Aihe: Vox ac-30
1 2 3
naavanka_
17.08.2016 16:28:59
Laulava Kylätohtori: Kyllä se toimii ja niin myös tehdään.

Mikä valmistaja suoltaa linjastolta pihalle silkkaa täydellisyyttä ilman minkäänlaista laadunvalvontaa?
Laulava Kylätohtori
17.08.2016 16:37:50
naavanka_: Mikä valmistaja suoltaa linjastolta pihalle silkkaa täydellisyyttä ilman minkäänlaista laadunvalvontaa?

Tuskin mikään...
They pass too much electricity. -SRV
Sax-pappa
17.08.2016 16:42:14
naavanka_: Mikä valmistaja suoltaa linjastolta pihalle silkkaa täydellisyyttä ilman minkäänlaista laadunvalvontaa?

Ei kukaan. Keskusteluhan lähti liikkeelle väitteestäsi että laadunvalvonta on tuotannon suurin kustannuserä. Sitä se ei ole.
Stone
17.08.2016 17:29:30 (muokattu 17.08.2016 17:29:52)

En tiedä liittyykö tämä muuten edellisiin, mutta kun on nyt AC30 ketju, niin laitetaan tänne tällainen, jossa tollainen kiinan vox ac30 aukaistu ja mekaanikon omaa analyysia sitten siitä.
Minusta kuitenkin ihan mielenkiintoinen...

http://ijl.mbnet.fi/vox_ac30c2.html

https://www.youtube.com/watch?v=EhRRELIQjj8
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards
hallu
17.08.2016 18:20:00
Stone: En tiedä liittyykö tämä muuten edellisiin, mutta kun on nyt AC30 ketju, niin laitetaan tänne tällainen, jossa tollainen kiinan vox ac30 aukaistu ja mekaanikon omaa analyysia sitten siitä.

Kiitos siinä oli sitä astetta asiallisempaa tietoa jolla voisi olla oikeasti jotain merkitystäkin.
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Stone
25.08.2016 11:06:22 (muokattu 25.08.2016 11:13:33)

Voxahdus!

Voisihan tähän ketjuun ihan soundidemon myös tuollaisesta Kiina AC30 c2 mallista linkittää: https://www.youtube.com/watch?v=dcsYyNTqXNI

Heräsi omakin mielenkiinto siinä määrin ac30 kohtaan, että päätinpä ottaa ja käydä oikein liikkessä testimässä tuota "legendaaris-mystistä" vahvistimallia (vai onko se enään sitä tänä päivänä...heh).

Millaisiin ajatuksia se sitten minussa herätti tokai telen kanssa...

Tottakai ensin vertasin sitä luonnollisesti omaan mesa mk3:een ja ac30 oli eri tavalla kirkkaampi (ohuempi) vaikka mesakin voi olla tosi likaisen treblekäs sekä ac oli keskialue painotteisempi, suht' kuulas yleisvaikutelma...ei niin "lihaksikas" kuin mesa, mutta omalla hyvällä tavallaan taas raikkaan erinlainenkin.
Särö (top boost) tavallaan raaka, mutta jotain orgaanista siinä samalla tapaa. Pientä fuzzmaista puuroutumistakin, mutta kuuluu varmaan ihan voxin luonteeseenkin tuo.
Okei...soitin maltillisilla volyymeilla eli master max. about klo 9 ja varmaan sitä avaamalla olisi soundit kaiketi vaan vieläkin parantuneet...

Melkoisen selkeähän tuo säädöiltään ja tykkäsin varsinkin siitä napakkuudesta, miten se reagoi dempattuihin komppeihin ja sellaisissa blues juoksutuksissa se oli niinikään kotonaan. Cleanit selkeät ja raikkaat...ei tukkoisuutta. Dynamiikkaa löytyi (tosin ei niin sairaan paljon kuin mesasta) ja cleanista-->dirtyyn käsittely toimii aika miellyttävän helposti oman pikkauskäden voimakkuudesta riippuen.
Periaatteessa yhden tunnistettavan soundin masiina puhtaasta säröihin, mutta ei mikään huono sellainen kylläkään. Selkeä laitos kuin ac15 myös.
Painava kyllä, muttei kuitenkaan niin sairaan painava, etteikö sitä nyt yksi ihminen liikuttelisi pisteestä a pisteeseen b. Ei hi-gain laitos, mutta säröä omaan makuunikin maximissan jo ripauksen ylikin. Tällaista ajatuksia jäi päällisinpuolin mieleen puolen tunnin koeajon perusteella...subjektiivinen näkökulma siis ;)
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards
Laulava Kylätohtori
25.08.2016 11:13:08 (muokattu 25.08.2016 11:13:43)
Stone: Voxahdus!

Hyvä näkökulma, mutta AC-30 master klo 9:ssä on kuin veisi yhden kirjekuoren täysperävaunurekalla Vanhan Rauman kujille... :D
Stone
25.08.2016 11:17:17 (muokattu 25.08.2016 11:19:43)

Laulava Kylätohtori: Hyvä näkökulma, mutta AC-30 master klo 9:ssä on kuin veisi yhden kirjekuoren täysperävaunurekalla Vanhan Rauman kujille... :D

Voin muuten jopa uskoa tuon ja sittenhän siinä on sittenkin jotain "mesamaista" :D

Tuollainen peli pitäisi saada oikeasti päiväksi tai oikeastaan pariksikin treeneihin tositoimiin, niin se kertoisi sen absoluuttisen totuuden, että "olisiko se tämä minun vahvistimeni" ? ;)
Laulava Kylätohtori
25.08.2016 11:23:33
Stone: Voin muuten jopa uskoa tuon ja sittenhän siinä on sittenkin jotain "mesamaista" :D

Tuollainen peli pitäisi saada oikeasti päiväksi tai oikeastaan pariksikin treeneihin tositoimiin, niin se kertoisi sen absoluuttisen totuuden, että "olisiko se tämä minun vahvistimeni" ? ;)

Itsellä kävi Voxin (AC-30CC2X) kanssa niin, että aluksi olin todella innoissani, mutta aika pian joku siinä vaan alkoi tökkiä vastaan. Se ei sitten kuitenkaan ollut perussoundiltaan sitä, mitä itse olin hakemassa.

Ehkä yksi iso syy oli tosiaan se, että sitä piti luukuttaa aika paljon, että se itselle mieleinen soundi löytyi. Toki se vähän pienemmälläkin hyvältä kuulosti, mutta se tietty soundi vaan vaati äänenpainetta. Ja toisaalta, enhän silloin edes itse tiennyt, millaista soundia oikeasti haluan, joten eihän siinä voinut onnistua oikein millään...
Stone
25.08.2016 12:33:24

Laulava Kylätohtori: Itsellä kävi Voxin (AC-30CC2X) kanssa niin, että aluksi olin todella innoissani, mutta aika pian joku siinä vaan alkoi tökkiä vastaan. Se ei sitten kuitenkaan ollut perussoundiltaan sitä, mitä itse olin hakemassa.

Ehkä yksi iso syy oli tosiaan se, että sitä piti luukuttaa aika paljon, että se itselle mieleinen soundi löytyi. Toki se vähän pienemmälläkin hyvältä kuulosti, mutta se tietty soundi vaan vaati äänenpainetta. Ja toisaalta, enhän silloin edes itse tiennyt, millaista soundia oikeasti haluan, joten eihän siinä voinut onnistua oikein millään...

Voisi kait sanoa, että tässä on omanlainen 'etsikkoaikanikin' syystä tai toisesta itselläni nyt taas...

Olin hyvin tyytyväinen vuosia fenderin ja fender johdannaisten kanssa. Eritoten minulla on aina ollut kovin kuumotus ja lämmin suhde 5E3 soundisiin fendereihin. Sitten menin ja tartuin mesa Mark III:een, kun tilaisuus antoi myöden. Se on hyvä laitos, mutta toisaalta myös herättänyt lisäkysymyksiä itsessäni, että mitä loppujen lopuksi olen hakemassa vai olenko yhä kiinni jotenkin fenkuissa?? Samaten VOX on aina ollut jonkinlainen suuri kiinnostukseni, jos tietyllä tapaa kummajainenkin, johon voisin lisätä myös Marshall Bluesbreaker viehätykseni. Nyt olen sitä "vastaustani" hakenut tuosta voxin suunnasta, kun ei saisi olla hi- gain, mutta riittävän munakas (retro soundi) omaan makuuni...suossa ollaan siis :)
Gabe
25.08.2016 12:57:12
Stone: Voisi kait sanoa, että tässä on omanlainen 'etsikkoaikanikin' syystä tai toisesta itselläni nyt taas...

Olin hyvin tyytyväinen vuosia fenderin ja fender johdannaisten kanssa. Eritoten minulla on aina ollut kovin kuumotus ja lämmin suhde 5E3 soundisiin fendereihin. Sitten menin ja tartuin mesa Mark III:een, kun tilaisuus antoi myöden. Se on hyvä laitos, mutta toisaalta myös herättänyt lisäkysymyksiä itsessäni, että mitä loppujen lopuksi olen hakemassa vai olenko yhä kiinni jotenkin fenkuissa?? Samaten VOX on aina ollut jonkinlainen suuri kiinnostukseni, jos tietyllä tapaa kummajainenkin, johon voisin lisätä myös Marshall Bluesbreaker viehätykseni. Nyt olen sitä "vastaustani" hakenut tuosta voxin suunnasta, kun ei saisi olla hi- gain, mutta riittävän munakas (retro soundi) omaan makuuni...suossa ollaan siis :)

Tsekkaapas Swartin MOD84.
Ruokangas Guitars, Swart & Mesa Boogie Amps.
Stone
25.08.2016 13:42:51

Gabe: Tsekkaapas Swartin MOD84.

Aika jees, telecasterin kaverina ja vielä kun sen vääntää kunnon murolle niin enempi jees! Sanoi vaan tuo budjetti oikein kunnolla tuon Swartin kohdalla, että paukuti Pauks!! ;(
Freewheeler
26.08.2016 16:45:38
Stone: En tiedä liittyykö tämä muuten edellisiin, mutta kun on nyt AC30 ketju, niin laitetaan tänne tällainen, jossa tollainen kiinan vox ac30 aukaistu ja mekaanikon omaa analyysia sitten siitä.

On muuten ihan eri sisusrakenne, kuin omassa AC30 CC2X:ssä. Aika heppoisen näköistä hommaa näköjään nykykinkeissä...

http://www.voxshowroom.com/uk/amp/ac30cc-insidestory.html
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)