Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Rummut: sähkörummut »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Triggera (Uusia E-rumputuotteita)
1
Kojootti_84
17.05.2016 10:48:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hojo-hojo!
 
Tämä mun mielestä ansaitsee oman ketjunsa: http://triggera.com/
 
Onko kokemuksia tilauksesta? Mietin vaan että tuleeko jotain tulleja ym. lisäkuluiksi. Tulee ilmeisesti Serbiasta, silloin ei kait tule muita tulleja, lellejä, tellejä jne.?.
 
Mielenkiintoisia tuotteita: mm. 11" splash-cymbaali, teräksestä+kumista valmistettu chinan muotoinen e-china, kaikenlaisia triggereitä, mm. basaritriggeri joka on pedaalin nuijassa jolloin voit itse valita omasta mielestäsi autenttisen tuntuisen pinnan jota poljet, vaikka vaahtomuovi jne. Hinnatkaan ei päätä huimaa! Itteä mietityttää tuon chinan paino 1,5kg varsinkin jos muut sähkösetin lätyt ovat grammaluokassa.
 
http://triggera.com/electronic-cymbal-pads
http://triggera.com/electronic-drum-triggers
 
Tekis mieli tilata tuo splash, china ja sitten nuo kick beatter triggerit.
 
29
17.05.2016 13:46:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on ensimmäiset versiot noista Krigg bassaripadeista. Ei tullut mitään tullimaksuja. Ainoastaan tuotteen hinta ja toimituskulut. Laitteet olleet mulla käytössä jo vuosia ja hyvin toimivat. Todella hiljaiset. Basari muuttui kerralla setin äänekkäimmästä osasta hiljaisimmaksi!
 
Kojootti_84
17.05.2016 16:06:04 (muokattu 17.05.2016 16:08:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

29: Mulla on ensimmäiset versiot noista Krigg bassaripadeista. Ei tullut mitään tullimaksuja. Ainoastaan tuotteen hinta ja toimituskulut. Laitteet olleet mulla käytössä jo vuosia ja hyvin toimivat. Todella hiljaiset. Basari muuttui kerralla setin äänekkäimmästä osasta hiljaisimmaksi!
 
Kattelin eilen just Kriggeistä demovideota triggeran sivuilla ja mietin että videolla oleva soittaja mun mielestä polkee sitä triggeriä aika hiljaa. Jos totuttelee soittamaan noin kevyellä tatsilla kotona niin treeniksellä jää basarin iskut pahasti jalkoihin kun paikalla on muitakin soittajia. Olinko väärässä vai voiko tuotakin triggeriä polkea kovaa ja tarjoaako se hyvän tatsin siihen hommaan?
 
EDIT: vielä tyhmä kysymys tähän liittyen; varmaankin yksi Krigg-triggeri riittää, jos soittelee tuplaspedulla?
 
29
18.05.2016 08:02:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä en käytännössä soita akustista settiä koskaan, joten mulle sähkörumpujen tatsi on se oikea. Soitan kuitenkin noita omia Kriggeja kovemmin kuin tossa videossa. Kyllä sen triggaus toimii ihan yhtä hyvin kovempaakin polkaistuna, mutta ainakin noissa v1, jotka mulla on, saattaa tuo metalli alkaa taipumaan jos oikein täysillä polkee. En tiedä mitä kaikkea ovat parantaneet noihin uudempiin versioihin. Sen muistan, että yllättävän helppoa oli tottua noihin nuijallisen basarisetupin jälkeen.
 
Ei riitä yksi. Tuohan siis triggaa käytännössä basaripadin pohjan osumasta tuohon triggeriosaan. Näin ollen tarvitset molemmille pedaaleille omat. Itselläni oli ensin Yamaha tuplapedaali suoravedolla, jonka sai myös kahdeksi sinkuksi. Välitangollahan tässä tapauksessa ei tee mitään. Vaihdoin nuo kuitenkin aika pian kahteen Yamahan hihnaveto sinkkuun ja näin hommasta tuli entistä hiljaisempi.
 
Kojootti_84
18.05.2016 13:27:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

OK, kiitti tiedosta. Luulen, että tilailen ite jossain vaiheessa bix -nuijatriggerit ja koklaan niitä. Treeniksellä joudun sitä basaria polkemaan ihan huolella jotta se kuuluu mihinkään, koska basisti soittaa liian kovaa (kjeh :D), niin sen vuoksi haluan että voi kotona harjoitella tekniikka mahdollisimman realistisella tatsilla (ja voimalla).
 
Ekaks kuitenkin tarvis saada toi Triggeran china ja splashi.
 
H3ll-o
16.08.2016 17:55:39 (muokattu 16.08.2016 17:55:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla olisi mahdollisesti muutaman minuutin naputeltu kiina ja mahdollisesti myös splässi jouten. jotenkin vaan rakastunut noihin rolandin läpysköihin niin...
 
Hintaa tuli about 160eur suoraan triggeralta kun tullit ja alvit pamahti (serbia kun ei ole vielä EU -maa) joten tästä voisi saada edullisemmin tosiaan uudenveroiset....
 
Only RAT is real!
-J-
21.08.2016 18:35:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan näin tietona vain, että näitä saa nykyään myös Thomannilta.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «