Aihe: Bluetone-vahvistimet
1 2 3 4 5161 162 163 164 165215 216 217 218 219
blues guitar
22.08.2016 16:14:03 (muokattu 22.08.2016 16:28:59)

Haz: Hehkut on hienoja. Samoin FYR, Rikstone, Mad Proffa.

Sekä monet Bluetone vahvistimet. Oletko testannut kaikki?

Minua tässä sun jutussa häiritsee juurikin tämä. Ymmärrän kyllä että olet pettynyt tähän tilaamaasi BT vahvistimeen ja se on faktaa.

Mutta kun tunteet astuvat esiin niin peli on menetetty...valitettavasti. :(
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
Haz
22.08.2016 16:53:19 (muokattu 22.08.2016 16:54:47)
blues guitar: Sekä monet Bluetone vahvistimet. Oletko testannut kaikki?

En ole kiinnostunut Bt:stä tapahtuneen jälkeen merkkinä tai mitenkään muuten. Se on ihan fiilispohjalla. Se ei tarkoita ettei joillakin ois niitä hyviä kappaleita.
Rintamamies
22.08.2016 17:00:30
tumppusormi: Ja sitten ilmeisesti Crunch kanavan tilalle Bluetonen alkuperäinen clean eli

"Clean-etuastekanava perustuu modattuun Fender Twin/Deluxe-maailmaan"

Tuosta kanavasta nyt ei voi valittaa koska tuohon kukaan ei saa mitään verrokkia. Mutta käsittäisin ettei tuokaan vaadi viittä vahvistusvaihetta ja koska DS40 kanava vaatii vain 2, niin BlueTone on saattanut kämmätä. Mistähän se 5 vahvistusvaihetta on peräisin?

Edit. Pikku viilausta

Ottamatta kantaa itse reklamaatioon, niin mielestäni asiakas on halunnut tilata vahvistimen jonka toinen etuaste pohjautuu Friedman Ampsin Dirty Shirley- malliin (DS) ja toinen samaisen Friedmanin Brown Eye- malliin (BE).

Bluetonen vakiona tarjoama Fried Eye sisältää minun ymmärrykseni mukaan Bluetonen omaa suunnittelua sisältävän puhtaan "Fender"- tyyppisen etuastekanavan ja Friedmanin Brown Eye- malliin pohjautuvan etuastekanavan.
blues guitar
22.08.2016 17:22:09 (muokattu 22.08.2016 17:29:51)

Haz: En ole kiinnostunut Bt:stä tapahtuneen jälkeen merkkinä tai mitenkään muuten. Se on ihan fiilispohjalla. Se ei tarkoita ettei joillakin ois niitä hyviä kappaleita.

Kyllä kyllä....juuri tätä tarkoitan. :)

Itse en edes uskaltaisi ostaa tuon hintaista vahvistinta, jollen pääsisi sitä etukäteen testaamaan. Eihän sitä voi etukäteen kukaan tietää miltä se kuulostaa, jos identtistä vahvistinta ei ole edes aikaisemmin valmistettu (valmistajasta riippumatta).
Tuo riski on vain hyväksyttävä kun tilaa yksilöllisen custom vahvistimen. Minkäs teet.
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
tumppusormi
22.08.2016 18:11:25
Rintamamies: Ottamatta kantaa itse reklamaatioon, niin mielestäni asiakas on halunnut tilata vahvistimen jonka toinen etuaste pohjautuu Friedman Ampsin Dirty Shirley- malliin (DS) ja toinen samaisen Friedmanin Brown Eye- malliin (BE).

Bluetonen vakiona tarjoama Fried Eye sisältää minun ymmärrykseni mukaan Bluetonen omaa suunnittelua sisältävän puhtaan "Fender"- tyyppisen etuastekanavan ja Friedmanin Brown Eye- malliin pohjautuvan etuastekanavan.

Ok. Hyvä korjaus. Joten tilatun Bluetonen crunch kanavassa pitäisi olla joku BE vahvistimen kanavan kanssa samankaltainen ja kuuloinen kanava. Se vain että ainakin BE-100 mallista näkyi olevan ainakin kahta erilaista vaihtoehtoa. Toisessa oli 2 kanavaa ja toisessa 3. Onko noissa nyt sitten jossakin 5-vahvistus astetta ? Tässä on kyllä mahdollisuuksia että tilaaja on tämän halutun kanavan kämmännyt (pyytänyt väärän mitä tarkoitti), tai Bluetone ei sitten ole ymmärtänyt. DS40 pitäisi kyllä olla selvä tapaus.
En allekirjoita mitään
delarco
22.08.2016 19:05:58
Rintamamies: Ottamatta kantaa itse reklamaatioon, niin mielestäni asiakas on halunnut tilata vahvistimen jonka toinen etuaste pohjautuu Friedman Ampsin Dirty Shirley- malliin (DS) ja toinen samaisen Friedmanin Brown Eye- malliin (BE).

Näin. Korostaisin kohtia "pohjautuu" ja "omaa suunnittelua"...
Missään kai ei lue, että on yritetty kloonata samanlaiset?
Haz
22.08.2016 19:26:51 (muokattu 22.08.2016 20:36:50)
Ei klooni ole tarvinnutkaan olla. Eri saundi, mutta hyvällä tatsilla ja geinirakenteella ois ollut aivan passeli. En odottanut muminaa kolmen peiton alta. Tavallaan tossa se kompa onkin. Voit saada aivan mitä vaan jos se kuvaus on noin ympäripyöreä. Ennakkomaksu on 700 eur. Fiksuna miehenä olisin käynyt sen testaamassa 350km päässä ja hylkäisin ennakkomaksuineen.
Niin kauan kun rahat on omassa taskussa voi vielä vaatia rahansa arvoista tuotetta.
wnbrocker
22.08.2016 20:00:57
tumppusormi: Ok. Hyvä korjaus. Joten tilatun Bluetonen crunch kanavassa pitäisi olla joku BE vahvistimen kanavan kanssa samankaltainen ja kuuloinen kanava. Se vain että ainakin BE-100 mallista näkyi olevan ainakin kahta erilaista vaihtoehtoa. Toisessa oli 2 kanavaa ja toisessa 3. Onko noissa nyt sitten jossakin 5-vahvistus astetta ? Tässä on kyllä mahdollisuuksia että tilaaja on tämän halutun kanavan kämmännyt (pyytänyt väärän mitä tarkoitti), tai Bluetone ei sitten ole ymmärtänyt. DS40 pitäisi kyllä olla selvä tapaus.

Fried eye kanavassa on 5 vahvistusastetta. Mitä enemmän vahvistusasteita, niin sitä enemmän säröä ja kyllähän sitä säröä gain tapissa ja boost päällä on jo ihan liikaa kenelle tahansa.
Siihen kun vielä ppimv pienellä vääntää volumea yli kello 12 niin että vaiheenkääntäjäkin säröytyy niin on siinä säröä.
tumppusormi
22.08.2016 20:03:44
Rintamamies: Minusta tuo BE100 on kaksikanavainen vahvistin, jossa on (Fender)clean- ja (Marshall)crunch- kanavat. Lisäksi siitä löytyy boost ainakin särökanavalle. Eli hyvin tyypillinen nykyajan monikanavainen vahvistin. Bluetonen mallistosta Dusty Road on juuri tämän kaltainen, ainakin paperilla. Kaikilla valmistajilla on omat tapansa toteuttaa tämä hyvin haluttu konsepti ja on vaikeaa valita se mieleinen ilman että pääsee kokeilemaan.

Fried Eyeen saa tämän lisäksi vielä kaksi pääteastetta. En ymmärrä itse vahvistinten rakentamisesta juuri mitään, joten en osaa sanoa kuinka vaikeaa tai helppoa näiden vahvistinten tekeminen on siten, että ne saa kuulostamaan esikuviltaan.

Tossa olis tommonen 3-kanavainen https://www.thomann.de/fi/friedman_amplification_brown_eye_be_100.htm

Tosin Thomannin tiedot voi olla virheelliset.
En allekirjoita mitään
Rintamamies
22.08.2016 20:07:32
tumppusormi: Tossa olis tommonen 3-kanavainen https://www.thomann.de/fi/friedman_amplification_brown_eye_be_100.htm

Tosin Thomannin tiedot voi olla virheelliset.

Kyllä tuo on ihan perusmalli. On makuasia kutsuuko boost-toimintoa kolmanneksi kanavaksi vai ei, minusta kolmas kanava vaatii omaa eq:a/erilaista soundia.
tumppusormi
22.08.2016 20:15:50
wnbrocker: Fried eye kanavassa on 5 vahvistusastetta. Mitä enemmän vahvistusasteita, niin sitä enemmän säröä ja kyllähän sitä säröä gain tapissa ja boost päällä on jo ihan liikaa kenelle tahansa.
Siihen kun vielä ppimv pienellä vääntää volumea yli kello 12 niin että vaiheenkääntäjäkin säröytyy niin on siinä säröä.

Ok eli nuo 5 vahvistusastetta kuuluvat tähän BE-100 kaltaiseen kanavaan. Kun BlueTone on noitakin tehnyt ja monia Marshallejakin korjaillut niin itse olettaisin mahdollista vikaa joko vahvistimessa tai sitten asiakkaan muissa laitteissa.

Tuo DS40 eli clean kanava nyt käsittääkseni olisi pitänyt toteuttaa aika lailla tuon DS40:n mukaan eli eroja ei sen suhteen pitäisi olla ellei jotain ole mennyt väärin tai rikki.

Sanoisin että tätä olisi täytynyt tutkia hieman enemmän.
En allekirjoita mitään
Tami
22.08.2016 20:38:44 (muokattu 22.08.2016 21:07:08)

blues guitar: Itse en edes uskaltaisi ostaa tuon hintaista vahvistinta, jollen pääsisi sitä etukäteen testaamaan. Eihän sitä voi etukäteen kukaan tietää miltä se kuulostaa, jos identtistä vahvistinta ei ole edes aikaisemmin valmistettu (valmistajasta riippumatta).
Tuo riski on vain hyväksyttävä kun tilaa yksilöllisen custom vahvistimen. Minkäs teet.

Juu, kyllä omaan mieleen ei taivu se, että joku tuhlaa pari tonnia "mielikuvaan" ja säästää sitten satasen bensarahoissa tai matkalipuissa jättämällä testaamatta.
Edelleen mun mielestä yksi custom-vahvarin hienouksista on se, että saapi just semmosen kun haluaa. Ja tuohon hintaan mä jopa odotankin sitä, että pääsisin itse kokeilemaan laitetta ja samalla saamaan yksilöllistä palvelua, kuulemaan laitetta, teettämään jonkun oman pikku "minunkultakorvahaluaavielätämän"-jutun ja vielä käymään pajalla ottamassa itsestään selfien oman "tulokkaan" kanssa. Mä haluan kuulla itse jopa customina tehtyä voxin ac30:ä, vaikka tiedänkin mille semmonen kuulostaa...mä vain vaadin sitä maksavana asiakkaana.

Sitten vielä ajatuksia nostaa se, että myy vahvistimen älyttömään hintaan ja itkee siitä sitten netissä.... ehkäpä siitä olisi saanut enempikin rahaa.. " Myydään uus BT, joka ei sopinutkaan nykysettiini"... Toisaalta raha on vain meidän köyhien ongelma :-).

Järkevä oppii virheistään, älykäs toisten virheistä ja vain tyhmä ei opi koskaan.. :-)
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
mpekkanen
22.08.2016 20:57:09
Tami:
Järkevä oppii virheistään, älykäs toisten virheistä ja vain tyhmä ei opi koskaan.. :-)

Jos kuitenki haluaa o i k e i n viisaaksi, niin siilloinhan kannattaa tietysti tehdä mahdollisimman paljon virheitä ja jo ihan tarkoituksellakin. Koska virheistähän oppii :)

Tämä nyt tähän väliin, jos vaikka tunnelma hieman kevenisi ja palattaisiin jo muihin asioihin. Ei siis ole henkilökohtaisesti tarkoitettu kenellekkään.
Itsekkin kun en ole elämässä koskaan mitään virheitä tehnyt, enkä tule taatusti tekemäänkään :D
Haz
22.08.2016 21:13:23 (muokattu 22.08.2016 21:29:51)
Luotin 100% valmistajaan. Ei voi muuten perustella tekoa. Joka tapauksessa menettäisi sen ennakkomaksun eli 700e.

Custom tai ei custom ei sillä väliä, se on joko hyvä tai ei. Eikä tossa toistaen isompia customointeja ollut.
petrip
22.08.2016 21:34:56
Kummelia mukaillen:
https://youtu.be/l1L6C1noV48?t=2m47s

mpekkanen: Jos kuitenki haluaa o i k e i n viisaaksi, niin siilloinhan kannattaa tietysti tehdä mahdollisimman paljon virheitä ja jo ihan tarkoituksellakin. Koska virheistähän oppii :)

Tämä nyt tähän väliin, jos vaikka tunnelma hieman kevenisi ja palattaisiin jo muihin asioihin. Ei siis ole henkilökohtaisesti tarkoitettu kenellekkään.
Itsekkin kun en ole elämässä koskaan mitään virheitä tehnyt, enkä tule taatusti tekemäänkään :D
Never trust someone who tells you to trust them. Trust me.
tumppusormi
22.08.2016 22:00:29
Haz:
Custom tai ei custom ei sillä väliä, se on joko hyvä tai ei. Eikä tossa toistaen isompia customointeja ollut.

Kyllä toi clean-kanavan vaihto nyt on aika iso customointi. Riippuen tietenkin kuinka monimutkainen kyseinen vahvistusaste on.

Toivottavasti pääset joskus kokeilemaan paria vahvistinta BlueTonelta ja vasta sen jälkeen teet lopullisen päätöksesi valmistajan suhteen. Tietysti rahojen menettäminen harmittaa. Myit raivopäissäsi alihintaan pois ja takuupalautuskin olisi saattanut toimia.

Nyt tämä tumpeloija taitaa häipyä tästä keskustelusta poes. Katotaan jos joskus on massia ja intoa hankkia oma BlueTone.
En allekirjoita mitään
aristoteles666
23.08.2016 00:00:14

Haz: Saundillisesti tietää missä ollaan vertailemalla. Ei niitä huvikseen kukaan osta ja heitä torille tilkkahintaan. Luulin saavani pitopelin ja tein kaiken sen eteen.
Valmistusvaiheessa pyysin DS40 kanavaa ja toinenhan pitäisi olla BE kuten epäsuorasti annetaan ymmärtää. Kumpikaan ei ole sinnepäinkään. Eikä edes käyttökelpoinen. Vahvistin ei ole sama kuin kuin kytkis. Ei soppaa voi keittää kuvan perusteella vaan täytyy tietää miltä se maistuu.
Sama ongelma oli toisella omistajalla joka halusi SLO kopion ja vertaili aitoon peliin. Niissä ei ollut mitään yhteistä. Bt:ltä vastattu etteivät ikinä kuulleet miltä SLO:n pitäis kuulostaa eivätkä halunneet ottaa testattavaksi aitoa peliä.

Friedman Dirty Shirley DS-40 _ Guitar Amp Head

The Friedman Dirty Shirley guitar head amplifier delivers 40-watts outout. Features include High and low input channels, Master Volume and Full EQ, two 5881 Power Amp Tubes, three 12AX7 Pre Amp Tubes, 5AR4 Tube Rectifier, Metropoulos FX Loop. Designed to to be an ultra fat sweet sounding classic rock amplifier.

mulla ei ole aavistustakaan miltä toi kuulostaa, tai edes kiinnostusta, mutta ultra fat sweet sounding tarkoittaa kaikilla kielillä että tumma ja ei yläpäätä.
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
Haz
23.08.2016 06:55:02 (muokattu 23.08.2016 07:23:52)
Ja todellisessa helvetin hieno soundi jossa järkyttävä määrä hyvää ja käyttökelpoista, dynaamista geiniä. Soitin Bt:nea pari kertaa ennen kun sain DS:n testiin. Samoilla vehkeilla tuntui että kaiuttimen edestä otettu pois 3 peittoa. Tai vanha analoginen tv vaihtui hd kotielokuvateatteriin. Ei mitään tommosta tunkkaisuutta laisinkaan.
Ilman PPIMV 10x parempi master ja saundi parempi kaikilla volyymeilla ja asetuksilla. Ei nupista saanut huonoa saundia sitten millään. Hieman vähensin volas kitarasta niin hienot kliinit, enempi volaa niin tonnettain geiniä. Bt tuntui prosessorilta eikä volumen pyörittäminen muuttanut yhtikääs mitään.
Tuo Fe puoli Be:hen vertailu jäi kokonaan turhaksi. Se ei kuulostanut hyvältä ollenkaan. Epämääräistä mössöä geinissa joka muuttui vielä pahemmaksi kun laittoi kytkimistä bite tai fat tms..

Kuten aiemmin mainittu sopimuksen rajoissa vahvistimen ei tartte olla hyvä eikä saundi tai soitettavuus tartte olla mitään sinnepäinkään.
headhead
23.08.2016 06:57:34
Haz: Sama ongelma oli toisella omistajalla joka halusi SLO kopion ja vertaili aitoon peliin. Niissä ei ollut mitään yhteistä. Bt:ltä vastattu etteivät ikinä kuulleet miltä SLO:n pitäis kuulostaa eivätkä halunneet ottaa testattavaksi aitoa peliä.

harryk: Meillä oli n. vuosi sitten lainassa aito SLO100 vahvari ja osaavia soittajia vertailemassa sitä meidän Crossroadiin. Kukaan testaajista ei maininnut, että saundiero näissä olisi ollut merkittävä.

Juzpe: Tän vahvistan, koska olin messissä itsekin. Erot on sen verran nyanssitasolla, että mun mielipiteeni on "ihan sama kummalla vetäs".

Vähän on ristiriitaa näissä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)