Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Seinäteline vai lattiateline?
1 2
jamppapoeka
09.08.2016 14:44:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kummasta porukka tykkää enemmän?
Omasta mielestäni seinäteline on parempi:)
 
J.Nikkanen
09.08.2016 14:52:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jamppapoeka: Kummasta porukka tykkää enemmän?
Omasta mielestäni seinäteline on parempi:)

 
Vittumainen käyttää keikoilla.
 
-Voi armoo kun noita ruvetaan hakkaamaan klikkiä vasten. Nyt jo rupes särkemään päätä. -rumpalismies
jamppapoeka
09.08.2016 14:58:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Nikkanen: Vittumainen käyttää keikoilla.
 
Joo uskon :D
mutta kyllähän nuo kotona menee :)
 
heviäijä
09.08.2016 15:12:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Seinäteline löytyy täältäkin, en vaan koskaan käytä.
 
SOTKEMINEN ON KIVAA SIIHEN ASTI KUNNES PITÄÄ ALOITTAA SIIVOAMINEN!ll Wake up dead, in a plywood bed six feet from rest of your life.
zedder
09.08.2016 15:23:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitää olla molempia, lattiapinta-ala loppui kesken...
 
Jokaisella on oikeus kieltäytyä aikuisten kitaroista.
elsewhere
09.08.2016 15:44:07
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lattiateline. Seinällä soittimet näyttää mun mielestä jotenkin vähän urpoilta, ja lattiatelineiden paikkoja saa vaihdeltua kätevästi.
 
Antti1
09.08.2016 15:49:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen kyllä harkinnut seinätelineisiin siirtymistä, koska noi kaikki kepakot vievät niin pirusti tilaa lattialla noissa monen soittimen telineissäkin. Niiden tilalle saisi viriteltyä jotain säilytystilaa kaikelle muulle romulle, kun se tuppaa olemaan kovin vähissä tällä hetkellä.
stratobuster
09.08.2016 15:55:07 (muokattu 09.08.2016 15:55:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Seinä ilman muuta!
(tilansäästö, ulkonäkö ja kepit paremmin turvassa..)
 
Gabe
09.08.2016 16:40:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laukuissaan ne ovat parhaassa säilössä...
 
Ruokangas Guitars, Swart & Mesa Boogie Amps.
pappasfin
09.08.2016 17:04:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Seinätelineessä on mulla, kun ei muuten mahtuis ja pari on laukuissaan.
Laukut olis paras säilytyspaikka mutta kun ei vaan mahdu. Löytyy myös useamman kitaran lattiateline.
 
Seinätelineet vapauttaa sitä lattiatilaa hyvin.
 
PappaSFin
tuskiz
09.08.2016 17:05:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun lattiateline on roikkunut seinätelineessä jo aikansa.
 
Huom! Obs! Ylläoleva kirjoitus saattaa sisältää mielipiteen.
heviäijä
09.08.2016 17:14:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Laukuissaan ne ovat parhaassa säilössä...
 
Tämä, itse ainakin säilytän laukussa. Onko totta että kovat laukut voi olla pahaksi nauhoille, kun kielet painautuu nauhoja vasten?
 
SOTKEMINEN ON KIVAA SIIHEN ASTI KUNNES PITÄÄ ALOITTAA SIIVOAMINEN!ll Wake up dead, in a plywood bed six feet from rest of your life.
pappasfin
09.08.2016 17:41:46 (muokattu 09.08.2016 17:42:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

heviäijä: Tämä, itse ainakin säilytän laukussa. Onko totta että kovat laukut voi olla pahaksi nauhoille, kun kielet painautuu nauhoja vasten?
 
Mulla ei ainakaan ole tuollaista päässy tapahtumaan säilytyksessä ja on nauhat säilyny hyvänä. Tuota varten voi hankkia sellaisen suojan kielien ja nauhojen väliin jos pelkää että kielet osuu ja jättää hittiä nauhoihin.
 
Tietysti voi käyttää jotain ohkaisempaa pehmeää rättiä, jota pitää kielien ja nauhojen välissä.
 
Tuo ongelma todennäköisemmin on jos kuljettaa sitä kitaraa paljon ja siinä kuljetuksessa pääsee jonkin painamaan kantta sisäänpäin enemmän.
 
Mielenkiintoinen juttu, katotaan mitä porukat asiasta tuumaa ja onko jollain ikäviä kokemuksia asiasta.
 
PappaSFin
Gabe
09.08.2016 18:52:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

heviäijä: Tämä, itse ainakin säilytän laukussa. Onko totta että kovat laukut voi olla pahaksi nauhoille, kun kielet painautuu nauhoja vasten?
 
Enpä usko että on mitään haittaa. Mulla ei ainakaan ole kun on rosterinauhat. :)
 
Ruokangas Guitars, Swart & Mesa Boogie Amps.
LaMotta
09.08.2016 19:12:23 (muokattu 09.08.2016 19:15:50)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Seinäteline on sisustuksellisesti aika paska. Lisäksi siinä joutuu rei'ittämään kallista seinäpintaa. Kuormittaa olkapäätä kun kitara on korkealla. Ei jatkoon.
 
E: Ainoa hyvä tuossa on se, ettei siivotessa tarvitse telinettä siirtää.
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
pappasfin
09.08.2016 19:24:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LaMotta: Seinäteline on sisustuksellisesti aika paska. Lisäksi siinä joutuu rei'ittämään kallista seinäpintaa. Kuormittaa olkapäätä kun kitara on korkealla. Ei jatkoon.
 
E: Ainoa hyvä tuossa on se, ettei siivotessa tarvitse telinettä siirtää.

 
Noista seinätelineistä sen verran, että niitähän ei laiteta katon rajaan tai ihan hirveen ylös ja itse olen laittanut ne ihan hyvälle korkeudelle ja syynä pari asiaa:
 
a) ei tarvi kurkotella ja on helppo laittaa ja ottaa telineestä kitara
 
b) katon rajassa tai ylempänä on lämpötila korkeampi kuin lattian tasolla tai alempana.
 
Kitaralle on parempi jos ei sitä roikota liian korkealla ja varsinkin talvella kun sisäilma on kuivaa ja lämmöt päällä niin kitaran kannalta on parempi pitää sitä alempana jossa lämpötila on vähän "viileämpi" kuin ylempänä huoneessa (toki itse käytän myös kostutinta huoneessa). (ehkä tämä on jonkun mielestä pilkun viilausta tai turhaa hifistelyä mutta lämpö tuppaa nousemaan ylöspäin ;D )
 
PappaSFin
TTV
09.08.2016 19:57:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lattiatelineet riittää toistaiseksi, tosin viehän tuo 9+5 telinekaksikko hieman jo tilaa :-)
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
heviäijä
09.08.2016 22:32:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oma seinäteline on lämpöpatterin ja tuuletusikkunan vieressä. Sängyn ja lipaston välissä. Siksi se on laukussa.
 
SOTKEMINEN ON KIVAA SIIHEN ASTI KUNNES PITÄÄ ALOITTAA SIIVOAMINEN!ll Wake up dead, in a plywood bed six feet from rest of your life.
Serenity
09.08.2016 23:25:01
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Seinille kitarat. Mukava katsella eikä niihin kompastu. Sitä paitsi seinätelineet ovat halvempia. Niitä on lisäksi helppo askarrella itsekin romuista (ei maksa mittään). Tuossa muutama esimerkki:
http://www.lbguitar.arkku.net/hangers/hangers.html
 
On taloudessa kyllä yksi lattiatelinekin, saa kitaran johonkin tilapäisesti pois käsistä.
 
fox
10.08.2016 00:19:40
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Nikkanen: Vittumainen käyttää keikoilla.
 
Ellei täysin mahdoton? =)
Mutta jos tää kysymys ei ollut ollenkaan tarkoitettu ihan soittokeikkoja tekeville, otaksun.
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «