hallu 13.07.2016 23:47:40 | |
---|
naavanka_: Ostaisitte kerralla Yamahaa niin ei tarviis ulista hinnasta ja paskoista osista. Mulla ei ole Yamahasta kuin hyvää sanottavaa. Mulla on yksi Japanin Yamaha ja yksi Indonesian Yamaha ja molemmat ovat moninverroin hyviä ja elämäni valoja :-) . Mutta kyllähän hyvästä japanian Yamahasta voi joutua sen parisen tonttua uutena maksamaan jolloin vähän hinnasta ulista, vaikka saapi siinä kyllä kitaraa tai bassoa rahansa vastineeksi sen mitä Gibsoniltakin. Itse asiassa soittelin uutta Gibson ES335 (niillä laatikko asemamerkeillä vitsit että se oli sitten hieno) ja pakko sanoa, että se ei hävinnyt yhtään Yamaha SA2200 kitaralle.... vähintään yhtä hyvä ja sokkotestissä en varmaan olisi edes erottanut niitä. Vähän kalliimpi se kylläkin on, mutta kyllä minä siitä sen kolme tonttua pulittaisin jos sattuisin semmoista tarvitsemaan. Toisaalta puolella eli tuhannellakuudellasadalla saisi uuden Yamaha SA2200 johon valinta saattaisi kuitenkin kallistua..... vaikea sanoa kumman ottaisin jos nyt olisi valitsemassa. Kyllä ne on pirskatin hyviä kumpanenkin vaikka toinen on Gibson. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka |
Jukka Häikiö 14.07.2016 00:52:44 | |
---|
fox: Sitä vartenhan niissä on se pahuksen "resonaatiolanka" ettei putois.. ;) Victoryissä oli Schallerilta yhdessä vaiheessa talloja joissa ei ollu mitään "pidikettä", noista pikkusen "uudemmista" malleista. Suomessa ei Victory-kitaroita liiemmälti kai ollut, mutta yhden tallaan uutta tallapalaa joutui hommailemaan. No, ei ollut kovin pitkäikäinen malli kyseessä. Ite olen kyllä muunmallisten tallojen ystävä (kuin vintage-korrekti ABR), surettaa kun uuden hallinnon aikana haaskasivat pois esimerkiks 3-point Nashvillen. Intonaatiovarat oli runsaat siinä. Ehdottomasti samoilla lukemilla vaikka Ibanezin Gibraltar ykkösen kanssa. No, vanha Nashville, eli harmonica bridge 70-luvulta, sekin Schallerin tekoja, oli tuossa suhteessa vallanernomanen myös. Olkoonkin että oli vissiin sitä "murometallia" eli zamac-valurunkoinen. ;) Yhtään kappaletta en muista kyllä taipuneen tahi muuten vikuuntuneen. Tosin varmaan nettikirjoituksista sellnenkin vaivanen löytyy. ...juu, ei noissa nyky CS:ien talloissa oo lankaa olleskaa ja intonaation säädön jälkeen pitää koittaa saada ruuvi jompaan kumpaan suuntaan "jumiin", muuten sieltä tulee se neurootikon ystävä vieraisille, sen ihanan pikku sirinän muodossa, sillä mä oon ihan suosiolla vaihtanut ABM:ät, tai Tonepros:it...ei niissäkään se säätövara ole sen pitempi, mutta kun sen voi käyttää tappiin asti, toisin kuin ABR:ssä, siitä kun tulee ääriasennossa se em. kiikku. Vaikka onkin makuasia, niin noi nykyiset Custombuckerit on mun mielestä aikas hyvät (vrt. Burstbucker). Sitä se on vaan tehtävä, mitä sattuu tulemaan... |
mpekkanen 14.07.2016 11:15:51 | |
---|
hallu: Mun muistini mukaan eurot tulivat käyttöön suomessa vuonna 2002 eli pari vuotta ehdittiin kaksituhattalukua elellä markoissa. Mitä Gibsonin hinnoitteluun tulee, niin muistaakseni flygareista haluttiin yheksänkytluvulla ihan rahaakin (en kylläkään hintoja muista). Itse ostin markka-aikana uuden LesPaulin vuonna 1995 ja maksoin siitä 12800mk ja euroaikana ne on maksaneet parin tonnin huitteilla (taisi olla silloin alussa jotan 2400 euroa). 12800 :6= 2133,3 niin sanoisin ettei ainakaan LesPaulin hinnassa mitään erityisen kovaa europopsahdusta ole tapahtunut. Väittäisin että Gibsonin hinnoittelu tänäpäivänä menee ihan linjassa valuutan hinnoittelun kanssa eikä soittemen hinnassa itsessään ole mitään valtavaa hypähdystä tapahtunut. En joo väittänyt, että euro tuli juurikin vuonna 2000. Puhuin Flying V hinnoista ja Les paulit olivat jo muutenkin kalliimpia jos ei studio malleja lasketa. Nykyään maksaa uusi V noin 1200 euron hinnoissa, että jos puhutaan siis siitä mitä tuosta mallista saa tänään...niin se on varmasti vähemmän kuin joskus aikaisemmin. Toki uudet V mallit ei ole samoja kuin vaikka 67 Reissue kitarat ja NOIN 2000 luvun alussa oli nämä Gibsonit hinnoiltaan paljon arvokkaampia kuin tänään. Kyllä noin 10 vuodessa saman kitaran hinnan nousu kolminkertaiseksi on minusta ainakin aika merkittävä, mutta ei ne Gibsonilla kaikkien hinnat nousseet. |
_psyklon_ 03.08.2016 04:43:07 | |
---|
Ei kaikki hintapyynnöt ole läheskään turvonneita, kun muusikot on niin peeaa :D Itse hommasin äskettäin hienon ESP Custom Shopin täältä hinnalla, joka oli juuri tällä hetkellä samanlaisen vastaavan Ebay:ssa myytävän 4 kertaa halvempi. Joten ei kannata ulista ;) |
Vesihiisi 03.08.2016 22:02:43 | |
---|
TTV: Juuri näin :-) Ilmoituksessa ei sinänsä ollut mitään vikaa (hyvä kitara ja järkevä hinta), se vaihdetaan-ei-vaihdeta-... vaan herätti hilpeyttä :-) Ei jumalauta, tällaisten kyttäämiseenkö käytät aikaasi. |
TTV 03.08.2016 22:07:53 | |
---|
Vesihiisi: Ei jumalauta, tällaisten kyttäämiseenkö käytät aikaasi. Juu, miksi ei? Älä lue, jos herättää noin äkäisiä tunteita... "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) |
tender.insanity 05.08.2016 18:16:11 | |
---|
|
Revilation 05.08.2016 19:18:02 | |
---|
Pari vuotta sitten ostin ESP-LTD M-1000 valkosena hintaan 789e. Toissapäivänä samasta kepistä pyydettiin 1050e musamaailmassa. Ei huono ostos :) |
high_society 05.08.2016 21:20:28 | |
---|
KASARI,KASARI.....KKKKKAAAASSSAAARRIIIIII !!!!!!!!!!!!!!! |
tender.insanity 05.08.2016 21:22:10 | |
---|
high_society: Väittäisin, et Jos tuohon laittaa, yhdyttää, liittää pre-rola 4x12, ni ollaan hyvällä soundilla liikenteessä.... Emmä kyl tosta yli 20e maksais kuiteskaa =) Joo. Nostalgiasyistä voisin itse maksaa 25-30e ihan koittaakseen miltä se nykykorviin kuulostaa. Sisältäen postikulut. |
high_society 05.08.2016 21:38:01 | |
---|
Loppujen lopuks aika moni "paska" transu vahvain muuttuu totaalisesti hyvällä ämyrillä, jos kahdella tai neljällä. KASARI,KASARI.....KKKKKAAAASSSAAARRIIIIII !!!!!!!!!!!!!!! |
mpekkanen 05.08.2016 21:46:44 | |
---|
high_society: Loppujen lopuks aika moni "paska" transu vahvain muuttuu totaalisesti hyvällä ämyrillä, jos kahdella tai neljällä. Totta. Se vain tuntuu näinpäin olevan vaikeampi "huomata". Aika harva kuitenkaan soittaa jollain Mesan(esim.) vahvarilla johonkin marsun patterivahvariin tai siis sen kaappiin :) |
tender.insanity 05.08.2016 21:52:00 | |
---|
high_society: Loppujen lopuks aika moni "paska" transu vahvain muuttuu totaalisesti hyvällä ämyrillä, jos kahdella tai neljällä. No osta tuo 120e hintaan ja laita meille hyvät soundinäytteet, jos kerta uskot siihen. |
mpekkanen: Totta. Se vain tuntuu näinpäin olevan vaikeampi "huomata". Aika harva kuitenkaan soittaa jollain Mesan(esim.) vahvarilla johonkin marsun patterivahvariin tai siis sen kaappiin :) Aivan...Hirveen moni paska "Smarvo" joita joskus on kintuissa pyöriny, ei oo kuulostanu mitenkään kovin paskalta soitettuna kunnon ämyreillä varustetulla kaapilla. Mulla oli vielä muutama vuosi sitten ikivanha lanikan 4x12 johon paskatkin liitettynä kuulosti tapauksesta riippuen joko hyvältä tai erittäin hyvältä. KASARI,KASARI.....KKKKKAAAASSSAAARRIIIIII !!!!!!!!!!!!!!! |
high_society 05.08.2016 22:02:26 | |
---|
tender.insanity: No osta tuo 120e hintaan ja laita meille hyvät soundinäytteet, jos kerta uskot siihen. Justhan kerroin et en yli 20e maksais.... Hyvä ämyri on tärkeempi ku vahvistin yli 80% ajasta, jos edes ollaan hiukan oikeilla jäljillä vahvaimesta haluttavien soundien suhteen..eiks jeh? KASARI,KASARI.....KKKKKAAAASSSAAARRIIIIII !!!!!!!!!!!!!!! |
Metalkallo 06.08.2016 14:58:59 | |
---|
high_society: Justhan kerroin et en yli 20e maksais.... Hyvä ämyri on tärkeempi ku vahvistin yli 80% ajasta, jos edes ollaan hiukan oikeilla jäljillä vahvaimesta haluttavien soundien suhteen..eiks jeh? Oon kyllä aivan samaa mieltä tuosta kajari jutusta, kajarillahan sitä soundia muokataan juuri eq säätöjen lisäksi. Eq ei muuta kuin bassoa, keskialueita tai kirkkautta, mutta kajari voi muuttaa koko soundin. Mullakin marsun mosfet nuppi kuulostaa ihan hyvältä kun on oikeanlaiset kajarit, kuten vaikka greenback, V30 tai T75. Stratossa pitää olla ISO LAPA! |
Heroooh 08.08.2016 16:22:31 | |
---|
Torilla näyttää olevan kaksi Carvinin lespaa ja näyttävät epäilyttävästi samalta. Carvinit kumminkaan hirveän yleisiä täällä ja samanlaiset speksit näyttää olevan molemmissa. Toinen myyjä tutumpi mutta toinen ?? Ettei olisi koijausyritys menossa. https://soundcloud.com/emil-selin |
Type 08.08.2016 16:29:00 | |
---|
Heroooh: Torilla näyttää olevan kaksi Carvinin lespaa ja näyttävät epäilyttävästi samalta. Carvinit kumminkaan hirveän yleisiä täällä ja samanlaiset speksit näyttää olevan molemmissa. Toinen myyjä tutumpi mutta toinen ?? Ettei olisi koijausyritys menossa. Kumpaakaan myyjää en tunne, mutta ei välttämättä ole sama keppi. Kolmas samanlainen roikkuu Seinäjoella Markun Musiikissa, on uusi ja hintalapussa seisoo 1800e. Tai ainakin vielä viikko sitten oli siellä. Kolmella soinnulla tekee biisin, neljällä koko albumin. |
petrip 08.08.2016 16:47:13 | |
---|
Ei kai kaksi samanlaista kitaraa vielä tarkoita, että olisi koijauksesta kyse. Kyllähän noita Carvineita on ollut ja juurikin tuota mallia ennenkin tarjolla. Heroooh: Torilla näyttää olevan kaksi Carvinin lespaa ja näyttävät epäilyttävästi samalta. Carvinit kumminkaan hirveän yleisiä täällä ja samanlaiset speksit näyttää olevan molemmissa. Toinen myyjä tutumpi mutta toinen ?? Ettei olisi koijausyritys menossa. Never trust someone who tells you to trust them. Trust me. |
Laulava Kylätohtori 09.08.2016 23:20:21 (muokattu 09.08.2016 23:21:14) | |
---|
tender.insanity: https://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1123189 Aika optimistinen hintapyyntö. Mulla oli joskus tuollainen. Levytukusta ostin 500mk. Ihan hirveä laitos. Paskin paska. Ikinä. Taisin antaa kaverille ilmaiseksi. Vai onko se vintagea jo? :D Heh! Taitaa olla samanlainen kuin oma eka vahvari. Maksoi muistaakseni 1300, mutta siinä tuli sentään kitara mukana - korealainen Maisonin stratokopsu. Nostalgia syistä voisin itsekin tuosta 25 euroa maksaa. Mutta oli se soundi vaan surkea, vaikka silloin aikanaan ehtaa kultaa olikin... :D E. Eiku taisikin olla 1700 markkaa. En muista enää, mutta vuosi oli -95... They pass too much electricity. -SRV |