Muusikoiden.net
17.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vox AC 30
1 2
Ako66
21.09.2013 21:33:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä ero on Vox AC 30 CC1 ja CC2 sella??
 
Esan päälle essaa
Vladi
21.09.2013 21:37:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ako66: Mikä ero on Vox AC 30 CC1 ja CC2 sella??
 
Olisit käyttänyt saman ajan googlaamiseen ja saanut jo vastauksen:
 
http://www.thegearpage.net/board/archive/index.php/t-210028.html
RamoQ
21.09.2013 21:37:42 (muokattu 21.09.2013 21:38:00)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ako66: Mikä ero on Vox AC 30 CC1 ja CC2 sella??
 
CC1 on 1x12, eli sisällä yksi kaiutin.
 
CC2 on 2x12 eli sisällä on kaksi kaiutinta.
 
Jelppikerhoon tämmöset. :)
 
Nostalgia on vanhojen ihmisten heroiinia.
Vilpur1
21.09.2013 21:37:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ako66: Mikä ero on Vox AC 30 CC1 ja CC2 sella??
 
Korjatkaa jos olen väärässä mutta muistelisin että CC1ssä on 1 ämyri ja CC2ssa 2 ämyriä.
 
I got myself a Cadillac But I can't afford the gasoline
Metalkallo
08.08.2016 22:21:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kukaan testannut vox ac30 ja peavey classic 30 comboja keskenään, tai omistanut molemmat et miten saman kuuloisia ne on? Mun mielestä mitä vox ac30:stä kuullut y-tubesta videolta, niin kuulostaa todella samankaltaiselta kuin peavey c30. Mietin vaan, et oliskohan vox ac30 mulle oikea vahvari kun tykkään ihan simona tuon peavey c30:n soundeista.
 
Stratossa pitää olla ISO LAPA!
klobasa
08.08.2016 22:50:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalkallo: Mietin vaan, et oliskohan vox ac30 mulle oikea vahvari kun tykkään ihan simona tuon peavey c30:n soundeista.
 
Mun mielestä olis loogista ajatella niin, että jos tykkäät simona Peavey C30:n soundista, niin silloin sulle sopiva vahvistin on Peavey C30.
 
Sarko
09.08.2016 00:35:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalkallo: Onko kukaan testannut vox ac30 ja peavey classic 30 comboja keskenään, tai omistanut molemmat et miten saman kuuloisia ne on? Mun mielestä mitä vox ac30:stä kuullut y-tubesta videolta, niin kuulostaa todella samankaltaiselta kuin peavey c30. Mietin vaan, et oliskohan vox ac30 mulle oikea vahvari kun tykkään ihan simona tuon peavey c30:n soundeista.
 
Aivan eri pelejä ovat soundiltaan. Jos tykkäät Peneystä niin soittele sillä. Jos et, hommaa joku muu.
 
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
Metalkallo
09.08.2016 08:00:15 (muokattu 09.08.2016 08:17:51)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

klobasa: Mun mielestä olis loogista ajatella niin, että jos tykkäät simona Peavey C30:n soundista, niin silloin sulle sopiva vahvistin on Peavey C30.
 
Juu, olishan se, mutta ajatellut tässä jos teetättäis vahvistimen ja vox ac30 on pyörinyt mielessä usein. Peavey ei ole sieltä luotettavimmasta päästä vahvistimena, tosin joillakin on kestänyt kauankin tuommoinen.
 
Mun mielestä soundit kuulostaa aika samankaltaisilta tuon peavey c30 kanssa, tietty hieman on eroa mutta aika pientä, mutta toki en ole livenä itse testannut voxia. Monissa pätkissä juutuupissa kyllä puhdas kanava kuulostaa todella samankaltaiselta. Tuntuu, et peavey c30 olis vähän niin kuin klooni ac30:stä.
 
Stratossa pitää olla ISO LAPA!
tumppusormi
09.08.2016 10:13:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalkallo: Juu, olishan se, mutta ajatellut tässä jos teetättäis vahvistimen ja vox ac30 on pyörinyt mielessä usein. Peavey ei ole sieltä luotettavimmasta päästä vahvistimena, tosin joillakin on kestänyt kauankin tuommoinen.
 
Mun mielestä soundit kuulostaa aika samankaltaisilta tuon peavey c30 kanssa, tietty hieman on eroa mutta aika pientä, mutta toki en ole livenä itse testannut voxia. Monissa pätkissä juutuupissa kyllä puhdas kanava kuulostaa todella samankaltaiselta. Tuntuu, et peavey c30 olis vähän niin kuin klooni ac30:stä.

 
Tossa olisi Peavey Schematic http://www.bustedgear.com/images/schematics/Peavey_classic-30.pdf
 
Voxin löytyykin voxin sivuilta. Ja sitten voi kokeilla Peaveyn PC softa mallintajaa Revalver 4:sta. Suht hyvä demo versio on ilmainen ja siihen on mallinnettu nuo molemmat vahvistimet. Se tietysti että softamallinnus on softamallinnus, mutta kyllä noissa mielestäni selvä ero on mihin suuntaan soundi noilla menee.
 
En allekirjoita mitään
Sarko
09.08.2016 14:15:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalkallo: Juu, olishan se, mutta ajatellut tässä jos teetättäis vahvistimen ja vox ac30 on pyörinyt mielessä usein. Peavey ei ole sieltä luotettavimmasta päästä vahvistimena, tosin joillakin on kestänyt kauankin tuommoinen.
 
Mun mielestä soundit kuulostaa aika samankaltaisilta tuon peavey c30 kanssa, tietty hieman on eroa mutta aika pientä, mutta toki en ole livenä itse testannut voxia. Monissa pätkissä juutuupissa kyllä puhdas kanava kuulostaa todella samankaltaiselta. Tuntuu, et peavey c30 olis vähän niin kuin klooni ac30:stä.

 
Halvemmalla pääsee jos ostat suoraan Vox AC30:sen. Ilmeisesti soitat kotosalla niin en aivan hirveästi hikoilis luotettavuuden puolesta, etenkin kun volat joutuu pitämään enintään kohtuullisena ja styge ei mihikään juuri liiku. Ilmeisesti toi Peavey ei loppuviimein täysin sinua miellytä niin osta kerralla mieleinen, säästyy rahaa ja vaivaa.
 
Olen Classic 30:sen omistanut ja Vox AC30:sellä soittanut. Suurin ero tulee jo siitä että Vox puskee ilmaa kahdella 12" kajarilla, joko Alnico-Celestioneilla tahi Celen Greenbackeillä, nää tuntuu olevan yleisimmät kaiutinvalinnat Voxissa. Peavey C30 taas on varustettu Blue Marvelin munaleikkurilla, joka kirskuu kuin piru mutta onnistuu silti olemaan tunkkainen. Voxista irtoaa klassiset janglet, helinät ja rouheat säröt. Peavey pääsee ehkä hieman samoille apajille puhtaissa mutta jää silti maalista. Kytkentöjen samankaltaisuuksiin en ota kantaa.
 
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
Laulava Kylätohtori
09.08.2016 14:51:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalkallo: Juu, olishan se, mutta ajatellut tässä jos teetättäis vahvistimen ja vox ac30 on pyörinyt mielessä usein. Peavey ei ole sieltä luotettavimmasta päästä vahvistimena, tosin joillakin on kestänyt kauankin tuommoinen.
 
Mun mielestä soundit kuulostaa aika samankaltaisilta tuon peavey c30 kanssa, tietty hieman on eroa mutta aika pientä, mutta toki en ole livenä itse testannut voxia. Monissa pätkissä juutuupissa kyllä puhdas kanava kuulostaa todella samankaltaiselta. Tuntuu, et peavey c30 olis vähän niin kuin klooni ac30:stä.

 
En suosittele teettämään mitään pelkkien mielikuvien ja olemattomien juutuubivideoiden perusteella. Videot, kun eivät kerro oikeastaan yhtään mitään.
 
Aito AC30 ei muuten sovellu kotivahvariksi. Nim. Kokemusta on....
 
They pass too much electricity. -SRV
Metalkallo
09.08.2016 17:24:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sarko: Halvemmalla pääsee jos ostat suoraan Vox AC30:sen. Ilmeisesti soitat kotosalla niin en aivan hirveästi hikoilis luotettavuuden puolesta, etenkin kun volat joutuu pitämään enintään kohtuullisena ja styge ei mihikään juuri liiku. Ilmeisesti toi Peavey ei loppuviimein täysin sinua miellytä niin osta kerralla mieleinen, säästyy rahaa ja vaivaa.
 
Olen Classic 30:sen omistanut ja Vox AC30:sellä soittanut. Suurin ero tulee jo siitä että Vox puskee ilmaa kahdella 12" kajarilla, joko Alnico-Celestioneilla tahi Celen Greenbackeillä, nää tuntuu olevan yleisimmät kaiutinvalinnat Voxissa. Peavey C30 taas on varustettu Blue Marvelin munaleikkurilla, joka kirskuu kuin piru mutta onnistuu silti olemaan tunkkainen. Voxista irtoaa klassiset janglet, helinät ja rouheat säröt. Peavey pääsee ehkä hieman samoille apajille puhtaissa mutta jää silti maalista. Kytkentöjen samankaltaisuuksiin en ota kantaa.

 
No haluan panostaa siihen luotettavuuteen vaikka enimmäkseen kotosalla soittelen, saapahan sitten pelin joka pelaa pitkään koska tarkoituksena olis just hankkia vahvari jolla soitella vaikka lopun ikää jos mahdollista. Teettämällä se on suht mahdollista.
 
Peavey c30 on just oikea vahvari mulle soundien ja säätöjen puolesta, muttei luotettavuuden. Mulla on siinä kiinni creamback joten voi olla tuon kajarinkin takia miksi kuulostaa mulle niin samanlaiselta kuin vox. Creamback toimii peaveyssä unelmasti. Olisi pitänyt muistaa mainita tuo creamback heti alussa kun kirjoitin noista eroista, sori. :)
 
Stratossa pitää olla ISO LAPA!
klobasa
09.08.2016 17:38:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalkallo: No haluan panostaa siihen luotettavuuteen vaikka enimmäkseen kotosalla soittelen, saapahan sitten pelin joka pelaa pitkään koska tarkoituksena olis just hankkia vahvari jolla soitella vaikka lopun ikää jos mahdollista. Teettämällä se on suht mahdollista.
 
Peavey c30 on just oikea vahvari mulle soundien ja säätöjen puolesta, muttei luotettavuuden. Mulla on siinä kiinni creamback joten voi olla tuon kajarinkin takia miksi kuulostaa mulle niin samanlaiselta kuin vox. Creamback toimii peaveyssä unelmasti. Olisi pitänyt muistaa mainita tuo creamback heti alussa kun kirjoitin noista eroista, sori. :)

 
Modaa Peney tollaseksi: https://www.youtube.com/watch?v=R9bV6SF9R_A
 
Itse kysyisin esim. Rikstonelta mitä moinen maksais.
 
erty
09.08.2016 17:40:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalkallo: No haluan panostaa siihen luotettavuuteen vaikka enimmäkseen kotosalla soittelen, saapahan sitten pelin joka pelaa pitkään koska tarkoituksena olis just hankkia vahvari jolla soitella vaikka lopun ikää jos mahdollista. Teettämällä se on suht mahdollista.
 
Peavey c30 on just oikea vahvari mulle soundien ja säätöjen puolesta, muttei luotettavuuden.

 
Onks Peavey Classic 30:n luotettavuusongelmat omakohtasia kokemuksia vai netistä luettuja? Jos toi on sulle just täydellinen vahvari ja kaikenlisäks omistat sen niin eikun kovaa soittoa vaan. Luetettavuusongelmiin voi sit palata jos se joskus kosahtaa.
 
Metalkallo
09.08.2016 18:09:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

klobasa: Modaa Peney tollaseksi: https://www.youtube.com/watch?v=R9bV6SF9R_A
 
Itse kysyisin esim. Rikstonelta mitä moinen maksais.

 
Tuon tekisin jos osaisin, mutta oma taito ei riitä. Rikstonen Ristolta olenkin kysynyt myös tätä, mutta suht kalliiks tulis, parempi tehdä ihan uus vahvari omilla spekseillä.
 
erty: Onks Peavey Classic 30:n luotettavuusongelmat omakohtasia kokemuksia vai netistä luettuja? Jos toi on sulle just täydellinen vahvari ja kaikenlisäks omistat sen niin eikun kovaa soittoa vaan. Luetettavuusongelmiin voi sit palata jos se joskus kosahtaa.
 
Netistähän nuo on peräisin palstoilta sekä juutuupista, mutta selvästi nuo voi olla vähän ailahtelevia sisäosien laadun suhteen, ja vielä kun kuumenee aikalailla. Tosin täysputkipelit kuumenee jonkin verran, mutta aika kuuma on. Nuo sisäosat on korjaajan painajainen minkä kyllä hyvin ymmärrän sisäosat nähtyäni itsekin silloin kun kajarin vaihdoin koneeseen. Huh hirvitys mikä kerrosleipä! :)
 
Stratossa pitää olla ISO LAPA!
erty
09.08.2016 18:16:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalkallo:
Netistähän nuo on peräisin palstoilta sekä juutuupista, mutta selvästi nuo voi olla vähän ailahtelevia sisäosien laadun suhteen, ja vielä kun kuumenee aikalailla. Tosin täysputkipelit kuumenee jonkin verran, mutta aika kuuma on. Nuo sisäosat on korjaajan painajainen minkä kyllä hyvin ymmärrän sisäosat nähtyäni itsekin silloin kun kajarin vaihdoin koneeseen. Huh hirvitys mikä kerrosleipä! :)

 
Voi olla, mut voi olla olemattakin! Mullakin on ties mitä sairauksia, mitä nyt netistä nopeesti vilkasin. :o)
 
iec
09.08.2016 18:21:07
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalkallo: ...Netistähän nuo on peräisin palstoilta sekä juutuupista, mutta selvästi nuo voi olla vähän ailahtelevia sisäosien laadun suhteen, ja vielä kun kuumenee aikalailla. Tosin täysputkipelit kuumenee jonkin verran, mutta aika kuuma on. Nuo sisäosat on korjaajan painajainen minkä kyllä hyvin ymmärrän sisäosat nähtyäni itsekin silloin kun kajarin vaihdoin koneeseen. Huh hirvitys mikä kerrosleipä! :)
 
Ei kannata turhaan hermoilla tuon kestävyyttä. Jos kestää vaikka pari vuotta niin rikkinäisen saa myytyä innokkaille korjaajalle vaikka satkulla. Silloin olet "tuhlannut" harrastukseen ehkä noin 10€/kk. Voi sen rahan huonomminkin käyttää :) Ja todennäköisesti tuo kestää oikeasti paljon pitempään varsinkin jos soittelet tuolla vain kotona.
 
-iec
 
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
headhead
09.08.2016 20:51:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalkallo: Netistähän nuo on peräisin palstoilta sekä juutuupista, mutta selvästi nuo voi olla vähän ailahtelevia sisäosien laadun suhteen, ja vielä kun kuumenee aikalailla. Tosin täysputkipelit kuumenee jonkin verran, mutta aika kuuma on. Nuo sisäosat on korjaajan painajainen minkä kyllä hyvin ymmärrän sisäosat nähtyäni itsekin silloin kun kajarin vaihdoin koneeseen. Huh hirvitys mikä kerrosleipä! :)
 
Mulla oli ysäri peavey c50 410, ja luin paljon jenkkifoorumien juttuja siitä. Aika moni itseasiassa kehui kestäväksi keikkavahvariksi. Itsekin luukutin kerran kaikki täysillä, piti testaa paraniko soundi. Eikös putkivahvarit käy yleensä aika kuumina..?
Sitä en tiedä kuinka paljon tuo eroaa c30:sta.
 
pieterska
10.08.2016 21:59:11
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalkallo: Juu, olishan se, mutta ajatellut tässä jos teetättäis vahvistimen ja vox ac30 on pyörinyt mielessä usein. Peavey ei ole sieltä luotettavimmasta päästä vahvistimena, tosin joillakin on kestänyt kauankin tuommoinen.
 
Mun mielestä soundit kuulostaa aika samankaltaisilta tuon peavey c30 kanssa, tietty hieman on eroa mutta aika pientä, mutta toki en ole livenä itse testannut voxia. Monissa pätkissä juutuupissa kyllä puhdas kanava kuulostaa todella samankaltaiselta. Tuntuu, et peavey c30 olis vähän niin kuin klooni ac30:stä.

 
Voxin soundi on mielestäni hieman puhtaampi ja heleämpi. Vox ei myöskään säröydy yhtä helposti. Peaveyn soundi hieman rosoisempi ja hämyisempi mielestäni.
 
Itse valitsisin sillä perusteella minkälaista musaa soittelen. Tosin melko saman henkisiä ovat, mielestäni peaveyn soundi on kuitenki parempi.
 
K
Metalkallo
11.08.2016 01:35:49 (muokattu 11.08.2016 01:36:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pieterska: Voxin soundi on mielestäni hieman puhtaampi ja heleämpi. Vox ei myöskään säröydy yhtä helposti. Peaveyn soundi hieman rosoisempi ja hämyisempi mielestäni.
 
Itse valitsisin sillä perusteella minkälaista musaa soittelen. Tosin melko saman henkisiä ovat, mielestäni peaveyn soundi on kuitenki parempi.

 
Peaveyn soundi on kyllä ainakin creambackilla erittäin hyvä. En ole kokeillut todella kovilla äänenpaineilla joten en tiedä miten puhdaskanava säröytyy peaveyssä (jos edes säröytyy). Särökanavalta saa mukavaa vanhemman kaltaista säröä mikä stratolla toimii hyvin.
 
Kyllä se voxin soundi on aikalailla vienyt kielen ja mielen. :) Mut kattoo nyt mihin tässä päätyy. Itse soittelen bluesia ja rokkia, vox hanskaa nuo todella hyvin.
 
Stratossa pitää olla ISO LAPA!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «