuotetuki on täysi nolla.
 
Nämähän on tietysti ihan jokaisen valmistajan valitsemia strategioita ja ymmärretävästi osaa asiakkaista kiinnostaa jompi kumpi ratkaisu.
 
Laulava Kylätohtori
23.08.2016 10:13:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Skebaristi: Samaa mieltä, itse ostin Kemperin about 1300-1400 eurolla B-stock-hintaan vuonna 2012 ja mielestäni olen saanut erittäin hyvin vastinetta rahalle. Toisesta ääripäästä kokemusta löytyy usean vuoden ajan Line 6 M13-stompbox modeler -multiefektista. Varsin mainio tuote mutta valmistajan tuotetuki loppui täysin 2.0 firmiksen jälkeen vaikka selviä bugejakin laitteesta löytyi. Mieluummin sijoitain isomman summan pitkäikäiseen laitteeseen, jossa on hyvä tuki ja asiakaspalvelu kuin ostan muutamalla satasella mallintavan, jonka tuotetuki on täysi nolla.
 
Nämähän on tietysti ihan jokaisen valmistajan valitsemia strategioita ja ymmärretävästi osaa asiakkaista kiinnostaa jompi kumpi ratkaisu.

 
Onhan tuo varmasti huikea laite niille, jotka tuollaista tarvitsee. Lähinnä tarkoittaen, että esim. itse en tekisi tuollaisella mitään, koska mulle jo kaksikanavaisessa putkivahvarissa alkaa olemaan liikaa 'mahdollisuuksia'. Mulle riittäisi hyvä yksikanavainen vahvistin. Ei sillä ole merkitystä, kuinka helppoa Kemperiä on käyttää, koska en tarvitse niitä ominaisuuksia. Siksi olen suosiolla wanhan liiton putkivahvistinmies. :)
 
They pass too much electricity. -SRV
antikristus
23.08.2016 11:19:02
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Onhan tuo varmasti huikea laite niille, jotka tuollaista tarvitsee. Lähinnä tarkoittaen, että esim. itse en tekisi tuollaisella mitään, koska mulle jo kaksikanavaisessa putkivahvarissa alkaa olemaan liikaa 'mahdollisuuksia'. Mulle riittäisi hyvä yksikanavainen vahvistin.
 
Vuos sit puhals muutoksen tuulet ku Marlboro vaihtu sähkötupakkaa ja Peavey Kemperiin, kumpaakaa en oo katunu :) Mullakin on jossaa vaiheessa muutto kerrostaloon edessä ni sitäkin ajatellen Kemperi tuntuu kauaskantoselta ratkasulta monitori mahdollisuuksineen.
 
Ei sillä ole merkitystä, kuinka helppoa Kemperiä on käyttää, koska en tarvitse niitä ominaisuuksia. Siksi olen suosiolla wanhan liiton putkivahvistinmies. :)
 
Sinänsähän käyttö ei nykysellään oo kovin helppoa, ainakii mun mielestä Kemperin miljoonat säädöt ois huomattavast helpommat jos niitä pystyis käyttää usb-piuhan kanssa koneelta, rigien säätäminen on onneks tehty maholliseks koneelta mikä helpottaa käyttöä edes vähän
 
hallu
23.08.2016 13:44:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Meinaatko, että musan teossa on nykyään kyse jostain muusta kuin luovuudesta? Ettei riittävän hyvää, jopa loistavaa, soundia saa pikkurahalla? Mää olen kyl sitä mieltä, että mainitsemasi tilanne on ollut täällä jo monta vuotta.
 
Toisaalta, mitä järkeä olisi myydä Kemperin kaltaista laitetta pikkurahalla? Se voi olla tietokone, eikä hardware välttämättä maksa nykyäänkään juuri mitään, mutta tuskinpa Kemper niitä nykyisiä tai tulevia tuotekehitystunteja + muita kiinteitä kuluja hyväntekeväisyytenä jakaa kuluttajille. Ja toisaalta, jos voit saada ison summan, miksi myisit halvemmalla. Varmasti Kemperiä voitaisiin myydä jo nyt paljon halvemmalla, mutta eihän siinä olisi mitään järkeä. Hinta voi laskea, varsinkin, jos tulee kilpailijoita, mutta pikkurahalla niitä tuskin tullaan koskaan myymään.
 

 
Noh, tämä nyt on käsitelty jo monta kertaa, joten ei tästä sen enempää. :) Mutta olen eri mieltä. Vaikka tätä samaa "ennustusta" on povattu jo kymmeniä vuosia, niin putkivahvarit taitavat voida paremmin kuin koskaan ennen...
 
Ennemmin Kemper ja Axe on tietokonemuseossa silloin, kun putkivahvarit vielä porskuttavat elinvoimaisina eteenpäin... :)

 
Tekniikan kehitys ei tarkoita pelkästään sitä, että opitaan tekemään uusia entistä hienompia ja monimutkaisempia juttuja. se tarkoittaa mysö sitä että niitä juttuja opitaan tekemään halvemmalla (lue tehokkaammin). Muilta aloilta näemme, että tekninen kehitys johtaa myös siihen, että tänään huippuhieno ja kallis innovaatio jaetaan huomenna muropaketin kylkiäisienä haluaville.
 
Olet aivan oikeassa että jo nyt hyviä ja aivan loistavia soundeja ja hienoa tekniikkaa on ihan jokaisen ulottuvilla. Tarkoitan että harvalla meistä on varaa johonkin s-sarjan mersuun, mutta kun luemme sen auton speksit niin tiedämme mitä ominasuuksia viiden tai kymmenen vuoden päästä saamme toyotaamme. Sitä tarkoitan.
 
Se mun heitto anaogilaitteiden joutumisesta ongelmajätelaitokselle oli vähän harkitsematon kärjistys, jonka uskoin avaavan sanomaani lisää. Olen kanssasi samaa mieltä, että analogisilla laitteilla tulee olemaan paikkansa vielä montavuotta ja vaikka tällä hetkellä elämme aikaa kun analogiset välineet väistyvät ammattimaisesta musiikkituotannosta, niin harrastajien parissa niille riittää kysyntää vielä pitkään. Sitä paitsi näkeehän sen tarjonnassakin mihin anogilaitteiden kysynnän painopiste on siirtymässä. Butiikkivahvistimissa yhä tärkempää on kaunis ulkonäkö ja vaikka ne vehkeet soivat kauniisti niin selkeästi ne ovat tehty enemmän ja enemmän myös katseltaviksi ja hypisteltäviksi. Eikä siinä mitään se on ihan jees, koska niinkuin se MadProffan äijä sanoi, niitä ostaa rikkaat hammaslääkärit olohuoneensa kaunistukseksi "pitää olla jalopuuta ja nättejä värivaloja".
 
Itse taas nautin siitä että järkyttävän hienoja ja hyviä anaogisia laitteita saa käytettynä jo nyt ihan pikkurahalla.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Laulava Kylätohtori
23.08.2016 16:25:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Tekniikan kehitys ei tarkoita pelkästään sitä, että opitaan tekemään uusia entistä hienompia ja monimutkaisempia juttuja. se tarkoittaa mysö sitä että niitä juttuja opitaan tekemään halvemmalla (lue tehokkaammin). Muilta aloilta näemme, että tekninen kehitys johtaa myös siihen, että tänään huippuhieno ja kallis innovaatio jaetaan huomenna muropaketin kylkiäisienä haluaville..
 
Mun pointti oli, että vaikka puhelimien hinnat ovatkin laskeneet sitten 80-luvun, niin ei se tarkoita, että kaikkea maailman elektroniikkaa tullaan aina muutaman vuoden päästä saamaan puoli-ilmaiseksi.
 
Toki halvimpia kiinalaisia romuja saa halvalla, mutta mieti puhelimen hintaa. Uusi iphone vajaa tonni edelleen. Kunnon läppäri maksaa ylikin. Toki sellaisia 80-luvulla kovia vehkeitä saa nykyään halvalla, mutta kunnon ajanmukaiset vehkeet maksavat ja tulevat aina maksamaan reilusti.
 
Myös empiria osoittaa, että oletus elektroniikan loputtomasta halpenemisesta on väärä. Jokin halpenee, jokin ei. Enkä itse usko, että Kemperiä tai aikansa vastaavaa konetta tullaan koskaan saamaan muutamalla eurolla. Miksi joku tekisi tuollaista ja jakaisi ilmaiseksi pois? Kuka ne kustannukset ym. maksaa, että näitä pystytään tekemään ilmaiseksi jaettavaksi? Mä en vaan tajuu, mutta saatan toki olla väärässäkin. :)
 
They pass too much electricity. -SRV
hallu
23.08.2016 16:48:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Mun pointti oli, että vaikka puhelimien hinnat ovatkin laskeneet sitten 80-luvun, niin ei se tarkoita, että kaikkea maailman elektroniikkaa tullaan aina muutaman vuoden päästä saamaan puoli-ilmaiseksi.
 
.....................)

 
Digitaalisissa laitteissa se tarkoittaa juuri sitä, enkä pidä sitä edes valitettavana ilmiönä. Analogisissa laitteissa toki hinta ja arvo ei kulje samalla tavalla, mutta digilaitteissa on kyse lopulta vaan prosessorinopeudesta, muistista ja ohjelman laadusta. Ja digitaalisuus tarkoittaa pitkälti sitä että kalliin ja halvan välinen laatuero tulee entisestäänkin kapeutumaan ja laatu löytää uudet määritelmät. Minusta se on hyvä kehitys ja digitaalisuudessa jollain tavalla välttämättömyys.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «