Krice 06.08.2016 19:46:12 | |
---|
Decadetroll: Joo, ois kiva jos olis hyviä biisejä Sorceress ainakin on törkeän hyvä. 1:13 alkava sointuyhdistelmä on nerokas, tuossahan on molli ja sen jälkeen duuri (jos en ihan väärin kuule), mutta hauskana sointukäännöksenä. Pelkästään nuo kaksi sointua on parempia kuin mikä tahansa vitossointumättöhevi, koska sointuun on kahden kielen sijasta käytetty kolmea kieltä. Plus avoin palm mute kieli neljäntenä kielenä. |
Decadetroll 06.08.2016 20:07:05 | |
---|
Krice: Sorceress ainakin on törkeän hyvä. 1:13 alkava sointuyhdistelmä on nerokas, tuossahan on molli ja sen jälkeen duuri (jos en ihan väärin kuule), mutta hauskana sointukäännöksenä. Pelkästään nuo kaksi sointua on parempia kuin mikä tahansa vitossointumättöhevi, koska sointuun on kahden kielen sijasta käytetty kolmea kieltä. Plus avoin palm mute kieli neljäntenä kielenä. On tuo parempi kuin kaksi edellistä levyä... Vitossointumättöheviä nyt ei jaksa kuunnellakkaan, mieluummin kuuntelen parempaa musiikkia. I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat.
Master of Teräskäsi 2016 |
Hamsteri Kukkonen 06.08.2016 20:47:46 | |
---|
1:13 alkava sointuyhdistelmä on nerokas, tuossahan on molli ja sen jälkeen duuri Koodi on murrettu. Hyvin soitettu on puoliksi editoitu. -Tomi Uusitupa |
LemmyKILLmister 06.08.2016 22:15:31 | |
---|
Krice: Sorceress ainakin on törkeän hyvä. 1:13 alkava sointuyhdistelmä on nerokas, tuossahan on molli ja sen jälkeen duuri (jos en ihan väärin kuule), mutta hauskana sointukäännöksenä. Pelkästään nuo kaksi sointua on parempia kuin mikä tahansa vitossointumättöhevi, koska sointuun on kahden kielen sijasta käytetty kolmea kieltä. Plus avoin palm mute kieli neljäntenä kielenä. Itse olin huonoilla korvillani kuuntelevani, että avokielen demppausten välissä säksättää A-molli ja riffin lopussa käväsee Asus4:ssä duurin sijaan. Mitä duurisointua tarkoitit? Nykybändeille on pakko nostaa hattua kun ne vetää koko ajan niin skarppina eikä käytä mitään hötteröitä ja tötteröitä
-Remu Aaltonen |
FatSam 06.08.2016 22:56:23 | |
---|
LemmyKILLmister: Itse olin huonoilla korvillani kuuntelevani, että avokielen demppausten välissä säksättää A-molli ja riffin lopussa käväsee Asus4:ssä duurin sijaan. Mitä duurisointua tarkoitit? Älkää nyt jumalauta kyseenalaistako Kricen kaikkitietävyyttä! "Chillaa, senkin läskisami." -M4ss3 m/ |
Iskariot 06.08.2016 23:09:49 (muokattu 06.08.2016 23:10:04) | |
---|
Älkääpä mollatko Kriceä, sillä heppuhan haastaa ihan asiaa! Pari edellistä levyä ei ehkä lähtenyt ihan siihen nousuun mitä olisin toivonut, mutta nyt kyllä näyte on lupaava ja elättelen toiveita että Åkella on jotain vielä jännempää takataskussa. Koska Åke. Ja koska Åke on kovis. "Anna ketju, anna lukko... anna ymmärrys." |
Vessajono 07.08.2016 05:09:38 | |
---|
Krice: Sorceress ainakin on törkeän hyvä. 1:13 alkava sointuyhdistelmä on nerokas, tuossahan on molli ja sen jälkeen duuri (jos en ihan väärin kuule), mutta hauskana sointukäännöksenä. Pelkästään nuo kaksi sointua on parempia kuin mikä tahansa vitossointumättöhevi, koska sointuun on kahden kielen sijasta käytetty kolmea kieltä. Plus avoin palm mute kieli neljäntenä kielenä. Mä en edes jaksa kuunnella että mistä on kyse mutta luultavasti olet siitä huolimatta väärässä. Funkånaut: Noi naisten halut kuulostaa kyllä melko paljon luodilta mukesin katossa poistutettuja varusmiehiä kutittelemassa eiku mun perseeseen. |
Krice 07.08.2016 09:36:47 (muokattu 07.08.2016 10:51:51) | |
---|
LemmyKILLmister: avokielen demppausten välissä säksättää A-molli ja riffin lopussa käväsee Asus4:ssä duurin sijaan. Mitä duurisointua tarkoitit? Sen vuoksi tuo onkin nerokasta, koska kuulostaa ihan siltä kuin se olisi joku erikoisempikin sointu, mutta se on vain tavallinen duurisointu käännettynä. Muox: kokeilin soittaa tuota koskettimistolla, koska Garagebandista saa selville nuotit (joita en osaa kitaralla). Tuohan menee vieläkin yksinkertaisemmin kuin oletin, eli nuotit on: A2 C3 E3 A2 D3 F#3 Luulin ennen kokeilua pelkän kuuntelemisen perusteella, että sointukäännös olisi ollut tällainen: A2 D3 F3 B2 D3 G3 Eli keskimmäinen kieli/nuotti olisi pysynyt samana. |
Kampela77 08.08.2016 10:13:41 | |
---|
Mun mielestä Opethilla on aika paljon noita molli/duuri-jutskia biiseissään. Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?"
Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?" |
Exhausted 08.08.2016 10:28:05 (muokattu 08.08.2016 10:28:48) | |
---|
Opethin vanhojen levyjen heviriffeissäkään ei yleensä soitella pelkkiä vitosia. Toi Am - D -kierto on sen sijaan aika kulunutta peruskamaa, ei tosin ehkä Opethin musassa. |
Torniojaws 08.08.2016 11:10:55 | |
---|
Exhausted: Toi Am - D -kierto on sen sijaan aika kulunutta peruskamaa, ei tosin ehkä Opethin musassa. Still Lifellä oli jossain kohtaa tuo ja jos nyt en väärin muista, niin jonkin verran löytyy Ghost Reveriesiltä tuota tyyliä. |
lapio 08.08.2016 12:06:10 | |
---|
Itsekin joskus laittanut oma keksimässä biisissä molli- ja duurisoinnun peräkkäin. |
Ali 08.08.2016 12:14:32 (muokattu 08.08.2016 12:14:41) | |
---|
Ei kyllä vakuuttanut tämä maistiainen, kesken jäi, vaikkei nyt aivan sysipaskalta kuulostanut. Annetaan mahdollisuus levylle vielä, kunhan on kokonaan pihalla. "Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less." Twitter - Discogs |
crestfall 09.08.2016 08:01:35 | |
---|
lapio: Itsekin joskus laittanut oma keksimässä biisissä molli- ja duurisoinnun peräkkäin. Kricen silmissä olet musiikillinen visionääri. Itse teen vain todella synkkää musiikkia jossa käydään koko kvinttiympyrä läpi - kaikki mollisointuina. "Tuntuu siltä, että oli aiheena vaikka pyöräkuormaajat niin pian tulee crestfall ja kertoo, että pyöräkuormaajalla ajelu on mukavaa, mutta ei millään bulkkivolvolla vaan kyllä Komatsulla nousee hiekan kuskailukin ihan uusiin sfääreihin." -Quru |
crestfall: Itse teen vain todella synkkää musiikkia jossa käydään koko kvinttiympyrä läpi - kaikki mollisointuina. Kuulostaa vanhalta Opethilta. Hyvin soitettu on puoliksi editoitu. -Tomi Uusitupa |
geeza 09.08.2016 16:27:01 | |
---|
ihan hyvä biisi parin kuuntelun perusteella tuo sorgeress. parempi kun mitä kahdella edellisellä perseily levyllä on ollut. |
SaukHo 09.08.2016 20:31:21 | |
---|
geeza: perseily levyllä KARRJJJ Upeasti ilmaistu. Reps for Jesus! |
Iskariot 10.08.2016 14:06:35 | |
---|
"Anna ketju, anna lukko... anna ymmärrys." |
pehko 10.08.2016 14:36:08 | |
---|
"Sometimes he throws in a bunch of fretless songs and I say "I don't have any fretless bass" and he say's "Go fuck yourself" - Chi Cheng RIP |
ekikoo 10.08.2016 19:27:47 (muokattu 11.08.2016 16:40:02) | |
---|
Roundhouse dvd:n aikoihin ajattelin itsekseni että antakaa pls axenrotin puhua ruottia ja laittakaa enkkusubit. Ei mennyt viesti näemmä perille. e: tai joku bonusdvd se oli emt I would if I could...! Bitch! |