Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: MarkBass -klubi
1 2 3 4 542 43 44 45 46 47 48
Dropped C
15.08.2016 13:39:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikäköhän näissä Maken vehkeissä juurikin herättää immeisissä tunteita tähän malliin? Kun ei esim. Gallen-Kallelan tai TC:n releistä ole samaa vääntöä?
 
okabass
15.08.2016 14:13:05 (muokattu 15.08.2016 14:15:33)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kefiiri: No todellakin on. Ovatko nuo kaksi sinistä muuntajaa nk. back-to-back -kytketyt putkien anodijännitelähteeksi?
 
Kiitokset. Ovat juurikin b-to-b kytketyt. Siihen tulee kyllä tilalle pieni DC-DC konvertteri (12 V to 225...250 V)
 
okabass
15.08.2016 14:30:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dropped C: Mikäköhän näissä Maken vehkeissä juurikin herättää immeisissä tunteita tähän malliin? Kun ei esim. Gallen-Kallelan tai TC:n releistä ole samaa vääntöä?
 
Epäsuhta hehkutuksessa, mainonnassa, laadussa, soundissa ja todellisuudessa?
 
Rämppy
15.08.2016 14:52:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dropped C: Mikäköhän näissä Maken vehkeissä juurikin herättää immeisissä tunteita tähän malliin? Kun ei esim. Gallen-Kallelan tai TC:n releistä ole samaa vääntöä?
 
No tuosta tunnepitoisesta vääntämisestä vastaa lähinnä pari tyyppiä, jotka inhoavat MB-tuotteita, mutta silti täytyy päivystää MB-klubi -keskustelussa. Kullakin ajanvietteensä.
 
In Finland we have this thing called "diu diu".
poppamies
15.08.2016 14:55:44
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

okabass: Epäsuhta hehkutuksessa, mainonnassa, laadussa, soundissa ja todellisuudessa?
 
Todennäköisesti näin! Mulla on vanhan kansan Kallen Gruugerin 200MB kombo. Kukaan ei oo vieläkään yli kolmeenkymmeneen vuoteen koskaan haukkunut soundia tai rakennetta.
 
G strings are for strippers
Jalmus
15.08.2016 15:04:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rämppy: No tuosta tunnepitoisesta vääntämisestä vastaa lähinnä pari tyyppiä, jotka inhoavat MB-tuotteita, mutta silti täytyy päivystää MB-klubi -keskustelussa. Kullakin ajanvietteensä.
 
Näin olen tämän itsekin ymmärtänyt.
Ja jos ei keikkoja oo, niin jollakinhan se pitää aikansa kuluttaa.
 
Vaikka maailma olisi millä mallilla tahansa, sutenööri se vitut välittää.
anapena
15.08.2016 20:49:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

okabass: Epäsuhta hehkutuksessa, mainonnassa, laadussa, soundissa ja todellisuudessa?
 
Tuohon syyllistyy kauheen moni merkki, luonnollisesti.
 
TommiW.- Autot, kämpät ja piparit.
PnukBassist
16.08.2016 07:49:52
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

okabass: Ihan vapaasti. Anna mennä.
 
Retkeilymalliset
-SVT-klooni+ 8x 10" kaappi
http://okabass.suntuubi.com/?cat=8

 
Joo ei ei ei, toi ensimmäinenhän on vain klooni, ei voi olla yhtä hyvä ku oikea SVT. Lisäksi aivan liian värittömät vehkeet, liekö tuon harmaan kankaan takana edes minkään värisiä neodymium-elementtejä?
 
Kaikki muukin varmasti ihan kauheeta kurakamaa verrattuna silmiähivelevän kauniisiin oransseihin karvaisiin kuutioihini.
 
Typhus
16.08.2016 08:27:27
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuohon luotettavuus-kysymykseen. Markbass oli just julkassu tilastoja jossa niiden 2010-vuoden korjaus ja palautusluvut oli aika korkeella. 2015 vuoteen mennessä tapahtunut täyskäännös. Olivat ottaneet homman tosissaan ja nykyään kasaavat kaikki kamat Italiassa niiden omalla pajalla: https://www.youtube.com/watch?v=MIUFBwoYrTc
 
Tosin blackline-nupit kai tehdään kiinassa. Mutta se näkyy myös hinnassa.
 
Tissit, bassot, perse, kalija.
Typhus
16.08.2016 08:28:05
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja tästä dissaus-perseilystä ihan oikeaan aiheeseen!
Onko kukaan testannut noita minimark 2x8 tai 1x8 kaappeja kontran kanssa? Taikka onko muuten kokemuksia tai mielipiteitä?
 
Tissit, bassot, perse, kalija.
okabass
16.08.2016 09:22:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PnukBassist: Joo ei ei ei, toi ensimmäinenhän on vain klooni, ei voi olla yhtä hyvä ku oikea SVT. Lisäksi aivan liian värittömät vehkeet, liekö tuon harmaan kankaan takana edes minkään värisiä neodymium-elementtejä?
 
Kaikki muukin varmasti ihan kauheeta kurakamaa verrattuna silmiähivelevän kauniisiin oransseihin karvaisiin kuutioihini.

 
Ei se olekaan yhtä hyvä, vaan parempi kuin nykypelit: reilut 10 vuotta käyttöä ilman huollon tarvetta. Mulla on tälläkin hetkellä huollossa oikea Vietnampeg.
Mutta aika mietoa dissaamista.
 
PnukBassist
16.08.2016 10:09:02
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

okabass: Ei se olekaan yhtä hyvä, vaan parempi kuin nykypelit: reilut 10 vuotta käyttöä ilman huollon tarvetta. Mulla on tälläkin hetkellä huollossa oikea Vietnampeg.
Mutta aika mietoa dissaamista.

 
Sori, pitäis opetella olemaan ilkeempi hehe. Mutta jos rehellisesti sanotaan niin en kyllä ymmärrä tuota jätkä vittuilua, eikö se oo ihan sama millä soittaa kunhan ite tykkää siitä?
 
Hommahan on vähän niinku joidenkin autojen kanssa, sulla on joku vanha komea Chevroletti mikä on monesti jo hyväksi todettu ja klassikon maineessa, meikällä tommonen amiksen värinen ja painoinen Tojota joka ei oo mikään Chevroletti mutta jolla tykkään ajella.
 
okabass
16.08.2016 11:55:44 (muokattu 16.08.2016 11:59:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PnukBassist: Sori, pitäis opetella olemaan ilkeempi hehe. Mutta jos rehellisesti sanotaan niin en kyllä ymmärrä tuota jätkä vittuilua, eikö se oo ihan sama millä soittaa kunhan ite tykkää siitä?
 
On sinänsä. Mutta eikö ole hyvä kertoa asian raadollinenkin puoli. Ikäänkuin varoittaa, ettei mene rahat hukkaan. Minähän kirjoitin värikkääseen tapaani jo elokuussa 2010 oman käsitykseni noista rasioista. Ja en kovin väärässä ollut.
 
Edellä Typhus: "Markbass oli just julkassu tilastoja jossa niiden 2010-vuoden korjaus ja palautusluvut oli aika korkeella."
 
Silloinkin jouduin sylkykupiksi, mutta niinhän se on, että totuuden puhujalla ei ole yösijaa. Eipä se minua haittaa jos/kun joku 4 kuukautta bassoa soittanut ja 2 kuukautta mb-lootan omistanut finninaama kiukuttelee.
 
Isotalo
16.08.2016 16:30:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Typhus: Ja tästä dissaus-perseilystä ihan oikeaan aiheeseen!
Onko kukaan testannut noita minimark 2x8 tai 1x8 kaappeja kontran kanssa? Taikka onko muuten kokemuksia tai mielipiteitä?

 
En oo testannut mutta ainakin TC:n 2x8 -combo toimi kontralla hyvin. Kontran soundi ei luonnostaan vaadi mitään erityisen isoja elementtejä, pienemmät soundaa tiukemmalta.
 
PnukBassist
17.08.2016 07:32:33
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

okabass: On sinänsä. Mutta eikö ole hyvä kertoa asian raadollinenkin puoli. Ikäänkuin varoittaa, ettei mene rahat hukkaan. Minähän kirjoitin värikkääseen tapaani jo elokuussa 2010 oman käsitykseni noista rasioista. Ja en kovin väärässä ollut.
 
Edellä Typhus: "Markbass oli just julkassu tilastoja jossa niiden 2010-vuoden korjaus ja palautusluvut oli aika korkeella."
 
Silloinkin jouduin sylkykupiksi, mutta niinhän se on, että totuuden puhujalla ei ole yösijaa. Eipä se minua haittaa jos/kun joku 4 kuukautta bassoa soittanut ja 2 kuukautta mb-lootan omistanut finninaama kiukuttelee.

 
Niin en tiedä sitten muista vanhemmista Markuista mutta ainakin tuo oma CMD121P-combo on ollut tähän mennessä hinta/laatu-suhteeltaan paras vahvistinostos mitä olen tähän mennessä tehnyt, toiminut vuodesta 2009 ilman mitään ongelmia. Kaveri puolestaan osti vuoden 2010 puolella CMD121H-version ja sekin on toiminut moitteitta tähän päivään asti, joten jos sun puheita on uskominen niin kai tässä ollaan jotain onnellista vähemmistöä?
 
Edellä Typhus: "2015 vuoteen mennessä tapahtunut täyskäännös." :)
 
Typhus
17.08.2016 09:47:36
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Isotalo: En oo testannut mutta ainakin TC:n 2x8 -combo toimi kontralla hyvin. Kontran soundi ei luonnostaan vaadi mitään erityisen isoja elementtejä, pienemmät soundaa tiukemmalta.
 
Kiitos! Näin mäkin oon käsittäny, yleensä ollut 1x12 ja nuppi. Mutta toi "salkku" kiinnostais kokonsa puolesta :) vanhaa 1x6 microa sähköbassolla kun testasin niin olin ihan hämmentyny et kuin hyvälle se kuulosti.
 
Tissit, bassot, perse, kalija.
insight
18.08.2016 14:38:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Esa H: Mun laitteesta meni virtajohto epäkuntoon. Ostin Prismasta uuden.
 
Oho! Ei ehkä ihan tavanomaisin vika. Oispa mullakin siinä vika... vähän kyl kuitenkin epäilen.
Koitin avata omaa MB komboani, mutta en oikeesti tiedä, miten se aukee. Väkivaltaa en uskaltanut käyttää. Mulla siis CMD 102P.
 
Thefish
18.08.2016 23:51:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käväsin just huitasemassa terassikeikan tollasella NewYork- pikkukaapilla. Hoiti hommansa ja kevyt kantaa. Nuppi oli tosin joku carlsbron miljoonawattinen.
 
Mutta ei mulla ole pahaa sanottavaa tuosta saippualootasta. Erotteleva soundi = hyvä.
 
"This motherfucker can play AND dance!" - Paul Jackson
jukkajylli
20.08.2016 00:09:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Thefish: Käväsin just huitasemassa terassikeikan tollasella NewYork- pikkukaapilla. Hoiti hommansa ja kevyt kantaa. Nuppi oli tosin joku carlsbron miljoonawattinen.
 
Mutta ei mulla ole pahaa sanottavaa tuosta saippualootasta. Erotteleva soundi = hyvä.

 
Vittu millä kamoilla sä vedät!
 
Stidi alla.
Thefish
20.08.2016 01:06:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jukkajylli: Vittu millä kamoilla sä vedät!
 
Vedän millä milloinkin sattuu.
 
Tällä kertaa ne sattui olemaan sun kamat.. :D
 
"This motherfucker can play AND dance!" - Paul Jackson
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 542 43 44 45 46 47 48

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «