Juzzu 20.01.2005 07:18:51 | |
---|
Jeps. Ja kun katsoo vaikkapa Warmothilta hintoja kauloille, niin yhä käsittämättömämmältä tuo 200 euroa tuntuu. Soon vissiin tuo kysynnän ja tarjonnan laki. Ammattimiehillä lienee varaa pitää tuollaisia hintoja. Yritys on ensimmäinen askel epäonnistumiseen |
Rämppy 20.01.2005 09:32:23 | |
---|
Mä arvostan sitä, että kitarankorjaustyöt tehdään viimeisen päälle kunnolla. Ja sitä, että jos joku asia tehdyssä työssä ei miellytä, se korjataan kuntoon ilman mitään mutinoita. Ja ylipäätään sitä että asiat sujuvat täsmällisesti, sovitusti, ammattimaisesti ja hyvässä hengessä. Tästä olen valmis maksamaan vähän ekstraakin. Tosin nykyään mun ei tarvi metsästää sitä halvinta vaihtoehtoa, kuten nuorempana. Lottosesta mulla on em. syistä hyvät kokemukset. Eli luonnehtisin Lottosen pajaa laiskan, kiireisen ja vaativan, mutta ei tiukkabudjettisen, vaihtoehdoksi. Erkki Tolsan nauhanvaihtotaksa on muistaakseni pari kymppiä halvempi. Yleensä tekee hyvää jälkeä, tosin pari kertaa ote on hieman lipsunut. Mies vaikuttaa toisinaan kiireiseltä. Tolsa on huoltanut Fendereitä iät ja ajat maahatuojan piikkiin, ainakin silloin kun Fasu oli maahantuojana. Eikö tähän rämpyttämiseen koskaan kyllästy? |
Mikko Kankaanpää 20.01.2005 09:56:40 | |
---|
Mä arvostan sitä, että kitarankorjaustyöt tehdään viimeisen päälle kunnolla. Ja sitä, että jos joku asia tehdyssä työssä ei miellytä, se korjataan kuntoon ilman mitään mutinoita. En kyllä minäkään viitsisi arvoinstrumenttia viedä kelle tahansa huollettavaksi, mutta noiden satasen-parin kitaroiden kanssa on vähän toinen asia. Toisaalta hinta ja laatu ei todellakaan korjauksissa kulje käsi kädessä. Jyväskylässä Varve:n mies on muuten huoltanut ilman moitteen sijaa kitaroita todella edullisesti ja hyvässä hengessä vaikka miehen asiakaspalvelutaidot jotkut saattaa säikäyttääkkin.-) Pasilan kirjastossa on kuulemma miehen väsäämä kitaranhuoltovideokin... http://www.uraltone.com |
tuskiz 09.08.2016 17:02:55 | |
---|
Taas kuulumisia sarjassamme sepät jotka ei vastaa sähköpostiin. Onko kukaan saanut ko. pajaa kiinni viimeaikoina, vai onko pojat jääneet ylimääräiselle lomalle? En oikein jaksa ymmärtää nykyaikana tälläistä että ollaan muka niin kiireisiä tai jotain ettei sitä meiliä keretä katsomaan, tekis mieli tehdä joku automaattinen shitlistaus tämmösistä lafkoista olkoot vaikka mimmonen maine takana. Saatana. Huom! Obs! Ylläoleva kirjoitus saattaa sisältää mielipiteen. |
Jeszse 09.08.2016 17:09:42 (muokattu 09.08.2016 17:10:51) | |
---|
tuskiz: Taas kuulumisia sarjassamme sepät jotka ei vastaa sähköpostiin. Onko kukaan saanut ko. pajaa kiinni viimeaikoina, vai onko pojat jääneet ylimääräiselle lomalle? En oikein jaksa ymmärtää nykyaikana tälläistä että ollaan muka niin kiireisiä tai jotain ettei sitä meiliä keretä katsomaan, tekis mieli tehdä joku automaattinen shitlistaus tämmösistä lafkoista olkoot vaikka mimmonen maine takana. Saatana. Lanka_puhelin käteen ja Nettisivuilta kuitenkin oli ihan luettavissa että ne on ollu kesälomalla 2.8 asti, viikko sitte tullu hommiin, sähköpostia varmaan on jonku verran ja kyllähän sen näkee kuinka sillontällön ihan fiksutki mailit menee suoraan roskikseen yms. |
Guitarfreak 09.08.2016 17:27:13 | |
---|
tuskiz: Taas kuulumisia sarjassamme sepät jotka ei vastaa sähköpostiin. ... Kuka nykyään lukee sähköpostia? Sinnehän tulee vaan roskaa :D etenkin netistä löytyviin. Jos on oikeeta asiaa nii soittoa kehiin. Lelut kallistuu - äijät rapistuu |
tuskiz 09.08.2016 17:33:33 | |
---|
Toimiva sähköposti on nykyaikana minkä tahansa edes leikisti menetystä haluavan yrityksen perusjuttuja, etenkin jos se vitun osoite on etusivulla kaikkien nähtävissä. En lähde soittelemaan perään jossei noin yksinkertaista asiaa saada toimimaan vaan vien rahani muualle. Huom! Obs! Ylläoleva kirjoitus saattaa sisältää mielipiteen. |
Jeszse 09.08.2016 17:55:00 | |
---|
tuskiz: Toimiva sähköposti on nykyaikana minkä tahansa edes leikisti menetystä haluavan yrityksen perusjuttuja, etenkin jos se vitun osoite on etusivulla kaikkien nähtävissä. En lähde soittelemaan perään jossei noin yksinkertaista asiaa saada toimimaan vaan vien rahani muualle. Vaikuttaa tänne siltä että et sä oikeesti halunnutkaan Lottosen palveluita. |
tuskiz 09.08.2016 18:04:11 | |
---|
Jeszse: Vaikuttaa tänne siltä että et sä oikeesti halunnutkaan Lottosen palveluita. Totta, en halua kädettömien palveluita. Huom! Obs! Ylläoleva kirjoitus saattaa sisältää mielipiteen. |
Gabe 09.08.2016 18:48:28 | |
---|
tuskiz: Totta, en halua kädettömien palveluita. Kyllä ainakin mulle on Lottosen pajalta aina vastattu malliin nopeasti ja puhelimellakin on saanut kiinni. Ja jos jotain, niin eivät ainakaan kädettömiä ole... Jos et uskalla soittaa niin kokeile uudestaan sähköpostilla, ei se tekniikkakaan aina pettämätöntä ole. Ruokangas Guitars, Swart & Mesa Boogie Amps. |
TTV 09.08.2016 19:28:26 (muokattu 09.08.2016 19:34:16) | |
---|
tuskiz: Totta, en halua kädettömien palveluita. Tuolla asenteella et välttämättä saa edes rahalla käsipalvelua :-) Kärsivällisyyttä meilin odotteluun tai sitten soitto perään, kuten jo neuvottiin... "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) |
Rämppy 09.08.2016 21:24:01 | |
---|
Mikä ihmeen arkuus ihmisillä on ottaa sitä luuria käteen ja soittaa? Onko se joku ihmispelko... Sen sijaan jaksetaan kiukutella päiväkausia sähköpostin kanssa. Ihan vanhanaikasesti puhelinsoitolla asiat saa yleensä selvitettyä muutamassa minuutissa. In Finland we have this thing called "diu diu". |
penatuna 10.08.2016 07:43:22 (muokattu 10.08.2016 07:44:12) | |
---|
Rämppy: Mikä ihmeen arkuus ihmisillä on ottaa sitä luuria käteen ja soittaa? Onko se joku ihmispelko... Sen sijaan jaksetaan kiukutella päiväkausia sähköpostin kanssa. Ihan vanhanaikasesti puhelinsoitolla asiat saa yleensä selvitettyä muutamassa minuutissa. Toisaalta sähköpostitse asioitaessa jää talteen aina viestiketju, jolloin ongelmatilanteissa on helpompi todistaa mistä ollaan sovittu. Harvemmin kuitenkaan ruvetaan puheluita ottamaan talteen. Minun mielestäni nykyään pitäisi kyllä sähköposteihin(kin) pystyä vastaamaan parissa päivässä. Jos lomalla ollaan, niin voidaan jättää automaattivastaus, jossa kerrotaan koska palataan ja mahdolliset yhteystiedot loma-ajan vastaavalle. En nyt siis missään nimessä dissaa Lottosta, olen sieltä aina hyvää palvelua saanut. |
Juuri näin, kyseessä ei ole kuitenkaan henkilö joka istuu koko työpäivänsä koneen ääressä vastaamassa kaikkien yksityishenkilöiden, yhteistyökumppanien ja ja kaikkien haaskalle pyrkivien palveluntarjoajien sähköposteihin vaan kaveri vääntää essu päällä verstaalla laadukkaita soittimia. Apukäsiäkään ei kovin monta ole käytössä. Itse vein heti lomien jälkeen soittimen huoltoon ja remppaan ja taas kerran jäin suustani kiinni ja oli mielenkiintoista taas kuulla ammattilaisen näkemyksiä tämänhetkisestä tilanteesta eri soitinmateriaaleista yms. Mukava kaveri ja ehkä tuonakin aikana jäi jokunen sähköposti Juhalta avaamatta, nyyh.
Rämppy: Mikä ihmeen arkuus ihmisillä on ottaa sitä luuria käteen ja soittaa? Onko se joku ihmispelko... Sen sijaan jaksetaan kiukutella päiväkausia sähköpostin kanssa. Ihan vanhanaikasesti puhelinsoitolla asiat saa yleensä selvitettyä muutamassa minuutissa. http://www.rush.com/
http://www.davidgilmour.com/
http://fish-thecompany.com/ |
LaXu 10.08.2016 13:09:00 | |
---|
penatuna: Toisaalta sähköpostitse asioitaessa jää talteen aina viestiketju, jolloin ongelmatilanteissa on helpompi todistaa mistä ollaan sovittu. Harvemmin kuitenkaan ruvetaan puheluita ottamaan talteen. Minun mielestäni nykyään pitäisi kyllä sähköposteihin(kin) pystyä vastaamaan parissa päivässä. Jos lomalla ollaan, niin voidaan jättää automaattivastaus, jossa kerrotaan koska palataan ja mahdolliset yhteystiedot loma-ajan vastaavalle. Samaa mieltä. Onhan se ymmärrettävää, että ne työtkin pitää jossain välissä tehdä ja sähköpostien lähettely edes takaisin vie aikaa. Vaan ihan samalla tavalla se puhelinkin katkaisee oikeat hommat, sähköpostin voi sentään tsekata oman aikataulun puitteissa. Silti luulisi, että potentiaalisille asiakkaille olisi aikaa edes sen verran vastata. Muutenkin juuri sähköpostin käytön suhteen olen ollut vähän tyytymätön musalaitevalmistajiin viime aikoina. Olen ottanut esim. Flaxwoodiin ja Atomic Ampsiin yhteyttä pariin otteeseen saamatta missään vaiheessä minkäänlaisia vastauksia. Atomic ei vastannut edes Facebookin kautta. En ole kysynyt edes mitään vaikeita, olisin vain halunnut vähän kytkentäkaavioita ja tietoa varaosista - asioita joita ei oikein puhelimen kautta selitetä helposti. |
Jukka Häikiö 10.08.2016 18:44:32 | |
---|
Rämppy: Mikä ihmeen arkuus ihmisillä on ottaa sitä luuria käteen ja soittaa? Onko se joku ihmispelko... Sen sijaan jaksetaan kiukutella päiväkausia sähköpostin kanssa. Ihan vanhanaikasesti puhelinsoitolla asiat saa yleensä selvitettyä muutamassa minuutissa. Ihan just näin, mut kukin tietty tavallaan. Puhelimella on aina hoitunut asiat, ilman että tarvii kyttäillä jotai maileja/pikaviestejä, jotta milloinkahan tuo mahtaa vastata. Viimeisestä pikaviestipelleilystä sai ihan viimeisen niitin asialle, kun 50€:n pedaalin kanssa meni tosi hankalaksi, viestiväli oli välillä yli 24h. Homma meni kutakuinkin näin:Aluksi pari viestiä, jonka jälkeen sovittiin kaupat, jäin odottelemaan rahojen näkymistä tilillä ja pedaali oli jo paketoitu lähettämistä varten. Rahoja ei ruvennut näkymään, omaa mokaa se, että olin unohtanut tilinumeron alusta sen FI. Laitoin sitten kaverille viestin et sorry, unohtu toi, jolloin kaverin ilmoittaa, että hieroi samaan aikaan kauppaa toisista pedaaleista. Laitoin sitten seuraavaan viestiin, että pitäiskö pitää toi viestiväli vähän lyhyempänä, ettei mene ihan huumorihommiksi, johon kaveri vastaa suurinpiirtein näin:mee sä vittuun sieltä ja opettele kirjoittamaan tilinumeros oikein, ettei mee tilaisuudet ohi+se pedaali on paska. Tää koko pelleily kesti 6 vrk ja kyse oli 50€ pedaalista, jolla rahalla ei mulle ole minkään sortin merkitystä, vaikka en mikään rahamies olekaan. Joo, en ymmärrä miksi jonkun on pakko saada hoitaa asiat vain maililla/pikaviestillä, joku peruste kai on olemassa miksi ei puhelinta, vaan eipä siinä mitään, eipä mun tarvitsekaan ymmärtää. Sen päätöksen tein, että 1 pikaviesti ja sen jälkeen puhelimella, tai saa mun puolesta olla koko homma, s-posti mahdollisuutta en ole edes laittanut ja ihan hyvä jos ton pikishomman sais valinnaiseksi kanssa. Ton lähettelyn kanssa myös, jos ilmossa lukee nouto, niin mitä suurimmalla todennäköisyydellä myyjä myös tarkoittaa sitä. Joo, eipä tämä nyt otsikon alla mahdu, mut Juhasta sen verran, että vuodesta -93 siellä on tullut kaikki primakuntoon ja aina on saanut puhelimella kiinni nopeasti, kaiken lisäksi erittäin mukava kaveri ja aika monen ammattireiskan luotto-luthier. Jos on jokin taho, jota en puhelimella tavoita, saa mun puolesta jäädä tavoittamattomiin, ellei kyseessä ole jokin virallinen juttu, jonne puhelimitse on hankala/mahdoton ottaa yhteyttä. Mutta kukin tahollaan kuten sanottu ja suotakoon se kaikille(koskee myös allekirjoittanutta) jos yhteydenpitoon tarkoitettujen välineiden käyttö ei osu yksiin, olkoon sitten käymättä, ei kai siinä kummempia... Sitä se on vaan tehtävä, mitä sattuu tulemaan... |
LaMotta 10.08.2016 18:52:53 (muokattu 10.08.2016 18:53:50) | |
---|
dazed: Mitä nuo yleensä maksavat ja mitä kannattaa yleensä maksaa? Nauhojen vaihtamisen hinta riippuu nauhojen lukumäärästä, materiaalista ja kitaratyypistä. Onko irtokaula vai liimakaula. Onko otelaudassa reunakoristeet vai ei. Jne. En ole saanut nauhojen vaihtoa miltään ammattilaiselta alle 150 euron. Olen kuullut ruuhkasuomessa sellaisista hinnoista kuin 300 euroa. Siinä välissä kai se pyörii. E: Aijaa. Tämä olikin vuodelta 2005.....:) (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
Jeszse 10.08.2016 20:10:00 (muokattu 10.08.2016 20:10:35) | |
---|
Jukka Häikiö: Joo, en ymmärrä miksi jonkun on pakko saada hoitaa asiat vain maililla/pikaviestillä, joku peruste kai on olemassa miksi ei puhelinta, vaan eipä siinä mitään, eipä mun tarvitsekaan ymmärtää. Mä en ees vastaa puhelimeen jos en tiä kuka soittaa, eikä mulla oo myynti-ilmotuksissa koskaan puhelinnumeroo. Jos se on joku jolla on tärkeetä asiaa ni se osaa laittaa sit viestiäki, ehkä jopa kertoa kuka on. Sama ovikellossa, hyi vittu jos joku tulee ilmottamatta renkkaamaan sitä. Sähköpostit sen sijaan kilahtaa mulle luuriin ja oon niin vitun mnet-addikti että kyllä mut niillä kiinni saa. Mulle saa esim. laittaa pikaviestiä "moi, ostan ton sun mikin torilta". :) |
karkki 11.08.2016 16:39:02 | |
---|
Kyllä Lottoselta on mun maileihin vastailtu hyvin. Maileissa on se hyvä puoli, että kumpikin osapuoli voi jälkeenpäinkin tarkistaa, mistä tulikaan sovittua. Päivätöissä käyvälle omien asioiden hoitaminen puhelimella työaikana ei välttämättä ole ykkösvaihtoehto. Soittoa kuulee tuolta: www.myspace.com/xxkarkki |
Rämppy 11.08.2016 18:23:18 (muokattu 11.08.2016 18:23:50) | |
---|
Silloin kun sovitaan esim. korjauksen sisällöstä, kirjaaminen on paikallaan joko sähköpostilla tai muuten. Mutta alkutiedustelut tyyliin "onnistuuko tämmöinen homma ja mikä on jonotilanne" mä kysyn yleensä soittamalla, jolloin asia selviää saman tien. Mnetin tori-ilmoituksiin laitan yleensä puhelinnumeron. Ainakin mun kohdalla tosiostajat ovat yleensä ottaneet yhteyttä soittamalla tai tekstarilla. Sen sijaan pikaviesteillä tulee kaikenlaista renkaanpotkintaa. In Finland we have this thing called "diu diu". |