Aihe: Miten menee kama torilla kaupaksi? Käyttäjäkokemuksia
1 2 3 4 5169 170 171 172 173444 445 446 447 448
varakeef
04.08.2016 20:32:31
Juu, ehkä Sepolla ei ole pääkaupunkilisää? Mitä suuremman myyntihinta-arvion liike esittää, sitä paremmalta myyjästä tuntuu. Todellisen hintatason voi arvioida sen hinnan perusteella, millä kauppias suostuisi ostamaan sisään. (Siihen sitten joku prosentuaalinen lisä päälle.)

Siis markkinahinta on jossain kaupan ulosmyyntihinnan (-20%) ja sisäänostohinnan välissä.
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
Laulava Kylätohtori
05.08.2016 11:04:22
Jukka Häikiö: Eikös se jo itsessäänkin ole aika neurotic-mental-problem, tuo hifismi?
No joo, se "täydellisen kitarasoundin" metsästys on aika samaa osastoa(nyt puhuu oma kokemus). Onneks alkaa helpottaa, kauan kyl kesti.

Näin. Monta vuottahan sitä hulluutta kesti, mutta parani se tauti sentään viimein. Mitään en ole kuukausiin ostanut ja sama linja pitää - ei vaan kiinnosta enää. Eikä tarvitse kiukutella torinkaan kanssa, kun ei ole mitään myytävää. :)

Vaan kyl tos jotain ylimääräistä vielä olis, kun joku vaan jaksaisi alkaa myymään niitä...
They pass too much electricity. -SRV
Metalkallo
05.08.2016 16:14:43
Laulava Kylätohtori: Näin. Monta vuottahan sitä hulluutta kesti, mutta parani se tauti sentään viimein. Mitään en ole kuukausiin ostanut ja sama linja pitää - ei vaan kiinnosta enää. Eikä tarvitse kiukutella torinkaan kanssa, kun ei ole mitään myytävää. :)

Vaan kyl tos jotain ylimääräistä vielä olis, kun joku vaan jaksaisi alkaa myymään niitä...

Niinku mitä kaikkee? :)
Stratossa pitää olla ISO LAPA!
Haeroe
05.08.2016 22:06:27

Nyt meni viimein Warmoth super-strato kaupaksi. Hinnalla oli osuutta tapahtumiin. Ostajia oli jonoksi asti, mutta herrasmieskauppias myy ensimmäiselle ostajalle pyyntihinnalla.
Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa.
Haeroe
06.08.2016 18:50:20

Haeroe: Nyt meni viimein Warmoth super-strato kaupaksi. Hinnalla oli osuutta tapahtumiin. Ostajia oli jonoksi asti, mutta herrasmieskauppias myy ensimmäiselle ostajalle pyyntihinnalla.

Taitaa olla lomat lusittu, kun puoli vuotta torilla ollut bassokin löysi uuden nyplääjän.
Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa.
Jukka Häikiö
06.08.2016 21:46:03

Soon muuten sillees, kun puhutaan ettei kalliimmat kamppeet mee kaupaksi, niin asia ei ole ihan niin yksiselitteinen, aika paljon on kiinni jo siitä, mitä on myynnissä. Tuonne top of the line-osaston kamppeisiin kun mennään, niin ostajakunta on kyllä tosi kapeaa, mutta toisaalta potentiaalisilla ostajakandidaateilla on myös tuo tollo-osasto kunnossa ja enemmän homma on kiinni siitä, miellyttääkö myytävä peli ja onko hinta oikeasti kohdallaan. Usein niin, että näillä ihmisillä joilla on tolloa ostaa jotain kalliimpaa, ovat myös näitä "tarkan markan" ihmisiä ja juuri nimenomaisesta syystä heillä sitä on. Toinen ryhmä lienee ainakin ne, jotka ovat pidempään haaveilleet jostain kalliimmasta ja laittaneet ajan kuluessa sukanvarteen.
Kaikki top of the line-vehkeet ei suinkaan ole niitä helpoimpia myytäviä, ainakaan käypäseen hintaan, G ja F lienee kitaroina sieltä helpoimmasta päästä, mut kyllä niissäkin taitaa olla sitä hajontaa ja hinta pitää oikeasti olla linjassa, jos meinaa oikeasti myydä. Butiikkivaffarit ei ehkä myöskään ole se helpoin artikkeli, ellei nyt satu olemaan joku sen hetken hypen kohde, mikä ei todellakaan kerro totuudenmukaisesti sen "erinomaisuudesta", puhumattakaan butiikkipurkeista.
Onhan esmes. myös näitä mäsä buugieita ja pärssisiä, jotka uutena on sitä tappikamaa hintansa puolesta, niitä vaan tuppaa näkymään puoleen hintaan ja allekin siitä, mitä ne on uutena kustantaneet. Kyllähän nekin menee, jos puoli-ilman antaa.
Kai tän ois voinut sanoa lyhyemminkin:Kyllä ne kalliimmatkin kamppeet menee, kysynnän ja tarjonnan lain mukaan, sillä se hintakin määräytyy, vilkkaamman talouden ajan, sen kummemmin miettimättä tehdyt ostot vaan taitaa jäädä ihmisiltä väliin.
Omat kalliimmat kamppeet alkaa olla aika pitkälti myyty, eikä mitään mielenkiintoa oikeastaan ole hankkia mitään lisää, mut tulihan kokeiltua kaikenlaista, eli onpahan taas kokemuksia rikkaampana. Yksi vaihdossa tullut G on vielä ja yksi palacaster plus yksi waakku, siinäpä ne myytävät kitarakamppeet, ne menee kun menee...kiire ei oo...
Sitä se on vaan tehtävä, mitä sattuu tulemaan...
Laulava Kylätohtori
10.08.2016 00:00:07
Metalkallo: Niinku mitä kaikkee? :)

Spedukantaa pitäisi harventaa. Pitää nyt vähän miettiä vielä. Ehkäpä BB Preamp, Phase 90 ja Guitarsystemsin BenderTool. Säröjä en tarvitse kuin Fya Electronicsin TS808:n ja pari fuzzia eli näillä näkymin samaisen valmistajan Tonebenderin ja sen sulta ostamani Deluxe Kuumodulin. Eli Soul-Benderkin on vähän turha, mutta olkoon nyt vielä tuossa...

Elementtejäkin pitäisi vähän vähentää, mutta en ole vielä jaksanut miettiä tarkemmin. Ei ole kiirettä enää, kun ei huvita ostaa mitään tilalle, eikä gas vaivaa...

Jos olisi jotain kalliimpaa ostettavaa, niin myisin tuon Gibsonin ES-355:n, mutta kun ei ole, niin en myy...:) Juuri sain keväällä ostamani BKP:n Abrxasit siihen. Oli muuten kusinen homma. Ei mennyt heittämällä kuten Tokain Essiin, vaan piti oikein keskittyä asennukseen...
They pass too much electricity. -SRV
Metalkallo
11.08.2016 18:59:00
Mä olen laittanut nyt tämän muusikoiden.netin uudistuksen jälkeen aina, että pikaviestillä alkuun, sitä kautta sitten puh numeroa ja muuta, toiminut hyvin. Käytän tuota kun nykyäänhän puh numero ei näy niille jotka ei ole rekisteröityneet sivustolle joten on pakko olla rekisteröitynyt/kirjautunut nähdäkseen numeron.
Stratossa pitää olla ISO LAPA!
TTV
12.08.2016 13:18:57
On kyllä hieman nihkeää ollut tän kesän kaupantekon. Kitaramikit ja muu pikkusälä menee kyllä, mutta kohtuudella (oikeasti) hinnoitellut kitarat ja vahvistimet on jääny roikkumaan uppauksista huolimatta. No, onneksi ne on hyviä laitteita ja niillä kehtaa itsekkin soittaa, odotetaan parempia kauppa-aikoja...
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
iec
12.08.2016 13:25:16

Samoin vähän harvinaisemmat mallit tuntuu olevan aika vaikeita myydä. Mulla nyt näyttää roikkuvan tuo Ibanezin särö vaikka se olisikin paljon monipuolisempi ja parempi kuin esim Bossin DS1. Bossit näyttää kyllä menevän muilla kaupaksi, kun se on tuttu malli :D. En kyllä kieltämättä ollut itsekään kuullut juuri tuosta mun pedaalimallista koskaan mitään, ennenkuin työkaveri kauppasi mulle sitä. Testin jälkeen oli aika selvä homma että on pojalle juuri sopiva pedaali.( Nyt sitten pojan piti saada Mesan rectosoundia ja siihen tuo ei taivu)

Ehkä se on tosiaankin nyt niin, että porukka ei enää ostele testimielessä näitä pedaaleja yms kitarakamppeita niin herkästi kuin aiemmin.

-iec
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
varakeef
12.08.2016 16:25:44
klobasa: Rehellisesti sanottuna ihmetyttää, että kaiutinrintamalla meni helpoiten kaupaksi sellaiset perushyvät kaiuttimet mitä saa kaupasta kuin kaupasta, mutta Weber tuntuu roikkuvan torilla tosi pitkään vaikka hinta on taatusti kohdillaan. Itse olen aina kokenut tarvetta hamstrata noita torin Weberejä enemmänkin jos moisia torilla sattuu näkymään, koska ne on pirun hyviä ja suht harvinaisia näillä leveysasteilla. Ja hiton kalliita jos ostaa ihan uutena.

Olisiko tuon Weberin ongelma, että se on kymppituumainen ja myynnissä on vain yksi. Vai käyttääkö joku 1 x 10 kaappeja? Jossain pikkukombossa ehkä.

Ei siinä, aloin heti harkitsemaan tuollaistakin optiota.
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
klobasa
12.08.2016 17:00:25
varakeef: Olisiko tuon Weberin ongelma, että se on kymppituumainen ja myynnissä on vain yksi. Vai käyttääkö joku 1 x 10 kaappeja? Jossain pikkukombossa ehkä.

Ei siinä, aloin heti harkitsemaan tuollaistakin optiota.

En tiedä käyttääkö kukaan 1x10" kaappeja, mutta moisia kombojahan on vaikka kuinka. Voihan Weberin parittaa jonku ei-Weberin kanssakin jos on vaikka 2x10" kaappi mihin moista haluaa kokeilla.
klobasa
12.08.2016 17:12:51
Mulla oli torilla PRS McCarty mikit myytävänä n. parisen kuukautta. Ainuttakaan kyselyä ei tullut koko aikana kunnes tänään puolen tunnin sisään pikaviesti vilkkui kahteen kertaan eri käyttäjien toimesta ja molemmat halus ostaa ne pois :) Aika jännä ajoitus, koska ilmoitus oli viimeksi nostettu joskus pari viikkoa sitten.
harryk
12.08.2016 18:23:15

klobasa: En tiedä käyttääkö kukaan 1x10" kaappeja, mutta moisia kombojahan on vaikka kuinka. Voihan Weberin parittaa jonku ei-Weberin kanssakin jos on vaikka 2x10" kaappi mihin moista haluaa kokeilla.

Weber ei anna elementtiensä herkkyyksiä julkisuuteen jostain syystä. Se tekee niiden parituksen jonkun muun merkkisen ja mallisen elementin kanssa vähän hankalaksi. En ymmärrä tuota, koska olen itse aina pitänyt Weberien saundeista ja käyttäisin niitä enemmänkin meidän Bluetone-projekteissa.
Suomalaisia käsintehtyjä putkivahvistimia kaikille soittajille www.bluetone.fi
klobasa
12.08.2016 19:00:39
harryk: Weber ei anna elementtiensä herkkyyksiä julkisuuteen jostain syystä. Se tekee niiden parituksen jonkun muun merkkisen ja mallisen elementin kanssa vähän hankalaksi. En ymmärrä tuota, koska olen itse aina pitänyt Weberien saundeista ja käyttäisin niitä enemmänkin meidän Bluetone-projekteissa.

Joo toi on kyllä typerää Weberiltä. Tosin joskus googlailin asiaa ja löytyi tieto, että toi mun olis n. 99db. Alnico versio 98db. Weberillä on joskus ennen vanhaan ollut ne tiedot niitten sivuilla. Tsekkasin web archivesta, mutta sielläkin kaikista vanhin Weber nettisivu oli jo niin uusi, että db tiedot oli jo poistettu.
iec
12.08.2016 21:00:39

harryk: Weber ei anna elementtiensä herkkyyksiä julkisuuteen jostain syystä. Se tekee niiden parituksen jonkun muun merkkisen ja mallisen elementin kanssa vähän hankalaksi. En ymmärrä tuota, koska olen itse aina pitänyt Weberien saundeista ja käyttäisin niitä enemmänkin meidän Bluetone-projekteissa.

Voithan mitata itse. Ainakin vertaileva mittaus onnistuu jos soitat valkoista kohinaa tasaisella taajuusvasteeseen varustetun vahvarin kautta elementtiin jonka herkkyys on tiedossa, tallenna vaikka Sm57 mikillä audiointerfacen avulla ja ajat siitä spektrianalyysin. Sitten toistat homman tutkittavan elementin kanssa tismalleen samalla setupilla ja vertaat mittaustuloksia keskenään desibeliasteikolla.

Tuo antaa luultavasti riittävän tarkan arvion ainakin kaiuttimien parittamiseen.

-iec
harryk
12.08.2016 21:22:20

iec: Voithan mitata itse. Ainakin vertaileva mittaus onnistuu jos soitat valkoista kohinaa tasaisella taajuusvasteeseen varustetun vahvarin kautta elementtiin jonka herkkyys on tiedossa, tallenna vaikka Sm57 mikillä audiointerfacen avulla ja ajat siitä spektrianalyysin. Sitten toistat homman tutkittavan elementin kanssa tismalleen samalla setupilla ja vertaat mittaustuloksia keskenään desibeliasteikolla.

Tuo antaa luultavasti riittävän tarkan arvion ainakin kaiuttimien parittamiseen.

-iec

Teemme vahvistimia ja kaiutinkaappeja leipätyönä, jossa valitettavasti joka "minuutti" maksaa rahaa. On tarpeeksi työlästä testailla erilaisia kaiutinelementtejä joiden herkkyydet tiedetään. Sittenkin saundiliset lopputulokset voivat olla aika yllättäviä. Kiitos kuitenkin infosta.
Suomalaisia käsintehtyjä putkivahvistimia kaikille soittajille www.bluetone.fi
iec
12.08.2016 22:47:03

harryk: Teemme vahvistimia ja kaiutinkaappeja leipätyönä, jossa valitettavasti joka "minuutti" maksaa rahaa. On tarpeeksi työlästä testailla erilaisia kaiutinelementtejä joiden herkkyydet tiedetään. Sittenkin saundiliset lopputulokset voivat olla aika yllättäviä. Kiitos kuitenkin infosta.

Totta turiset. Yrittäjän aika tahtoo olla kortilla. Meillä harrastajilla on tietenkin eri lähtökohdat tällaisiin juttuihin, kun ei ole leipä kiinni kitarakamppeiden valmistamisesta.

-iec
Arms
15.08.2016 20:17:14
Hyvin menee tavara kaupaksi, jos hinta myytävällä tuotteella on alle 500 euroa. Tuon hinnan alittavat tavarat on itselläni mennyt kaupaksi yleensä kahdessa viikossa. Lisäksi, jos laittaa tavarasta riippuen hinnan 10-50 euroa halvemmaksi kuin muilla, niin se edesauttaa myyntiä, eikä tarvitse seisottaa ilmoitusta torilla.

Oman myyntiennätyksen tein jokin aika sitten, kun myin delay-pedaalin. Myyntiilmoituksen jättämisestä 1h 30min ja pedaali oli uudella omistajalla. Kaksi muutakin kyselijää oli mutta eivät ikävä kyllä ehtineet apajille.

Eilen myin vahvistimen, joka taisi olla torilla sen puolitoista viikkoa.

Pisin myyntiaika itsellä on ollut noin kolme kuukautta, kun myin reilusti yli 1000 euron kitaraa. Kärsivällinen kannattaa olla tyyriimpien tavaroiden kanssa. Kaikki menee kaupaksi, kun ei pyydä liikoja ja jaksaa odottaa.

En koko ketjua ole lukenut, mutta uskoisin, että saman suuntaisia kokemuksia on muillakin ollut.
http://www.facebook.com/AdiosStudios
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)