Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Bänditoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hakuilmoitukset wanted palstalla
1 2
Pehkis
15.08.2016 21:57:57 (muokattu 15.08.2016 22:02:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On tämä nyt käsittämätöntä kun oon yrittäny löytää kosketinsoittajaa ja useampi kiipparisti on wanted palstalla hakenu bändiä joskus jopa niin että ikä/genre/taso yms täsmää. Ja minä laitan näille viestiä että nyt olis bändiä tarjolla, niin kukaan ei vaivaudu edes vastaamaan ettei kiinnosta?? Siis mitä v..a!! Ootteleeko ne siellä että joku yngvie kyselee niitä bändiinsä vai aikansa kuluksi ko niitä laittavat että saavat spedeillä kun on kyselty niin ja niin moneen poppooseen. Siis ei ristus että ottaa päähän tuollanen toiminta.
 
Funkånaut
15.08.2016 22:45:30
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei sen, että hakee bändiä tarkoita, että minkä tahansa projektin pitäisi kiinnostaa.
 
Kohteliasta olisi tietty vastata esmes "kiitos, mutta ei kiitos."
 
"Ei riitä pelkkä netissä mouhoominen, pitää olla myös kova kullimies ja otollinen Saatanalle." - Vessajono
Pehkis
16.08.2016 10:55:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eipä tokikaan mutta, jos hakija on hakemassa porukkaa jollain tietyillä kriteereillä ja nämä kriteerit täyttyvät lähes kokonaan ja siitä huolimatta ei tule vastausta?? Kyllä nyt itse jos laitan ilmoa jonnekkin että haen bändiä, vastaan sentään jokaiselle joka vaivautuu minua kysymään vaikkei ihan kohilleen osuisikaan. Eikö nämä nyt ole ihan niitä perusasioita, pitäshän siellä bändissäkin pystyä jotenkin kommunikoimaan ja jos viitseliäisyyden kynnys on ettei edes viestiä vaivaidu lähettämään..
 
elsewhere
16.08.2016 16:14:03
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näitä on nähty, ja sama homma Torilla. Itse suhtaudun näihin sellaisena idioottisuodattimena. Jos kommunikaatio ei toimi tuon vertaa niin ei se toimi kyllä bändissäkään.
 
Karwin
16.08.2016 16:22:55
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pehkis: laitan näille viestiä että nyt olis bändiä tarjolla, niin kukaan ei vaivaudu edes vastaamaan ettei kiinnosta?? Siis mitä v..
 
Saman ilmiön olen tavannut samoissa merkeissä, mutta laajemminkin sähköisessä tiedonvälityksessä. Paljonmainostettu some on aika epäsosiaalinen media.
 
Elämä on nakki.
Vessajono
16.08.2016 17:06:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

elsewhere: Näitä on nähty, ja sama homma Torilla. Itse suhtaudun näihin sellaisena idioottisuodattimena. Jos kommunikaatio ei toimi tuon vertaa niin ei se toimi kyllä bändissäkään.
 
Mä oon menettänyt toivoni Wantedin suhteen jo aikaa sitten. Edellisen kerran kun jaksoin siellä roikottaa ilmoa niin kun muutaman kuukauden sisällä ainoat yhteydenotot oli luokkaa "no me on tossa ton Arskan kanssa vähän Hurriganesia soiteltu" niin totesin et pitäkää tunkkinne.
 
Funkånaut: Noi naisten halut kuulostaa kyllä melko paljon luodilta mukesin katossa poistutettuja varusmiehiä kutittelemassa eiku mun perseeseen.
Sergei Fallinen
17.08.2016 03:07:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Karwin: Saman ilmiön olen tavannut samoissa merkeissä, mutta laajemminkin sähköisessä tiedonvälityksessä. Paljonmainostettu some on aika epäsosiaalinen media.
 
Joo. Nämä pitää ottaa sellaisena kuin ne ovat. Netissä kun on helppo laittaa ilmoa ja/tai vastausta niin niitä sitten laitetaan sen kummemmin ajattelematta kännissä ja/tai läpällä. Kymmenestä vastauksesta yksi saattaa olla edes potentiaalinen. Se on tavallaan pelin henki ja omia hermojaan säästää kun ei väkisin toivo, että se jotenkin muuttuisi kuin ihmeen kaupalla.
 
kapa
18.08.2016 18:53:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On siellä ollut onnistumisiakin, ainakin omakohtaisesti. Ja pari tyhjää joskus.
 
Kapa
Zambe88
18.08.2016 19:35:26 (muokattu 18.08.2016 19:36:41)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kapa: On siellä ollut onnistumisiakin, ainakin omakohtaisesti. Ja pari tyhjää joskus.
 
Jep, kyllä sieltä jäseniä löytää, vaikka aikaa saattaakin mennä.
 
Tuossa jokunen aika sitten haettiin rumpalia kokoonpanoon ja meinasin menettää järkeni ihmisten kanssa jotka lupailevat vaikka ja mitä, mutta lopulta hannaavat koko homman;
Yhdenkin hepun kanssa oltiin lyöty lukkoon koesoitto päivä ja aika ja kyseisen päivän aamulla heppu ilmoittaakin tyyliin; Pitää kaverin auto korjata ja anoppi tulee kylään ja tais jotain muutakin perkeleen tärkeää ja "yhtäkkistä" olla vielä. Taisi tulla jännänkakka housuun...
 
Toinen koulukunta on helvetin kiinnostunutta hommasta ja sitten kun muutama viesti on vaihdettu, niin sitten kadotaan kuin kusi lumeen. Mielestäni on jo hyvien käytöstapojen mukaista ilmoittaa että ei kiinnostakaan. Eihän se parin viestin vaihto vielä mitään tarkoita, että on sitoutunut hommaan loppuiäkseen.
 
Laulaja löytyi suhteellisen helposti ja oli jopa valinnanvaraa, mutta tuo rumpalin löytäminen Pirkanmaan alueelta oli kyllä aikamoinen savotta.
 
If it's too loud, you're too old!
Pehkis
19.08.2016 09:35:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sitten on oma lukunsa nämä jotka laittaa ilmon jossa ainut yhteydenottokanava pikaviesti mutta eivät ilmoituksen jättämisen jälkeen kirjaudu ollenkaan mnetttin? Luulishan tuon nyt sen verran kiinnostavan että jos ilmo jätetty ja vastaus tulee että käy nyt ainakin kattomassa sen mutta ei.. ihme sakkia :)
 
santakasa
19.08.2016 15:02:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meidän nykyinen rumpali löytyi wantedin avulla. Tuli pari yhteydenottoakin jopa.
 
Koska sormeni ovat lyhyet, olen keksinyt omia twistejä omalle motoriikalleni. - mace2691
artope
19.08.2016 18:28:07
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pehkis: Sitten on oma lukunsa nämä jotka laittaa ilmon jossa ainut yhteydenottokanava pikaviesti mutta eivät ilmoituksen jättämisen jälkeen kirjaudu ollenkaan mnetttin? Luulishan tuon nyt sen verran kiinnostavan että jos ilmo jätetty ja vastaus tulee että käy nyt ainakin kattomassa sen mutta ei.. ihme sakkia :)
 
Juurikin näin. Samoin nuotinpyytäjät yms apua tarvitsevat...
 
Me saatiin oiva kiipparisti täälltä wanted-palstalta.
 
"Siwa-stemma - yllättävän lähellä"
MannihilatoR
20.08.2016 19:35:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo on se vaikea saada soittejia koesoittoon asti vaikka mitä sovittaisiin. Sitä oikein hämmästyy jos kaveri viitsii saapua paikalle sovittuun aikaan.
 
Tässä on viimeisen parin vuoden aikana tullut runsaasti kokemusta soittajien etsimisestä.
 
Onneksi välillä tärppää ja on löytynyt kaikinpuolin mainioita hemmoja bändeisin.
 
tender.insanity
25.08.2016 08:00:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä olen tässä parin viikon sisällä vastannut pariin ilmoitukseen. Ei sinänsä mitään bändin jäsenen hakujuttuja mutta muita. Yhteystiedoissa oli annettu sähköpostiosoite. Noh, laitoin sähköpostia. Voisi edes jonkunlainen kuittaus tulla esim "Kiitos yhteydenotosta, palataan asiaan" tms.
 
Mutta ei vittu voi. Sähköposti satavarmasti piippaa samantien puhelimissa ja tableteissa ja ties missä. Viittä sekuntia ei löydy aikaa vastaamiseen. Kai sitä ollaan olevinaan niin saatanan suuria staroja tai vastaavaa. Enkä usko että niitä yhteydenottoja tulvii niin paljoa etteikö vastata voisi.
 
Tässä kun on muutaman vuoden aikana erilaisien asioiden tiimoilta kontaktoinut ihan oikeita tunnettuja muusikoita maailmalla, niin hekin vastaavat täysin tuntemattomalle nopeasti ja ovat vielä kohteliaita ja asiallisia.
 
Zambe88
25.08.2016 16:18:12
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tender.insanity: Mä olen tässä parin viikon sisällä vastannut pariin ilmoitukseen. Ei sinänsä mitään bändin jäsenen hakujuttuja mutta muita. Yhteystiedoissa oli annettu sähköpostiosoite. Noh, laitoin sähköpostia. Voisi edes jonkunlainen kuittaus tulla esim "Kiitos yhteydenotosta, palataan asiaan" tms.
 
Mutta ei vittu voi. Sähköposti satavarmasti piippaa samantien puhelimissa ja tableteissa ja ties missä. Viittä sekuntia ei löydy aikaa vastaamiseen. Kai sitä ollaan olevinaan niin saatanan suuria staroja tai vastaavaa. Enkä usko että niitä yhteydenottoja tulvii niin paljoa etteikö vastata voisi.
 
Tässä kun on muutaman vuoden aikana erilaisien asioiden tiimoilta kontaktoinut ihan oikeita tunnettuja muusikoita maailmalla, niin hekin vastaavat täysin tuntemattomalle nopeasti ja ovat vielä kohteliaita ja asiallisia.

 
Kuulostaa tutulta. Vastauksen saaminen ei tunnu olevan mikään oletusarvo nykyään.
Pelkkä "ei kiitos" riittäisi, jos ei naposta, eikä mene edes viittä sekuntia kirjoittaa noita kahta sanaa:D
 
If it's too loud, you're too old!
Seba
25.08.2016 17:07:18
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiipparistit on monesti erikoishahmoja.
Vanhaan coverpumppuun joskus etsittiin moista, ja kun kokelas tuli paikalle ja katsoi settilistaa ja alkoi valitus että meillä ei ole yhtään synavetoista biisiä. No shit sherlock, johtuisiko siitä että meillä ei ole ollut synistiä? Jos meillä olisi synisti niin varmasti sellaisia tulee listoille.
No, sitten alkoi mussutus että pitää olla keikkaileva bändi, muuten häntä ei kiinnosta. Kerrottiin että seuraava keikka on (muistaakseni) alahärmässä.
"En mä niin pitkälle lähde".........
 
Päätettiin jatkaa mieluummin ilman kiipparia.
 
Zambe88
25.08.2016 18:15:01
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Seba: Kiipparistit on monesti erikoishahmoja.
Vanhaan coverpumppuun joskus etsittiin moista, ja kun kokelas tuli paikalle ja katsoi settilistaa ja alkoi valitus että meillä ei ole yhtään synavetoista biisiä. No shit sherlock, johtuisiko siitä että meillä ei ole ollut synistiä? Jos meillä olisi synisti niin varmasti sellaisia tulee listoille.
No, sitten alkoi mussutus että pitää olla keikkaileva bändi, muuten häntä ei kiinnosta. Kerrottiin että seuraava keikka on (muistaakseni) alahärmässä.
"En mä niin pitkälle lähde".........
 
Päätettiin jatkaa mieluummin ilman kiipparia.

 
Saattaa tälläisen kiipparistin soitot jäädä sinne makuuhuonetasolle tuota menoa, jos asenne on jo kättelyssä tuollainen.
 
Yksi koulukuntansa on myös kokelaat, jotka eivät millään sisäistä sitä, että mitä tavoitteita bändille on asetettu.
Yksikin rumpalikokelas ei millään ymmärtänyt, että me ei olla coverpumppu, vaan keskitytään pelkästään omaan matskuun.
Joka treenien alussa sama keskustelu, että voitais ottaa se ja se biisi coveriksi vaikka tavoitteet oli ainakin meidän mielestämme tehty selväksi. No eipä jatkunut se yhteistyö kauaa, vaikka hyvä rumpali olikin.
 
If it's too loud, you're too old!
edenbeast
22.09.2016 23:51:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tender.insanity: Mä olen tässä parin viikon sisällä vastannut pariin ilmoitukseen. Ei sinänsä mitään bändin jäsenen hakujuttuja mutta muita. Yhteystiedoissa oli annettu sähköpostiosoite. Noh, laitoin sähköpostia. Voisi edes jonkunlainen kuittaus tulla esim "Kiitos yhteydenotosta, palataan asiaan" tms.
 
Mutta ei vittu voi. Sähköposti satavarmasti piippaa samantien puhelimissa ja tableteissa ja ties missä. Viittä sekuntia ei löydy aikaa vastaamiseen. Kai sitä ollaan olevinaan niin saatanan suuria staroja tai vastaavaa. Enkä usko että niitä yhteydenottoja tulvii niin paljoa etteikö vastata.

 
Tämä on varmaan ihan nykytyömarkkinoiden luoma ilmiö :) asiaan mitenkään liittymättä mie oon laittanut oman alani töihin viimeisen puolen vuoden aikana n. 150 työhakemusta joista seitsemään on tullut vastaus... (paras vastaus kun hain reissutyötä oli: miksi haet töitä näin kaukaa? En tiedä vetivätkö herneen nenään kun vastasin että matkailu avartaa...
 
Sergei Fallinen
23.09.2016 00:10:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä taas en ole koskaan tajunnut, miksi se kieltävä vastaus on joillekin niin tärkeää saada eksplisiittisenä. En mä itse lue saati mitenkään edes seuraa niitä kieltäviä vastauksia, joita vaikkapa työhakemuksiin tulee. On ihan normaalia unohtaa vastata jollekin nobodylle johonkin arkiseen pikkujuttuun kun sellaisia tulvii joka puolelta tietoisuuteen ja niille oikeillekin tutuille, kavereille ja kaikenlaisille yhteistyökumppaneille pitäisi muistaa vastata.
 
edenbeast
23.09.2016 00:37:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sergei Fallinen: Mä taas en ole koskaan tajunnut, miksi se kieltävä vastaus on joillekin niin tärkeää saada eksplisiittisenä. En mä itse lue saati mitenkään edes seuraa niitä kieltäviä vastauksia, joita vaikkapa työhakemuksiin tulee. On ihan normaalia unohtaa vastata jollekin nobodylle johonkin arkiseen pikkujuttuun kun sellaisia tulvii joka puolelta tietoisuuteen ja niille oikeillekin tutuille, kavereille ja kaikenlaisille yhteistyökumppaneille pitäisi muistaa vastata.
 
Eipä kai sillä mitään muuta merkitystä olekaan kuin se että esim. miulle on lapsena opetettu että on kohteliasta vastata. Ymmärrän tietenkin että firman johtajalla on ystäviä joiden kanssa kommunikoinnissa menee niin täysin voimat ettei työnhakijoille enää jaksa vastata :)
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «